Azért ha megpróbálsz egy-két dieselt , járó motornál ráállsz a pedálra, meglepetés fog érni!
Fékpadon mire letaposnád padlóig, már réges rég blokkol a kerék...
Tapasztalatom szerint van olyan hogy álló helyzetben járó motornál le lehet taposni padlóig a fékpedállt, és jó a fék. Ezzel a témával az ATE is foglalkozott több szerelő kérésére.
( Autotechnika újság )
Van persze olyan is ahol nem megy el a pedál, de ez az elsőt nem zárja ki.
Igen, azt hogy elébe megyünk a nagyobb gondoknak. Nem várjuk meg amíg végleg tönkremegy valami, hanem előtte megtesszük a szükséges lépéseket hogy ne érjen kiesés, vagy kár.
Az én véleményem más, akár abs akár nem abs akkor se puhulhat. Ezen nincs alku, nincs melléduma. Lehet okoskodni, de azt a pár vezérelt csodaszerkezetet leszámítva csak mellébeszélés. Az hogy kinek mi a véleménye róla mástéma, aki tudja hogy a folyadék nem összenyomható az tudja, aki nem az meg úgy járt. Én eddig minden kocsinál amin féket javítottam akkor mondtam rá hogy oké ha beültem, és a kis 46-os lábammal megnyomva nem ment lejjebb a pedál 1-2 perc után se. Ha bement a pedál akkor megkerestem mi enged, csere és megjavítva. Ezek után is így lesz, és nyugodtan engedem el az ügyfelet útjára. Labilis fékkel nem engedek forgalomba autót, bárki bármit mondhat. Az én felelősségem, én megyek a sittre, az én érdekem hogy ha bármi történik akkor bármilyen szakértő, teszt és egyéb vizsgálat esetén bizonyítható legyen hogy nem én hibáztam, és nem én adtam úgy ki a kocsit hogy a főfékhenger egyik köre visszaenged. Ez nem vita tárgya. Aki puhulósan szereti az legyen az ő baja, meg azé aki javította. Nekem már volt pár ilyen esetem régen, minden alkalommal megállapította a szakértő hogy nem az én hibám. Inkább megcsinálom rendesen, és nyugodtan alszom.
Kicsit belegondolsz, mondjuk éppen taposod a féket a hegyről lefelé mondjuk egy kereszteződésnél, és kicsit meredekebb az utca, a fékpedál meg lassan beljebb megy. Szerinted erre kell indoklás? Nem hinném hogy úgy tervezték hogy pumpáld 30 másodpercenként. Van ezeknél egy szabvány hogy x nyomáson y óra alatt mennyit veszíthet. Jelzem óra, nem perc.... Amúgy mindegy ki gyártotta, egy fékrendszer nem engedheti el a nyomást, legalábbis úgy nem hogy azt érzékelni tudjuk, ha csak akarattal esetleg, de az mástéma.
""Ma reggel kipróbáltam álló helyzetben, járó motornál, párszor benyomva egymás után a fékpedált majd nyomva tartva, nagyon lassan megy be a fékpedál,""
És ezzel mit állapítottál meg?
Leállított motornál nyomkodd meg amíg felkeményedik, ezután várj egy fél órát és ekkor nézd meg az első nyomást, majd nyomj rá még egyet.
A múltkor lemerült akksi ~2 nap töltés után úgy néz ki, helyreállt. 12,7 - 12,8 V-ot tart üresjáratban, 10,5-nél nem megy lejjebb indítózáskor, és visszazöldült a varázsszem is. 2008. évvégi gyártás. Azért biztos, ami tuti, tavasszal csere lesz.
Csigás: ha a motor áll, a pedál beton kemény, nem kúszik be. Járó motornál szép lassan bemegy. Újkora óta ilyen. Miért? Amúgy a fékhatás tökéletes. Friss fékfolyadékkal is ezt csinálja.
Báttyámnak van egy 1.3 as láncos 95 ös escortja!A nagy hidegben valószinű le fagyott a karter cső és ki nyomta a főtengely szimeringet és nyomta az olajat kifelé,de abbahagyta ,majd pár nap mulva ismét!Létezik olyan hogy vissza idomul a szimering?Vagy máshol nyomhatta az oljat?De ott felett már csak a vízpumpa van kívül!
A féket benéztem egy sorral, a nyomkodást meg természetesen járó motornál értettem, mert csak úgy van értelme, akkor meg bebaltázna ha a negyedik után már felkeményedik :-)