Keresés

Részletes keresés

forelle6 Creative Commons License 2012.02.15 0 0 2072

 

szép emlékek.............

Előzmény: forelle6 (2070)
tga18.430 Creative Commons License 2012.02.15 0 0 2071

Várjuk a tavaszt!!!!!!!!!!!!!!!!

Előzmény: Bazsa69 (2069)
forelle6 Creative Commons License 2012.02.15 0 0 2070

Teljessen!  :D

 

Előzmény: Bazsa69 (2069)
Bazsa69 Creative Commons License 2012.02.15 0 0 2069

Na mi van? Megfagytatok?   ;O)

Bazsa69 Creative Commons License 2012.02.12 0 0 2068

???   ;O)

Előzmény: Bazsa69 (2063)
Bazsa69 Creative Commons License 2012.02.09 0 0 2067

Meliczai = Beliczay

 

(Bocs!)

Előzmény: Bazsa69 (2066)
Bazsa69 Creative Commons License 2012.02.09 0 0 2066

Egyébként ez a VVSI-nél lett forgatva, innen kölcsönöztem az imádott piros-fekete Laser-t.

 

Meliczai Mártonról van egy másik, egyperces novella is:

 

Előzmény: Bazsa69 (2065)
Bazsa69 Creative Commons License 2012.02.09 0 0 2065
Előzmény: Bazsa69 (1777)
Bazsa69 Creative Commons License 2012.02.09 0 0 2064

Pontosítok: korm. hosszabbító veretért...

Előzmény: Bazsa69 (2063)
Bazsa69 Creative Commons License 2012.02.09 0 0 2063

GPS-szaki!

Voltál már a korm.hosszabbítóért?

Ha nem, nincs gáz: azt írták, előre utalás esetén elküldik levélként (ahogy Te is tennéd), így nem 1400 lenne a csomag kézbesítése.  ;O)

Szimpatikus csapatnak tűnik.   :O)

 

forelle6 Creative Commons License 2012.02.09 0 0 2062

Úgy ,hogy én igazából a kolléga helyében itthon keresgélnék,mert én néztem a kinti hajókat,amelyik jó annak ott is van ára. és ha itthon tud venni ennyiért,akkor felesleges költség ki menni (valamelyik nap ki ugrottam bécsbe,20e pénz volt az üzemanyag meg a matrica)  pedig egy td bmw vel voltam ami 7 l rel beérte. na most németbe kimenni+ haza cipelni a hajót .....abból itthon már megveszi a motort rá!  

Előzmény: forelle6 (2061)
forelle6 Creative Commons License 2012.02.09 0 0 2061

Szia! hát sajna nagy. most nézegettem,a hajómánián árulnak 20 lábas testet,300 e ft irányáron,ha erre dob egy 9.9 es mocit az +150-170 e , tehát 450 ből van egy "lakható"hajója. ugyan ez kajütös "kicsi" motorcsónakból ,már 800-1000misi,lópöcsnyi kajüttel,nagyba meg.........sok:D

 

http://www.hajomania.hu/hirdetes.php?id=14046

 

 

http://www.hajomania.hu/hirdetes.php?id=13987

 

http://www.hajomania.hu/hirdetes.php?id=13905

 

 

itt egy pár alternatíva rá.

Előzmény: abraxas (2060)
abraxas Creative Commons License 2012.02.09 0 0 2060

Aha, már értem! Nem gondoltam volna, hogy ekkora az árkülönbség :-o

Előzmény: forelle6 (2058)
forelle6 Creative Commons License 2012.02.08 0 0 2059

GPS!  szia,kerestelek telón ,ki voltál kapsolva,hívnálak mert szombaton mennék le,és vinném a cuccokat. a régi számod él még? mert akkor holnap kereslek rajta.

 

üdv

forelle6 Creative Commons License 2012.02.08 0 0 2058

Szia! Teljessen osztom a vélményedet,a hajoval kapcsolatban. Ha én ujjra motorosban gondolkodnék,akkor csak is egy vitorlás test jöhetne szóba! ahogy mondod 2000 e-ért nagyon jót tudsz venni kint kompletten, 4fő,konyha bio wc ...stb.ha csak motorozni akarsz vele akkor a cuccokat (árbóc,vitorla,stb ) simán eladod itthon, én véleményem: veszel rá egy 9.9 es jonhsont,vagy yamot,kinyittatod 15le re, 6os kupak és kész. szépen el fogja tolni a dunán neked a bárkát. a sima 6 ost azt hagyd mert kevés lesz a vizen(tapasztalat).

vagy ahogy írod német hajolevél....egyszerü és 18 euro! de akkor le kell hogy viszgázz te is,ha nem akarsz ezzel vesződni,akkor 15 le!

Másik amiért osztom a vitorlás -motoros párosításodat.

Itt ahogy írták is persze lehet venni kimondott motorcsónakot,de amit megkapsz 2000 e ért,annak akkora a kabinja hogy belefér 2 db horgászbot,meg egy gumicsizma és kész!amibe meg el vagytok 4 en az 2.5 misinél kezdődik és 40 l benyát szív óránként! tehát szerintem teljessen jó kiindulás egy kajütös vitorlás.

 

üdv

Előzmény: hjudzsin (2057)
hjudzsin Creative Commons License 2012.02.08 0 0 2057

Köszönöm a sok tanácsot, igyekszem figyelembe venni a döntésnél!

Talán nem voltam elég részletes, hogy érthetőbb legyen tervem.

 

Elsősorban családi méretben kell gondolkodnom (+2 gyerek). Ezért kell a nagyobb méret az ágyhoz, és jó ha van wc, konyhapult. De legalább ennyire fontos a mobilitás, hogy könnyen leúsztatható legyen, és a magas oldalfal a gyerkőcök miatt.

 

A meglátás jó volt! Nincs jogsim amit itthon elfogadnak. De megvan a horvát, amit a csatlakozást követően akár harmonizálhatnak is. Pár évet megér a kivárás. Illetve ha marad a teljes német regisztrálás, vihetem külföldre, akár tengerre is minden gond nélkül a 'csónakot'.

 

Személyes véleményem, de nekem a motorosok kevésbé tetszenek. Ráadásúl ebben a vitorlásban benne van minden amire szükségem van. Amit kinéztem, már akár 2000 euró körül meg lehet szerezni motorral, trélerrel. Másrészt a motorosokat sokkal jobban 'illlik' motorizálni, ami csak nagyobb fogyasztást jelent, és a nagytavakról is ki vannak tiltva itthon.

 

Ahogy olvasom inkább a 6 lóra kell törekedjek. Csak 'álló vizről van gyakorlatom, de ott 4 ló is elmozgat jópár tonnás hajókat. A sebesség nem szempont, ha messzebb akarunk menni majd tovább trélerezem legfeljebb.

 

 

 

 

Bazsa69 Creative Commons License 2012.02.06 0 0 2056

"...A csapott orr meg ténleg csak esztétikai kérdés..."

 

Azazhogy, így jobban belegondolva...

 

Először is a ténleg az tényleg akart lenni.   ;O)

 

Másodszor: egy kellemes 4-esben cirkálva a relatív szél akár 40km/órás is lehet, ott már annak a fél négyzetméternyi  függőleges falnak a légellenállása is jelenthet némi hátrányt. A bringás társaim jól tudják ezt: ha csak egy kicsit lejjebb bújunk egy 40-es guruláskor, érezhetően gyorsul a vas.

De a mi szintünkön és céljainknál ennek nincs jelentősége.  ;O)

 

 

 

Előzmény: Bazsa69 (2053)
GPS Creative Commons License 2012.02.06 0 0 2055

 

 

 

"Tudja fene: nekem valahogy jobban bejönnek a hegyesebb orrú hajók"

 

Hát igen - mert képzeljük el ugyanezt az én tompa-orrú hajómon.

 

Mekkora egy terpeszt kéne előadjon a hölgy - hogy így megülje az orromat?

 

Mármint a hajóm orrát, természetesen.

.

Előzmény: Bazsa69 (2053)
Bazsa69 Creative Commons License 2012.02.06 0 0 2054

"... azt szeretem, mikor a kihajolva a farkam beleér a vizbe..."

 

Gondolom, a lófarkadra, azaz copfodra értetted.   ;O)

Előzmény: bacus (2052)
Bazsa69 Creative Commons License 2012.02.06 0 0 2053

A jutyubon van néhány látványos filmecske a Mirror dinghy-ről, ami gyakorlatilag egy kétszemélyes OP. 

A csapott orr meg ténleg csak esztétikai kérdés: menetben, ha a hajó jól van terhelve, már nem ér a ízbe. Csak néha...  ;O)

Tudja fene: nekem valahogy jobban bejönnek a hegyesebb orrú hajók, elvégre a pókoknak is kell valahol lakniuk!   ;O)

Előzmény: GPS (2051)
bacus Creative Commons License 2012.02.06 0 0 2052

Nem, a vitorlás jogsit két hónappal később tettem le. Oktató ugyanaz volt, csak augusztusban jártunk le hétvégén hozzá Siófokra gyakorolni, szeptemberben volt a gyak.vizsga.

 

Akkoriban ezek elég nevetséges összegek voltak, amiért a vitorlással vártam (az oktató javaslatára), mert akkor volt, hogy már nem volt A meg B kategória, hanem csak kishajóvezetői. A motorosokat is akkor vizsgáztatták, előtte volt külön elektromotorra is, ha jól emlékszem. Nekem olyan jogositványom már nem volt.

A mostani korlátja 20m hajóhossz, max. 12 személy befogadóképesség. Azt hiszem nekem ez bőven elég :D

 

a 38 as doufour amire néha családdal meghivást kapunk, már az is nagy nekem ! Nem hiszem, hogy vágynék ekkora hajóra. 1,5 méterre a vizfelszintől.., vhogy azt szeretem, mikor a kihajolva a farkam beleér a vizbe. 1,5m-es farkat viszont nem szeretnék :D

Előzmény: abraxas (2047)
GPS Creative Commons License 2012.02.06 0 0 2051

 

Túúúdom - bár a képen nagyobbnak néz ki.  Csak ilyen csapott az orra az enyémnek is

 

 Ugyanis a derék gyártómnak (Snark a gyártó, amerikai - de valami csoda folytán, nekem mindkét Snark-om hamburgi gyártmány volt) - szóval ezeknek az volt a mániája, hogy a hajó mindenképp tetőn szálítható legyen... sőt, az egész cucc beférjen a hajótestbe is.

Ezért van 2 darabból az árbocom is.

 

Megjegyzem, hogy az esztétikai aggályokon kívül - sok hajónak le lehetne csapni a hegyes orrát - már ami a vízvonal feletti részét illeti.

Hülyén néz ki - az tény - de a hajó kétségkívül rövidebb lenne ettől - anélkül, hogy az úszási tulajdonságait befolyásolná.

.

Előzmény: DonQuijote (2050)
DonQuijote Creative Commons License 2012.02.06 0 0 2050

Ez egy Opti.

Előzmény: GPS (2049)
GPS Creative Commons License 2012.02.06 0 0 2049

 

Hehe, ez hasonlít az én hajómra.

 

Mondjuk a vitorlázata az kevésbé :-)))

.

Előzmény: abraxas (2048)
abraxas Creative Commons License 2012.02.06 0 0 2048

Hogy mik vannak? :o)

abraxas Creative Commons License 2012.02.06 0 0 2047

A vitorlás jogsid megvolt előtte?

Gondolkodom én is a motoros jogsin, de eddig még nem jutottam el odáig :o(

Egyrészt a mostani motorom csak 4 lovas, másrészt az elmúlt 3 évben, amióta megvan, egyszer sem volt feltéve :o((((

Nincs futóm ugyanis.

Előzmény: bacus (2046)
bacus Creative Commons License 2012.02.06 0 0 2046

94ben, és simán átmentünk. Nejem is, nem volt segitség, nem volt csalás, a vizsga a közlekedésfelügyeleten volt.

Előzmény: abraxas (2045)
abraxas Creative Commons License 2012.02.06 0 0 2045

Mikor volt ez a vizsga? Mert a HSZ teszten át nem megy élő ember egy délutánnyi okítás után. Pedig úgy kellene legyen :o(

Előzmény: bacus (2044)
bacus Creative Commons License 2012.02.06 0 0 2044

A kisviznél a hajózási út beszűkül és az áramlás gyorsabb is sztem. Én elég sokat motorcsónakoztam a SURÁNY - FELSŐGÖD--- HORÁNY-DUNAKESZI szakaszon.

Egy 60LE motorka volt egy 4.2m -es testen. Gyakorlatilag a szélén (merülése nem sok volt a hajónak), alapgázon is lehetett haladni, normál vizállásnál.

 

Amikor nagy a vizállás, és elönti a part menti bokrokat, az sem jó, mert ott ugyan áll a viz, de nyilván nem hajózható, beljebb, a biztonságos részen, meg megint van sodrás.

 

Egy ekkora hajóra szerintem a 20-30 LE a minimum, ami mondjuk minden DUNA vizállásnál felfele is képes haladni. A 4 LE motorka, csak a part mentén, normál vizállásnál lesz használható. Ha kicsi a viz azért nem jó, ha nagy megintcsak nem jó.

 

A motoros vizsga egyébként nagyon könnyű, sokkal, sokkal könnyebb mint a vitorlás vizsga. Gyakorlati vizsga: elindulás stégtől, kikötés stéghez (nem kell odakötni a hajót, csak ki tudjon szállni a vizsgabiztos!!), ill. egy mentés. Az elméleti vizsga sem bonyolult, van pár tábla amit fel kell ismerni, hangjelzések ismerete, ill. a hidak alatt való áthaladást engedő, tiltó táblák.

 

Mi annak idején lekéstük az elméleti tanfolyamot a nejemmel, az oktatóval beültünk egy kávéházba délután 5kor, és 8 kor (igaz kicsit zsongó fejjel), de átvéve a vizsgához szükséges elméleti anyagot jöttünk ki. Másnap mindketten csont nélkül mentünk át a vizsgán. Nejem is inkább a műszaki résztől tartott. (pl fel kellett ismerni az ejtőtartályos elrendezést)

A gyakorlati vizsga előtt 1 nappal került a gyakorlati oktatásban ránk a sor, kb 5-5 percet vezettünk hajót. Másnap délután a gyakorlati vizsgára egyedüli résztvevő voltam aki öltöny, nyakkndőben jelent meg (na ja, délelőtt államvizsgáztam, és nem tudtam hol átöltözni), a vizsgabiztos külön meghatódott ezért :)

 

Egyébként amikor valaki 6,2 m hajóhosszról beszél, ill. 5LE kisebb motorról, akkor a másik ok a költségkimélésre az a hajó nyilvántartásának elkerülése. Szerintem költségekben ez a dominánsabb, mert akkor már mindenképpen fizetsz, 2 évenként vizsga, ráadásnak a szárazföldön, meghatározott helyen. Ebből az is következik, hogy a hajó utánfutót is vizsgáztatni kellett két évente, mert azon tudtam csak a vizsgahelyre odavinni a hajót. Ez meg nem csak költség, hanem nyűg is!

Előzmény: Bazsa69 (2043)
Bazsa69 Creative Commons License 2012.02.06 0 0 2043

Ekkora hajóhoz szerintem is kevés a 4-5 pacis erőmű.

 

Egy pille könnyű, kerek aljú vitorlás csónak testtel, 2LE-s motorral, két személlyel (hajóval együtt kb bruttó 250kg) Nagymarostól már nem tudtunk feljbb menni, pedig a Dunán kisvíz - gyenge áramlás - volt.

Egy ekkora döggel, 3-4 fővel a 4LE folyóra igen zsengének tűnik...

 

Előzmény: hjudzsin (2034)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!