mercinek is ők gyártanak. A német katonai mercik egy az egyben rábák. Csak nem engedték a németek a rába emblémát a gépen. Csak a mercit.Tehát a németeknél merci itthon rába
Motorokat a kamazba gyártanak. De a rába motorokat azt az osztrákoknál gyártják.
A Japán - nem 2 - 8 lóerős - hanem a soktíz lóerős tizenötezreket pörgő gépekben megállja a helyét, mert nem ragad meg a gyűrű, nem nyíródik el az olaj, nem állnak be a csapágyak, és nem kopik el a motor több szezon alatt, akkor egy fűrészben bőven van tartaléka. Sosem lesz jó! kenés nélkül.
A jobb olaj akkor villantja ki foga fehérjét, mikor rendesen küldöd a géped.
Kapja a hőt, a terhelést folymatosan. Az akkor sem veszti el kenőképességét, kis része sem ég el úgy, hogy koksz maradna utána, ami a következő adag olajjal csiszolómasszát képezne, vagy lerakódna.
Jóval nagyobb benne a tartalék, szélsőséges esetben is 100%-ban megállja a helyét.
Mondjuk egy szép meleg napon nyélen vastagfában komoly terheléssel már meg is van a különbség.
És a korom. Ha nincs korom, nincs csiszolómassza. Hosszútávon megköszöni a gép azt a kis többletet. Sőt! Hülyeséget beszélek, mert ha Stihl ( drágított Castrol) olajjal hasonlítom össze, akkor még olcsóbb is.
Csodát nem várok tőle, csak egyszerűen olcsóbban jobb.
Én a Stihl fűkaszámat piros Stihl olajjal használtam,állítólag ez az egyik feltétele a garanciának.Amikor elfogyott az olaj,leszedtem a kipufogót és már nyomai látszottak a kokszolódásnak a kipufogó nyílásnál.Amióta áttértem félszintetikus,majd szintetikus olajra eltűnt a lerakódás.A csak szintetikussal üzemeltetett Solo fűrészben semmi lerakódás nem látszik,pedig már az is elpöfögött 1.5 liter Repsol Moto Competicion olajat.
A piros ásványi,a zöld a félszintetikus,azt hiszem,a kék meg full szintetikus.Azt észrevettem,hogy a félszintetikus olajjal kevert benzin sokkal higabb azonos keverési aránynál mint a piros olajos,magyarán jobban folyik át a fúvókákon.Kétütemű,vizes autóm van,járok vele pirossal,zöldel egyaránt.Pirossal büdös füst,zöldnél nem annyira büdös,viszont a cső végén csöpög le az elégetlen olaj.Elhiszem a szintetikus olaj jobb,de csodát nem kell tőle várni,nem attól lesz rossz a géped,ha véletlenűl nem szintetikussal hajtod./Ugy értem,hogyha nincs neki előirva a szintetikus olaj/PL Stihl 023 mehet piros olajjal,de ha van jobb,mehet azzal is.
Szerintem fejleszt.Amit én utoljára használtam az is zöld színű Stihl olaj volt. HP Super ha jól emlékszem.Nagy változást nem éreztem a piroshoz képest de közel sem annyira kellemetlen szagú.
Ács géphez nekem is volt szerencsém. Azok szinte mind szutykosak a kiégetlenség miatt.
A korom lerakódás valódi full szint olajnál - számomra - nehezebben elképzelhető. Olyat még nem sikerült látnom. Olyat igen, ami kormos volt, azt mondták, hogy szint olajjal járt, sztán kiderült, hogy mégsem.
Nem tudom melyik ( színű) Stihl olaj a részszintetikus, a közepes árú az, tán 3380 Ft-ért láttam a Stihl boltban. Az ( is ) mezei Castrol 2T olaj, ami olyan 1700 Ft körül van.
A Castrol Power1 Racing meg 2.800 Ft. Ha jó helyről veszed.( Olajsziget)
Csak próbaképp hajts meg egy mkp-t, a forró kipura cseppents ásványi, részszint, fullszint olajat. Meg fogsz lepődni az eredményen, és onnantól csak fullszint olajat fogsz használni.
Majd valakitől kérek ilyen csoda Stihl olajat egy féldecit, és lehet levideozom hogyan kormolódik és pörkölődik a vígan elcseppenő, nem kormolódó és pörkölödő fullszint olaj mellett...
Hogy őszinte legyek,már jó pár éve nem dolgozok a szakmámban(szerencsére),de igazad van,ott aztán nincs idő felmelegednie a gépnek :-)Viszont még mindíg nem tudom a csoda olaj márkanevét :-) /csak egy gondolat-az nem lehetetlen,hogy az andrás bácsi stihléknél is fejleszt valamit a piroson közbe-közbe? Nem tudom....
Vannak Stihl gépek,melyek nem kényesek az olajra,piros HP elég nekik.Főleg a régebbi szériák,normál használat esetén gond nélkül mehet vele.Sajnos túlterhelés esetén előfordulhat kormolodás,meg ebből további bajok.Pl FS 80 kasza hajlamos a dugattyúcsapszeg hibára a sok koromtól.Némely fűrész meg lelazitja a hengercsavarokat a sok korom miatt,mert folyton elakad a dugo a hengerfejben egy kicsit.Ez a kormolódás csökkenthető újabb olajokkal,de tulterhelésnél a legjobb olaj is kormolodik.A normális használat a fontos szerintem.Saját gépeim mentek pirossal is,nekem nem volt vele gondom.Jó pár fullszintetikus olajjal használt gépet láttam felkormolódva,főleg katalizátorost,meg főleg ácsok gépeit,melyek nem érik el az üzemi hőfokot,már le is állnak vele.
Vedd figyelembe, hogy egy 18 éves gépet másképp terveztek, több anyaggal ( hőelvezetés ), kisebb teljesítmény/súly, valamint kisebb mechanikai és hőterheléshez és az akkor általánosan kapható olajokhoz tervezték.
A mostani tervezések az anyagspórolás miatt sokkal nagyobb hőt, teljesítményt, fordulatot és terhelést kapnak. Az újabb, jobb olajok nyíróképessége (nyíró irányú terhelést kap) ennek megfelelően jobb - legfőképp a szintetikusé - ill nagyobb hőt képesek elviselni kokszodás nélkül, jobban elégnek, nem rakódnak le a gyűrű és dugó közé, a gyűrűt "megragasztva", mert elkokszosodik.
Igen a 18 éves gépednek még jó lehet a piros Stihl. Egyébként pedig drága a "tudásához" képest.
A láncfűrész egy nagy hőterhelésű és fordulatú kétütemű motor. Ennek megfelelően a piros Stihl helyett sokkal jobbat is kapsz ugyanabban az árban.
Majd lefotózom a Solo dugójának gyűrűjét, dugattyú hornyát, oldalát, belső felét, hengert. Na abban nem igazán van ilyen kormos szutyok...
SZERINTEM a Stihl olajnál nem kell jobb,nem is kísérleteznék,minimális a megspórolt pénz.Biztos egy jó marketing fogás,hogy gari is csak ezzel van a gépeikre,de a 023-as om jövőre lesz nagykorú mellette fs80 fs350 ms260 van még a gyüjteményben s soha nem láttak más olajat,nincs is velük gond(hozzá kell tennem nem ipari felhasználó vagyok)csak egy ács,pár ezer nm erdős mezős területtel.