És azt honnan lehet tudni, B1 vagy B2 az autó? Ezt 1998 márciusban helyezték forgalomba.
A kézifék igen... Az nekem momentán egyáltalán nem fog. Vagyis kb csak annyit, mint ha lábbal fékeznék, mint Frédi-Béni. :-)
Mit kell állítani, vagy javítani a kéziféken, hogy fogjon? Remélem ez nem elektronikus. Amúgy megszoktam a Wareszon sem volt jó sosem a krézifék, de nem bánnám, ha a Vectrán működne.
"1998-ig az alvázszámot egy kis fémlemezen helyezték el, elől, homlokfal felső részén, a motorháztető alatt."
Nagy tévedés :) Az csak egy kis tábla, amit bármikor kicserélek neked.
Az alvázszám az anyósülés jobb oldalán lévő helyen a karosszériába van beleütve. Hozzáférni úgy tudsz, ha kipattintod az ülés jobb oldalán lévő burkolatot. Mikor vettem az autót, én is csak azt a táblát ellenőriztem, az előző tulajom sem tudta valószínűleg. Aztán eredetvizsgakor szembesültem vele, hogy az semmi, csak egy info tábla, és az alvázszám hol is van valójában. De szerencsére nem volt gond, mert ott is ugyanaz volt, mint a forgalmiban és az előbb említett táblán.
1998 utáni modelleknél is csak tábla az, ami a B oszlopon van.
"Német motor esetén a motorszám a hengerfejen, a tengelykapcsoló háza előtt található." Ez is tévedés. A hengerfejen biztos, hogy nincsen semmiféle motorszám. A motorblokkon, a hengerfejtömítés síkjában, a hengerfejtömítés által nem fedett helyen van a motorszám. Elölről olvasható:
Egyébként én nem úgy vettem ezeket a felniket a kocsihoz, hanem az autóval együtt adta őket az előző tulaj (+ gyári 14-es lemezfelnik). Úgy voltam vele, hogy tetszenek, és mivel eddig gond nem volt velük/miattuk, csak azért nem cserélem le őket, hogy gyáriak legyenek.
Persze ha nem lett volna alufelni szett a kocsihoz, akkor választottam volna valamilyen gyári opel alufelnit, B vekire való szélességben és ET számban.
A te eseted ennek ellenére mégiscsak túlzás. Egy szar alufelni szett miatt peremezni a sárvédőt, pogácsákat, új rugókat berakni nem túl jó dolog. És persze ezek után jöhetnek elő még további problémák.
Egyesek 10 körömmel ragaszkodnak a gyári előírásokhoz, de még nem próbáltak ki semmi újat. Egyik ismerősöm pl. ET számban már átment a -15 re, igaz az egy mazda terepjáró volt, 19"-os, 245-ös gumikkal. kb 5-6 évig használta az autót igy, gond nélkül. Nem új autó volt!
A 4 csavaros 14"-os gyári acélfelnik mélysége ET39, szélessége 5,5 J.
15-ösben ugyanez már ET49 és 6J.
Szóval nem muszáj ragaszkodni minden áron a 6" szélességhez és az ET49-hez.
Pl én kocsim az ET35-ös, 7,5J széles felniken nálam már 70 ezer km óta hibamentesen gurul, (+ előző tulajnál 6 évig), már a második garnitúra nyári gumit koptatja. Mióta nálam van, a futóműben semmi ehhez kötődő dolog nem volt javítva/cserélve, se szilentek, se kerékcsapágyak, se semmi. Csak rugótörés, ami ugye típushiba.
Nem meglepő, erre számítottam is. Csak megoldást kerestem, de csak kritikákat kaptam. Nagyon is tisztában vagyok a méretekkel, és hogy nemigen tesz jót a futóműnek.
Nekem 7,5 J-s felnim van, 15"-ban, ET35 mélységgel. 195/60 gumi van rajta, még éppen nem ér bele a hátsó sárvédő ívbe. Szerintem 195/65-ös gumikkal már necces lenne. Szóval semmi meglepő nincs abban, hogy az ET30-as felnivel nálad beleér. :)
Na nekem meg 7,5x17 ET 47 van ugyanilyen felni a Cali V6-on, ez meg Saab-ról való. :) Nekem volt 205 széles gummával amikor megvettem, az nagyon necces már, 215 van már 2009 óta.
B2-n nem sok lehetőség van. Ha elreped az "index" búrája, akkor az magát a fényszórót jelenti, szóval mehet a lecsóba az egész. Tekintve, hogy ott már nincs külön index és fényszóró, hanem egy darab az egész.
B1-nél az a pöcök nekem is le volt törve (úgy vettem az autót). Úgy oldottam meg, hogy betoltam az indexet, amennyire lehetett és felülről a fényszórón lévő fülecskén át beletekertem egy önmetsző csavart.
Harmadikba? Egyesbe, vagy hátramenetben biztosabb.
Tudja valaki, hogy a sima, ford.szám mérő nélküli km. órában az üzemanyagszint jelző lámpa működik e, mert az enyémbe nem volt izzó, tettem bele, de nem működik. Vagy ennél a tipusnál ez ki van iktatva?
Nekem ezelött astrám volt, na, azon taposni kellett a féket, hogy megálljon. Cseréltem benne fékfolyadékot, egy hangyaf...nyit jobb lett, de a vectráénak a nyobába sem léphet.
Hát én is meg vagyok elégedve a fékekkel :P pont tegnap kipróbálta az egyik ismerősöm akinek egy 1996-os Audi A4 1.9TDI gépe van, és azt mondta, hogy jóval jobban harap a fék a vectrán mint az audin.. Pedig sokan lenézik az Opeleket legalább is itt felénk azzal basztatott, hogy miért nem Audit vagy VW-t vettem.. nem értette meg, hogy én nem akartam beállni a sorba (mert, hogy itt nállunk az Audi meg a VW az etalon) meg nekem ez tetszik el kell fogadni. Különben is egy szar mind :DDD az összeset tankolni kell és javítani ha elromlik :)
Másodsorban a fék... háááát... azért azt taposni kell, hogy megálljon
Én teljesen megvagyok elégedve a fék teljesítményével. Amikor először vezettem a Vectrát, majdnem lefejeltem a kormányt. Na az igaz, hogy Watrburgból ültem át ebbe a kocsiba. :)
kérdés a tisztelt publikumhoz: bal első indexet majd cserélni akarom, mert egy kis repedés van rajta. Mit kell hozzá bontani, hogy kezdjem?
A motorom nekem is Szenthotthárdi, a karosszéria meg Rüssenheim. :) szóval van benne Hungarikum :) Visszatérve a felni ügyre 17" is adtak ki Vectra B-t az i500-at a BBS felnivel. Nekem az van alatta.. 7,5J 17-es ET45-ös, és eredeti mert az agyrésznél a belső felébe bele van ütve az összes felnibe, hogy Irmscher :) csak a gumik ne lennének 235/45-ösök. Az a lényeg, hogy nekem nem ér bele sehova sem, de az tény, hogy a szervót jobban igénybe veszi mert jóval nehezebb forgatni a kormányt, de szerintem ez a 235-nek köszönhető... nem tudom, hogy rá menne a 7,5J széles felnire a 205-ös gumi.