Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Camenzind Creative Commons License 2012.02.15 0 0 6779

kelet-pest és a környező agglomeráció szervizei

 

most látom hogy m3-m0-nál is van már egy szervíz, ők kimaradtak eddig. Van róluk valakinek tapasztalata?

http://www.jpauto.hu/kia/

Előzmény: Mr. Feri (6778)
Mr. Feri Creative Commons License 2012.02.15 0 0 6778

Melyik négy hely volt az?

 

Előzmény: Camenzind (6777)
Camenzind Creative Commons License 2012.02.15 0 0 6777

Érdekes, négy helyről kértem még a múlt héten ajánlatot egy három éves szervizre, egy válasz sem érkezett eddig...

WrZoli Creative Commons License 2012.02.15 0 0 6776

Egyáltalán nem baj, hogy Bannert vettél. Jó akku, célnak megfelel. Én aszerint választottam akkut, hogy minél nagyobb indítóárama, legyen, sokat megyek rövid távokon, sok indítással. Ezért lett 60Ah-s. Sajnos a mai kalciummal ötvözött akkuk ilyenek, egyik pillanatról a másikra hallnak meg. 

Ami  nálam érdekes volt, hogy az akku 2007 februári, az autót májusban gyártották, és én decemberben vettem meg. Hogy eközben milyen állapotban volt, töltötték-e egyáltalán az soha nem fog kiderülni, és így is hozta a standard élettartamot.

 

Előzmény: Teferkó (6775)
Teferkó Creative Commons License 2012.02.14 0 0 6775

Sziasztok!

 

Én is a napokban cseréltem ki az aksimat, 5 éven keresztül a gyárival ment, majd egyik pillanatról a másikra végképp megadta magát ( a töltést sem vette fel ). A csere, és most gondolom sokan nem értetek egyet velem, 55Ah Banner Starting Bull - mivel a KIA Magyarország, valamint több szervíz is ezt ajánlotta - lett. A motor benzines, a gyárilag 45 Ah akkuval soha semmi problémám nem volt az energiaellátással, pedig a légkondi, a rádió, télen a hátsó fűtőszál, stb. gyakran zabálta az áramot. Akit esetleg érdekel, a Váci út 136. szám alatti Varta üzletben 16e forintért adják, a használt akkut beveszik.

Mr. Feri Creative Commons License 2012.02.14 0 0 6774

Sziasztok!

 

Hát, az eddigiek alapján a benzinesbe untig elég az a 60 Ah, és látjátok, a kollégának még a dízelbe is, pedig a tanoncok biztosan adnak rendesen az autónak.

 

Én a hozzászólásodhoz annyit tennék hozzá - mások okulása végett -, hogy én tavaszra nem tartanám szerencsésnek az akkumulátor-csere ütemezését, mert ha azon év telét még jól átvészelte egy akksi, akkor biztosan tavasszal és nyáron sem lesz vele gond.

Javítsanak ki a hozzáértők, de én úgy gondolom, hogy ha egy télen még épp jól el lehet indulni egy akkumulátorral, de már mondjuk érezni, hogy nehezebben teker, akkor az jó előjele lehet annak, hogy következő ősszel cserélni kell, de ha nincs rá különösebb ok, meghibásodás, akkor addig talán nem.

 

Az én akksim is bőven ment volna még egy évet, ha nem jön most ez a hideg, mert két héttel előtte még pöcre indult, és amikor utána akku-töltővel feltöltöttem, hogy el tudjak indulni, akkor is jó volt, csak ez pont a nagy hideg és a nagy hó előtti napokban történt, amikor a meteorológusok már kongatták a vészharangot, én pedig nem akartam megkockáztatni, hogy reggel megint ottmaradjak, amikor egy találkozón várnak...  Ezért cseréltem, de ha valaki tudja tölteni, akkor érdemes egy kicsit foglalkozni vele, mert ha vége a hidegnek, ill. nem áll sokat az autó, akkor egy meleg szezont még bőven ki lehet húzni egy ilyen gyári akkuval.

 

Linkelek egyet a kisebb Banner Starting Bull akkuból is, azok számára, akik benzinesbe keresnek. Mint a honlapból is látszik, ez is és a 70 Ah-s is folyamatosan van raktáron ebben a boltban, és igencsak jó árban.

http://bolthely.hu/akkumulator/id/00317_Banner_Starting_Bull_Akkumulator_12V_60Ah_JAPAN_Jobb_

 

Külön kiemelném - ahogy a fényképen is látszik -, hogy ezeken a kisebb akkukon nincs az az alsó rögzítő sín az akku alján, így éppen befér a rendelkezésre álló helyre: 233 mm.

Ahogy kérdeztem, az ennél nagyobb akkukon, márkától függetlenül az összes 70-esen mindegyiken van mind a 4 oldalon a sín, de mint említettem, ez a 70-es Banner még így is tök jól befért nekem a dízelbe.

 

A másik, amit hozzátennék, a hipermarketekkel kapcsolatban, hogy ott azért nem szerencsés akkumulátort vásárolni, mert egyszerre nagyon sokat rendelnek, és akár évekig állhatnak a polcokon vagy a hátsó raktárban - ez nem tesz jót nekik.

Mindenképp olyan kisebb helyen érdemes vásárolni, ahol egy típusból 1-3 darabot tartanak raktáron, és csak akkor rendelnek utána, ha azt elvitték.

 

Előzmény: WrZoli (6773)
WrZoli Creative Commons License 2012.02.11 0 0 6773

Sziasztok! Nekem hétfőn adta meg magát az akku, érdekes módon a 4. indításnál már se kép se hang, nem volt, addig meg forgatott ahogy szokott. Azóta kiderült, hogy valószínűleg el van repedve valamelyik átvezetése, és ahogy mocorog úgy vagy erősebb vagy gyengébb a kapacitása. Pont 5 éves volt, tavaszra terveztem a cserét, hát előbbre jött kicsivel. Én egy 60Ah-s Alphaline-t vettem, Koreai autóba Koreai akkut. :D Sajnos a benzinesbe csak 234mm széles akku fér be, így körülbelül ez a 60-63Ah kapacitás a maximum.

 

Érdekes, hogy az említették, hogy a Varta akkuban túl vékonyak a lemezek, mert a nagy kapacitású akkukban mind "vékony" a lemezek vastagsága, különben nem férne be egy adott térfogatba nagyobb  felületű ólomlemez ami a nagyobb kapacitást és áramot adja.

 

A mi akkumulátorainknak ugyanakkora a pólusmérete mint a "Európai" akkuknak (19,5 és 17,9 mm) a gond inkább az, hogy az EU-s akkuknak sülyesztett póluskivezetése van. A beszerzését én sem látom problémásnak, nyilván nem a bevásárlóközpontokban kell keresni.

 

Üdv.

 

Zoli

 

Mr. Feri Creative Commons License 2012.02.11 0 0 6772

Bárcsak az igazi vírusokat és "ártó kódokat" is így elkapná a Nod!  :-)

 

Előzmény: bratyus (6769)
Mr. Feri Creative Commons License 2012.02.11 0 0 6771

 

Helló Evribodri!

 

Nos, négy és fél év után most én is az akkucsere mellett döntöttem. Bár valószínűleg még nem volt rossz, csak kicsit tölteni kellett volna, mert a 2 hét állás a mínuszokban betett neki, de annyira, hogy már az ajtókat is alig bírtam kinyitni elektronikusan. Egyébként 3 hete még pöcre indult, igaz, akkor 15 fokkal melegebb volt. No, a további közelgő hidegre való tekintettel, meg hogy azért már csak meg volt a négy és fél év, de leginkább, hogy elkerüljem a hasonló szivatást, amit most ennek kapcsán ért, végül a csere mellett döntöttem, nem volt kedvem szüttyögni, töltögetni, szerelgetni, így is odafagytam hozzá valamelyik reggel. :-)

 

De hallod, SzCsM, a 60 Ah nem kicsi nekünk?

 

Engem többen lebeszéltek akkuval foglalkozók a Vartáról, állítólag túl vékonyak benne a lemezek. :-)  Ami nem tudom, mért nem jó, de nagyon bizonygatták, hogy ilyen japán (keleti) autókhoz az nem az igazi. De persze biztos tök jó a Varta, az egyik legnagyobb név a szakmában.

 

Sokan odavannak viszont ezért a Banner márkáért, és ahogy utánajártam, ár/érték arányban tényleg nem rossz. Az Audinak, Smartnak, meg még egy tucat márkának gyári beszállítója.

 

Végül a Lesti Akku dunakeszi boltjában vettem meg, ahol rendkívül készségesek voltak. Ez egy bolt hálózat, Pesten és környékén vagy 6 helyen vannak. Nekem is ajánlották őket, akiknek már volt velük jó tapasztalatuk, és most én is meleg szívvel ajánlom őket mindenkinek. Nagyon jó bolt, hozzáértő eladó, ingyenes beszerelés, jó, áttekinthető weboldal, hatalmas választék, és mindből van 1-2 raktáron.

Tehát minden méretű akkuból azonnal tudtak adni európait, keletit, jobbost, balost - nem tudtam rajtuk kifogni. Ja, és hát verhetetlen árak, ha még azt nem említettem.

 

Szóval én a 70 Ah-sat vettem, Banner Starting Bull.

Más helyen 30-35 ezer forint egy 70-72 Ah-s akksi, ilyen márkásabb főleg, de a gagyik is.

Érdemes körbenézni árakban, ebben a boltban ugyanis ez 20 900 volt, éppen akciósan, de a listaára is 21 900 Ft. Úgy se rossz.

http://bolthely.hu/akkumulator/id/00341_Banner_Starting_Bull_Akkumulator_12V_70Ah_JAPAN_Jobb_

 

Nekem nem tűnt fel, hogy a "hülye keleti típusú, pólusú" beszerzése bármiféle gondot jelentene. Ennél a boltnál azonnal volt jobbos is, balos is. Méretre szinte milliméterre a gyárival egyező volt, talán 3 mm-rel kisebb ez hosszában, mint a gyári, ami nem is volt baj, mivel ennek van a két rövidebbik oldalán is az az alsó sín, nem csak a hosszabb oldalán, mint a gyárinak. Minden esetre az alulsó rögzítés is tökéletes volt, az akkusaruk is mm pontosan a helyükre mentek, és az a fekete papír-szerű doboz, amit kívülről ráteszel, az is tökéletesen illeszkedett - gondolom oldalt egy kicsit púposodik az extra két sín miatt legalul, de olyan kis mértékben, hogy szemmel nem látható, és mozgatásra sem feszül.

 

Mindenkinek ajánlom figyelmébe.

 

üdvözlettel,

Feri

Előzmény: SzCsM (6770)
SzCsM Creative Commons License 2012.02.07 0 0 6770

Üdv Mindenki!

 

Már többszöri csutkára merülés után,minap végleg +adta magát 3 éves,Freedom típusú 68Ah-s akksim.Asszongyák ez még jó is(1.5 crdi).Mindig kint áll,oktatásban sok leállás-újraindítás,alapjáraton rutin stb.Előző,még gyári akkum,a mai napig is üzemel barátom Bravojába(1.4,12v,benzin).De minap reggel munkából kijövet a -22győzött.Behúzva kettesbe indult.Ma rendeltem egy 60Ah Vartát. Barátom 27 helyett 23-ba hozta.Sajna a méretek korlátozottak,meg ez a hülye keleti-típusú,pólusú.... Tehát bármilyen nem jó bele.Na de pörgeti mint állat.Ja4Meg 1 flaska dermedésgátló.

Hát ennyi!

bratyus Creative Commons License 2012.02.07 0 0 6769

Kedves Klub Társak!

 

A http://rioklub.info domain február 10.-ét követően megszűnik, az oldal nem lesz elérhető ezen a címen.

 

Az új cím: http://rioklub.co.cc

 

Sajnos a co.cc domaineket a NOD32 antivírus program tiltja, egy ideig fenyegetettséget fog jelezni a NOD32 használóknak.

Felveszem velük a kapcsolatot  és kérni fogom a rioklub.co.cc domain engedélyezését, amely 1-2 héten belül használható lesz majd az antivírus frissítése után a NOD32-t használóknak is.

 

Természetesen az oldalon semmilyen ártó kód, vírus nem található, nyugodtan megnyitható.

 

Mindenkinek balesetmentes és hibamentes közlekedést kívánunk!

Kia Rio Klub

Előzmény: bratyus (6764)
imgi Creative Commons License 2012.02.06 0 0 6768

Szia ! Tavaly augusztus óta használom, nekem bevált halkabb és fürgébnek is érzem.

 

Előzmény: Joci64 (6767)
Joci64 Creative Commons License 2012.02.06 0 0 6767

Van tapasztalata valakinek a Spuri adalékról?

Banditoo Creative Commons License 2012.02.05 0 0 6766

1-es, 1-es, X

lövésem sincs... szerelő szerint 100ezrenként érdemes kiszereltetni a befecskendező fejeket, megtisztíttatni. Olajat és szűrőket 10-15ezrenként cserélni, turbot visszahűteni mindig, illetve nem szabad nyomni 2000 fölé, amíg nem indult el a vízhőfok mérő. Pancsolt gázolajat keverni, néha adalékolni.

Jó eséllyel illene elfutnia 200ezret szerintem minden különösebb probléma nélkül.

 

Előzmény: Joci64 (6765)
Joci64 Creative Commons License 2012.02.05 0 0 6765

T. Klubtársak!

 

Van -e tapasztalata valakinek? 1.5dízel Rió normális használat mellett mennyi km-t bír ki a motor és a turbó úgy megközelítőleg?

bratyus Creative Commons License 2012.01.30 0 0 6764

Kedves Klubtársak!

 

Február 10. követően nem lesz elérhető a klub oldal a rioklub.info domainről.

Mivel az oldal nincs használva, így nem látom értelmét a domain fenntartásnak, ami ~ 2500 Ft körül lenne újabb egy évre.

Sajnos nincs is módomban ezt finanszírozni.

Az oldal továbbra is elérhető lesz, hamarosan jelentkezem az információkkal.

 

Addig is balesetmentes és hibamentes kilómétereket!

fejespeter Creative Commons License 2012.01.24 0 0 6763

A sors fintora, hogy épp egy Hunday Mátrix CRDI-vel ütköztem. :(

Előzmény: fejespeter (6762)
fejespeter Creative Commons License 2012.01.24 0 0 6762

Nekem is tökletes volt a hunday, nem véletlen vettem KIÁT. Nos teljesen függeltelen forrásokból itt a baleset. Majd képeket is töltök fel, hogy milyen állapotban van.

És tényleg baromi jó alig van benne olyan 62 ezer km a motorban.

 

http://www.agriatv.hu/?p=6245

 

A tényekben is benne volt a 13. perctől, a kocsim is benne van (a fekete RIO)!

 

http://tv2.hu/tenyek/video/tenyek-teljes-adas-2011-12-26-hetfo

 

 

 

Előzmény: Banditoo (6760)
nqwengdan Creative Commons License 2012.01.23 0 0 6761

Hali!

 

Engem érdekelne hogy az eljéből mi mardt meg? Hátulja akkor teljesen sértetlen?

 

Engem érdekelne hogy az eljében lévő kis múanyag físz léc megmaradt-e? Meg a gyári lemez felnik lehet érdekelnének.

 

Ekkora ütközést így kibírt akkor elég jó az utas védelme.

Előzmény: fejespeter (6759)
Banditoo Creative Commons License 2012.01.22 0 0 6760

Örülök, hogy egyben megúsztátok! bár a 150 km/h vsz csak a drámai hatásnak szólt, ilyen sebességnél a csomagtartóban az eü doboz marad egyben, a többiből alufólia lesz.

a VW konszernt nem kommentálnám, én maradok a következő váltásnál is vsz a KIA/Hyundai páros valamelyikénél.

Balesetmentes közlekedést mindenkinek!

 

Előzmény: fejespeter (6759)
fejespeter Creative Commons License 2012.01.22 0 0 6759

Sziasztok !

 

1,5 év után elhagyom a kiások táborát. Ugyanis karácsonykor belémrohant 150-el egy őrült frontálisan. Nekem csak agyrázkódásom lett, de náluk ketten meghalltak. Jó kocsi a KIA RIO most is csak dícsérni tudom. CRDI motor keveset evett 4,8-5,5 liter, ami kellett az van benne. Nem volt vele problémám.

Totálkárosra vették, de nagyon sok minden jó benne, motor nem sérült meg, hátsó része töleteles, belső része ülés ...stb. tökéletes, műszerfal sértetlen. A bal első kerék tört ki és az az oldal sérült meg (vezető ajtaja és bal első része a lámpa, akkumulátor, motorháztető), az akkumulátort kicsit arrébb nyomta de nem érte el/sértette meg a motort szerencsére, 3 ajtó működik és jó, 3 lámpa tökéletes. Nem tudom  a biztosító mennyit ad majd érte, ha valakit érdekel és megegyezünk szívesen odaadom neki. De a biztosítóra várni kell. Ismerve az alkatrészárakat egész biztosan meg fogja érni neki.

Az új kocsim egészen más kategória, egy WV Jetta lesz.

Banditoo Creative Commons License 2012.01.20 0 0 6758

Ez az áramlásszabályzó? Megnézem a szerelési leírást, hátha meglelem a trükköt! Egy tisztítás nem árthat neki. Hideg zsíroldóval szokták az EGR-t tisztítani, ( ahol szét lehet szedni ),  a többit pedig féktisztítóval - ahogy tudom.

 

Előzmény: lasnagy (6757)
lasnagy Creative Commons License 2012.01.20 0 0 6757

 

Annyira Nem vészes, de ahogy a turbótól jön az a fém harmonikás cső, abban eléggé gyűlik az olajsár, majd nyáron le kéne bontani kipucolni, ha még meglesz. :)

 

 

Vettem dísztárcsát, valaki vagy feltenné, vagy nem :)

 

Üdv!

lasnagy

Előzmény: Banditoo (6752)
lasnagy Creative Commons License 2012.01.20 0 0 6756

Szia.

 

Megnéztem a casco biztosítójánál a szerződött partnereket, és onnan választottam egy közelit (Győr).

Semmit nem kellett futkoznom, csak telefonáltam, időpontra oda mentem, pár óra és kész volt.

8-9 ezer forintba került nekem, ez a csere 10%-a.

 

 

Előzmény: Törölt nick (6742)
Banditoo Creative Commons License 2012.01.20 0 0 6755

hibakód törlés után jó volt, ma reggel is gond nélkül ment a járgány. Szerintem vagy a nyomásszabályzó ragadt le a railcső végén,vagy a jó minőségű gázolajból a víz okozta. Egyelőre működik... maradjon is így!

EGR-hez van tisztító adalék, amit a gázolajhoz kell önteni, aztán hajtani a gépet.

Egy próbát megér, ártani biztos fog!

 

Előzmény: bratyus (6753)
bratyus Creative Commons License 2012.01.19 0 0 6754

Ha minden igaz itt a 95.oldalon a 9 ábrán a EGR szelep van.

http://www.rioklub.info/images/pdf/ema.pdf

Előzmény: Banditoo (6752)
bratyus Creative Commons License 2012.01.19 0 0 6753

Hát ez fura.

Nekem azt mondták, hogy tisztítható az EGR, sőt a fojtószelepet is érdemes 60-90 ezer körül tisztítani.

Akkor most mi van?

Egyébként néztem, az EGR elég rossz helyen van a motor hátoldalán, és ha jól nézem a szétszereléshez nem nagyon lehet hozzáférni, valamint a hűtőfolyadékot is le kell engedni. Szép művelet lehet....

Sajnos én is rövid távokat járok vele, és érzem, hogy elég büdös a kipufogógáz. Ráférne a tisztítás a miénkre is.

Remélem hamar meggyógyul a tiéd is.

Előzmény: Banditoo (6752)
Banditoo Creative Commons License 2012.01.19 0 0 6752

Megint küzdök, mint malac a jégen :)

Reggel autó beindít, járt 3 percet álló helyben, aztán elindultam vele. És valahogy nehézkesen ment. Odaléptem "volna" neki, erre ugyanúgy csak 3000-ig forgott, turbot nem hallottam egyáltalán.

Délután voltam szerelőnél, cseréltek egy gázolaj szűrőt, hátha alapon, amúgy is volt benne 15e ( elvileg 30e-ként kéne cserélni... ) utána ugyanúgy buta napja volt. Hibakód olvasás, ismét P0088-as, railcső nyomás túl magas ( vagy az előfűtés hibája miatt - itt mondjuk a meleg motor nem befolyásolhatná, mert a gázolaj nem melegszik fel a tankban 5 fokban, hiába meleg a motor - vagy a nyomásszabályzó szelep hibája, vagy X. )

Hibakód törlés után ment tisztesen.

Várom a holnap reggelt, megint nyugdíj vagy megjavul.

Állítólag a kicsapódó víz is okozhatja ezt - mondjuk erre az orosz gázolajra, amit itthon forgalmaznak mindent lehet mondani, csak azt nem, h. minőségi lenne.

Szerencsére relatív egyszerű a hiba, mert általában motor leállít, ha már bemelegedett, újraindít és utána vagy sárga CHK lámpa vagy megy rendesen.

Tipp valakinek?

EGR-t pedig nem lehet pucolni, állítólag adalék az üzemanyaghoz és meghajtani kicsit, kitisztul.

 

Banditoo Creative Commons License 2012.01.15 0 0 6751

Benzinesről nem hallottam egyébként,hogy gyújtás körüli gondjai lennének.

Viszont a dízelemet beviszem valamikor a szerelőkhöz, kipucoltatom az EGR-t és az áramlásszabályzót. Amúgy azt mondta a szerelő,hogy kb 60-80e körül felújítják a crdi injektorokat,ha gond lenne vele. Nem darabra mondta  és már régi motoros a szakmában. Tehát a korábbi cikket igazából nem értem,hogy miért kerül 600-ba egy crdi felújítás. Mondjuk a fémreszelék pocsék dolog, de az hogy kerül bele a tankba?

Ahogy tudom, a magasnyomású szivattyú egyben van az alacsony nyomásúval és a szűrőig nincs is magas nyomás. Üzemanyag szűrőt meg úgyis szokás cserélni 10-15e-ként.

 

Olajadalékkal kapcsolatban próbálkozott valaki?

Amíg tudtam, addig adalékolt dieselt tankoltam, de az most már 470 körül mozog. 1 dl olaj 50L gázolajhoz,vagy x ezer km-ként pld üzemanyag tisztító? Múltkor belinkelte valaki, majd megkeresem. Bár ugye nem derül ki a hatása most,hogy jobban fogyaszt-e vagy jobban keni az üa. rendszert, de megelőzésnek és kezelésnek azért biztosan nem árt!

 

Előzmény: pali30 (6750)
pali30 Creative Commons License 2012.01.15 0 0 6750

Benzinszűrő nincs a gépemben, csak egy u.n. "finomszűrő", egy kis tasak, amit 1 éve kicseréltem. Gyertyák is 1 évesek, alig tízezer km van benne azóta. Az adalékot megpróbálom, bár időnként olyat is szoktam használni. A meghajtás jó ötlet, hisz nagyrészt városban, rövid távokon megy a gép.

Előzmény: Banditoo (6747)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!