Két problémám van amit sehogy nem tudok megoldani.Januárban megvásároltam a 8-ik 120-at és nem bírok vele.
1. Hideg indítás után szivatoval jár a motor, 70-80 fokon ha nem tolom vissza a szivatót a motor nem pörög ki teljes fordulatszámon hanem leáll.Ha járó motornál tolom vissza a szivatót akkor a hőmérséklet azonnal visszaugrik 50-60 fokra és leáll - nincs alapjárat.A karburároron hiába tekerem ki a tűszelepet az alapjárat akkor se jó - leáll.Menet közben a helyzet ugyanaz annyi különbséggel, hogy a szivató visszatolásakor ugyanúgy visszamegy 50-60 fokra de egy itő után 70-80 fokon beáll.A baj az hogy ha kiveszem üressbe nincs alapjárat - leáll.
2.Nincs fűtésem !!! Gondoltam gyerekjáték lesz megcsinálni, volt már ilyen...rosszul gondoltam! Leírom mit csináltam:Kimostam a rendszert, kicseréltem a termosztátot, -20 fokos fagyállóval teltöltöttem.Rámpára álltam a farával és légtelenítettem! Ezek után az eredmény nulla.Fújja a hideget mint az állat , néha egy kis langyos jön belőle.
Most hogy vannak a nagy hidegek olyan dolog történt amit nem értek!Szivatón járattam a motort amíg a víz fel nem forrt (nem szándékosan) és így se engedte át a termosztát a melegvizet ! Nos kezdtem előlről kivettem a termosztátot és egy fazékba feltettem főni a tüzhelyre. Amint a víz felforrósodott a termosztát nyitott is tehát nem a termosztát a hibás !
Mi lehet a bibi ????
Kérlek segítsetek, iskolajáratnak használom a kocsit de belefagynak a gyermekeim, a párásodásról már nem is beszélek.
Köszi, akkor majd valami törött Suzukit nézek én is. Még annyi hogy elfér az ajtó és a kaszni között becsukott álapotban az a kis gumiharangocska? Attól félnék hogy összeér szétnyomja vagy bármi és megsérülne a kábel.. :S
Én is úgy indulok hidegben ahogyan te. Kis járat áés lassan indulás. De huzatni amíg nem éri el az üzemit nem szabad. Szóval minden okés. Persze jó fajta olaj is sokat segít az autónak ilyenkor....
Olyan gumi harangot lehet kapni valamelyik internetes web áruházban. Meg ne kérdezd, hogy hol mert nem tudom már. :) De én a használtaut.hu-n rákerestem a suzukikra, találtam egy töröttet, (régi swift vagy sedan) felhívtam a tulajt, kiszedte nekem és postán küldte. De lehet vaterán is találni. Egy picit kell fúrni faragni, de nem vészes.
A fékek "kis" átalakítása engem is érdekelne, de ahogy nézegettem a képeidet észrevettem az ajtónál a kábel átvezető gumiharang. Na olyat hol lehet kapni? Ne tud meg hogy mit kerestem és csak gányolni tudtam mert semi nem volt. :(
Ja meg egy felvetés, így a -20-ra való tekintettel. Ki hogy szokta melegíteni az autót? Vannak teoriák hogy csak járasuk egyhelyben vagy menjünk vele alacsony fordulaton. Én pár perc járatás után alcsony fordulaton el szoktam vele indulni, ez jó vagy nem?
Nem csak hogy jól néz ki, de csodálatos a fékhatása. Nekem már kb 4 éve van. Ez volt az álmom és sikerült is kivitelezni, igaz én csak megvettem hozzá mindent a többit már össze kellett rakni.
Szóval ahány ház annyi féle megoldás. Van aki bordázott nyerget rakott hátra mint a képewn is látható, de van aki 4 dugósat mint a gyári LR nekem is ez van. Van aki össze köti, hogy hátúl is az üzemi féknél mind a négy dugó működjön, van akinél felső vagy alsó kettő nekem is. Van aki pogácsát rak hátra, van aki spéci féktárcsát rendelt. Ha bontod a féket akkor külön esztergáni kell a féknyeregbe egy kis lamellát és fékbetétet is kell vágni stb.
Jó móka. A féknyereg tartó vas az nem külön autóból származik, az spéci cucc. Tehát boltban nem kapsz olyat, talán garnitúrát a csehekől. Ha gondolod tudok adni pár nevet akinél kopogtathatsz. Mind anyag beszerzés mindegyéb infó terén is. Én nem bántam meg. Képek vannak askoda klubon a nevemnél. (rend-őre)
Vezérmű láncot-lánckereket, valamint kinyomócsapágyat szeretnék cserélni 120L-en. Tudtok segíteni, hogy milyen gyártmányt ajánlotok (lehetőleg ne kezdjen el csörögni 1e km után...)?! A minőség számít, az ár nem.
Én így csináltam: a bal e. ablak mellett a zár fölötti vízlehúzó gumit kihúztam és acélhuzalból hajlitott kampóval a belső kilincstől a zárra menő pálcát megcibáltam (persze nem elsőre sikerült)
Az egyik hátsdó ajtóról húzd ki a vizvezető gumit, felfele, és ekkor egy dróttal be tudsz nyúlni a zárhoz és a zárúszót ha felhúzod akkor kivülről tudod nyitni az ajtót. Amennyiben bent vagy belülről a többi ajtó nyitható. Sajnos a 120-105.-ös skoda könnyen nyitható roncsolás nélkül. Sok sikert fareaz
Valami nagyo nerős ragasztóval van csak értelme neki állnod, ha ragasztani akarsz. Bár én megmondom neked, hogy a te helyedben felkeresnék egy műanyagos, aki oda hegesztene egy műanyag kis cső darabot. Igaz hűtő előtte ki de ez a legjobb megoldás.
Mínusz 16-os!!!!!!!!!!fagyálló mellett a 105-ösömben a hűtőről lefagyott az a csonk,amire a légtelenítő cső van rátolva!A szó szoros értelmében nyakban lefagyott!!!!!!!!!
Cserére most nincs lehetőségem,így a következőre gondoltam:Mivel műanyagból van a hűtő oldalsó része,a csonk helyén maradt lyukat kitágítanám,beletolnék egy vékony réz csövet és azt belerögzíteném és úgy tenném vissza a légtelenítőcsövet!
1.kérdés:Szerintetek ez kivitelezhető?
2.kérdés:Mivel fogassam be a réz csövet?
Pillanat ragasztóra tippeltem,de állítólag az nem jó,mert el fog törni!!!!!
Be tudnátok linkelni nekem azt amire szükségem van, hogy nekem is a konektorról legyen szivar gyújtóm? Pontosan milyen átalakító és szivargyújtó? Valai rendelési hely is jól jönne képpel, hogy ezt meg is tudjam tenni.
Ma a konektor kiszedtem és polír papirral kitisztítottam a réz és alu dolgokat és a műáanyag köpenyt is lemostam. Mint ha vadi új lenne!!!
A homasitában úgy kell keresni, hogy NORM STEKKER átalakító.Egyik felét bedugod a konnektorba felül a másik vége egy lengő aljzat amibe belemegy a szivargyújtós dugesz. És már kész is van.
Van. Bal kéznél elöl a műszerfal alatt van egy luk, a biztosítéktáblától egy bő arasznyira. Ez maga a konnektor, amihez lehet kapni megfelelő dugóval rendelkező lengő szivargyújtót (a dugó passzol a gyári konnektorba, a másik, pedig egy lengő szivargyújtóaljzat).
Azért egyszerű, mert nem kell szerelni, fúrni-faragni semmit, használaton kívül elfér a kesztyűtartóban és csak akkor kell elővenni, ha szükség van rá. Én a navigácót táplálom ezen az áramforráson keresztül és hibátlanul működik még a 110R-ben is. Nem kell külön biztosíték sem, mert ez a konnektor az 1. sz. biztosítékra van kötve gyárilag.
A cucc ot talán egy ezres körüli áron vettem a Homasitában az Üllői úton. Ha jól emlékszem drágábban volt kapcsolható kivitel is belőle.
Hát igen ilyen mai kornak megfelelő nincs benne az tény. Mi ezt úgy oldottuk meg apámmal anno, hogy a gyári szivargyújtójába (vagy minek is nevezzem ami balra lent található a műszerfal alatt) kötöttünk be egy szivargyújtó hosszabbítót. A dugasz részét lebontottam és belekötük, a "tokot" pedig felvezettem (amibe beudogod pl. az fm transzmittert) a műszarfal bal szélénél. Alig látszik. Akár az 1-es biztosítékról is lehet ennek adni áramot, nem kell szenvedni a gyári szivargyújtóba bekötéssel, mert ha megnézed a kapcsolási vázlatát a kocsinak az is onnan kap áramot.
Nagyon cseles! :D Nekem lábtér világításom van hasonló képpen lerejtve. Elől 2-2 nagyfényerejű LED pár van elrejtve a műszerfal alatt, hátul 1-1- led egy kicsit átalakított belső világítás foglalatába téve. Rá van kötve a világításkapcsolóra, így akkor kapcsol be ha felkapcsoljuk a világítást értelem szerűen (ergo sötét van). Viszont a nappal megyek városon kívül (ugyebár ekkor is kell lámpa), hogy itt ne világítsak feleslegre van egy nagyon pici billenő kapcsoló a ködlámpa melletti gyári helyen a hűtőventillátor kézi kapcsolója alatt. Este nagyon hangulatos és lehet is vele látni ha az ember a lábához tett valamit :D. Legutóbb egy ford mondeo mkI-es belső világítás egységével készítettem világítást a csomagtérbe és még nagyon régen készült a motortébe is. Ha gondolod készítek majd képeket.
Ha szivargyújtó FM-transzmitternek kell, akkor megmutatom az én megoldásomat:
A kardánboxba korhű rádiót szereltem, amin van URH, hogy vegye a transzmitter jeleit. Magát a szivargyújtót elrejtettem (egyrészt ronda, másrészt csorbul az eredetiség látszata) olyan helyre, ahol viszonylag könnyen elérhető (hogy tudjam a távirányítóval kezelni). Tettem elé egy lengőbiztosítékot, az áramot a biztosítéktáblából szereztem. Viszont nem akartam állandó áramot adni neki, mert a transzmitteren nincs ki-be kapcsoló, és állandóan alámászni, ki-be dugdosni sem akartam. Ezért egy kapcsolót tettem a rádió boxába, diszkréten elrejtve.
Ha rádiózni akartam, bekapcsoltam a rádiót (milyen meglepő :) ), ha meg MP3-azni, akkor benyomtam a pici gombot (bekarikáztam) és az állomáskeresővel behoztam a transzmitter jeleit. Mindezt úgy, hogy látszólag korhű maradt minden.
A szivargyújtót autósboltban vettem, kb. 300 forintért. Az egyik műszerfaltartó konzolra tettem fel hiltiszalaggal, egy gyári lukat felhasználva.