Hali! Én most csináltattam 160 e-es szervízt, és vizsgáztatást (vezérlés csere, olaj, szűrő, hátsó futómű javítás stb.) 100-ért + magam szereztem be az alkatrészek javát eBay-on kb. 80-ért. A Ti árajánlatotok arcpirítóan sok. Persze sok múlik azon, hogy mi derül ki a szervízben, amikor megbontják a verdát. Nekem akkor derült ki még egy kb. 30-as extra, aminek az alkatrészeit most várom. Ha érdekel, az én szervízemet tudom ajánlani Pesten.
Természetesen nem írom le, hogy hol, elég az hogy egy vidéki szervízben, ami nem a volt forgalmazó, kaptam egy árajánlatot az újdonsült Cruiserünk szervízelésére 313 ezer Ft-ról, ami kiverte nálam a biztosítékot, tudom, hogy ez nem felícia, de tényleg ilyen drága egy vezérlés meg néhány szűrő és folyadékok cserélye? Én nem hiszem.
Ja, és tényleg van benne vezérműszíj feszítő patron 65 ezerért?
Úgy döntöttem, hogy megvesszük magunk az alapanyagot és keresünk egy szakit, aki korrekt áron kicseréli a vezérlést, olajat, gyertyákat, hűtő+fékfolyadékot, meg a lég és pollenszűrőt. A fékbetéteket első körön csak ellenőrizni kellene, a tárcsa tuti jó még.
Tudtok valakit ajánlani Szeged-Kecskemét vonalon, esetleg Pesten, de az nekünk kicsit messze van?
Üdv Mindenkinek! A napokban úgy adódott, hogy sikerült a sport féktárcsák árszinvonalához képest jó áron rendelnem két bemart-lyuggatott sporttárcsát a Cruiserre, ezért az autóra eredetileg felrakni tervezett első hűtött tárcsa eladósorba kerül a -35%-os Bárdi beszerzési áron.
Ha esetleg valaki tervez a közeljövőben féktárcsát cserélni elől a Cruiserén és érdekelné ez a Japanparts márkájú szett, akkor A Bárdi 13290Ft/db-os listaára helyett oda tudom adni 8640Ft-ért darabját és Veszprém-Budapest útvonalon szerdénként ingyen házhoz is tudom vinni. Természetesen csak párban eladó - hiszen máshogy nincs is értelme cserélni. Egyéb helyekre tudom ezerpárszáz Ft-ért pluszban postázni.
A hátsó tárcsánál még hezitálok, hogy maradjon az eredeti terv szerint az ugyancsak Japanparts tárcsám, de ha esetleg valakit komplett érdekel a négy tárcsa, akkor oda tudom mellé adni azt is önköltségi áron - legfeljebb rendelek újra magamnak belőle ;-)..
Ha a Fórumon nincs érdeklődő, akkor felrakom Vaterára pár nap múlva - hátha valakinek pont ilyenre van szüksége.
Motorban fagyállót mindenki ellenőriztette??Dermedés-gátló a gázolajosoknak??ablaktörlő-folyadék fagyáspontja??Kemény mínuszok lesznek!!További jó gurulást mindenkinek!
Valamelyik este böngésztem a netet és láttam egy tuning oldalon ilyen kisáruszállítós átalakítást. Jót mosolyogtam is rajta, de szerintem jól áll neki :-).
Elvileg 2010 július 9-én gördült le az utolsó PT Cruiser a szalagról, de amikor elkezdtem autót keresni a neten januárban, akkor még több 0km-es "maradék készletes" eladó autót is láttam .
ezeket sajna sorozatban sosem gyártották, csak prototípusban
az oldal szerint 2010-ben még jött ki változtatás a PT-ben (én úgy tudtam, hogy 2009-töl már nem gyártották, söt a pappasnál 2007-es leállásról beszéltek...)
nagyon ütös fotógyüjtemény ez a boldride.com szinte minden autómárka minden típusáról
Időközben megjött a sok alkatrész és a 60ezer mérföldes motor is az autómhoz, úgyhogy már csak egy kis jóidő kellene a munkához, mert -bár fűthető a műhelyem - van amit csak nyitott garázsajtó mellett tudok csinálni :-(..
ez a pollenszűrő. Fent a homlokfalnál, szemből balra, az ablakmosó tartály fölött van, le kell szedni a műanyag burkolatot, és alatta. Legalábbis a dieselnél. A Filter center-ben olyan 2000 Ft-ért adnak egyet.
tudja valaki mi az a PCV make-up air filter? Szereztem egy angol használati útmutatót és időnként ennek a cseréjét előírja, de ez nem a rendes légszűrő, akkor milyen szűrő?
Szilvafannak igaza van, sajnálatos ha ezt az álom autót nem szerzed meg, remélhetőleg még lesz lehetőséged, bár félő előbb - utobb elfogy. Nem tudom gyártják még valahol, Mexicoban esetleg?
Amúgy elárulom, ha valakit érdekel, a Pt- is ( márkatárs ) más ember, mint a többi, pl.a Fiatosok miért nem üdvözlik egymást az utakon. Mert csak Fiatjuk van és képtelenek cruzolni.
Mellesleg Szilvafannak Isteni jó szíve van, megjobb sonkája, házi kolbásza és szilvapalinkaja!
Szerintem nyugodtan megvárhatod, amíg ereszteni kezd esetleg a féltengely- vagy nyelestengelyszimering és akkor a szimering cserével egyidejűleg úgy is célszerű cserélni.
Szerintem az a baj, hogy a "jobb autóra" is valószinűleg kellene költeni :-(..
Ha az ember nem ismeri pontosan az autó előéletét, akkor vezérlés csere, olajcsere mindjárt célszerű és jellemzően nem olcsó. Sokszor hallottam már ilyen dumát is, hogy "Az én autóm végig karban volt tartva amióta nálam van 5 éve, mert ezt is cseréltem, meg azt is - én ezért adom másfélszer annyiért, mint a Béla azt a roncsot" ..
Csak épp sokszor azt felejti el az eladó, hogy az a fékcsere 60e km-el ezelőtt volt, a szilentek 40ezerrel korábban voltak cserélve - hiába mutogatja róla a számlákat. Azaz tulajdonképpen hamarosan aktuális lenne amúgy is a csere és az embernek szinte semmi előnyt nem jelent az "ápoltság"..
Én például ezért preferálom a "roncsokat" olcsón a vásárlásnál. Azoknál legalább nem számítok sok jóra, de csak olyan áron veszem meg, aminél belekalkulálva a teljes műszaki felújítást maximum a piacon kapható átlagautó árakat érem el. Így a végén anyagilag ugyanott leszek, de az én autómon vadiújak a fékek, a vezérlés, és minden cserére érdemes kopóalkatrész.
Persze ez a taktika sem mindenkinek jön be - inkább én vagyok különc a többséghez képest - de idáig mindig bevált ;-)..
Az a baj az ilyen banki visszavett autókkal, hogy sokszor sokkal nagyobb és több bajuk van, mint amit írnak. Hallottam már pár "érdekes" történetet innen-onnan. Ráadásul aki tudja, hogy előbb utóbb vissza fogja venni a bank az legjobb esetben csak nem törődik az autó karbantartásával, rosszabb esetben még kárt is tesz benne vagy kilopja belőle ami mozdítható.
Mi az, hogy a hűtőrendszer hibás? Tán elszakadt egy gumicső, rossz a termosztát, kilyukadt a hűtő? Ott van a Dunaautónál - miért nem csináltatják meg velük 20-30ezerért, hogy aztán hibátlanként árulhassák :-)? Nekem az a gyanúm, hogy az a hűtőrendszerhiba például egy hengerfej hiba lesz nepper dumával megfogalmazva. Ettől persze még nyugodtan meg lehet venni - csak nem ennyiért.
Igazából vettem pár hónapja egy autót, de kell rá költeni bőven. Azon gondolkoztam, hogy érdemes-e. Eljátszottam a gondolattal, hogy megválok tőle, s amit rá kellene tolni még, azért már kapok egy jobb autót. És ha már jobb autó, akkor végre a túllépek eddigi racionaltásomon (német párti vagyok), megveszem szerelmem, a PT-t... Aztán nagon úgy néz ki, hogy megbukik a dolog, mert az 1 misi sem jön össze, csak áldozatokkal, meg néhány hónap múlva állást fogok váltani és nem tudom, mi várhat rám az új helyen (pü-ileg). Most inkább elhalasztom, rendbetetetm a friss szerzeményt (100-150.000 Forgesz lesz), aztán néhány év múlva újra előveszem a PT-témát.
Azért az a pár nap is boldogabban telt, míg abban a hitben voltam, meglesz a PT! :-)))))))))))
Kicsit tolódik a projekt. 3-4 évet... Akkor majd 2005-ös évjáratra hajtok majd, most azok 1,5-2 MFt között mennek, akkorra talán már csak 1 MFt lesz az áruk (2.0 benya).
Azt elfelejtettem hozzátenni,hogy a DOT5 használata előtt át kell mosni a rendszert, mert bezselésedik érintkezve a DOT3 és DOT4 folyadékokkal érintkezve - már csak ezért sem érdemes használni. Manapság azonban már adnak ki a gyártók DOT4+ és DOT 5.1 szabványnéven is fékolajakat, amik keverhetők a DOT4-el, de valójában a fék hatásfoka nem lesz jobb tőle a DOT4-hez képest - csupán magasabb a forráspontjuk.
Az automataváltó olaj témának viszont kicsit utánaolvastam a neten és úgy látom, hogy nem is az a lényeg, hogy a szerelésiben szereplő Mopar ATF+4 legyen az automata váltóban - hanem, hogy hivatalosan a Chrysler által minősített ATF+4 olaj legyen (azaz szerepeljen ezen a listán: http://www.centerforqa.com/licensedatf4brands.html )
Én a motorolajra a 2.0-nál 4.7litert olvastam a szervizkönyvben, fékolajra minimum DOT4-est (DOT5 is jó, csak nagyon drága szokott lenni és felesleges hétköznapi használatra).
A blokk nem alu, de a hengerfej igen - így mindenképp alubarát hűtűfolyadék ajánlott bele . Ha sok pénzed van, akkor megveheted a gyári ajánlottat, de ma már alig találni olyan hűtőfolyadékot, ami nem jó aluminiumhoz. Én biztosan nem fogok gyárit venni bele, mert az jellemzően csak marketing duma, de nyilván nem is a tescogazdaságost választom azért :-).
Én még nem láttam üzemanyagszűrőt PT Cruiser alaktrészt árusító webshopok kínálatában - illetve a kezelési útmutató sem említi karbantartási táblázatban, így szerintem nincs is benne. Ezen nincs semmi meglepő, mert az ezredforduló utáni autóknál jellemzően elhagyták a gyártók az üzemanyagszűrőt - csupán egy durva szemcséket kiszűrő előszűrő rácsot szoktak a tankban található üzemanyagszivattyúházba építeni. A mai európai benzin- és benzinkút szabványok ugyanis szavatolják, hogy onnan nem igazán kerül kosz a rendszerbe - így felesleges pénzkidobás a szűrő. Persze ha valaki ragaszkodik hozzá, akkor építhet be magának olyan univerzálisat, ami bírja az adott típus üa. nyomását (általában 2-3bar a hengerenkénti befecskendezős motoroknál).. A karburátoros régi autók szűrője azonban nem biztos, hogy jó hozzá, mert azoknak jellemzően csak 1bar alatti nyomást kell kibirniuk.
Milyen váltó van az autódban? Vannak olyan autógyártók, akik azt mondják, hogy az ő automata váltóikban soha nem kell olajat cserélni. A PT Cruiser esetében akkor javasolnak 100e km-enkénti automataváltó olaj cserét, ha az autó fokozott igénybevételnek van kitéve (pl: taxi, utánfutó vontatás stb.) Azt viszont több helyen olvastam a külföldi fórumokon, hogy a PT Cruiser automata váltója nagyon érzékeny rá, hogy milyen olajat töltenek bele - így az a legbiztosabb, ha a gyári olaj megy bele. Szerintem azzal, hogy az ember kicseréli ugyanolyan gyárira, hibát biztosan nem követ el, de ha nem indokolt, akkor felesleges pénzkidobás is lehet. Én valószinűleg cserélni fogom benne, mert szeretném majd az autómata váltómat átnézetni - ha már a motorcsere miatt úgy is kikerül az autóból.
Manuális váltósnál nem előírás a csere, de nem egy drága multság (75W90 kell bele). Én jellemzően szoktam egyszer az autóimban cserélni 150e km futásteljesítmény felett, mert sokszor elég koszos (szürke fémszemcsés) tud lenni addigra. Illetve ha esetleg ereszti valahol az olajat a váltó és a hiba kijavításra kerül, akkor célszerű az egész váltóolajat lecserélni.
Én feliciából váltottam Cruiser-ra (2.0), ez lesz a második autóm, de elég fiatal is vagyok és nem egy műszaki ember. Ezér tanácsot szeretnék kérni a szükséges cserealkatrészeket illetően. Én a következőket gondoltam most kicserélni, esetleg van még valami, amit ki kell a bajok megelőzésére? A váltóolajjal tényleg nem kell foglalkozni?
Ha jót tudom, akkor az 1.6-os egy BMW-Rover Mini közös fejlesztésű motor, így könnyen lehet, hogy abba tényleg 10W40 is az előírás a 2.0 és 2.4-el szemben, mert még rokoni viszonyban sincs velük és Európában akkoriban még elterjedtebb volt a 10W40-es olajjal tervezés a motoroknál.
Végülis úgy döntöttem, hogy 5W30-ast veszek - abból is Eneos-t ( http://monorex.hu/content/eneos_5w30_1l_motorolaj ) Már meg is rendeltem egy ismerősön keresztül kicsit jóárusítva. Az utóbbi diőben kezdtük el ezt az európába frissen betört márkát használni egy pár ismerősömmel és nagyon meg vagyunk vele elégedve. Állítólag annyira Hitech olajakat gyártanak ezek a japánok, hogy a világon ez az első olaj márka, aminek 0% a kéntartalma.
Sziasztok PT-sek! Az olajjal kapcsolatban: az én 1,6-osomban 140e. km körül van, amikor vettem a gépet( 60e. km) akkor LIQUI MOLY 10W 40 volt benne, több szakembert is kérdeztem, azt mondták tökéletes bele. Azóta ezt használom, 20 ezrenként cserélem.