Keresés

Részletes keresés

KB 401 Creative Commons License 2012.04.17 0 0 8939

Szép a Potain GTR-8 Richier. Unimukkk:-)

Előzmény: daruguru (8935)
KB 401 Creative Commons License 2012.04.17 0 0 8938

 Szerdán még ott volt Pakson:-)

Előzmény: daruguru (8933)
KB 401 Creative Commons License 2012.04.17 0 0 8937

Pécs mellett 1 telephelyen.

 

Előzmény: Fred Flinstone 2010 (8931)
Kraner Creative Commons License 2012.04.17 0 0 8936

Ennek a cégnek a daruival nagyon rég dolgoztam, akkoriban még nem voltak nekeik ezek a saját tervezésü gépeik.   http://www.kammerlander-kran.de/index_videofilme_geschichte.html 

daruguru Creative Commons License 2012.04.16 0 0 8935

Ha már alulforgó Potiknál tartunk, teszek fel egy kis érdekességet. :) A Record, GMR, GTMR, HD, Igo, HDT, Igo-T sorozatok közismertek, de hallottatok már például a Potain Topflash 100-ról? A 90-es évek elején készült néhány darab, a paraméterei miatt nem lett elterjedt gép (magasítani nem lehet, a gémkinyúlása maximálisan 25 m, miközben a teherbírása nagy, 25-ön 3 tonna, belül 12 tonna - így csak bizonyos munkákhoz ideális). Íme egy rajz:

 

http://forum.bauforum24.biz/forum/uploads/post-1533-1145703387_thumb.jpg

 

Itt pedig fotókat találtok róla:

 

http://www.interlev.org/t1011-potain-top-flash-100

 

Volna még aztán például egy korábbi Potain, a GTR-8 is, az is egy szokatlan, egyedülálló alulforgó. A dolog kicsi szépséghibája az, hogy ez valójában még Richier tervezés volt, de a Potaintől sosem volt idegen a lopás, illetve a nevek önkényes, néha kaotikus használata :)) Érdemes megfigyelni a teleszkópos gémet.

 

Íme a GTR-8-ról is egy kis képanyag:

 

http://imageshack.us/photo/my-images/10/grueentmarin6.jpg/

 

http://img842.imageshack.us/img842/8230/008p.jpg

 

Sőt, erről a szépségről videó is van :)

 

 

daruguru Creative Commons License 2012.04.16 0 0 8934

Ja, értem már, miért írtad, hogy rátromfolnál :) Tényleg nem fogalmaztam jól. A 346 nem a legnagyobb GTMR, csak a legnagyobb ilyen formájú/rendszerű. Így gondoltam. :) Abban a "családban" csak a 331, 336 és 346 van.

Előzmény: Fred Flinstone 2010 (8932)
daruguru Creative Commons License 2012.04.16 0 0 8933

Ez egy nagyon szép daru :) Azért az infódon helyesbítenék: a 400-as egyáltalán nem ugyanaz, teljesen más gép, sokkal erősebb, és nem lánctalpas. Talpas/pályás, mint az összes többi. Amire Te gondolsz, az egy holland cég (TEKA) által átépített gép. Ők lánctalppal szereltek fel többek közt GTMR 400-asokat, sok egyéb mellett. Itt láthatod is, hogy miket:

 

http://www.teka-kranen.com/nl/19/projecten.html

 

Összehasonlításképpen a két gép adatai:

 

GTMR 386:

http://www.craneservice.cz/soubory/64cz.pdf

 

GTMR 400:

erről sajnos nem találtam jó adatlapot, de a főbb adatai, összehasonlításképp:

50 m-en 2000 kg (nem 1300, mint a 386-nál), maximális teherbírás 10 tonna (nem 8, mint a 386-é).

 

Külsőre is van bőven különbség, például a 400-ason nincs a külső gémtartó bekötőjénél az a kis bakrendszer, ami a Te képeden látszik, és eleve egész mások az arányai is a bakoknak, köteleknek. Egyébként nekem a 386 egy hajszállal jobban is tetszik. :) Mintha most már lenne is egy itthon - talán Pakson láttam, az erőműnél. Jó lenne, ha egyszer valami megközelíthető helyen állna.

 

Előzmény: Fred Flinstone 2010 (8932)
Fred Flinstone 2010 Creative Commons License 2012.04.16 0 0 8932

Akkor most rátromfolnék a GTMR 368 a legnagyobb alulforgós poti. Schwabakban dolgoztam is ilyennel. Van 400 as változat de csak annyi a különbség hogy lánctalpas.

 

Előzmény: daruguru (8919)
Fred Flinstone 2010 Creative Commons License 2012.04.15 0 0 8931

Hol láttad?

 

Előzmény: KB 401 (8922)
Fred Flinstone 2010 Creative Commons License 2012.04.15 0 0 8930

Ez valóban az :(

Előzmény: KB 401 (8929)
KB 401 Creative Commons License 2012.04.14 0 0 8929

Ez botrány:-(

Előzmény: GmS_2011 (8927)
daruguru Creative Commons License 2012.04.14 0 0 8928

Elég szomorú látvány :( Csak Liebherr és MDT. Sehol egy KB. Remélem, azért nem szorítják ki a Liebherrek a szép öreg vasakat ott is teljesen. Ukrajnában annak örültem, hogy összesen két LH-t láttam - tartsák meg a jó szokásukat. :)

Előzmény: GmS_2011 (8927)
GmS_2011 Creative Commons License 2012.04.14 0 0 8927
daruguru Creative Commons License 2012.04.12 0 0 8926

Potain 427. :)

 

Előzmény: tupolev (8925)
tupolev Creative Commons License 2012.04.12 0 0 8925

Neeeem. Régi  Potain. 429-es talán?

Előzmény: Bendzsur (8924)
Bendzsur Creative Commons License 2012.04.12 0 0 8924

Szerintem: Edilmac 401

Előzmény: KB 401 (8922)
Bendzsur Creative Commons License 2012.04.12 0 0 8923

daruguru egyik kedvenc toronydaru típusa...

Előzmény: KB 401 (8922)
KB 401 Creative Commons License 2012.04.11 0 0 8922

Az öreg:)

Mi a típusa?

 

 

Kraner Creative Commons License 2012.04.07 0 0 8921

Szia, legyen szerencséd, a daruzáshoz!! Én 35-ödik éve üzöm az ipart, és még mindig szeretem csinálni. csak most Németben mivel oda haza ez halott szakma. ahol dolgoztamleg utóbb ( Debreceni  cég) ott is lógnak kis pénzemmel, ami az Ácsgép- Kukucska féle bandát illeti, az egy alljas csürhe!!!Imre szetné,ha ingyen dolgoznanak neki, hogy minél nagyobb lóvét akasszon.Pl: el küldi a debreceni kezelőt dunántulra, és havi 5 ezer uti költséget fizet??Nevetséges!!!

Előzmény: darufan (8870)
Riger Creative Commons License 2012.04.05 0 0 8920

A második rész tele van toronydarukkal :)

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oKQJR8rLpZc#!

daruguru Creative Commons License 2012.04.01 0 0 8919

Igen, GTMR, de nem 331, hanem a legnagyobb, 346 :)

Előzmény: KB 401 (8918)
KB 401 Creative Commons License 2012.04.01 0 0 8918

Potain (331??)

Előzmény: darus gyurma1 (8917)
darus gyurma1 Creative Commons License 2012.04.01 0 0 8917

    A következö Müncheni daru nem tudom a tipusát.

Fred Flinstone 2010 Creative Commons License 2012.04.01 0 0 8916

Üdvözlet Ápr.1-én ez egy 180 as és nem tréfa.:)

Előzmény: darus gyurma1 (8915)
darus gyurma1 Creative Commons License 2012.03.31 0 0 8915

München 2 utcával odébb a mi melóhelyünktől,két szép liebherr

Bendzsur Creative Commons License 2012.03.29 0 0 8914

Köszönöm szépen a kimerítő választ!

 

    

 

    LIEBHERR

 

Előzmény: tupolev (8913)
tupolev Creative Commons License 2012.03.28 0 0 8913

A 120 és 256 HC oszlop a vastagság különbségen kívül (1,8 és 2,3 m) megkülönböztetehető abból is, hogy ha a rövid tagokat nézzük, a 120-asban oldalanként 2 diagonál mező van, a 256-osban 4 darab.

A 120-as esetében viszont van hosszú oszloptag is, ami 8 diagonálos. A képeden is ilyen van.

 

120 HC:

 

 

256 HC:

 

Előzmény: Bendzsur (8911)
tupolev Creative Commons License 2012.03.28 0 0 8912

Na, most én is tanultam újat!

Ennek tükrében módosítanám a lentebb látható képes illusztrációmat, ugyanis ez helyesen 71 EC és nem 90 EC-es:

 

 

Viszont akkor ez mostmár tényleg 90 EC kell, hogy legyen:

 

 

Egyedül az ellensúlyoknak kialakított hely hosszából tudom megkülönböztetni őket, a 90-esen és a 91-esen egy vastag lapnyival több fér be.

Előzmény: Kajbászzabálóparaszt (8910)
Bendzsur Creative Commons License 2012.03.28 0 0 8911

Való igaz, a 71 EC-t is lehet 120 HC törzsre szerelni, miért ne, de szerintem a 45 EC-t is.

Viszont nem igazából tudom, hogy a 120 HC törzs miben különbözik a 256 HC törzstől.

 

Ennek az EC-H-nak példának okáért amit a cseheknél lőttem, milyen állványzata van?

 

 

Előzmény: Kajbászzabálóparaszt (8910)
Kajbászzabálóparaszt Creative Commons License 2012.03.28 0 0 8910

Abban a hsz.-ban zagyvaságok vannak a törzsekről. Adott esetben 71 EC-t is lehet 120 HC törzsre tenni ugyanezzel a szűkítővel, ha magasabb törzsmagasságot iényel, a 91 EC-k viszont alapból nem 256 HC hanem 120 HC törzsre mennek általában, szóval képek alapján nem csak az a döntő, hogy milyen törzsön van.

Előzmény: Bendzsur (8905)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!