Keresés

Részletes keresés

pert2 Creative Commons License 2020.05.30 -1 0 24

Egy termeszettudomanyok iranyaba erdeklodo diakoteg egy NATtal se lehet elijeszteni.

Előzmény: astronom (-)
jogértelmező Creative Commons License 2020.02.15 0 0 23

Régebben vsz. emiatt tartották fontosnak tanítani a Bibliát - mint közös nevezőt.

Előzmény: rondocapriccio (21)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.15 0 0 22

Ha valaki csak beszélgetni akar valamiről, akkor teljesen mindegy, hogy mit tanult.

Hülyeséget is lehet beszélni következmények nélkül.

 

De ha valami működő dolgot le kell tenned az asztalra, ott már nem mindegy.

(Persze időnként a működésképtelent is megveszik - érdekből vagy számításból. Különféle okokból.)

Előzmény: rondocapriccio (21)
rondocapriccio Creative Commons License 2020.02.14 0 0 21

Éppen Géczi János, Csányi Vilmos "Őszi Kék" c. könyvének szellemes beszélgetéseit olvasom. Ebben találtam Csányi Vilmostól az alábbi mondatokat, melyeket a Nemzeti Alaptanterv készítőinek figyelmébe ajánlok, mivel magam is mélyen egyetértek velük.

 

„…az oktatás, az alap- és középfokú oktatás elsősorban nem a tudásról szól, nem arról, hogy most valami olyasmit tanítanak, amit aztán a tudása alapján később használhat az ember. Ez inkább afféle szociális felkészítés, amelynek az a lényege, hogy egy társaságban megtaláld a partnereidet, akiket ugyanúgy tanítottak, mint téged, és így tudjál velük kapcsolatot létesíteni. Kizárólag ez az értelme, és teljesen mindegy, hogy most harminc évvel ezelőtti tananyagot tanítanak, vagy kurrens anyagot. …Teljesen érdektelen, hogy mi a tartalma egy adott oktatási periódusnak. Az az értelme, hogy az a generáció majd felismerje egymást. Passz. Nyilván ízlés kérdése, hogy most ebben a tananyagban mennyi az irodalom vagy mennyi a tudomány. Hosszú távon maga a konkrét tényanyag teljesen lényegtelen. Ki emlékszik az algebrára? Még ha természettudományokkal foglalkozik is, de nem fizikával, matematikával, hanem mondjuk biológiával, fogalma sincs róla. De ha azt mondod, hogy kétismeretlenes egyenlet, akkor úgy nagyjából tudom, hogy az micsoda, akkor is, ha nem biztos, hogy meg tudom oldani. De hát nem azért tanították, hogy meg tudjam oldani, hanem hogy tudjak róla beszélgetni.”

nagyanyo5:0 Creative Commons License 2020.02.12 -1 0 20

Már akkor is!!!!

Törölt nick Creative Commons License 2012.10.26 0 0 19

elkezdtem olvasgatni a biológiát... nem kellett volna... szédülök :-((

Előzmény: astronom (17)
Simply Red Creative Commons License 2012.10.25 0 0 18

Kösz!

Előzmény: astronom (17)
astronom Creative Commons License 2012.10.25 0 0 17
Előzmény: Simply Red (16)
Simply Red Creative Commons License 2012.10.25 0 0 16

Most vagy hibás a Word-öm  kereső funkciója, vagy megváltoztatták ezt a dokumentumot, vagy Te adtál rossz linket, de egyik idézett mondatot sem találom ebben.

Előzmény: astronom (15)
astronom Creative Commons License 2012.10.25 0 0 15

Az egyenáram értelmezése, mint a töltéseknek olyan áramlása, amelyre a töltés megmaradásának törvénye által korlátozott áramlása érvényes

 

Előzmény: astronom (14)
astronom Creative Commons License 2012.10.25 0 0 14

Bogarászom ezt a kerettanterv-tervezetet

 

 

http://kerettanterv.ofi.hu/4_gimn/fizika_9-12_real.doc

 

Ilyen mondatok vannak benne, mint pl.

 

A változó elektromos és mágneses mezők szimmetrikus kapcsolatának, következményének létrejövő változó elektromágneses mező, levállik az áramköri forrásokról és terjednek a térben. 

 

 

És ez az emelt szint.....

 

astronom Creative Commons License 2012.03.03 0 0 13

1300

noirp Creative Commons License 2012.03.01 0 0 12

én is.

Előzmény: astronom (-)
AntonMohl Creative Commons License 2012.03.01 0 0 11

Aláírtam a petíciót.

Előzmény: astronom (-)
Callie Creative Commons License 2012.02.29 0 0 10

Megnéztem ennek a NAT-tervezetnek  a vonatkozó részét. Valóban zavarosnak és elnagyoltnak tűnik első áttekintésre.

Előzmény: astronom (-)
baradlayrichard Creative Commons License 2012.02.29 0 0 9

Pontosan, ez végülis az a nyelv, amit a semmihez se értők szeretnek, mert szakszerűnek tűnik.

akvaponi Creative Commons License 2012.02.29 0 0 8

féligOFF

egy különvélemény a magyar oktatásról:)

http://agyhaz.blogspot.com/search/label/oktat%C3%A1s

Simply Red Creative Commons License 2012.02.29 0 0 7

"... fogalmi struktúráit ..."

 

Aki akarja az megérti. 

 

Aműgy szerintem is kicsit idétlenül hangzik, de világos, hogy "letisztult fogalmait", vagy "letisztult fogalomrendszereit" akartak írni, csak nagyon hangsúlyozni akarták, hogy ezek között a fogalmak között logikai összefüggések is fennállnak, más szóval valamilyen strultúrát alkotnak. A biztonság kedvéért még azt is odaírták, hogy és azok belső logikai összefüggéseit, hogy ne legyen semmi kétség efelől. Az adott szituációban megértem, hogy kicsit túlspilázták, ráadásul azt hiszem, hogy oktatáspolikusok épp az ilyen szavakat szeretik, márpedig ez a petíció nekik szól.

 

Oké?

Előzmény: Törölt nick (4)
baradlayrichard Creative Commons License 2012.02.29 0 0 6

Ez tulajdonképpen egy PR-os megfogalmazása a tudományos elméleteknek.

Előzmény: Törölt nick (4)
Mungo Creative Commons License 2012.02.29 0 0 3

Az más... Akkor nem szóltam. :o))

Előzmény: astronom (2)
astronom Creative Commons License 2012.02.29 0 0 2

Én szórakozok vele :)

Előzmény: Mungo (1)
Mungo Creative Commons License 2012.02.29 0 0 1

OFF

A "másik" fórumon megszüntetted a regisztrációdat, vagy valaki szórakozik az adatlapoddal?

ON

 

Bocs az off-ért.

Előzmény: astronom (0)
astronom Creative Commons License 2012.02.29 0 0 0
astronom Creative Commons License 2012.02.29 0 0 topiknyitó

Állásfoglalás a Nemzeti alaptanterv természettudományos területéről

 

Tisztelt Államtitkár Asszony!

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet honlapján (http://www.ofi.hu/nat ) 2012. február 6. és március 2. között véleményezésre bocsáttatott az új Nemzeti alaptanterv (NAT) szövegtervezete. Jelen állásfoglalás aláíróiként közösen kialakított, tudományosan megalapozott szakmai véleményünket, elvárásainkat és kéréseinket kívánjuk eljuttatni a Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárságához. 

1. A NAT Ember és természet műveltségi terület közműveltségi tartalmait illetően az a véleményünk, hogy a tervezetben közzétett változat struktúrája áttekinthetetlen, nem olvasható ki belőle az alap- és középfokú oktatás tartalmi minimum követelménye. Javasoljuk és elvárjuk, hogy a véglegesített változatban a terület közműveltségi tartalmai olyan rendszerbe legyenek csoportosítva, amely tükrözi a tantárgyakban megjelenő tudományterületek sajátos, letisztult fogalmi struktúráit és azok belső logikai összefüggéseit.
2. Határozott véleményünk, hogy a tervezet szerinti alaptanterv nem alkalmas arra sem, hogy megalapozza a később természettudományi, ill. műszaki pályát választók felsőfokú tanulmányait.
3. Kérjük, hogy az új NAT biztosítson a természettudományos tantárgyak modern pedagógiai szemléleten alapuló, a diákoknak a szükséges arányban aktív szerepet szánó, és változatos módszerekkel való oktatásához elegendő időkeretet.
4. Kérjük, hogy az oktatási kormányzat az ország minden egyes iskolájában teremtse meg a természettudományos tanórákon a rendszeres tanári és tanulói kísérletezés feltételeit.
5. A Nemzeti alaptanterv természettudományokat érintő része olyan mértékben ad torz képet a tudományról és hat annak értékei ellen, hogy akadályozza a Kormányzat műszaki és természettudományok iránti érdeklődést segítő, valamint az igényes tanárképzést visszaállító törekvéseit.
Mindezek alapján a NAT tervezetének alapvető átdolgozását tartjuk szükségesnek.
Budapest, 2012. február 28.
Simonné Dr. habil. Sarkadi Livia                              
a Magyar Kémikusok Egyesületének elnöke     

Prof. Dr. Pokol György                                              
a Magyar Kémikusok Egyesülete                          
Oktatási Bizottságának elnöke

 Prof. Dr. Kroó Norbert akadémikusaz Eötvös Loránd Fizikai Társulat elnöke
 Prof. Dr. Kürti Jenőaz Eötvös Loránd Fizikai Társulat főtitkára

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!