Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_Gabesz Creative Commons License 2012.03.10 0 1 3085

az előző hozzászólásom hova tünt??????

 

Piston,

Okés köszönöm. Igazából valamelyik lengyel tetőhálófülke gyártónak kellene írnom (annyira talán én is tudok angolul mint ők :) ), mert itthon elég drágán adják a vizszintesben alvást. A cseh Pony 2500Euro+ÁFA +100000+ÁFA szerelés, a magyar Poleczky 450000+ÁFA mindenestől, lengyelben meg 4-5000Zloty áron lehet kapni szereléssel. Az meg azért 75 Ft-os árfolyamon is elég jó ár.

Csak közben kiderült, hogy holnap este mehetek rakodni a régi autóval, azt hétfő reggelre ki is kellene érni németbe...persze délután még le is moshattam mert úgy nézett ki mint a szar, engem meg csak zavar az ilyesmi :-S

Nade sebaj majd ha hazaértem.

Előzmény: Piston (3082)
Roadtrain Creative Commons License 2012.03.10 -1 0 3084

Egyik rokonom most készül Canadaba.Mondjuk ő inkább az építőiparban akar tevékenykedni.Elege lett az itteni dolgokból,nem csodálkozom rajta sajnos.

Előzmény: Piston (3083)
Piston Creative Commons License 2012.03.10 -1 0 3083

Jaaa, meg mar hetek ota csak arrol nyafog a radio hogy Saskatchewanban akkora a follendules, mindenfele kulfoldon lepkehaloval fogdossak ossze akit tudnak. Nehezgepszerelok, truck driver-ek, meg mindenfele ipari szakmunkasok kellenek hirtelen. Ha valakinek kedve szottyan.

Piston Creative Commons License 2012.03.10 0 0 3082

"Dear Mr.Smith, "

Es az uj sorban a vesszo ellenere is nagybetuvel kezded a mondokadat.
Teljesen bevett megszolitas, naponta tobbszor lat ilyet, nem fog nagyot nezni.
De at is kuldheted amid van, azt egymas kozott elintezzuk. Ha nem nagyon rohanos.

Előzmény: _Gabesz (3081)
_Gabesz Creative Commons License 2012.03.10 0 0 3081

Piston,

Angol hivatalos levélnél, hogy szólítsam meg a címzettet? Főleg ha cégről van szó? Szerintem ott a dear elég hülyén nézne ki. Vagy jó úgy?

_Gabesz Creative Commons License 2012.03.10 0 0 3080

Ja maci!

Voltál eszemben. 11 körül a bécsi púpon egy szlovák Vitós elhagyta a trélerjét...volt rajta egy autónak látszó tárgy is, fejjel lefelé. Nem szeretem őket, de ilyet azért senkinek se kívánok. Szar látvány volt. Mondjuk annyiból mák volt, hogy 5-6 autóval előttem történt, rendőrök is egyből ott teremtek a hipertérből, szóval nagy várakozás nem lett belőle.

_Gabesz Creative Commons License 2012.03.10 0 0 3079

Jóestét!

 

A következő kérdésed úgyis az lett volna, hogy lószőr ülésen, vagy nyeregben ülök-e az autóban :D

Valószínű én szembe megyek az árral (mint mindig) mert se lukacsos bézbólsapkám, se klumpám, se láncosbrifkóm, se cowboy kalapom nincs ;)

De én végülis csak egy semmirekellő ponyvás furgonos vagyok :) (ugye maci?)

 

A kátyúkra meg jól látod, mindent rá lehet fogni :)

 

Azt hiszem fáradt vagyok, megint mentem egy 20 órás műszakot. De hazaértem.

 

Előzmény: Piston (3077)
maci86 Creative Commons License 2012.03.07 0 0 3078

A klumpától a hideg kiráz....

 

Amikor svájcba vámoltam kerülök fordulok ott volt körülöttem vagy 20 klumpás sofőr....

Előzmény: Piston (3077)
Piston Creative Commons License 2012.03.07 0 0 3077

Jaaaj, nagyon fickos kis gatya! De ilyesmirol meg sose hallottam hogy a nadragnak azert kell strapabironak lennie mert vezetes kozben kopik a katyuzastol.

A klumpa az nem cowboy kellek, te! Meg a lancos brifko se. Ezek szigoruan European Trucker Fashion.

Előzmény: _Gabesz (3065)
95xf Creative Commons License 2012.03.06 0 0 3076

De rákereshetsz utánfutó alkatrészre is, én így néztem új fejet amit végül nem cseréltem.

Állítólag nem lehet kétkezez a csatlakozó, csak az egykezes a jó. Pedig az utóbbi sokkal könnyebben szétkapcsolható, ergo kevésbé biztosított (mindent túlbiztosít az autóipar)

Előzmény: 95xf (3075)
95xf Creative Commons License 2012.03.06 0 0 3075

FABORY

Előzmény: maci86 (3059)
_Gabesz Creative Commons License 2012.03.05 0 0 3074

Azt nem tehetik. Vagy mindenki tachográfos lesz, vagy senki. De előbb-utóbb szerintem el fogják érni, hogy mindenki az legyen. Múltkor pl. svájcban a 600-as Merci taxiban is láttam korongos tachográfot (nyilván valami cégen belüli dolog lehetett, de akkor is).

Nagyobb költség csak akkor adódik ha dobozos tempóban hajtod a ponyvást. Egyéb esetben ugyanannyi (vagy kevesebb) is lehet a fogyasztás. Többért meg nem lehet dolgozni, a kisautó az ponyvával együtt is kisautó.

Előzmény: maci86 (3073)
maci86 Creative Commons License 2012.03.05 0 0 3073

vagy vezessék be csak a ponyvásra a tachot:P nemtudom én nagy ponyvás furgon ellenző vagyok:) csak azt nem értem miért éri meg valamit elvinni ugyannnyiért mint a dobozosok csak nagyobb köccségért... ha tegyük fel 20% al többért dolgoznának a ponyvások aztmondom oké... de így...

 

Amugy az egyik felrakómon láttam a multkor 1 érdekes verdát! ponyvás volt de az egyik oldala az végig ajtó volt!

Előzmény: _Gabesz (3072)
_Gabesz Creative Commons License 2012.03.05 0 0 3072

Mostanában elenyésző az az árumennyiség ami ne férne be egy dobozos furgonba. Szerintem eddig 5-6x volt előnyünk abból, hogy ponyvással voltunk. Nagyon ritka az olyan 8 raklapnyi cucc ami belefér ebbe az 1.2-1.3 tonnába. És ha hozzávesszük, hogy egy ponyvás drágábban gurul mint a doboz (najó...Sevel autóknál ez se biztos :D ) akkor már nincs is akkora előnye mint gondolnád. Sőtt. Ponyvással szerintem sokkal nagyobb az esélyed (saját eseteimet nézve), hogy kivesznek kontrollra (és nagy valószínűséggel meg is büntetnek) mint dobozzal.

Ettől függetlenül én nem kezdenék dobozossal, csak ha lenne arra olyan fix munka amiről tudom, hogy mindig bele fog férni. Erre viszont semmi esély.

Ja igen. Ha tachográfos lesz a 3.5-es kategória (előbb-utóbb biztosan az lesz) akkor kijön majd a ponyvás előnye.

Előzmény: maci86 (3071)
maci86 Creative Commons License 2012.03.05 0 0 3071

amúgy én betiltanám a ponyvás furgonozást:P mert ugyanannyi pénzért lényegesen több cuccot visztek mint mi és ez nem egyenlő versenypiaci helyzet:P:D

Előzmény: _Gabesz (3070)
_Gabesz Creative Commons License 2012.03.05 0 0 3070

Most, hogy írod...lehet, hogy ez is közrejátszik :D

Ponyvásnál sokkal többet kell fel-le ugrálni a platóra mint dobozosnál, vagy mint nagyobb autónál. Legtöbbször vagy túl széles, vagy túl magas a rámpa, nem marad más mint oldalról/hátulról rakodni, ahhoz meg elkerülhetetlen az autó szétbontása (mostani felépítménynél meg pláne...). Te a dobozoson csak kinyitod az ajtót azt bedobják a cuccot, ha esetleg "fel is kell menned" a raktérbe lépsz egy kicsit nagyobbat :)

Előzmény: maci86 (3069)
maci86 Creative Commons License 2012.03.04 0 0 3069

Nah jó et betudjuk annak ,hogy te ponyvás furgonos vagy:P

Előzmény: _Gabesz (3068)
_Gabesz Creative Commons License 2012.03.04 0 1 3068

Pedig szerintem lehet benne valami. Mikor levezetsz mondjuk heti több 1000km-t (sokszor egyhuzamban is nagyon sokat), gondolj csak bele hány úthibán "rugózol" át. Minden rugózásnál ugye dörzsölöd az ülés anyagában (ami általában durvább/erősebb mint a nadrágod anyaga) a nadrágod anyagát, magyarul minden úthibánál koptatod a nadrág anyagát/varrásait. És míg a farmerok/melegítők végig vannak varrva 1 max 2 varrással, addig a melósgatyák 3x-os varrással is meg vannak varrva. Az anyagukról nem is beszélve. Persze lehet, hogy ezeknek semmi köze a szakadásokhoz, egyszerűen csak nagyobb lett a seggem a sok üléstől, de talán nem is olyan nagy baromság amit írtam...egy varrónő biztos megmondaná a nagytutit :D

Jahh. Melósruhát szeritem el lehet számolni, tehát végeredményben árban is olcsóbbak mint egy utcai ruha. Ha meg ki is néz valahogy, át se kell öltöznöd sehol :)

Na abbahagyom, mert a végén még hülyének néz valaki :D

 

Írtam a Poleczkynek furgon hálófülke ügyben, kiváncsi leszek mit írnak. Meg talán megjön a Pony-s ajánlat is. Így talán nem kell lengyel barátainkhoz kimenni ha valaki nemzetközis furgont akar itthon összerakni.

 

Na jóéjt mindenkinek, bocs ha sok voltam :)

Előzmény: maci86 (3067)
maci86 Creative Commons License 2012.03.04 0 0 3067

No ezt a nacis problémát se hallottam még senkitől:P

 

amúgy ha hosszabb útra megyek vezetéshez tréning felrakonl boltnál farmer:D pikk pakk fel-le kapom és nem pálik be a kukesz:D:D

Előzmény: _Gabesz (3065)
_Gabesz Creative Commons License 2012.03.04 0 0 3066

Nem tudom milyen az a csavar, de egy telefont megérhet. Rengeteg féle csavart kaptam már náluk, 12g-s csavarjaik is vannak, ha viszed a mintát (vagy tudod a tipusát) biztos segítenek. Persze nem tudom mennyire vagy hozzájuk közel, ők kint vannak a 18. kerületben.

Előzmény: maci86 (3061)
_Gabesz Creative Commons License 2012.03.04 0 0 3065

És akkor találtam pár fasza gatyát is a hétvégén, megosztom veletek...hátha másnak is hasznos lesz :)

Portwest: http://www.epkezlab.com/product_info.php/products_id/549

Blaklader: http://www.acron.hu/index.nof?nyelvid=1&cid=801&nyelvid=1&k1=117&k2=119&k3=159

Szerintem ezek jóval többet bírhatnak mint egy farmer, árban meg nem olyan nagyon vészesek. Tavaly vagy 2-3 gatya (főként kord) szakadt szét a seggemen, azoknak az árából pedig simán tudtam volna ilyeneket is venni (4-5 darabot biztos).

Mondjuk van egy olyan érzésem, hogy sokat számít az is, hogy az ülésen te magad rugózol a nadrágodon keresztül, avagy van valami rugózása (levegős, hidraulikus) az ülésnek. Nagyobb autón sose szakadtak szét a nadrágjaim, furgonon ez kezd rendszeressé válni.

Előzmény: _Gabesz (3064)
_Gabesz Creative Commons License 2012.03.04 0 0 3064

Nem. Én nem vagyok az a true kamionos aki ilyen cowboy kellékekkel jár :)

Egyébként általában én is a munkavédelmis cipőben vagyok, ha belerohad a lábam ha nem (de inkább nem). Fasza kényelmes, jó is benne vezetni (megkockáztatom jobb mint a Converse vagy Skechers), nagyobb cégeknél se úgy néznek rám mint a véres húsra (volt ahol cipő miatt nem rakták meg az autót), szóval fasza kis cipő az enyém is. Viszont 2 hete itthon voltam 1 hetet és hazahoztam magammal, mert sajnos ez se volt olcsó. Most meg, hogy visszaültem az autóba, csak bedobtam az ülés mögé és ott is maradt a héten. Tanultam az esetből, az okosabbak meg tanulhatnak az én esetemből ;)

Előzmény: Piston (3062)
husky610 Creative Commons License 2012.03.04 0 0 3063

Én tirpák falusi módjára mindenhol a félre taposott papucsomban jelentem meg mikor épp nem  a lidlis autón húztam az igát :D 

 

Nézett is csúnyán az osztrák mikor pakolta targival a pótot én meg ott sürögtem papucsban körülötte :O) 

Előzmény: Piston (3062)
Piston Creative Commons License 2012.03.04 0 0 3062

Ja-ja, na pont ezt mondom! Vagy mar eleve olyanra van csinalva vagy nem. Ha at kell alakitani az tobbnyire akkora taknyolassal jar hogy akkor mar inkabb erdemes egy ujat szerezni ami mar eleve olyan.

Ugy veszem ki hogy ahogy a svedek csinaljak az eleg hasonlo mint ahogy itt megy. (Mondjuk ha mar ilyen hosszu szerelvenyekkel mennek, igazan megengedhetnek maguknak hogy csoros legyen a traktor. Mit szamit egy meterrel tobb?) Erdekes hogy mennyire kedvelik ott a mankotengelyt.
Kerdes: A bogi altalaban csak szimplakereku, ugye? Ritkabb hogy ugyanolyan teherbirasu duplakereku tengelyt adnak hozza a huzohoz, nem?

10 tengelybol csak egy huzo azer nem semmi. Tudok itt par forgalmasabb helyet ahol ha kicsit jegeseso vagy ho van akkor egy arratevedo 7-8-9 tengelyes B-train allandoan bedugitja a kornyek forgalmat mer a ket huzo csak kiporog a halvany lejton. Visszatolatni meg akkor se olyan nagy elmeny ezekkel a szarokkal ha 50 Surgos Guszti nem liheg ott a seggeben.

Azt a holland gyumolcsos Scaniat viszont nem vagom hogy mitol jobb mintha inkabb traktor huzna ket potkocsit. Ugy mint az a feher Volvo a masik kepen. A flottakihasznalast rendkivul megkonnyiti ha a potkocsit rogton le lehet akasztani azt otthagyni rakodasra, a sok penzen vett traktor meg egybol mehet tovabb a dolgara, termelni. Vagy az inkabb a kistermelo sajat szallitoeszkoze mint a nagyfuvarozoe? De arra meg eleg draga az a teherauto hogy tobbnyire ott alljon a hatan azzal a dobozzal, csak a baracknak, mig a sok vas, fa, liszt, cipo alig varja hogy vigyek mar.

Gabesz: hat te nem csikoszoros klumpaba jarsz? Lancosbrifkoval?
Komolyan na, olyan melosbakancs nincs ami jol ved (bokadat is!!!) es kenyelmes egesznapos viseletre is? Az ember hajlamos elhanyagolni az atcipozest ("ugyaaan, arra az 5 percre?").
Az enyem (Caterpillar Hydraulic ST(eel); nagyon tudom ajanlani) telen-nyaron egesz napra is kellemesen kenyelmes. Nem ingyen van, de sokkal olcsobb mint egy uj labfejet vagy bokat csinaltatni.
Ha meg egesz nap belerohad a labad, a masik lehetoseg hogy mezitlab vagy szandalban vezetsz, amiben biztos nem fogsz a platora maszni hogy a labaddal hezagoljad ki a rakomanyt.
Vagy marad a csikoszoros klumpa.
A macko meg nem mindegy? A napszemuvegre meg a haredra koncentralj, az latszik!

Előzmény: 95xf (3056)
maci86 Creative Commons License 2012.03.03 0 0 3061

ilyen nagy és extra  erősre amivel a vonófejet csavarozom fel!

Előzmény: _Gabesz (3060)
_Gabesz Creative Commons License 2012.03.03 0 0 3060

Jóestét!

 

Peti,

Szívem szerint erre most írnék egy hosszabbat, de inkább nem teszem...

Nem tudsz valami értelmes munkaruházati boltot? Jó lenne valami melósgatya amiben kényelmes vezetni, meg azért néz is ki valahogy.

Héten amúgy is ügyes voltam. Bentmaradt a lábam a raklap meg a targoncavilla közt, emberem meg tolta volna befele a 3.80-as raklapot. Munkavédelmi cipőm meg miért is lett volna rajtam, annak az ülés alatt a helye...meg ugye szarul néz ki melegítőhöz :)

 

 

És íme láthatod a felépítményt is szétbontva ;)

 

maci,

Nem tudom milyen csavarra lenne szükséged, de esetleg itt is szétnézhetsz:

www.gordos.hu

Előzmény: 95xf (3049)
maci86 Creative Commons License 2012.03.02 0 0 3059

Petiii!

 

Melyik volt az a bolt amit mondtál ,hogy menjek megnézni a csavart a futóhoz? mert ez nem lett hosszú életű pedig a legerősebb volt a csavarboltban:S:S

Előzmény: 95xf (3056)
maci86 Creative Commons License 2012.03.02 0 0 3058

Egész éjjel azon agyaltam ,hogy: Boxerből ,hogy lehetne furgonos dolly szerelvényt csinálni:)

 

Csak aztán rájöttem ,hogy max 3000kg öt vontathat! Azóta 1 új oldalról nyitható 3t össztömegű utánnfutóról álmodozom:)

Előzmény: 95xf (3056)
husky610 Creative Commons License 2012.03.02 0 0 3057

A sparos-nak megy a villogó mert a helyzetjelzőre van kötve, még pakolás közben is villogott este mikor pakoltunk.  A daf-on már úgy tudom, hogy kapcsolós. Van amelyik beleszarok tabletta miatt nem nyomja be, de mindegyik kerüli a feltünést. Előröl csak azt látni, hogy jön egy fehér hűtős autó sárga villogóval...

Előzmény: 95xf (3055)
95xf Creative Commons License 2012.03.01 0 0 3056

Csak tömören, majd késöbb utánatúrok:)

 

A vonófejet bírná, sok vontató/pótkocsi teljesen ki van könnyítve na azok szétszakadhatnak.

A 2 tandempótosra csak 44t amit enged (vagy 48T), nem nagy haszon a 40T-hoz képest.

 

Az elektromos és levegő ott van, csak csatlakozók kellenek a "technika" bírja.

Vili amit írsz, én erre írtam az alvázat:)

 

Itt azt hiszem 8LE/T van meghatározva.

 

A skandináv főleg bogis szerelvényeket használ 60T-ba, csak nem lehet rossz:)

Remélem hétvégén németbe vagyok, akkor megnézegetem képeket.

 

Mer ütitek a drága precíz gépet azé ment szét az automatizált rész:)

Messze elmúlt a megbízható tartós gépek kora:(

 

Na vége a sorozatomnak, megyek megnézem szemhélyam belülről...

Előzmény: Piston (3053)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!