Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

rend- Creative Commons License 2012.02.07 0 0 10820

Írj ide nekem telefon számot és segítek azonnal!

 

ganyaib@freemail.hu

 

 

 

 

Előzmény: Beri74 (10819)
Beri74 Creative Commons License 2012.02.07 0 0 10819

Üdv.

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Két problémám van amit sehogy nem tudok megoldani.Januárban megvásároltam a 8-ik 120-at és nem bírok vele.

1. Hideg indítás után szivatoval jár a motor, 70-80 fokon ha nem tolom vissza a szivatót a motor nem pörög ki teljes fordulatszámon hanem leáll.Ha járó motornál tolom vissza a szivatót akkor a hőmérséklet azonnal visszaugrik 50-60 fokra és leáll - nincs alapjárat.A karburároron hiába tekerem ki a tűszelepet az alapjárat akkor se jó - leáll.Menet közben a helyzet ugyanaz annyi különbséggel, hogy a szivató visszatolásakor ugyanúgy visszamegy 50-60 fokra de egy itő után 70-80 fokon beáll.A baj az hogy ha kiveszem üressbe nincs alapjárat - leáll.

2.Nincs fűtésem !!! Gondoltam gyerekjáték lesz megcsinálni, volt már ilyen...rosszul gondoltam! Leírom mit csináltam:Kimostam a rendszert, kicseréltem a termosztátot, -20 fokos fagyállóval teltöltöttem.Rámpára álltam a farával és légtelenítettem! Ezek után az eredmény nulla.Fújja a hideget mint az állat , néha egy kis langyos jön belőle.

Most hogy vannak a nagy hidegek olyan dolog történt amit nem értek!Szivatón járattam a motort amíg a víz fel nem forrt (nem szándékosan) és így se engedte át a termosztát a melegvizet ! Nos kezdtem előlről kivettem a termosztátot és egy fazékba feltettem főni a tüzhelyre. Amint a víz felforrósodott a termosztát nyitott is tehát nem a termosztát a hibás !

Mi lehet a bibi ????

Kérlek segítsetek, iskolajáratnak használom a kocsit de belefagynak a gyermekeim, a párásodásról már nem is beszélek.

Köszönöm!

Skoda 120L , ötös váltó van benne.

Bazsi5891 Creative Commons License 2012.02.07 0 0 10818

Köszi, akkor majd valami törött Suzukit nézek én is. Még annyi hogy elfér az ajtó és a kaszni között becsukott álapotban az a kis gumiharangocska? Attól félnék hogy összeér szétnyomja vagy bármi és megsérülne a kábel.. :S

Előzmény: rend- (10816)
rend- Creative Commons License 2012.02.07 0 0 10817

Én is úgy indulok hidegben ahogyan te. Kis járat áés lassan indulás. De huzatni amíg nem éri el az üzemit nem szabad. Szóval minden okés. Persze jó fajta olaj is sokat segít az autónak ilyenkor.... 

 

 

Előzmény: Bazsi5891 (10815)
rend- Creative Commons License 2012.02.07 0 0 10816

Szia!

 

Olyan gumi harangot lehet kapni valamelyik internetes web áruházban. Meg ne kérdezd, hogy hol mert nem tudom már. :)  De én a használtaut.hu-n rákerestem a suzukikra, találtam egy töröttet, (régi swift vagy sedan) felhívtam a tulajt, kiszedte nekem és postán küldte. De lehet vaterán is találni. Egy picit kell fúrni faragni, de nem vészes.

 

üdv.Balázs

 

Előzmény: Bazsi5891 (10815)
Bazsi5891 Creative Commons License 2012.02.06 0 0 10815

Hello!

 

A fékek "kis" átalakítása engem is érdekelne, de ahogy nézegettem a képeidet észrevettem az ajtónál a kábel átvezető gumiharang. Na olyat hol lehet kapni? Ne tud meg hogy mit kerestem és csak gányolni tudtam mert semi nem volt. :(

Ja meg egy felvetés, így a -20-ra való tekintettel. Ki hogy szokta melegíteni az autót? Vannak teoriák hogy csak járasuk egyhelyben vagy menjünk vele alacsony fordulaton. Én pár perc járatás után alcsony fordulaton el szoktam vele indulni, ez jó vagy nem?

 

Üdv: Balázs

Előzmény: rend- (10813)
doczi.gabor Creative Commons License 2012.02.06 0 0 10814

rend- Creative Commons License 2012.02.06 0 0 10813

Szia!

 

Nem csak hogy jól néz ki, de csodálatos a fékhatása. Nekem már kb 4 éve van. Ez volt az álmom és sikerült is kivitelezni, igaz én csak megvettem hozzá mindent a többit már össze kellett rakni.

Szóval ahány ház annyi féle megoldás. Van aki bordázott nyerget rakott hátra mint a képewn is látható, de van aki 4 dugósat mint a gyári LR nekem is ez van. Van aki össze köti, hogy hátúl is az üzemi féknél mind a négy dugó működjön, van akinél felső vagy alsó kettő nekem is. Van aki pogácsát rak hátra, van aki spéci féktárcsát rendelt. Ha bontod a féket akkor külön esztergáni kell a féknyeregbe egy kis lamellát és fékbetétet is kell vágni stb.

 

Jó móka. A féknyereg tartó vas az nem külön autóból származik, az spéci cucc. Tehát boltban nem kapsz olyat, talán garnitúrát a csehekől.  Ha gondolod tudok adni pár nevet akinél kopogtathatsz. Mind anyag beszerzés mindegyéb infó terén is. Én nem bántam meg. Képek vannak askoda klubon a nevemnél. (rend-őre)

 

üdv.Balázs

 

 

Előzmény: corsic (10809)
csampilampi Creative Commons License 2012.02.06 0 0 10812

Üdv!!

 

Érdeklődöm, nem tudja valaki, hogy Skoda Favorit gyújtáskapcsolót hogyan kell bekötni?

A kapcsolón jelölt számokra  mely színű vezetékek csatlakoznak?:

Előre is köszönöm!! Üdv

hollandig Creative Commons License 2012.02.06 0 0 10811

15ezer, nem 1e km után...:D

hollandig Creative Commons License 2012.02.06 0 0 10810

Sziasztok,

 

 

Vezérmű láncot-lánckereket, valamint kinyomócsapágyat szeretnék cserélni 120L-en. Tudtok segíteni, hogy milyen gyártmányt ajánlotok (lehetőleg ne kezdjen el csörögni 1e km után...)?! A minőség számít, az ár nem.

 

 

Köszi!

 

 

Üdv.:

 

Gaben

corsic Creative Commons License 2012.02.06 0 0 10809

Üdv mindenkinek!

 

cseh oldalon láttam és megtetszett,hogy hátúl tárcsafékesre van alakítva!

Kérdésem a következő!

Milyen alkatrészek kellenek egy ilyen művelethez melyik autó alkatrészei jók ide 4x100 osztókörre akarom alakítani!

Minden segítséget szivesen fogadok!

A féknyereg tartó konzol miről származhat?

OT2176 Creative Commons License 2012.02.05 0 0 10808

üdv  fórumózók eladó egy fehér lámpabúra szett 120 ra ,gls óracsoport

Cz Feri Creative Commons License 2012.02.05 0 0 10807

Eladnám skoda favorit x-es blokkomat! Érdeklődni: 06306013543 cziprusz@freemail.hu

A blokk Ózdon tekinthető meg!

rend- Creative Commons License 2012.02.05 0 0 10806

Bontottat? Hát én nem erőltetném azt annyira. Már szinte az újnak sincs ára.

 

üdv.Balázs

 

Előzmény: Skiiip (10800)
rend- Creative Commons License 2012.02.05 0 0 10805

Szia!

 

Meg is vetted már? Miket és hol? Van képed?

 

üdv:Balázs

 

Előzmény: D-csepi (10801)
priluki Creative Commons License 2012.02.05 0 0 10804

Te vagy a gyorsabb! :-)

Előzmény: Fareaz (10802)
priluki Creative Commons License 2012.02.05 0 0 10803

Szia!

 

Én így csináltam: a bal e. ablak mellett a zár fölötti vízlehúzó gumit kihúztam és acélhuzalból hajlitott kampóval a belső kilincstől a zárra menő pálcát megcibáltam  (persze nem elsőre sikerült)

 

Üdv: priluki

Előzmény: D-csepi (10801)
Fareaz Creative Commons License 2012.02.05 0 0 10802

Az egyik hátsdó ajtóról húzd ki a vizvezető gumit, felfele, és ekkor egy dróttal be tudsz nyúlni a zárhoz és a zárúszót ha felhúzod akkor kivülről tudod nyitni az ajtót. Amennyiben bent vagy belülről a többi ajtó nyitható. Sajnos a 120-105.-ös skoda könnyen nyitható roncsolás nélkül. Sok sikert fareaz

Előzmény: D-csepi (10801)
D-csepi Creative Commons License 2012.02.05 0 0 10801

Köszönöm a szivargyújtós segítségeket! Most egy másik problémával kell szembe néznem.

Hogyan törjem fel a sajátm kocsim? Bezártam a kulcsot? :( Valakinek valami "bevált" tippje van? Köszi!

 

Skiiip Creative Commons License 2012.02.05 0 0 10800

Ha már kiszedi a hűtőt, beletehet egy bontottat is, alig drágábban, mint a műanyagos költsége.

Előzmény: rend- (10799)
rend- Creative Commons License 2012.02.05 0 0 10799

Hello!

 

Valami nagyo nerős ragasztóval van csak értelme neki állnod, ha ragasztani akarsz. Bár én megmondom neked, hogy a te helyedben felkeresnék egy műanyagos, aki oda hegesztene egy műanyag kis cső darabot. Igaz hűtő előtte ki de ez a legjobb megoldás.

 

üdv:Balázs

 

Előzmény: tiger1974 (10798)
tiger1974 Creative Commons License 2012.02.04 0 0 10798

Üdv mindenkinek!

Nagy gondban vagyok,a segítségeteket kérem!

Mínusz 16-os!!!!!!!!!!fagyálló mellett a 105-ösömben a hűtőről lefagyott az a csonk,amire  a légtelenítő cső van rátolva!A szó szoros értelmében nyakban lefagyott!!!!!!!!!

Cserére most nincs lehetőségem,így a következőre gondoltam:Mivel műanyagból van a hűtő oldalsó része,a csonk helyén maradt lyukat kitágítanám,beletolnék egy vékony réz csövet és azt belerögzíteném és úgy tenném vissza a légtelenítőcsövet!

1.kérdés:Szerintetek ez kivitelezhető?

2.kérdés:Mivel fogassam be a réz csövet?

Pillanat ragasztóra tippeltem,de állítólag az nem jó,mert el fog törni!!!!!

Valami ötlet esetleg valakinek?

előre is köszönöm!

Üdv:Zoli

rend- Creative Commons License 2012.02.03 0 0 10797

Be tudnátok linkelni nekem azt amire szükségem van, hogy nekem is a konektorról legyen szivar gyújtóm? Pontosan milyen átalakító és szivargyújtó? Valai rendelési hely is jól jönne képpel, hogy ezt meg is tudjam tenni.

 

Ma a konektor kiszedtem és polír papirral kitisztítottam a réz és alu dolgokat és a műáanyag köpenyt is lemostam. Mint ha vadi új lenne!!! 

skoodri Creative Commons License 2012.02.03 0 0 10796

Zoli leírta a lényeget.

A homasitában úgy kell keresni, hogy NORM STEKKER átalakító.Egyik felét bedugod a konnektorba felül a másik vége egy lengő aljzat amibe belemegy a szivargyújtós dugesz. És már kész is van.

Nekem is így megy a teló töltés és egyebek.

Előzmény: bano1 (10794)
rend- Creative Commons License 2012.02.03 0 0 10795

Huh ez engem is érdekel!

 

Nem is hallotam még ilyen szivargyújtóról, de ez a legjobb megoldás valóban!!!!

Nah vadászom rá. Lehet még kapni talán?

 

üdv:Balázs

Előzmény: bano1 (10794)
bano1 Creative Commons License 2012.02.02 0 0 10794

Van. Bal kéznél elöl a műszerfal alatt van egy luk, a biztosítéktáblától egy bő arasznyira. Ez maga a konnektor, amihez lehet kapni megfelelő dugóval rendelkező lengő szivargyújtót (a dugó passzol a gyári konnektorba, a másik, pedig egy lengő szivargyújtóaljzat).

 

Azért egyszerű, mert nem kell szerelni, fúrni-faragni semmit, használaton kívül elfér a kesztyűtartóban és csak akkor kell elővenni, ha szükség van rá. Én a navigácót táplálom ezen az áramforráson keresztül és hibátlanul működik még a 110R-ben is. Nem kell külön biztosíték sem, mert ez a konnektor az 1. sz. biztosítékra van kötve gyárilag.

 

A cucc ot talán egy ezres körüli áron vettem a Homasitában az Üllői úton. Ha jól emlékszem drágábban volt kapcsolható kivitel is belőle.

Előzmény: D-csepi (10790)
Mr. Chips Creative Commons License 2012.02.02 0 0 10793

Hát igen ilyen mai kornak megfelelő nincs benne az tény. Mi ezt úgy oldottuk meg apámmal anno, hogy a gyári szivargyújtójába (vagy minek is nevezzem ami balra lent található a műszerfal alatt) kötöttünk be egy  szivargyújtó hosszabbítót. A dugasz részét lebontottam és belekötük, a "tokot" pedig felvezettem (amibe beudogod pl. az fm transzmittert) a műszarfal bal szélénél. Alig látszik. Akár az 1-es biztosítékról is lehet ennek adni áramot, nem kell szenvedni a gyári szivargyújtóba bekötéssel, mert ha megnézed a kapcsolási vázlatát a kocsinak az is onnan kap áramot.

 

Előzmény: D-csepi (10790)
Mr. Chips Creative Commons License 2012.02.02 0 0 10792

Nagyon cseles! :D Nekem lábtér világításom van hasonló képpen lerejtve. Elől 2-2 nagyfényerejű LED pár van elrejtve a műszerfal alatt, hátul 1-1- led egy kicsit átalakított belső világítás foglalatába téve. Rá van kötve a világításkapcsolóra, így akkor kapcsol be ha felkapcsoljuk a világítást értelem szerűen (ergo sötét van). Viszont a nappal megyek városon kívül (ugyebár ekkor is kell lámpa), hogy itt ne világítsak feleslegre van egy nagyon pici billenő kapcsoló a ködlámpa melletti gyári helyen a hűtőventillátor kézi kapcsolója alatt. Este nagyon hangulatos és lehet is vele látni ha az ember a lábához tett valamit :D. Legutóbb egy ford mondeo mkI-es belső világítás egységével készítettem világítást a csomagtérbe és még nagyon régen készült a motortébe is. Ha gondolod készítek majd képeket.

Előzmény: Skiiip (10791)
Skiiip Creative Commons License 2012.02.02 0 0 10791

Ha szivargyújtó FM-transzmitternek kell, akkor megmutatom az én megoldásomat:

A kardánboxba korhű rádiót szereltem, amin van URH, hogy vegye a transzmitter jeleit. Magát a szivargyújtót elrejtettem (egyrészt ronda, másrészt csorbul az eredetiség látszata) olyan helyre, ahol viszonylag könnyen elérhető (hogy tudjam a távirányítóval kezelni). Tettem elé egy lengőbiztosítékot, az áramot a biztosítéktáblából szereztem. Viszont nem akartam állandó áramot adni neki, mert a transzmitteren nincs ki-be kapcsoló, és állandóan alámászni, ki-be dugdosni sem akartam. Ezért egy kapcsolót tettem a rádió boxába, diszkréten elrejtve.

 

Ha rádiózni akartam, bekapcsoltam a rádiót (milyen meglepő :) ), ha meg MP3-azni, akkor benyomtam a pici gombot (bekarikáztam) és az állomáskeresővel behoztam a transzmitter jeleit. Mindezt úgy, hogy látszólag korhű maradt minden.

 

A szivargyújtót autósboltban vettem, kb. 300 forintért. Az egyik műszerfaltartó konzolra tettem fel hiltiszalaggal, egy gyári lukat felhasználva. 

Előzmény: D-csepi (10790)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!