Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Dózerbike Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16824

És azt honnan lehet tudni, B1 vagy B2 az autó? Ezt 1998 márciusban helyezték forgalomba.

 

A kézifék igen... Az nekem momentán egyáltalán nem fog. Vagyis kb csak annyit, mint ha lábbal fékeznék, mint Frédi-Béni. :-)

Mit kell állítani, vagy javítani a kéziféken, hogy fogjon? Remélem ez nem elektronikus. Amúgy megszoktam a Wareszon sem volt jó sosem a krézifék, de nem bánnám, ha a Vectrán működne.

Előzmény: Törölt nick (16801)
AAAAAAAAAAAAAAA
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16823

Sík terepen, kézifékkel együtt... akár kilencedikbe is rakhatnám. :)))

Ha MTZ lenne...

 

Nagy lejtőn kézifék+1. sebesség. Ha az se fogja meg, akkor ott egye meg a fene gödörben, ahová majd elgurul. :)

Előzmény: MBman (16821)
Vlad19 Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16822

A szöveget nem én írtam, itt most csak a jelentések miatt másoltam be. Hogy ezt a szöveget ki irta azt nemtudom, de rajta kérd számon a dolgokat :-)

Előzmény: MBman (16820)
MBman Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16821

A harmadik nem annyira jó ötlet. Nem mondom, hogy átfordítja úgy a motort egy nagyobb emelkedőn, de jobban megvan rá az esély, mint 1-ben :)

Előzmény: Törölt nick (16806)
MBman Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16820

"1998-ig az alvázszámot egy kis fémlemezen helyezték el, elől, homlokfal felső részén, a motorháztető alatt."

 

Nagy tévedés :) Az csak egy kis tábla, amit bármikor kicserélek neked.

Az alvázszám az anyósülés jobb oldalán lévő helyen a karosszériába van beleütve. Hozzáférni úgy tudsz, ha kipattintod az ülés jobb oldalán lévő burkolatot. Mikor vettem az autót, én is csak azt a táblát ellenőriztem, az előző tulajom sem tudta valószínűleg. Aztán eredetvizsgakor szembesültem vele, hogy az semmi, csak egy info tábla, és az alvázszám hol is van valójában. De szerencsére nem volt gond, mert ott is ugyanaz volt, mint a forgalmiban és az előbb említett táblán.

1998 utáni modelleknél is csak tábla az, ami a B oszlopon van.

 

"Német motor esetén a motorszám a hengerfejen, a tengelykapcsoló háza előtt található."
Ez is tévedés. A hengerfejen biztos, hogy nincsen semmiféle motorszám. A motorblokkon, a hengerfejtömítés síkjában, a hengerfejtömítés által nem fedett helyen van a motorszám. Elölről olvasható:

 

Előzmény: Vlad19 (16795)
MBman Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16819

Egyébként én nem úgy vettem ezeket a felniket a kocsihoz, hanem az autóval együtt adta őket az előző tulaj (+ gyári 14-es lemezfelnik). Úgy voltam vele, hogy tetszenek, és mivel eddig gond nem volt velük/miattuk, csak azért nem cserélem le őket, hogy gyáriak legyenek.

Persze ha nem lett volna alufelni szett a kocsihoz, akkor választottam volna valamilyen gyári opel alufelnit, B vekire való szélességben és ET számban.

Előzmény: flenfer (16817)
MBman Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16818

A te eseted ennek ellenére mégiscsak túlzás. Egy szar alufelni szett miatt peremezni a sárvédőt, pogácsákat, új rugókat berakni nem túl jó dolog. És persze ezek után jöhetnek elő még további problémák.

Előzmény: flenfer (16817)
flenfer Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16817

Egyesek 10 körömmel ragaszkodnak a gyári előírásokhoz, de még nem próbáltak ki semmi újat. Egyik ismerősöm pl. ET számban már átment a -15 re, igaz az egy mazda terepjáró volt, 19"-os, 245-ös gumikkal. kb 5-6 évig használta az autót igy, gond nélkül. Nem új autó volt!

Előzmény: MBman (16815)
MBman Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16816

"Jár hozzánk egy grande puntós srác."

 

Véletlenül nem piros Grande Punto, tetején matt fekete fóliával, fekete-piros 19" körüli felnikkel, LBH-... rendszámmal? :)

Előzmény: kiskaldi! (16759)
MBman Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16815

A 4 csavaros 14"-os gyári acélfelnik mélysége ET39, szélessége 5,5 J.

15-ösben ugyanez már ET49 és 6J.

Szóval nem muszáj ragaszkodni minden áron a 6" szélességhez és az ET49-hez.

Pl én kocsim az ET35-ös, 7,5J széles felniken nálam már 70 ezer km óta hibamentesen gurul, (+ előző tulajnál 6 évig), már a második garnitúra nyári gumit koptatja. Mióta nálam van, a futóműben semmi ehhez kötődő dolog nem volt javítva/cserélve, se szilentek, se kerékcsapágyak, se semmi. Csak rugótörés, ami ugye típushiba.

Előzmény: kiskaldi! (16754)
Laliiii Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16814

Astrán a kis 236 vagy 256os fék egy nagy rakás szar 52 mmes a féknyereg dugattyúja. , semmit nem ér egy B Corsába megfelelő.

 

B Vekin azért már jóval komolyabb fékek vannak, nagyobb tárcsaátmérőval és dugattyú átmérőkkel és a szervodob + főfékhenger is jóval komolyabb... 

Előzmény: flenfer (16802)
AAAAAAAAAAAAAAA
flenfer Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16813

Nem meglepő, erre számítottam is. Csak megoldást kerestem, de csak kritikákat kaptam. Nagyon is tisztában vagyok a méretekkel, és hogy nemigen tesz jót a futóműnek.

Előzmény: MBman (16812)
MBman Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16812

Nekem 7,5 J-s felnim van, 15"-ban, ET35 mélységgel. 195/60 gumi van rajta, még éppen nem ér bele a hátsó sárvédő ívbe. Szerintem 195/65-ös gumikkal már necces lenne. Szóval semmi meglepő nincs abban, hogy az ET30-as felnivel nálad beleér. :)

Előzmény: flenfer (16748)
MBman Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16811

"Megnézem egy másik ilyen Isuzu klímásban.."

 

Felesleges, mert én már megtettem :)

Előzmény: BoFe24 (16749)
Laliiii Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16810

OFF  :)) 

 

Na nekem meg 7,5x17 ET 47 van ugyanilyen felni a Cali V6-on, ez meg Saab-ról való. :) Nekem volt 205 széles gummával amikor megvettem, az nagyon necces már, 215 van már 2009 óta. 

Előzmény: Rolika88 (16796)
mumtaz Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16809

B2-n nem sok lehetőség van. Ha elreped az "index" búrája, akkor az magát a fényszórót jelenti, szóval mehet a lecsóba az egész. Tekintve, hogy ott már nincs külön index és fényszóró, hanem egy darab az egész.

 

B1-nél az a pöcök nekem is le volt törve (úgy vettem az autót). Úgy oldottam meg, hogy betoltam az indexet, amennyire lehetett és felülről a fényszórón lévő fülecskén át beletekertem egy önmetsző csavart.

Előzmény: Törölt nick (16801)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16808

Igen.

Előzmény: flenfer (16807)
flenfer Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16807

Sima, fordulatszám nélküli a tiéd is?

Előzmény: Törölt nick (16806)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16806

Nekem meg állandóan világít... Még ha teli a tank akkor is.

 

Azért harmadikba teszem, mert így nem akadok el benne beszálláskor. :)))

Olyan apró vagyok, hogy kicsit szűkös a hely. :D

 

De legfőképp azért, mert ez esik a legjobban kézre. :))) Csak előretolom, aztán annyi.

Sebességbe se kellene rakni, mert megfogja a kézifék... De megmaradt a téli hónapokról a szokás.

Előzmény: flenfer (16805)
flenfer Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16805

Harmadikba? Egyesbe, vagy hátramenetben biztosabb.

Tudja valaki, hogy a sima, ford.szám mérő nélküli km. órában az üzemanyagszint jelző lámpa működik e, mert az enyémbe nem volt izzó, tettem bele, de nem működik. Vagy ennél a tipusnál ez ki van iktatva?

Előzmény: Törölt nick (16804)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16804

Arra jó, hogy ne guruljon el az autó. :)))
De én "tutira megyek". Mindig berakom harmadikba aztán jóccakát... Így gurujjáel bazzeg! :)))

Előzmény: flenfer (16803)
AAAAAAAAAAAAAAA
flenfer Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16803

Ja, viszont a vectra kéziféke egy nagy rakás  f...s!

flenfer Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16802

Nekem ezelött astrám volt, na, azon taposni kellett a féket, hogy megálljon. Cseréltem benne fékfolyadékot, egy hangyaf...nyit jobb lett, de a vectráénak a nyobába sem léphet.

Előzmény: Rolika88 (16799)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16801

Ja... meg még egy pöcök van ami a sárvédő felől rögzíti ai index búrát.

 

Egyébként ez a B1-esre igaz. A B2-őn nem tudom hogyan van...

Előzmény: Törölt nick (16800)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16800

Wareszom volt nekem is. :))) Igaz a Vectra meg a Warti közé becsúszott egy Escort... (életem legrosszabb döntése volt)

 

Elvileg a balos indexhez ki kell kapd az akksit, hogy kényelmesebben hozzáférj.

Utána kiveszed foglalatostól az izzót. (bajonett záras)

Van egy "pöcök" a búra hátulján, ami beakad a fényszóró műanyag házába. Na azt meg kell nyomni lefelé. (vigyázat könnyen törik)

Elvileg ezután szépen kicsúsztatható előre...

 

Beszerelés fordított sorrendben. :)))

Előzmény: Dózerbike (16798)
Rolika88 Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16799

Hát én is meg vagyok elégedve a fékekkel :P pont tegnap kipróbálta az egyik ismerősöm akinek egy 1996-os Audi A4 1.9TDI gépe van, és azt mondta, hogy jóval jobban harap a fék a vectrán mint az audin.. Pedig sokan lenézik az Opeleket legalább is itt felénk azzal basztatott, hogy miért nem Audit vagy VW-t vettem.. nem értette meg, hogy én nem akartam beállni a sorba (mert, hogy itt nállunk az Audi meg a VW az etalon) meg nekem ez tetszik el kell fogadni. Különben is egy szar mind :DDD az összeset tankolni kell és javítani ha elromlik :)

Előzmény: Dózerbike (16798)
Dózerbike Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16798

Másodsorban a fék... háááát... azért azt taposni kell, hogy megálljon

 

Én teljesen megvagyok elégedve a fék teljesítményével. Amikor először vezettem a Vectrát, majdnem lefejeltem a kormányt. Na az igaz, hogy Watrburgból ültem át ebbe a kocsiba. :)

 

kérdés a tisztelt publikumhoz: bal első indexet majd cserélni akarom, mert egy kis repedés van rajta. Mit kell hozzá bontani, hogy kezdjem?

Előzmény: Törölt nick (16788)
flenfer Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16797

Rámegy. Nekem 7.5j 16 oson van 205/50-es gumi. Nos: ET30-as kerekekkel befelé 16mm, kifelé 34mm-t megy, akkor a középtöl mindössze 18mm-el lóg kifelé. 

Előzmény: Rolika88 (16796)
Rolika88 Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16796

A motorom nekem is Szenthotthárdi, a karosszéria meg Rüssenheim. :) szóval van benne Hungarikum :) Visszatérve a felni ügyre 17" is adtak ki Vectra B-t az i500-at a BBS felnivel. Nekem az van alatta.. 7,5J 17-es ET45-ös, és eredeti mert az agyrésznél a belső felébe bele van ütve az összes felnibe, hogy Irmscher :) csak a gumik ne lennének 235/45-ösök. Az a lényeg, hogy nekem nem ér bele sehova sem, de az tény, hogy a szervót jobban igénybe veszi mert jóval nehezebb forgatni a kormányt, de szerintem ez a 235-nek köszönhető... nem tudom, hogy rá menne a 7,5J széles felnire a 205-ös gumi.

Vlad19 Creative Commons License 2012.04.08 0 0 16795

Egyébként ha érdekel, hogy a motort az autódban hol gyártották akkor itt egy ismertető, csak tegnap este már nem volt időm bemásolni:

 


Alváz- és motorszám magyarázat



1998-ig az alvázszámot egy kis fémlemezen helyezték el, elől, homlokfal felső részén, a motorháztető alatt.

Alvázszám példa: WOL 000038 T 7 500001


Fontosabb jelentések:
38 = 5 ajtós ferdehátú (karosszériaforma: 31 = 5 ajtós kombi, 36 = 4 ajtós ferdehátú)
T = 1996 (gyártási év: V = 1997)
7 = Luton (gyártás helye: 1 = Rüsselheim, 5 = Antverp)
500001 = gyártási sorozatszám
--------------------------------------------------------------------------------------



1998-tól az alvázszámot az autó "B" oszlopán, egy kis fémlemezen helyezték el, az ajtócsap alatti részen.

Alvázszám példa: WOL O J B F68 W 7 000001



Fontosabb jelentések:
F68 = 5 ajtós kombi (karosszériaforma: F35 = 5 ajtós kombi, F19 = 4 ajtós ferdehátú)
W = 1998 (gyártási év: X = 1999, Y = 2000, 1 = 2001)
7 = Luton (gyártás helye: 1 = Rüsselheim, 5 = Antwerp, L = Elisabeth, P = Varsó, S = Szentgotthárd, Z = Izmir)
000001 = gyártási sorozatszám
--------------------------------------------------------------------------------------


Tonewandában készült motorok esetén a motorszám két helyen is megtalálható a motorblokkon

Motorszám példa: PCO T 0 0405 0001



Fontosabb jelentések:
T = Tonewanda (gyártás helye)
0 = 2000 (gyártás éve)
0405 = április 5 (gyártás napja (hónap/nap))
0001 = gyártási sorozatszám
--------------------------------------------------------------------------------------


Német motor esetén a motorszám a hengerfejen, a tengelykapcsoló háza előtt található.

Motorszám példa: X 20 X E V 08 000001

Fontosabb jelentések:
20 = 2000 ccm (hengerűrtartalom)
08 = Ellesmere Port (gyártás helye: 02 = Bochum, 20 = Szentgotthárd, 25 = Holden, 31 = Brazil stb..)
000001 = gyártási sorozatszám (lehet benne betű is!)
--------------------------------------------------------------------------------------

Előzmény: Törölt nick (16770)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!