nekem 12 csík van a szintjelzőnek. Barátom digit műszerfala pedig olyan hogy a fordulatszámmérő skála van széthúzva, az enyém 1000-2000-3000-re van beosztva az övé meg 750-1500 2250 valahogy így. Tehát míg az enyém 200 fordulatonkén úgy az övé 150 fordulatonként van beskálázva, de az üzemanyag abban is 12 csík. Nem akarsz csinálni egy képet a műszerfaladról?
aham. értem. mondjuk az enyém se mai csirke 23éves a gépem. hát nem tom
utánanézek holnap megnézema testelési pontokat.a aku alatt meg a másik oldaltis.c ska tudnom kéne ténylegesen hogy hol találom a üzemanyag jelző testjét. :( vlszeg a aku alalttvan. demajd kiderül. ésköszi.
Szoktam olvasni és láttam is a problémádat, de fogalmam sincs mitől lehet.
Illetve arról, hogy sebességfüggő a dolog, jutott eszembe valami, de lehet hülyeség. Nekem ez olyan mintha összetestelne valamivel, aminek a sebesség függvényében változik a feszültsége. Pl.: digit műszerfal esetében egy sebesség jeladó így működhet, csak nem spirállal tekeri azt a BCD számlálót :)
A szintjelzőhöz szerencsére még nem kellett nyúlnom a kocsiban, max ötletek tudok adni. Én megpróbálnám a rendszer egyes elemeit külön-külön ellenőrizni, egy hosszú vezetékdarabbal helyettesíteném az egyes vezetékeket a megfelelő pontokba kötve, ilyenek...Bár abból, hogy nagy sebességnél működik, én a tankba lévő szintjelzőt nem piszkálnám, inkább a műszerfal környékén kezdeném a hiba keresését.
Általában valami misztikus dolog van az ilyenek hátterében, olyan amire nem is gondolnál :) Például nekem a fűtésem volt ilyen misztikus hiba. Mióta megvan a kocsi rosszalkodott. Először a kapcsolóra gyanakodtam, majd arra, hogy az előtét ellenállás nem kap áramot, de amint elkezdtem a hibát keresni mindig megjavult, majd később ismét elromlot. Végül most decemberben teljesen elment a fűtés. Na ekkor kiderül, hogy több hiba okozta a problémát felváltva, szét volt kopva a fűtés kapcsolója, el volt oxidálódva a fűtés csatlakozója a biztosítéktábla hátulján és az előtét ellenállás csatlakozójában. De az én Tipóm a korát tekintva már legálisan vehet alkoholt az USA-ban, szóval nem meglepő, ha ez-az elromlik benne.
helló mrvm. olvasgatod a topikokat igaz?? kérdezhetek tőled valmit? ugyan azt mint a többiektől. mi okozhatja a sebeséég miatt változó üzemanyag szintjelzés ugrálását.??
Hát én nem tudom mennyi a sűrítési végnyomása az enyémnek:)
Nekem is hasonló értékek szoktak kijönni, mondjuk a nyáron/télen tisztán város (Bp.) inkább 8/9. Kivéve ha gyakran kell a dugóban ülnöm, akkor a simán megszalad 1-2 literrel.
Bár az igazsághoz hozzű tartozik, hogy 45000 kilométerrel ezelőtt lett teljesen felújítva a motorja, szóval még bejáratós :)
neked digitál müszerfaladvan? mert én ahogy számolom nekem 24 pálca van . szóval a 55literes a tuipo tankja gyári adat szerint akkor 1 pálca 2.25 l . most számoltam meg a pálcákat az enyémen. de ha neked analog a műszerfalad akkor emgint más az adatod. :D és amugy köszi én is leszearom a szintjelzőm nem cska te mert már nem is érdekel. :D
ja és megdumáltuk a multkorit mikey l e d val szóval az rá és rám tartozik. ha tééleg annyira okos vagy akkor mit álsz el velem morogni. ennyi. mert hogy nekem 20éves fejjel elszalad a ló. érted? de béke legyen köztünk . és még egyszer elnézést kérek a bunkóskodásom ért. nem is vonom kétségbe a te ismertségi körödet mert nekem nem nagyon van. a környéken egyedüli fiatos ként senki nem tud a bajaimon segíteni.
Nyáron adtam el 9 év használat után a Tipomat 1.4ie 94-es,gyári volt rajta minden motor,kerekek stb. tehát semmi tuning,a motor sűritési végnyomása 14bar volt ,jó erőben volt
A fogyasztás mindig így alakult:
-tisztán városban(Szfvár)télen:9-10l között
nyáron 8-9l között
-90-100km/h:6-6,5l között
-120-130km/h 7-7,5l között
-vegyesben 7,5l-re jött ki nem hajtottam,kiméltem,motorfékeztem,minden fokozatban 3000/min fordulatig pörgettem tehát minden t bevetettem az alacsonyabb fogyi érdekében
Igazából nekem teljesen mindegy fogyaszt a kocsid, mert nem én tankolok bele.
Azt viszont tapasztalatból állítom, hogy egy 25 éve tervezett 1.4 motor egy kényelmes vezetési stílusban nem nagyon fog 6l alatt enni. Az 5l alatti fogyasztás meg egyszerűen science-fiction!
Alapvetően takarékos vezetőnek tartom magam, bár néha odalépek neki, ha a szükség úgy hozza (volt már meg a Budapest-Nyíregyháza táv 1 és 3/4 óra alatt és persze 10l körüli fogyasztással). Ahol lehet inkább motorfékezek és nem is értem amikor előttem feleslegesen villognak a féklámpák, holott előrelátóan vezetve és nem egymás seggébe mászva simám motorfékkel is lehet lassítani. Meg lehet nézni a 35000 km-t futott féktárcsámat, 30-at simán letagadhat.
A kigyorsításról úgy tudom, kevesebbet eszik ha dinamikusan gyorsítunk mintha ha hosszan elnyújtva értintőgázzal. Arról nem is beszélve, hogy ilyenkor nem vált stroboszkóp üzemmódba az idegrángástól annak a fényszórója, aki időközben utolért és haladna :)
Én szeretek kényelmesen vezetni és nem azon görcsölni 250 kilométeren keresztül, hogy ne billenjen túl a függőlegesen a fogyasztásmérő mutatója. Fűtés, világítás, ablakmosó, ablaktörlő meg háttérzajnak egy kis zene. Én ilyen duhaj vagyok, és ennek tudatában is állok be a benzinkútra.
De egy biztos, ha egy másik szintmérőt tennél a tankodba és 5 literenként feltöltenéd, ( az általad megszokottól ) eltérő állásokat mutatna a mutatód, ugyanis nincs két egyforma szintjelző.
valahol 1et is értenék veled a menyiség terén de 1 dolog nemhagy nyugodni, pont ma tankoltam és íme 2 kép közvetlen tankolás előtt és közvetlen utána. aztmondjátok hogy a szintmérő mennyiséget mér nem litert, a kérdés a képek alapján hogy tankoltam 5 litert ami jobban nézve látszik is a 2 mérőszint közt, ha menyiséget mutat azaz a tankolás előtti mennyiség látható az 1iken és a tankolás utáni a másikon de mivel ismerjük a betankolt mennyiséget és az osztásközöket így kalkulálva a mutatók által mutatott eltérő értékek végül is mutatják az +5l menyiséget, vagy tévedek? a másik hogy a topic a típusról való eszmecsere és mindennemű téma "kibeszélésére" van az lehet hogy valakit untat,pech de ez is téma mind mind1ik más. ennyire üres volt a tankom, ha a képzeletbeli rovátkákat a 0 szint alá is viszem 1el csak a 2 állás különbsége 5l. mivel 3-3.3l rovátkánként azaz 1.5 rovátkához állna be a mutató. ami bár a tankban levő mennyiséget mutatja csak de megfelel a betankolt mennyiségnek is.
nos nálam van 1-2 dolog az érintőgáz okés de az tény hogy az esetleges fűtés sőt esős időben hátsó ablakfűtés-ablaktörlés is szépen viszi a fogyit, de mivel nekem utólagos menetfény van nemkell rendes tompítottat és az ahoz tartozó kisegítő világítást hazsnálnom amik együtessen közel 140w igényelnek azaz ennek megfellelő benzint decikben, de mivel az utólagos menetfény csak 8.4w "kér" nem 140w fogy ez nagyon nem mind1. a fűtés-ablaktörlés més tészta persze. mondjuk ő azért rosszul tezsi hogy csak gurul az utolsó 100m-en ugyanis még akkor is többet éget el minta rendesen motorfékezne. én rendesen megyek a forgalom ritmusával de előrelátóan ha lassítani kell azonnal motorfékezek és a lehető legnagyobb mértékben, ezzel 1részt igencsak csökkentem a fogyit és ugyanúgy lassítok mintha fékeznék. nekem például még a megvételkori első féktárcsáim vannak fent és nincsennek még vállasodva. most lesz 6éve hogy nálam van a gép. más kérdés hogy ez a gyakori váltogatás milyen hatással van a kuplungra...
Gyerekek, napi rendszerességgel olvasom a topicot, ritkán írok, inkább csak mosolygok.
Mickey:
"bocs de ha szerinted műszer alapján nemlehet fogyasztást mérni és nem pontos honnan is tudod ténylegesen hogy tankolnod kell menni??? mégis csak a műszer által jelzett "értékre" hagyatkozol vagy nem???"
A fogyasztás mérése és a tankolás idejének szükségessége két különböző dolog. ;)
mrvrm-nek tökéletesen igaza van, a mutató nem litereket mutat, hanem az üa, mennyiséget, térfogatilag.
Sokszor megfigyeltem, h. kora reggel hideg időben kevesebbet mutat a műszer, majd ugyanaz nap a délutáni melegben pedig észrevehetően jóval többet, ugye ez a hőtágulás:).
Higyjétek el mrvm mérési javaslata az egyik legpontosabb, vagy a másik amit én is alkalmazok:
A sárga lámpa mindíg ugyanannyi üzemanyag szintnél kezd el felvillanni, ez tény, így van?:).
Következő,
- irány egy kút tankol annyiért amennyiért, számla eltesz, v. tankolt mennyiség megjegyez,
- napi számláló lenulláz,
- majd , ha újra kezd felvillanni a sárga lámpa ( nem kell betojni, kb. 5- 8, de akár 10 liter is lehet még a tankban, még ha 0 mutat a mutató)
- irány egy kút tankol annyiért amennyiért és innen akár már tized pontossággal is kiszámolható a fogyasztás - az előzőleg tankolt mennyiségből és a megtett távolságból, - ami tudjuk ezer tényezőtöl függhet
országúton 90km/h haladva miért lennék forgalmi akadály?? persze lehet többel is menni de minek...csupán nem úgy megyek mint sokan hogy dobnál üresbe rakják vagy az aktuális sebességben hagyva fékeznek nem pedig fokozatos visszakapcsolással segítve a motorfék adta előnyt.
Ha nem engedheted meg magadnak a tele tankot, akkor ajánlom azt a fogyasztás mérési módszert, amit egy ukrán gyereknél láttam :)
1. Addig mész amíg ki nem ürül teljesen a tank, értsd megáll alattad a kocsi.
2. Vészvillogó ki, leállsz az út szélén, csomagtartóból egy kanna benzin elő.
3. Beletöltöd a kocsiba a kanna benzint (5 v 10 liter)
4. Napi számláló nullázása, mész tovább.
5. Amikor megint kiürül a tank és megáll a kocsi alattad napi számláló leolvasása.
Érintőgázzal, korrekt fűtéssel és világítással lakott területen kívül szerintem ilyenkor nem lehet 6 alatt fogyasztani, maximum nagyon extrém módon vezetve, de akkor már akadályozod a forgalmat. Ismerek én is olyat, aki 1.5-ös benzinmotorral 6l alatt közlekedik, de ő mielőtt lefordul az országútról már az utolsó 100 métereken gurul.
Pont 7 éve vettem meg az 1.4ie tipómat, átlag 6,5-8 közötti vegyes fogyasztással megy(város+autópálya), de nyáron országúton volt már 6 környékén is. Azt meg felejtsd el, hogy a mutatód pontosan mér. Az eddigi hiteddel ellentétben NEM azt mutatja hány liter benzin van a tankban, csak azt mutatja milyen magasan áll benne az üzemanyag szintje. Gondold csak végig. Maga a tank nem szabályos alakú, nagyjából a közepén szélesebb mint az alján vagy a tetején. Ez azt jelenti, hogy a benzinszint ugyanolyan mértékű csökkenése nem ugyanolyan térfogatcsökkenést jelent a tank különböző magasságában. A szélesebb részen pl. 5 centi szintcsökkenés sokkal több üzemagyagfogyást jelent mint a keskenyebb részen. Ez kb. általános iskolai geometria.
Ja és azt elfelejtettem írni hogy az injektorosoknál hogy nem levegősödjön le a rendszer 3-5 liter tartalék kalkulálva van, azaz amikor azt mondja a műszer hogy nincs tovább akkor kb. 3-5 liter még van a tankban.
Moden fedélzetis autóknál csináltak most egy tesztet, amikor azt mondja a komp. hogy 0 km, akkor még 12-18 km mentek vele autótól függően.
Írtam hogy nem biztos hogy jó az adat, megnézem mert nekem megvan még a gyári használati útmutató.
De azt hiszen hogy a dízel tempra 65, tipo 60, benzines tempra 55, tipo,50 literes.
Ha megnéztem megírom esküszöm. Ebből kiindulva nekem 65 literes a tankom ezért nekem egy osztás 5 liter, de ezek a műszerek tájékoztató adatot adnak ebből nem lehet a fogyasztásra következtetni. Ez arra jó hogy tele van, félig, bassza meg tankolni kell ennél több következtetést nem nagyon szabad levonni, főleg a digitnél mert az köztudottam nem pontos.
Például mint írtam van hogy egy csíkkal 143 km megyek (ez ám a fasza fogyasztás 143 km/5l-rel), de például amikor már nem mutat semmit nagyjából 17-18 liter van még a tankban.
Nem kéne ezt már feszegettni. Eljösz Érdre és adok Neked 1 tankot. Totál kiszárítod és egy SI hiteles edénnyel tele csepegteted. Tökk mind1 mit ír a viki...
Mert még két kúton sem kapsz ugyan annyi benzint...