Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rémparipa Creative Commons License 2012.04.08 0 0 35769

Kellemes Ünnepeket mindenkinek!

 

Van egy kis kellemetlenségem ,remélem tudtok tanácsot adni!

 

Tegnap a párom elütött egy kis erdei állatkát "BORZ" és pehhemre eltörte az ablakmosó tartályom és egy elosztó pöcköt ami azt hiszem a lámpa mosóhoz vezeti a vízet.

 

Néztem az Unix.hu oldalon de semmi

Keresőbe sem találtam ablakmosó tartályt..

 

Keressem bóntóban?

 

Vaga esetleg valakinek itt volna eladó ?

 

Köszönöm

infusion33 Creative Commons License 2012.04.08 0 0 35768

Megvolt a teszt... szarabb mint volt.

 

Hidegindítás:

 

- kb. 3. indítás sikeres, nem ment minden henger, kasztni, motor rázkódik.

 

- Nem simul ki a járás mint előtte 1-2 perc után

 

- alapjárat nem jó, 1 osztást ugrál ütemesen

 

 

Menet közben:

 

- minden sebesség tartományban enyhén rángat a motor, de csak fix gázpedál állásnál!

 

- menet közben is ütemesen rázkódik a motor

 

- kipufogó is ütemre enyhén puffog

 

 

Gyorsításnál viszont semmi gond, megy mint a golyó, nem rángat, fogyasztás normális.

 

 

Ja, a tempomatom se működik mióta megvettem az autót...

 

Na? Mivel kezdjem? felgyújtás?:))

 

 

Előzmény: Isti62 (35762)
misi1bogyo Creative Commons License 2012.04.08 0 0 35767

Hali! Kellemes ünnepeket mindenkinek! Véleményetekre lennék kíváncsi ill. ötlet tanács jöhet bármi.

406_os 2.0 (RFN) 2003_as  a kocsim tegnap elött első inditásnál  a kulcs elfordításánál 

hatalmas durranást hallottam. majd kiderült, hogy visszarobbant a szívocsonkba.

de ugy, hogy szétrobbant aszivocsonk ( műanyag) oldala. Bontóból szerezem egyet de mielőtt felrakom jó lenne 

tudni,hogy miért csinálta. szerelő szerint ez nagyon ritka, de előfordulhat. Hát nem nyugtatott meg.

ráteszem a diag. gépet háha irt be valamit. Kedden felrakom a másik szivócsonkot. Addig ötletelek.

(EGR,jeladók) hozzáteszem semmi baja nem volt mikor leállitottam.

 

Ötlet, tanács vélemény??? Találkozott már valaki ilyennel???

köszi. üdv.

vargar1 Creative Commons License 2012.04.08 0 0 35766

Sziasztok !

köszönöm a válszokat. A PUG is használja a 2230-as benzinesben a VTC de csak szívó oldalon. Ezeket a motorokat sok tipusban találjuk 406,407,607,stb

Én több topikban is érdeklődtem és eddig három teljesen hasomló jelenséggel jelentkező sorstásat találtam... Eddig minden esetben (előző3) a VTC agy csere volt a megoldás.

Volt ahol a szerviz hidrotőkékre gyanakodva 2x cserélte az összeset.

Viszont a rendszerben több rész van. Elektromágneses tolattyú nyitja az olaj útját, vékony furatok (esetleg szűrő , ezt még nem tudtam kideríteni) és a VTC agy nameg hidrotőke....stb

Bár az én autómban 120e van csak ez alatt nem valószinű a kopás (hibátlan megkímélt minden része), másrészt volt olyan autó ahol 30e km után megszólalt.

Csak azért próbálom jól körüljárni mert nem olcsó mulatság és szeretnék biztosra menni amennyire csak lehet.

A hidrotőke ellen szól, hogy a hang nem annyira erős mint amikor olaj nélkül megy, hanem csak mintha a kellőnél egy minimálissal nagyobb lenne a hézag, olyan mint egy beállításra váró mechanikus. A hangot egyszerre és mindegyik szelep produkálhtja szívóóldalon mert mindíg ugyanannyira hangos és élesen pontosan egyszerre hagyja abba mindegyik. teljesen hidegen fordulat változásra se hagyja abba, de amint elér egy bizonyos hőfokot, kis gázadásra is abba hagyja, még magasabb hőfokon pedig magátol is, ford változása nélkül.

Lehetne hidrotőke is de a VTC is hidegen elálítja a vezérlést, illetve melegre változtat...

Köszi a válaszokat

Üdv

Előzmény: Isti62 (35765)
Isti62 Creative Commons License 2012.04.08 0 0 35765

Nekem mégis olyan hidrotőke érzésem van. Nem az a baj, hogy nem kap olajat, hanem szerintem az, hogy valamiért nem kap kapásból eleget és csak lassan pumpálja fel magát a hidegen nagyobb résre. Fordulaton adsz neki nagyobb olajnyomást, melegen meg szükül a hézag magától. Csettegő a hangja és változik attól függően, hogy hány hidrotőke érinentett?

Régóta csinálja?  Próbáld meg egyszer olyan 50 fokos vizzel óvatosan megtaposni egy kicsit. A félmeleg olajnak nagyobb terhelésen hírtelen nagyobb nyomása lesz, míg le nem szabályoz a szelep, ez lehet ki tudja nyomni a szennyeződést.

Amit Te írsz, ahhoz nem értek, olyannal még nem volt dolgom soha.

Előzmény: vargar1 (35738)
406 green Creative Commons License 2012.04.08 0 0 35764

Sajnálom, ha félreérthető voltam. Természetesen a calibráról írtam. A peugeot-hoz a tuning cuccok nem nagyon vannak. A német autókhoz meg van egy rakat cucc itthon meg az ebayen is.

Előzmény: rati update (35732)
406 green Creative Commons License 2012.04.08 0 0 35763

Én úgy tudom, hogy a vtc (változó szelepvezérlés) nincs a peugeot-nál, és az opelnél ennél a motornál. Meg úgy általában. A Hondán kívűl nem sok gyár alkalmazta. Már ha ugyanarról beszélünk.

Ez a csattogó hang (ami az opel motorknál szintén jellemző hidegen) szerintem a hidrotőke hangja lesz. Van benne egy furat amin az olaj átmegy, az szokott eltömődni.

Előzmény: vargar1 (35738)
Isti62 Creative Commons License 2012.04.08 0 0 35762

Na, akkor még pár ügy.

 

Volt egy eset, amikor sikerült úgy összerakni az autót, hogy a MAP nem volt rádugva. Hidegen ment fel-le az alapjárat, aztán beállt, melegen nem is vettem észre semmit!!!

A hidegindítás volt a gyanús, meg egy kicsit benzines szagúnak éreztem a kipufogógázt. Aztán nyomtam egy kicsit nagyobb gázt és láttam, hogy fekete füst jön a kipoufogóból, kezdtem gyanakodni. Meg is lett a MAP stekker csak úgy lógott a motortérben.

 

Aztán a következő, az az indítómotor tanitás. Azt csináld meg mégegyszer, ahogy részletesen leírták.

 

(Sorrend:

1. aksiról vezeték leszed és pihenteted így egy fél órát

2. időközben megnézed, hogy a MAP stekker és az alapjárati stekker mind a helyén van -e és normálisan csatlakozik

3. megmocorgatod és ellenőrzöd az összes jeladó csatot, hogy renben a helyén vannak

4. ellenőrzöd a pillangószelep elfordulásmérő csatiját, hogy rendben van-e

5. ha minden OK, akkor aksi visszaköt

6. alapjárati tanítás, ahogy azt a hozzászólásban valaki részletezte

 

Végül két dolog.

Ha nem nagy gáz, ki kellene szedni a lamda -szondát és meg kellene nézni, hogy nincs-e rajta vastag lerakódás (ez csak erős tipp, mert ezt én is meg fogom ma csinálni, de még soha nem próbáltam - eddig elvi gondolatsík :-)

Ha így minden OK, akkor 30-40 km-es járatás. Nagyon úgy érzem, hogy az ECU viharsebesen tanul, így el tudom képzelni, hogy a rossz értékekkel kűzd még. (ebben szintén nem vagyok biztos, de azért említem, mert gázosítottam az autót és zajlik a finomhangolás és meglepő módon az ECU rááll a gázos paraméterekre, majd benzin üzemmóddal is ugyanúgy viselkedik egy darabig. Aztán megtanulja az új állapotot benzinnel és megint változik.)

 

Ha hidegen is le-fel fog járni az alapjárat, az erősen MAP gyanus, nagyon kíváncsi vagyok rá!!

Előzmény: infusion33 (35761)
infusion33 Creative Commons License 2012.04.08 0 0 35761

Veszteségmérés megvolt, így volt hidegen  3.-as henger a nyertes.

 

Melegen meg veszteségmentes volt mind.

 

A vezérlés meg, elméletileg a helyén,voltak jelölések, mostmár beugrott, hogy mondta a szerelő.

 

 

Most nyomok egy hidegindítást, meg kb. 100km-et ...Hátha megjavul.:)

 

üdv.

Előzmény: rati update (35757)
Peugeot,-406,- Creative Commons License 2012.04.08 0 0 35760

Isti62: email ahol elértek: rangawrc@freemail.hu

Előzmény: Isti62 (35744)
redsupreme Creative Commons License 2012.04.08 0 0 35759

ez a sorrend csak a csajoknak ciki :)

Előzmény: Peti coupe (35755)
redsupreme Creative Commons License 2012.04.08 0 0 35758

egy MAP szenzor csere még megérne egy misét, hátha....

Előzmény: infusion33 (35742)
rati update Creative Commons License 2012.04.08 0 0 35757

Én úgy tudom, hogy az alapjárati motort az alábbiak szerint kell betanítani (S1-es PUG esetén, hangsúlyozom):

- Gyújtás ráad,

- Gázpedál tövig nyom kb. 10 sec,

- Gázpedál felenged,

- Gyújtás le,

- Azután jöhet a próba,

 

Ha jól olvastam neked S2-es kiadás van.

Nekem még S1-es RFV motorkódos. A vezérműszíj cserének van egy rákfenéje, az ún. főtengely ékszíjtárcsa. Ez két félből van gumiágyba összesütve. A fő probléma, hogy idővel a két fél szögben elfordul egymáshoz képest. Ez azért érdekes, mert a főtengely ezen keresztül (külső tárcsafélen van az átmenő furat) van rögzítve vezérműszíj cserekor. Ebből már látható gondolom a probléma. Persze a tiéden nem tudom, hogy orvosolták-e ezt a  problémát a PUG mérnökei. A lényeg, hogy a vezérműszíj cserekor először a vezérműtengelyeket kell rögzíteni, majd a főtengelyt az ékszíjtárcsán keresztül (szíj fent van még). Ha nincs "furaton" a főtengely, akkor elfordultak a tárcsafelek. De, ha szíjszakadás után rögzítették függetlenül a tengelyeket, és az ékszíjtárcsa elfordult, akkor eleve el van tolva a vezérlésed, vagy ha úgy kezdtek hozzá a szíj cseréhez, hogy rögzítés nélkül leszedték a szíjat, akkor is eltolva rakták össze.

 

Én ennek néznék utána először. Valahogyan ellenőrizni kell a vezérlés beállítását.

 

Azt írni akartam, de láttam, hogy szét volt szedve a gép, hogy ha gyanakodnak egy hengerre, akkor először hengerenkénti veszteségmérést szoktak csinálni, mely kimutatja, hogy melyik henger, melyik munkaütemben van a hiba. Nem csak úgy székapjuk és majd meglátjuk, hogy mia a hiba, mert gondolom szívtad volna a fogad, ha nem találnak semmit, ha találtak valamit egyáltalán.

 

Üdv!

Előzmény: infusion33 (35750)
Peti coupe Creative Commons License 2012.04.07 0 0 35756

Bedobom, hátha valakit érdekel:

Pénteken ajánlottak két coupe-t is vételre, még gondolkozom, de a kettő egyszerre biztos nem megy, itt meg valakinek hátha kell!

Mindkettő elég leharcolt s1 coupe.

Az egyik V6 magyar papiros a másik 2.0 külföldi lejárt okmányos.

Ha valakit érdekel írjon vagy hívjon, de gyorsan mert ezek max 1-2 napig várnak az új gazdira, mert tényleg  olcsók!

 

Peti coupe Creative Commons License 2012.04.07 0 0 35755

Nekem van diagnosztám, örült nagy Spiler a srác(remélem ezt nem olvassa, mert a végén elkezd többet kérni) csak zárkozott egy kicsit, idegeneket nem fogad(mondjuk van rá oka).

De csak Bp-n dolgozik és több nap, de meg is oldja, eddig mindent megcsinált nekem(HÚÚ Voltak már csodák).

Kanna benzin nekem is kénne, de folyamatossan mert itt a tavasz és várnak a kocsik, meg a csajok(na ez ciki sorrend volt).

Előzmény: infusion33 (35754)
infusion33 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 35754

Nem Peugeot-nál, de profi műszerrel lett kiolvasva.

 

Valami zörög, lehet , hogy a katalizátor.

 

majd ezt is csekkolom, ha dobot lecserelik.

 

 

Csak kell, egy jó diagnoszta  v. 1 kanna benzin...:)

 

Köszi!

 

 

Előzmény: Peti coupe (35752)
Peti coupe Creative Commons License 2012.04.07 0 0 35753

Hello!

Nekem is 2.2i -em van de ezzel a hibával nem találkoztam(csak a motoros folytószeleppel), sőt 406-ban és 607-ben sem hallottam ilyenről.

Esetleg kérdezz át a 607 fórumra is abban több a 2.2!

Peti

Előzmény: vargar1 (35738)
Peti coupe Creative Commons License 2012.04.07 0 0 35752

Szia!

Egy kérdés: Peugeotnál diagnosztikán voltál? ha voltál mit mondtak?

Egy-két tipp: motor fordulatszám jeladó, lambdaszonda, trafo(de azt írtad hogy cserélted), kipufogó azzon belül is a katalizátor(nem zörög, vagy nincs eltömödve?).

A tied ha jól emlékszem már S2-es(1999-) ott már sokat mond a rendes Peugeot-os diagnosztika.

Üdv:Peti

Előzmény: infusion33 (35751)
infusion33 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 35751

Egyébként nem volt olyan vészes anyagilag, munkadíj : 36.000 Ft alkatrészek 60.000 Ft összesen.

Előzmény: rati update (35749)
infusion33 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 35750

Az alapjárati motor visszarakása után, kb. 5-szor újraindítom az autót. Minden indítás után más fordulatot tart, előszőr túráztatja kb. 1500-2500 között. A végén beáll normálisra. Előszőr elég rémísztő volt.:)

 

 

Most a vezérlésen agyalok...

 

A szerelő mondta , hogy talált szíj darabot a motortérben, vszínű 1x szíjszakadásos volt.

 

Lehet, akkor rosszul rakták össze... most meg ugyanúgy lett összerakva.

 

???

Előzmény: rati update (35749)
rati update Creative Commons License 2012.04.07 0 0 35749

Ezt hogy érted, hogy újra tanulta az autó? A gázpedál végállásokat neked kell újratanítanod az autónak.

 

Üdv!

Előzmény: infusion33 (35746)
rati update Creative Commons License 2012.04.07 0 0 35748

Ez elég szép költség lehetett.

Sajnos belefutottál egy hibás példányba. De remélem megjavul a verda és sok örömed lesz benne.

 

Üdv!

Előzmény: infusion33 (35742)
rati update Creative Commons License 2012.04.07 0 0 35747

Mekkora suttyók az emberek!

Előzmény: Hungarikum2 (35741)
infusion33 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 35746

Vezérlés gondolom a helyén van...

 

 

Az autó jól húz, megkergettem délután. Alapjárati motort újra levettem, patika tiszta, utána újra tanulta ismét az autó.

 

 

Ezután hiba ugyanaz.

Isti62 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 35745

Szia!

Nem tudom pontosan, hogy milyen az alapjárati motorod, de azt tudom, hogy a V6 kupéét én több mint 24 órás tisztítási folyamaton zavartam keresztül mire jó lett. Azt gondolom, hogy ilyen tisztítást nincs szerelő, aki megcsinál, mert egyszerűen nem éri meg.

 

A másik lehetőség szerintem még  a trafó lehe, az is tud hasonló jelenséget produkálni, bár ennek érzem a legkevesebb valószínűségét.  Ja és a vezérlés a helyén van, rendesen húz az autó?

Előzmény: infusion33 (35742)
Isti62 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 35744

aha, aha, Laci kérlek küld el nekem az e-mail címed!

Előzmény: Peugeot,-406,- (35739)
Isti62 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 35743

Sziasztok!

Valaki keres gázolaj-szűrő házat, Ultrasnak meg van egy ilyen, csak ő valamiért nem tud üzenni itt. Szóval akinek kell, az kéremszépen küldje el nekem az e-mail címét!

 

Köszi!

infusion33 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 35742

Sziasztok!  

 

Távgyógyítók tanácsát szeretném kérni:    

 

Az autót  1 hónapja vettem, előéletét nem ismerem.

 

  406 coupe 2.0 16V  RFR    

 

Hiba:   - hidegindítás nehézkes kb. 2.-3. indítózásra indult be, 1 henger nem jár rendesen, beledolgozik a kipufogóba    

  a jelenség kb. 1-2  perc után elmúlik, ezután szépen jár jól gyorsul, alapjárat jó.    

 

Hibakód nincs, élőadatok is optimálisak, trafók jók  

 

Oka , 2 független szerelő szerint is:  

 

- 3.-as henger kipufogószelepek nem zárnak rendesen  

 

  Ezután javítva, cserélve:  

 

- olaj, gyertyák, légszűrő cserélve

- alapjárati motor, pillangószelep kitakarítva

- motor hűtővíz hőmérséklet jeladó cserélve

- teljes vezérlés cserélve

- hengerfejtömítés cserélve

- kipufogószelepek kivéve, felszabályozva, 1 cserélve (3.as henger, tehát a hiba elvileg tényleg ez volt)

  - szelepfedéltömítések cserélve

- kipufogósor tömítés cserélve  

 

Ma hoztam haza az autót a szerelőtől, mondta, hogy nem tökéletes még...    

 

 

Jelenlegi állapot:   - alapjárat nem tökéletes, kb. egy osztást ugrál folyamatosan,

- a motoron is látszik és halatszik

- a kipufogóba, mintha még mindig beledolgozna.

- hidegindítást csak holnap reggel tudom csekkolni, melegen jól indult, igaz eddig is.  

 

+Info:

 

-A hátsó dobom, szét van rohadva és ki is fúj

 -Külső hőmérséklet érzékelőm nem jó  

 

Szerintetek?:)

Hungarikum2 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 35741

Nem hiszem el :) Folytatódik a Kilóméter óra egység vesszőfutásom. Racingbazáron ki volt rakva egy Sagem egység, 4karikás, európa számozású. Felhívom persze megvan, küldi is, erre a kezembe veszem. Mérföldes számozású, Jaeger márkájó :D Felhívom h ember nem ez volt megbeszélve, de ő biztos benne h azt az órát kaptam ami a képen van! De mondom biztos h nem :D hát ő sajnálja vissza nem adja a pénzt :D

New Holland7080 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 35740

rendben köszi szépen !

Előzmény: Gyozi2 (35737)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!