Egyáltalán nem baj, hogy Bannert vettél. Jó akku, célnak megfelel. Én aszerint választottam akkut, hogy minél nagyobb indítóárama, legyen, sokat megyek rövid távokon, sok indítással. Ezért lett 60Ah-s. Sajnos a mai kalciummal ötvözött akkuk ilyenek, egyik pillanatról a másikra hallnak meg.
Ami nálam érdekes volt, hogy az akku 2007 februári, az autót májusban gyártották, és én decemberben vettem meg. Hogy eközben milyen állapotban volt, töltötték-e egyáltalán az soha nem fog kiderülni, és így is hozta a standard élettartamot.
Én is a napokban cseréltem ki az aksimat, 5 éven keresztül a gyárival ment, majd egyik pillanatról a másikra végképp megadta magát ( a töltést sem vette fel ). A csere, és most gondolom sokan nem értetek egyet velem, 55Ah Banner Starting Bull - mivel a KIA Magyarország, valamint több szervíz is ezt ajánlotta - lett. A motor benzines, a gyárilag 45 Ah akkuval soha semmi problémám nem volt az energiaellátással, pedig a légkondi, a rádió, télen a hátsó fűtőszál, stb. gyakran zabálta az áramot. Akit esetleg érdekel, a Váci út 136. szám alatti Varta üzletben 16e forintért adják, a használt akkut beveszik.
Hát, az eddigiek alapján a benzinesbe untig elég az a 60 Ah, és látjátok, a kollégának még a dízelbe is, pedig a tanoncok biztosan adnak rendesen az autónak.
Én a hozzászólásodhoz annyit tennék hozzá - mások okulása végett -, hogy én tavaszra nem tartanám szerencsésnek az akkumulátor-csere ütemezését, mert ha azon év telét még jól átvészelte egy akksi, akkor biztosan tavasszal és nyáron sem lesz vele gond.
Javítsanak ki a hozzáértők, de én úgy gondolom, hogy ha egy télen még épp jól el lehet indulni egy akkumulátorral, de már mondjuk érezni, hogy nehezebben teker, akkor az jó előjele lehet annak, hogy következő ősszel cserélni kell, de ha nincs rá különösebb ok, meghibásodás, akkor addig talán nem.
Az én akksim is bőven ment volna még egy évet, ha nem jön most ez a hideg, mert két héttel előtte még pöcre indult, és amikor utána akku-töltővel feltöltöttem, hogy el tudjak indulni, akkor is jó volt, csak ez pont a nagy hideg és a nagy hó előtti napokban történt, amikor a meteorológusok már kongatták a vészharangot, én pedig nem akartam megkockáztatni, hogy reggel megint ottmaradjak, amikor egy találkozón várnak... Ezért cseréltem, de ha valaki tudja tölteni, akkor érdemes egy kicsit foglalkozni vele, mert ha vége a hidegnek, ill. nem áll sokat az autó, akkor egy meleg szezont még bőven ki lehet húzni egy ilyen gyári akkuval.
Linkelek egyet a kisebb Banner Starting Bull akkuból is, azok számára, akik benzinesbe keresnek. Mint a honlapból is látszik, ez is és a 70 Ah-s is folyamatosan van raktáron ebben a boltban, és igencsak jó árban.
Külön kiemelném - ahogy a fényképen is látszik -, hogy ezeken a kisebb akkukon nincs az az alsó rögzítő sín az akku alján, így éppen befér a rendelkezésre álló helyre: 233 mm.
Ahogy kérdeztem, az ennél nagyobb akkukon, márkától függetlenül az összes 70-esen mindegyiken van mind a 4 oldalon a sín, de mint említettem, ez a 70-es Banner még így is tök jól befért nekem a dízelbe.
A másik, amit hozzátennék, a hipermarketekkel kapcsolatban, hogy ott azért nem szerencsés akkumulátort vásárolni, mert egyszerre nagyon sokat rendelnek, és akár évekig állhatnak a polcokon vagy a hátsó raktárban - ez nem tesz jót nekik.
Mindenképp olyan kisebb helyen érdemes vásárolni, ahol egy típusból 1-3 darabot tartanak raktáron, és csak akkor rendelnek utána, ha azt elvitték.
Sziasztok! Nekem hétfőn adta meg magát az akku, érdekes módon a 4. indításnál már se kép se hang, nem volt, addig meg forgatott ahogy szokott. Azóta kiderült, hogy valószínűleg el van repedve valamelyik átvezetése, és ahogy mocorog úgy vagy erősebb vagy gyengébb a kapacitása. Pont 5 éves volt, tavaszra terveztem a cserét, hát előbbre jött kicsivel. Én egy 60Ah-s Alphaline-t vettem, Koreai autóba Koreai akkut. :D Sajnos a benzinesbe csak 234mm széles akku fér be, így körülbelül ez a 60-63Ah kapacitás a maximum.
Érdekes, hogy az említették, hogy a Varta akkuban túl vékonyak a lemezek, mert a nagy kapacitású akkukban mind "vékony" a lemezek vastagsága, különben nem férne be egy adott térfogatba nagyobb felületű ólomlemez ami a nagyobb kapacitást és áramot adja.
A mi akkumulátorainknak ugyanakkora a pólusmérete mint a "Európai" akkuknak (19,5 és 17,9 mm) a gond inkább az, hogy az EU-s akkuknak sülyesztett póluskivezetése van. A beszerzését én sem látom problémásnak, nyilván nem a bevásárlóközpontokban kell keresni.
Nos, négy és fél év után most én is az akkucsere mellett döntöttem. Bár valószínűleg még nem volt rossz, csak kicsit tölteni kellett volna, mert a 2 hét állás a mínuszokban betett neki, de annyira, hogy már az ajtókat is alig bírtam kinyitni elektronikusan. Egyébként 3 hete még pöcre indult, igaz, akkor 15 fokkal melegebb volt. No, a további közelgő hidegre való tekintettel, meg hogy azért már csak meg volt a négy és fél év, de leginkább, hogy elkerüljem a hasonló szivatást, amit most ennek kapcsán ért, végül a csere mellett döntöttem, nem volt kedvem szüttyögni, töltögetni, szerelgetni, így is odafagytam hozzá valamelyik reggel. :-)
De hallod, SzCsM, a 60 Ah nem kicsi nekünk?
Engem többen lebeszéltek akkuval foglalkozók a Vartáról, állítólag túl vékonyak benne a lemezek. :-) Ami nem tudom, mért nem jó, de nagyon bizonygatták, hogy ilyen japán (keleti) autókhoz az nem az igazi. De persze biztos tök jó a Varta, az egyik legnagyobb név a szakmában.
Sokan odavannak viszont ezért a Banner márkáért, és ahogy utánajártam, ár/érték arányban tényleg nem rossz. Az Audinak, Smartnak, meg még egy tucat márkának gyári beszállítója.
Végül a Lesti Akku dunakeszi boltjában vettem meg, ahol rendkívül készségesek voltak. Ez egy bolt hálózat, Pesten és környékén vagy 6 helyen vannak. Nekem is ajánlották őket, akiknek már volt velük jó tapasztalatuk, és most én is meleg szívvel ajánlom őket mindenkinek. Nagyon jó bolt, hozzáértő eladó, ingyenes beszerelés, jó, áttekinthető weboldal, hatalmas választék, és mindből van 1-2 raktáron.
Tehát minden méretű akkuból azonnal tudtak adni európait, keletit, jobbost, balost - nem tudtam rajtuk kifogni. Ja, és hát verhetetlen árak, ha még azt nem említettem.
Szóval én a 70 Ah-sat vettem, Banner Starting Bull.
Más helyen 30-35 ezer forint egy 70-72 Ah-s akksi, ilyen márkásabb főleg, de a gagyik is.
Érdemes körbenézni árakban, ebben a boltban ugyanis ez 20 900 volt, éppen akciósan, de a listaára is 21 900 Ft. Úgy se rossz.
Nekem nem tűnt fel, hogy a "hülye keleti típusú, pólusú" beszerzése bármiféle gondot jelentene. Ennél a boltnál azonnal volt jobbos is, balos is. Méretre szinte milliméterre a gyárival egyező volt, talán 3 mm-rel kisebb ez hosszában, mint a gyári, ami nem is volt baj, mivel ennek van a két rövidebbik oldalán is az az alsó sín, nem csak a hosszabb oldalán, mint a gyárinak. Minden esetre az alulsó rögzítés is tökéletes volt, az akkusaruk is mm pontosan a helyükre mentek, és az a fekete papír-szerű doboz, amit kívülről ráteszel, az is tökéletesen illeszkedett - gondolom oldalt egy kicsit púposodik az extra két sín miatt legalul, de olyan kis mértékben, hogy szemmel nem látható, és mozgatásra sem feszül.
Már többszöri csutkára merülés után,minap végleg +adta magát 3 éves,Freedom típusú 68Ah-s akksim.Asszongyák ez még jó is(1.5 crdi).Mindig kint áll,oktatásban sok leállás-újraindítás,alapjáraton rutin stb.Előző,még gyári akkum,a mai napig is üzemel barátom Bravojába(1.4,12v,benzin).De minap reggel munkából kijövet a -22győzött.Behúzva kettesbe indult.Ma rendeltem egy 60Ah Vartát. Barátom 27 helyett 23-ba hozta.Sajna a méretek korlátozottak,meg ez a hülye keleti-típusú,pólusú.... Tehát bármilyen nem jó bele.Na de pörgeti mint állat.Ja4Meg 1 flaska dermedésgátló.
Sajnos a co.cc domaineket a NOD32 antivírus program tiltja, egy ideig fenyegetettséget fog jelezni a NOD32 használóknak.
Felveszem velük a kapcsolatot és kérni fogom a rioklub.co.cc domain engedélyezését, amely 1-2 héten belül használható lesz majd az antivírus frissítése után a NOD32-t használóknak is.
Természetesen az oldalon semmilyen ártó kód, vírus nem található, nyugodtan megnyitható.
Mindenkinek balesetmentes és hibamentes közlekedést kívánunk!
lövésem sincs... szerelő szerint 100ezrenként érdemes kiszereltetni a befecskendező fejeket, megtisztíttatni. Olajat és szűrőket 10-15ezrenként cserélni, turbot visszahűteni mindig, illetve nem szabad nyomni 2000 fölé, amíg nem indult el a vízhőfok mérő. Pancsolt gázolajat keverni, néha adalékolni.
Jó eséllyel illene elfutnia 200ezret szerintem minden különösebb probléma nélkül.
Nekem is tökletes volt a hunday, nem véletlen vettem KIÁT. Nos teljesen függeltelen forrásokból itt a baleset. Majd képeket is töltök fel, hogy milyen állapotban van.
És tényleg baromi jó alig van benne olyan 62 ezer km a motorban.
Örülök, hogy egyben megúsztátok! bár a 150 km/h vsz csak a drámai hatásnak szólt, ilyen sebességnél a csomagtartóban az eü doboz marad egyben, a többiből alufólia lesz.
a VW konszernt nem kommentálnám, én maradok a következő váltásnál is vsz a KIA/Hyundai páros valamelyikénél.
1,5 év után elhagyom a kiások táborát. Ugyanis karácsonykor belémrohant 150-el egy őrült frontálisan. Nekem csak agyrázkódásom lett, de náluk ketten meghalltak. Jó kocsi a KIA RIO most is csak dícsérni tudom. CRDI motor keveset evett 4,8-5,5 liter, ami kellett az van benne. Nem volt vele problémám.
Totálkárosra vették, de nagyon sok minden jó benne, motor nem sérült meg, hátsó része töleteles, belső része ülés ...stb. tökéletes, műszerfal sértetlen. A bal első kerék tört ki és az az oldal sérült meg (vezető ajtaja és bal első része a lámpa, akkumulátor, motorháztető), az akkumulátort kicsit arrébb nyomta de nem érte el/sértette meg a motort szerencsére, 3 ajtó működik és jó, 3 lámpa tökéletes. Nem tudom a biztosító mennyit ad majd érte, ha valakit érdekel és megegyezünk szívesen odaadom neki. De a biztosítóra várni kell. Ismerve az alkatrészárakat egész biztosan meg fogja érni neki.
Az új kocsim egészen más kategória, egy WV Jetta lesz.
Ez az áramlásszabályzó? Megnézem a szerelési leírást, hátha meglelem a trükköt! Egy tisztítás nem árthat neki. Hideg zsíroldóval szokták az EGR-t tisztítani, ( ahol szét lehet szedni ), a többit pedig féktisztítóval - ahogy tudom.
Annyira Nem vészes, de ahogy a turbótól jön az a fém harmonikás cső, abban eléggé gyűlik az olajsár, majd nyáron le kéne bontani kipucolni, ha még meglesz. :)
Vettem dísztárcsát, valaki vagy feltenné, vagy nem :)
hibakód törlés után jó volt, ma reggel is gond nélkül ment a járgány. Szerintem vagy a nyomásszabályzó ragadt le a railcső végén,vagy a jó minőségű gázolajból a víz okozta. Egyelőre működik... maradjon is így!
EGR-hez van tisztító adalék, amit a gázolajhoz kell önteni, aztán hajtani a gépet.
Nekem azt mondták, hogy tisztítható az EGR, sőt a fojtószelepet is érdemes 60-90 ezer körül tisztítani.
Akkor most mi van?
Egyébként néztem, az EGR elég rossz helyen van a motor hátoldalán, és ha jól nézem a szétszereléshez nem nagyon lehet hozzáférni, valamint a hűtőfolyadékot is le kell engedni. Szép művelet lehet....
Sajnos én is rövid távokat járok vele, és érzem, hogy elég büdös a kipufogógáz. Ráférne a tisztítás a miénkre is.
Reggel autó beindít, járt 3 percet álló helyben, aztán elindultam vele. És valahogy nehézkesen ment. Odaléptem "volna" neki, erre ugyanúgy csak 3000-ig forgott, turbot nem hallottam egyáltalán.
Délután voltam szerelőnél, cseréltek egy gázolaj szűrőt, hátha alapon, amúgy is volt benne 15e ( elvileg 30e-ként kéne cserélni... ) utána ugyanúgy buta napja volt. Hibakód olvasás, ismét P0088-as, railcső nyomás túl magas ( vagy az előfűtés hibája miatt - itt mondjuk a meleg motor nem befolyásolhatná, mert a gázolaj nem melegszik fel a tankban 5 fokban, hiába meleg a motor - vagy a nyomásszabályzó szelep hibája, vagy X. )
Hibakód törlés után ment tisztesen.
Várom a holnap reggelt, megint nyugdíj vagy megjavul.
Állítólag a kicsapódó víz is okozhatja ezt - mondjuk erre az orosz gázolajra, amit itthon forgalmaznak mindent lehet mondani, csak azt nem, h. minőségi lenne.
Szerencsére relatív egyszerű a hiba, mert általában motor leállít, ha már bemelegedett, újraindít és utána vagy sárga CHK lámpa vagy megy rendesen.
Tipp valakinek?
EGR-t pedig nem lehet pucolni, állítólag adalék az üzemanyaghoz és meghajtani kicsit, kitisztul.
Benzinesről nem hallottam egyébként,hogy gyújtás körüli gondjai lennének.
Viszont a dízelemet beviszem valamikor a szerelőkhöz, kipucoltatom az EGR-t és az áramlásszabályzót. Amúgy azt mondta a szerelő,hogy kb 60-80e körül felújítják a crdi injektorokat,ha gond lenne vele. Nem darabra mondta és már régi motoros a szakmában. Tehát a korábbi cikket igazából nem értem,hogy miért kerül 600-ba egy crdi felújítás. Mondjuk a fémreszelék pocsék dolog, de az hogy kerül bele a tankba?
Ahogy tudom, a magasnyomású szivattyú egyben van az alacsony nyomásúval és a szűrőig nincs is magas nyomás. Üzemanyag szűrőt meg úgyis szokás cserélni 10-15e-ként.
Olajadalékkal kapcsolatban próbálkozott valaki?
Amíg tudtam, addig adalékolt dieselt tankoltam, de az most már 470 körül mozog. 1 dl olaj 50L gázolajhoz,vagy x ezer km-ként pld üzemanyag tisztító? Múltkor belinkelte valaki, majd megkeresem. Bár ugye nem derül ki a hatása most,hogy jobban fogyaszt-e vagy jobban keni az üa. rendszert, de megelőzésnek és kezelésnek azért biztosan nem árt!
Benzinszűrő nincs a gépemben, csak egy u.n. "finomszűrő", egy kis tasak, amit 1 éve kicseréltem. Gyertyák is 1 évesek, alig tízezer km van benne azóta. Az adalékot megpróbálom, bár időnként olyat is szoktam használni. A meghajtás jó ötlet, hisz nagyrészt városban, rövid távokon megy a gép.