Keresés

Részletes keresés

dube/1 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 19017

                                         A kutyust is vele adták?

   Ne panaszkodj; mivel az ülés alatt vannak az akkuid; ez még aránylag könnyen pedálozható gép! Nem egy rakéta a maga 25km/h-s tempójával, de elég strapabíró!

Előzmény: janijani (19015)
dube/1 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 19016

      Így már érem! A pedálozási áttétel a legtöbb robogószerűnél rossz; csak arra alkalmas, hogy kerékpár kategóriában maradjon a robogó!

   A 9,6V-s merítési határt a kapacitás mérésénél szokták hangsúlyozni, de ez egy csapda, ha valaki rendszeresen addig meríti az ólomakkut, akkor nagyon rövid lesz az élettartama!

Előzmény: janijani (19013)
janijani Creative Commons License 2012.02.23 0 0 19015

A bringáim:

 

 

 

 

 

Előzmény: janijani (19013)
janijani Creative Commons License 2012.02.23 0 0 19014

Ja és természetesen agymotoros.

Előzmény: janijani (19013)
janijani Creative Commons License 2012.02.23 0 0 19013

Nem roller, robogó, majd lefényképezem és beteszem. Az áttétele azért nem jó biciklizni, mert nagyon gyorsan kell hajtani és lassan halad. Ez csak arra jó, hogy indulásnál rálép az ember a pedálra hogy kímélje az akkut.

A 9,6 Voltot a Ritar honlapján találtam, ha garanciális reklamációra kerülne sor természetesen nem dicsekszem vele.

http://www.zselesakkumulator.hu/pictures/p/Ritar-12V-14Ah-ciklikus-akkumulator-Ritar-RT12140EV.pdf

Előzmény: dube/1 (19009)
Watsfordiner Creative Commons License 2012.02.23 0 0 19012

Nem úgyértem:D
Én a teljesítményt nem nagyon szeretném növelni mert ami most van megvagyok vele elégedve csak magát a kasztnit szeretném lecseréni tehát lényegébe a külső burkolatot szeretném átalakítani 

Előzmény: dube/1 (19010)
janijani Creative Commons License 2012.02.23 0 0 19011

Garanciát? Használtan vettem. a robogót 20 ezerért, a Tornádót 30 ezerért.

A robogó úgy is volt meghirdetve hogy hibás az akkumulátor, a Tornádó gazdája meg be akart csapni. Azt állította, hogy üzemképes az akku, mutatta hogy pörög a sztenderen, én meg mondtam neki, hogy jó jó, de azért mennék egy kört vele. El sem bírt indulni, semmi erő nem volt benne, erre az indítókapcsolót kezdte kapcsolgatni, mondván biztos az nem érintkezik rendesen. Tudtam hogy hazudik, csak azért vettem meg mert szép állapotban van a bringa, és reménykedtem hogy csak ki van száradva az akku és egy kis desztvízzel fel tudom éleszteni.

Az új akkukra valóban fél év garanciát kaptam.

Előzmény: Raidx (19007)
dube/1 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 19010

                                      Nagyon furcsán kérdezel!

   Sportmotort pl. Márió épített már át elektromos üzeműre! Egy ilyen manőver kb. 600eFt-ba kerül!

   A gyorsulási motorok nem utcai használatra készülnek; másfél millióval már el lehet kezdeni egy ilyen megépítését, Amerikában és a németeknél már hagyománya van!

Előzmény: Watsfordiner (19008)
dube/1 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 19009

                                                         Szia!

                                   Akkor légy üdvözölve közöttünk!

   A Tornado széles körben ismert, de a robogó-formájúról ráérő idődben légyszíves képet feltenni! Mi az, hogy rossz a robogó áttétele? Nem agymotoros (netán nem is robogó, hanem roller)?

   Ezt a Ritar akkut állítólag meghajtó-akkunak gyártják, de az akkunkénti feszültséget nem szabad 10,5V alá engedni! Ha netán garanciális reklamációra kerülne sor; nem ajánlom, hogy megemlítsd a 9,6V-ra lemerítést!

Előzmény: janijani (19005)
Watsfordiner Creative Commons License 2012.02.23 0 0 19008

Olyan kérdésem lenne bár kicsit furán hangzik de robogó kasznira rálehetne építeni gyorsulási motor kasznit?
illetve ha már valaki próbálkozott segítene?
Előre is köszönöm:D 

Raidx Creative Commons License 2012.02.23 0 0 19007

Garanciát nem kaptál a masinákra? Az akupakkra is szoktak fél év garit adni.

Előzmény: janijani (19005)
KRAVEN Creative Commons License 2012.02.23 0 0 19006

Kedves Bartalus!

 

Ha méritek az akkukat akkor az eredményeket oszd majd meg velünk is kérlek!

 

Köszönettel

Előzmény: bartalus (19002)
janijani Creative Commons License 2012.02.23 0 0 19005

Sziasztok!

Én is e-bringás lettem, vettem elektromos kerékpárt mindjárt kettőt is. Az egyik egy Tornádó TRD-09  http://bolthely.hu/elektromoskerekpar/id/00014_Tornado_TRD-09_elektromos_kerekpar 2004-es évjárat, a másik egy teszkógazdaságos RB-EB-02 Citylife robogó, 2005-ös évjárat, még a Google sem ismeri de a prospektusán ez a név van.

Mindkettőnek ugyanaz a baja, döglöttek az akkumulátorok. Ráteszem a töltőre 1-2 perc után jelzi, hogy fel van töltve de nincs benne semmi erő. A Tornádó akkumulátorait fel tudtam éleszteni, cellánként 2 ml desztillált vizet tettem bele és azóta veszi a töltést. Kimértem, kb 3,5-4 Ah a kapacitása, kb 10-12 km-t tudok vele spórosan biciklizni. A robogó akkuja is ugyanazt mutatta amikor fel akartam tölteni, ebbe is tettem desztillált vizet. Két akku jó is lett de a harmadik harmatgyenge. Felboncoltam és metaláltam az okot: az egyik cellán belül el van törve a + lemezeket tartó ólomsín, így csak a szélső lemez dolgozott, a többi le volt szakadva. És mivel az akkuk sorba vannak kötve, az akupakk erejét a leggyengébb tag határozza meg.

Vettem 3 új akkut,  http://www.akkuauto.hu/akkubolt/172-ritar-12v-14ah-20hr.html  bár formázott akkuk, megmértem nem egyforma töltöttségi állapotban kaptam meg őket ezért mindhármat lemerítettem 9,6 V-ig egy-egy 12V10W-os égővel és utána sorbakötve feltöltöttem, majdnem teljesen azonosak lettek. Végre kipróbálhatom a bringákat jó akkumulátorral is. Azt hiszem a Tornádó lesz a kedvencem mert rendesen lehet vele biciklizni is. A robogónak nagyon rossz az áttétele, ezenkivül műanyag az egész, szép, aranyos de előbb-utóbb törik valami és nem tudom lehet-e pótolni ha kell valami hozzá.

fuelope Creative Commons License 2012.02.22 0 0 19004

Helló.Én a töltök kijelzésével anyiban tudnák neked segiteni hógy pl,nekem kétfajta is van,Az egyik ventilátoros,a kijelzö enél töltés közben, a piros villágit a zöld pedig fólyamatosan villóg amikor a töltés befejezödik ez nálam 9-óra akor a zöld villógása befejezödik, tehát ahogy a pirós villágit úgyanezt teszi a zöld is ekor a töltés befejezödöt.A másik töltömnél mindkettö pirosan villágit majd amikor a töltés befejezödöt az egyik piros led zöldre vált át ilyenkor kész és lekel venni a töltöt a konektorol.Én vásároltam már a neten a villanybringa elektromoskerékpár web üzletéböl ritalpover 4db 12v-14ah aksikat 6 hónap garanciával amit én szereltem be a garancia igy is jár hozzá, nekem bevált az aksik friss számozással vóltak ellátva én a nyáron még veszek is tölük egy 4db garniturát.A normál feltöltés 8-10 óra pl, 48v 4db 12v-14ah akupakknál üdv Tibi.

Előzmény: Pisti55 (19001)
Pisti55 Creative Commons License 2012.02.22 0 0 19003

igen pont ez az, fel tudnánk venni a kapcsolatot a susaistvan@gmail.com-on ?

bartalus Creative Commons License 2012.02.22 0 0 19002

 

Igy néz ki?  Bp-en tudok segiteni.

Előzmény: Pisti55 (19001)
Pisti55 Creative Commons License 2012.02.22 0 0 19001

Üdvözletem mindenkinek !

 

Érdeklődni szeretnék, vásárolt-e valaki már a http://elektromoskerekparbolt.hu/ -on.  Régebben el-bike.eu.

Rendeltem innen egy lítium akkumulátort, ami meg is érkezett, igaz nem a dobozában, hanem egy másik dobozba csomagolva.

Első próbaképpen 25-km -nél magától lekapcsolt, és a legnagyobb baj, hogy nem tudom újratölteni, már 6 órája van a töltőn, és csak a piros alsó lámpa világít, lemértem, kimenetnél 36,2 V jön ki.  A töltő valószínű jó, azon 42v jön ki, de a zöld led világít folyamatosan,  én úgy tudom a pirosnak kellene töltéskor.

Nagyon izgatott vagyok, mert elég drága volt, de internetes vásárlás ma már elfogadott, ami nagyobb baj még, hogy csak érkezés után 2 héttel tudtam kipróbálni most. Az aksi külseje láthatóan használt volt amit telefonon jeleztem a kereskedőnek, aki persze azt mondta ez uj, végülis ez kevésbé érdekel, de gyanús, hogy becsapott, minden segítséget véleményt hálásan köszönök !

Esetleg Budapesten van-e olyan hely ahol ezt bevizsgálják, szervizelik ?         üdvözlettel és köszönettel

dube/1 Creative Commons License 2012.02.22 0 0 19000

                                          Szia Ágoston!

   Egy mozdulattal vettem ki, de már más kezében van, így visszatenni nem tudom!

Előzmény: jarkoj (18998)
dube/1 Creative Commons License 2012.02.22 0 0 18999

                                                                Szia!

   Tudom, hogy kedveled a Raptort, s nem is érdemtelenül! Az a masina már mindent tud, amit elvárhatunk egy elektromos kerékpártól, s aránylag szerény költségből üzemeltethető!

   Az a bontott elektromos bringa nagyon keveset mehetett (ha egyáltalán ment is valamennyit), alacsony átlépésű és ilyen nagy igénybevételre volt gyártva; ennyiből érdekes!

   Üdv.: Béla

Előzmény: Raidx (18997)
jarkoj Creative Commons License 2012.02.22 0 0 18998

Egy mozdulattal kivehető hátsókerék ,nem is rossz ötlet:)

LiFepo4 aksik újratöltve , a napocska előcsalogatta az ebringásokat mifelénk...

Előzmény: dube/1 (18993)
Raidx Creative Commons License 2012.02.22 0 0 18997

Én meg vagyok elégedve a Raptorommal. Sem venni, sem építeni nem szándékozom mostanába.

 

Az általad belinkelt e-bike maradványnál a kiírt minimál árat vettem alapul. Ahhoz viszonyítva 12-15 e forintos ár elfogadható alapot ad egy saját építésnek. Biztosan jobb üzlet mint egy 20-30 E forintos tescós bringából csinálni.

 

Amit írtam Simson példát csak kuriózumként írtam. Én biztos nem építenék ilyen magas költséggel e-bringát vagy SM-et magamnak. Arról nem is beszélve, hogy részemről SM kizárt dolog. Azzal már nem mehetek a kerékpár úton és járdán. Mielőtt a Raptort megvettem átgondoltam a szükséges max terhelést, hatótávot, árat és egyéb igényeimet úgy kezdtem keresni a nekem megfelelőt.

Előzmény: dube/1 (18995)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.02.22 0 0 18996

Egy mozdulattal cserélhető pakkal ez kitűnő megoldás.

Előzmény: Raidx (18994)
dube/1 Creative Commons License 2012.02.22 0 0 18995

                                                       Szia!

   A robbantott elektromos kerékpárral kapcsolatban azért nagyon nem érdemes elszállni, ugyanis működőképesen, rossz akkukkal az ilyennek 25,...,40eFt közöt van az ára! Én tettem rá egy 12.500Ft-s árajánlatot, ha annyiért házhoz is szállítják, de ezt az apró kellemetlenséget már nem vállalja be a tulaj, így nekem nem aktuális!

  60V/20Ah: az önmagában 200eFt és akkor még hol van a többi? Látod, hogy "mociker" ajánlata mennyire kedvező? Ha Csabikának a masináját 300W-ra korlátozva használod, akkor kb. 100km-s hatótávot kapsz!

   Üdv.: Béla

Előzmény: Raidx (18994)
Raidx Creative Commons License 2012.02.22 0 0 18994

Ahogy elnézem, ez eredetileg is e-bringa volt és nem is néz ki rosszul. Erre megérné építkezni.

 

Van a közelünkbe egy hamburgerbűfé. Annak a volt főnökasszonya járt egy átalakított szimszon swalbe masinával. Megigérte, össze hoz a férjével de nem jött össze. Eladták a büfét és azóta nem láttam őket. Annyit tudok a masináról, hogy 1000W-os motor 60V 20Ah Litiumos akku (pontosan nem tudta megmondani a hölgy, a tipust) és SM kategória volt. Három fokozatú nyomatékváltó, végsebesség 40km/h-ra korlátozva. Ja, az akuk a motorblokk helyén voltak. Hatótávot sem tudott mondani mert pár hete használta és a lakótelep túlsó végéről járt vele. Amúgy a férje intézte a töltést, mindent.

Előzmény: dube/1 (18993)
dube/1 Creative Commons License 2012.02.22 0 0 18993

                                                         Szia!

   Amivel egy barátom édesanyjának már belevágnék az építésbe:

http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=1549844543

 

 

   A lábvédője ott van a földön; így a burkoló elemekből csak a váz burkolata hiányzik!

   Ehhez a bringához megvenném a Trepák Zoli átalakító készletét, egy kormányt, egy kijelzős első lámpát és a postástámaszt!

 

Előzmény: johannes. (18989)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.02.22 0 0 18992

35-ös tempóhoz véleményem szerint  gazdasági szempontból érdemesebb gyárilag jó futóművel, fékkel, rugózással ellátott gépet választani. Vagy egy segédmotort átalakítani, bár annak a kerékpárhoz képest nagy valószínűséggel magasabb lesz a menetellenállása.

Kíváncsi vagyok, egy hubmotoros Babetta 40km/h-val üzemeltetése mekkora összköltséggel jár ólmos és Li pakkal az akkuamortizációt is figyelembe véve 100km-en.

Előzmény: KRAVEN (18990)
Raidx Creative Commons License 2012.02.22 0 0 18991

Én azt hiszem, ha nincs egy jó erős kedvencem ami mgéri a plussz költségeket inkább vegyek készet mert olcsóbban jövök ki.

Egy mai középkategóriásnak mondott bringa is évente komoly felújításokra szorul ha naponta azzal jársz melóba. Ha elektromosítod ez a kiadás csak növekszik.

 

Ha összeszámolod a ráfordításaidat lehet, már nem a kínai e-bringák között tudnál válogatni de a kendvencért hajlamos az ember többet áldozni.

Előzmény: KRAVEN (18990)
KRAVEN Creative Commons License 2012.02.22 0 0 18990

Nagyon egyetértek. Egy kerékpár nem a folyamatos 30-35 km/h terheléséhez van tervezve. Én egy Hauser Maxxwell-t építettem át. Szépen el is halt mindene viszonylag rövid idő alatt, miután "elektromosítottam", pedig előtte 3 évig kiválóan szolgált. Mostanra majdnem végeztem a megerősítésével (RST Gila Pro teleszkóp elöl, Manitou Metel R rugóstag hátul, új forgáspont, erősített kormány és kerékcsapágy, erősített - puha betétes fékek, stb...), de alapvetően egyszerűbb lett volna masszívabb alapra építkezni. Erre (is) érdemes figyelni, és kalkulálni vele előre.

Előzmény: Raidx (18984)
johannes. Creative Commons License 2012.02.21 0 0 18989

bringa az van jó,köszi

Előzmény: Raidx (18987)
Raidx Creative Commons License 2012.02.21 0 0 18988

Ugyan ott komplett bringa

 

 

 

 

Előzmény: johannes. (18986)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!