Van egy kis kellemetlenségem ,remélem tudtok tanácsot adni!
Tegnap a párom elütött egy kis erdei állatkát "BORZ" és pehhemre eltörte az ablakmosó tartályom és egy elosztó pöcköt ami azt hiszem a lámpa mosóhoz vezeti a vízet.
köszönöm a válszokat. A PUG is használja a 2230-as benzinesben a VTC de csak szívó oldalon. Ezeket a motorokat sok tipusban találjuk 406,407,607,stb
Én több topikban is érdeklődtem és eddig három teljesen hasomló jelenséggel jelentkező sorstásat találtam... Eddig minden esetben (előző3) a VTC agy csere volt a megoldás.
Volt ahol a szerviz hidrotőkékre gyanakodva 2x cserélte az összeset.
Viszont a rendszerben több rész van. Elektromágneses tolattyú nyitja az olaj útját, vékony furatok (esetleg szűrő , ezt még nem tudtam kideríteni) és a VTC agy nameg hidrotőke....stb
Bár az én autómban 120e van csak ez alatt nem valószinű a kopás (hibátlan megkímélt minden része), másrészt volt olyan autó ahol 30e km után megszólalt.
Csak azért próbálom jól körüljárni mert nem olcsó mulatság és szeretnék biztosra menni amennyire csak lehet.
A hidrotőke ellen szól, hogy a hang nem annyira erős mint amikor olaj nélkül megy, hanem csak mintha a kellőnél egy minimálissal nagyobb lenne a hézag, olyan mint egy beállításra váró mechanikus. A hangot egyszerre és mindegyik szelep produkálhtja szívóóldalon mert mindíg ugyanannyira hangos és élesen pontosan egyszerre hagyja abba mindegyik. teljesen hidegen fordulat változásra se hagyja abba, de amint elér egy bizonyos hőfokot, kis gázadásra is abba hagyja, még magasabb hőfokon pedig magátol is, ford változása nélkül.
Lehetne hidrotőke is de a VTC is hidegen elálítja a vezérlést, illetve melegre változtat...
Nekem mégis olyan hidrotőke érzésem van. Nem az a baj, hogy nem kap olajat, hanem szerintem az, hogy valamiért nem kap kapásból eleget és csak lassan pumpálja fel magát a hidegen nagyobb résre. Fordulaton adsz neki nagyobb olajnyomást, melegen meg szükül a hézag magától. Csettegő a hangja és változik attól függően, hogy hány hidrotőke érinentett?
Régóta csinálja? Próbáld meg egyszer olyan 50 fokos vizzel óvatosan megtaposni egy kicsit. A félmeleg olajnak nagyobb terhelésen hírtelen nagyobb nyomása lesz, míg le nem szabályoz a szelep, ez lehet ki tudja nyomni a szennyeződést.
Amit Te írsz, ahhoz nem értek, olyannal még nem volt dolgom soha.
Sajnálom, ha félreérthető voltam. Természetesen a calibráról írtam. A peugeot-hoz a tuning cuccok nem nagyon vannak. A német autókhoz meg van egy rakat cucc itthon meg az ebayen is.
Én úgy tudom, hogy a vtc (változó szelepvezérlés) nincs a peugeot-nál, és az opelnél ennél a motornál. Meg úgy általában. A Hondán kívűl nem sok gyár alkalmazta. Már ha ugyanarról beszélünk.
Ez a csattogó hang (ami az opel motorknál szintén jellemző hidegen) szerintem a hidrotőke hangja lesz. Van benne egy furat amin az olaj átmegy, az szokott eltömődni.
Volt egy eset, amikor sikerült úgy összerakni az autót, hogy a MAP nem volt rádugva. Hidegen ment fel-le az alapjárat, aztán beállt, melegen nem is vettem észre semmit!!!
A hidegindítás volt a gyanús, meg egy kicsit benzines szagúnak éreztem a kipufogógázt. Aztán nyomtam egy kicsit nagyobb gázt és láttam, hogy fekete füst jön a kipoufogóból, kezdtem gyanakodni. Meg is lett a MAP stekker csak úgy lógott a motortérben.
Aztán a következő, az az indítómotor tanitás. Azt csináld meg mégegyszer, ahogy részletesen leírták.
(Sorrend:
1. aksiról vezeték leszed és pihenteted így egy fél órát
2. időközben megnézed, hogy a MAP stekker és az alapjárati stekker mind a helyén van -e és normálisan csatlakozik
3. megmocorgatod és ellenőrzöd az összes jeladó csatot, hogy renben a helyén vannak
4. ellenőrzöd a pillangószelep elfordulásmérő csatiját, hogy rendben van-e
5. ha minden OK, akkor aksi visszaköt
6. alapjárati tanítás, ahogy azt a hozzászólásban valaki részletezte
Végül két dolog.
Ha nem nagy gáz, ki kellene szedni a lamda -szondát és meg kellene nézni, hogy nincs-e rajta vastag lerakódás (ez csak erős tipp, mert ezt én is meg fogom ma csinálni, de még soha nem próbáltam - eddig elvi gondolatsík :-)
Ha így minden OK, akkor 30-40 km-es járatás. Nagyon úgy érzem, hogy az ECU viharsebesen tanul, így el tudom képzelni, hogy a rossz értékekkel kűzd még. (ebben szintén nem vagyok biztos, de azért említem, mert gázosítottam az autót és zajlik a finomhangolás és meglepő módon az ECU rááll a gázos paraméterekre, majd benzin üzemmóddal is ugyanúgy viselkedik egy darabig. Aztán megtanulja az új állapotot benzinnel és megint változik.)
Ha hidegen is le-fel fog járni az alapjárat, az erősen MAP gyanus, nagyon kíváncsi vagyok rá!!
Én úgy tudom, hogy az alapjárati motort az alábbiak szerint kell betanítani (S1-es PUG esetén, hangsúlyozom):
- Gyújtás ráad,
- Gázpedál tövig nyom kb. 10 sec,
- Gázpedál felenged,
- Gyújtás le,
- Azután jöhet a próba,
Ha jól olvastam neked S2-es kiadás van.
Nekem még S1-es RFV motorkódos. A vezérműszíj cserének van egy rákfenéje, az ún. főtengely ékszíjtárcsa. Ez két félből van gumiágyba összesütve. A fő probléma, hogy idővel a két fél szögben elfordul egymáshoz képest. Ez azért érdekes, mert a főtengely ezen keresztül (külső tárcsafélen van az átmenő furat) van rögzítve vezérműszíj cserekor. Ebből már látható gondolom a probléma. Persze a tiéden nem tudom, hogy orvosolták-e ezt a problémát a PUG mérnökei. A lényeg, hogy a vezérműszíj cserekor először a vezérműtengelyeket kell rögzíteni, majd a főtengelyt az ékszíjtárcsán keresztül (szíj fent van még). Ha nincs "furaton" a főtengely, akkor elfordultak a tárcsafelek. De, ha szíjszakadás után rögzítették függetlenül a tengelyeket, és az ékszíjtárcsa elfordult, akkor eleve el van tolva a vezérlésed, vagy ha úgy kezdtek hozzá a szíj cseréhez, hogy rögzítés nélkül leszedték a szíjat, akkor is eltolva rakták össze.
Én ennek néznék utána először. Valahogyan ellenőrizni kell a vezérlés beállítását.
Azt írni akartam, de láttam, hogy szét volt szedve a gép, hogy ha gyanakodnak egy hengerre, akkor először hengerenkénti veszteségmérést szoktak csinálni, mely kimutatja, hogy melyik henger, melyik munkaütemben van a hiba. Nem csak úgy székapjuk és majd meglátjuk, hogy mia a hiba, mert gondolom szívtad volna a fogad, ha nem találnak semmit, ha találtak valamit egyáltalán.
Nekem van diagnosztám, örült nagy Spiler a srác(remélem ezt nem olvassa, mert a végén elkezd többet kérni) csak zárkozott egy kicsit, idegeneket nem fogad(mondjuk van rá oka).
De csak Bp-n dolgozik és több nap, de meg is oldja, eddig mindent megcsinált nekem(HÚÚ Voltak már csodák).
Kanna benzin nekem is kénne, de folyamatossan mert itt a tavasz és várnak a kocsik, meg a csajok(na ez ciki sorrend volt).
Egy kérdés: Peugeotnál diagnosztikán voltál? ha voltál mit mondtak?
Egy-két tipp: motor fordulatszám jeladó, lambdaszonda, trafo(de azt írtad hogy cserélted), kipufogó azzon belül is a katalizátor(nem zörög, vagy nincs eltömödve?).
A tied ha jól emlékszem már S2-es(1999-) ott már sokat mond a rendes Peugeot-os diagnosztika.
Az alapjárati motor visszarakása után, kb. 5-szor újraindítom az autót. Minden indítás után más fordulatot tart, előszőr túráztatja kb. 1500-2500 között. A végén beáll normálisra. Előszőr elég rémísztő volt.:)
Most a vezérlésen agyalok...
A szerelő mondta , hogy talált szíj darabot a motortérben, vszínű 1x szíjszakadásos volt.
Lehet, akkor rosszul rakták össze... most meg ugyanúgy lett összerakva.
Nem tudom pontosan, hogy milyen az alapjárati motorod, de azt tudom, hogy a V6 kupéét én több mint 24 órás tisztítási folyamaton zavartam keresztül mire jó lett. Azt gondolom, hogy ilyen tisztítást nincs szerelő, aki megcsinál, mert egyszerűen nem éri meg.
A másik lehetőség szerintem még a trafó lehe, az is tud hasonló jelenséget produkálni, bár ennek érzem a legkevesebb valószínűségét. Ja és a vezérlés a helyén van, rendesen húz az autó?
Valaki keres gázolaj-szűrő házat, Ultrasnak meg van egy ilyen, csak ő valamiért nem tud üzenni itt. Szóval akinek kell, az kéremszépen küldje el nekem az e-mail címét!
Nem hiszem el :) Folytatódik a Kilóméter óra egység vesszőfutásom. Racingbazáron ki volt rakva egy Sagem egység, 4karikás, európa számozású. Felhívom persze megvan, küldi is, erre a kezembe veszem. Mérföldes számozású, Jaeger márkájó :D Felhívom h ember nem ez volt megbeszélve, de ő biztos benne h azt az órát kaptam ami a képen van! De mondom biztos h nem :D hát ő sajnálja vissza nem adja a pénzt :D