Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

somagabor Creative Commons License 2012.02.04 0 0 45609

www.autoalkatresz.hu

 

Eddig ami kellett még minden volt ott.

 

 

Előzmény: Cufter (45608)
Cufter Creative Commons License 2012.02.04 0 0 45608

Sziasztok!

Ebben a rohadt hoban sikerült szegény thaliankal megcsúszni és egy oszlopnak és ároknak csattanni, és szükségünk lenne első karosszériaelemekre: lökhárító, sárvédő jobb-bal stb.

Tudtok esetleg jó bontót?

 

Köszi

nagya2 Creative Commons License 2012.02.03 0 0 45607

Hali!!

Nekem is a Dci-hez 5L van irva.(az más tészta, hogy 4.6l elég)

Üdv Nagya

Előzmény: hant90 (45606)
hant90 Creative Commons License 2012.02.03 0 0 45606

Van fönt a neten egy kezelési útmutató (http://www.renault-local.hu/pdf/kezelesiutmutato/kezelesiutmutato_thalia.pdf), ott a kezelési útmutatóban ez van a 4-6. oldalon: Motorolajcsere Gyakoriság: kövesse a „Jótállás és karbantartás”c. füzet utasításait. Átlagos feltöltési mennyiség az olajszűrővel (tájékoztató jelleggel)

Motor 1.2 16V: 4,0 liter;

Motor 1.4   8V: 3,1 liter;

Motor 1.4 16V: 4,8 liter;

Motor 1.6 16V: 4,8 liter;

Motor 1.5  dCi: 4,6 liter.

Az én füzetemben, amit a 2003-as autóhoz kaptam ugyanezen motorokhoz a köv. mennyiségek vannak írva (a 4.05. oldalon): 4,0; 3,8; 4,9; 4,9; 5,0. Érdekes. Én 3,8l-t töltök. és attól épp a max.-on lesz (1,4 8V).

 

Előzmény: bsanzika (45604)
thalia 1.4 8 Creative Commons License 2012.02.03 0 0 45605

Hali. Benn van a könyvében, ha jól emlékszem 3.9 l kell bele.

 

Előzmény: bsanzika (45604)
bsanzika Creative Commons License 2012.02.03 0 0 45604

1.4 8V-be hány liter motorolaj kell? Sehol nem találom a könyvbe...

Black11 Creative Commons License 2012.02.03 0 0 45603

Hát ha így van, hát így van, mint írtam nem egy katasztrófa, én is használom a kezelőgombokat, gányolni nem akarok... :-)

A belső keringtetés pedig így működik új kora óta, ha beülök nagy melegben és indítok, ha automatán van egyből belső keringtetésre kapcsol és úgy megy a belső hőmérséklettől függő ideig ( minél melegebb van bent annál tovább ). Aztán mikor már lehűtötte valamennyire a levegőt akkor visszakapcsol a külső beszívásra.

 

Üdv és köszi a választ, Blacky

Előzmény: Törölt nick (45602)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.02 0 0 45602

Hát sajna ez nem kívánságműsor. :)))))

Ezeket nem lehetséges állítani. Vagyis hozzáértő elektronikai műszerész biztos tudna rajta, de ez nem olyan egyszerű és nagy gányolás lenne belőle.

 

Több hőmérsékletérzékelőket együttesen figyelve és azok adatait egymáshoz képest viszonyítva vezélri a dolgokat. Pl külső hőmérséklet, belső hőmérséklet, befúvott levegő hűmérséklete. Ezeknek a hőérzékelőknek -mint általában- a hőmérséklettől függően változnak az ellenállási értékei, melyeket figyelembe vesz. A befúvó ventilátor sebességét is oszcilloszkóppal mérhető (más microsecundum-u) négyszögjelekkel vezérli úgy, hogy vezérlőfeszültég közben 12V marad.

 

A belső levegő keringtetés induláskor meg már csak ezért sem úgy van, ahogy gondolod, mivel a felforósodott autóban magasabb hőmérsékletű levegőt (akár 50-60°C) bizony pont, hogy eleve nehezebb visszahűteni, mint a nyáron melegnek mondott (30-36°C) kinti levegőt.

Így pont a kinti, a belső levegőhöz képest "hűvösebb" levegőt könyebb lehűteni. Belső keringtetésre már akkor célszerű rövidebb ideig átkapcsolni, ha már lehült az autó, és nem képes tovább lehűteni. De ezzel is talán max 1-2°C-ot ha lehet még vele "játszani".

(és csak egy hasznos tipp: klíma használatakor közben csak a belső keringtetést használva egy idő után bebüdösödik a levegő, így klímázás közben mindig célszerű és hasznos a külső, friss levegő fuvatni. Ez egy nagy hátrány pl a lakásokba, irodákba is szerelhető ugy.nev. Split klímának, cserébe viszont halk.)

 

De mindezeket figyelembe véve azért valjuk be, vannak azért az előlepon használható vezérlőgombok. ;) Csak meg kell nyomni őket. :))

Előzmény: Black11 (45601)
Black11 Creative Commons License 2012.02.02 0 0 45601

Szia!

 

Köszi a választ, ha nem, hát nem, annyira nem rettenetes a dolog. :-)

Hogy mit lehetne szerintem finomítani a szabályozáson?

Például azt, hogy ilyenkor mikor fűteni kell, ahogy a motor már ad egy kis meleg vizet, nagyon helyesen akkor emeli meg a ventillátor fordulatszámát, amíg hideg addig nem.

Csak ezt egy kicsit hamar teszi, még nem elég meleg a hűtővíz ezért még hűvöske a betóduló levegő ( pedig nem vagyok fázós :-) ).

Gondolom a hűtővíz hőmérsékletére szabályoz, ha el lehetne tolni kb 5 fokkal felfelé, akkor az mondjuk jó lett volna.

Pláne, ha addig csak az ablakra fújná a levegőt és csak utánna nyitná ki a lábra menő rostélyt.

Hűtésnél nyáron nagy melegben meg kezdhetne egy kicsit lassabban is a ventillátor, ne úgy mint egy hurrikán :-), hanem szépen lassan emelhetné a fordulatszámát.

Plusz az elején, mig nagy bent a meleg, addig belsű levegő keringtetésre kapcsol, hogy hamarabb lehűtse a levegőt, szerintem azt is tarthatná ebben az állásban tovább, hamar visszaadja a külső levegő beszívást.

De ezek tényleg csak apróbb, a saját izlésem szerinti finomítások lennének, amúgy jól teszi a dolgát semmi gondom vele.

Lehet, hogy most azt gondoljátok, mondjátok, hogy ha ilyen igényeim vannak miért nem Mercit vettem, Thalia helyett, de ha az automata klíma így is szabályoz mindent a ventillátorsebességtől a rostélykapcsolgatásig, akkor a funkció benne van csak a programozás kicsit elnagyolt... :-)

Amúgy ez legyen a legnagyobb bajom az autóval, remekül szolgál, túl vagyunk az aktuális sítúrán is, -17 fokban és 50 cm hóban... :-D. ( 1.4 16V )

 

Üdv: Blacky

Előzmény: Törölt nick (45597)
somagabor Creative Commons License 2012.02.02 0 0 45600

Mi nem tetszik neked a működésén?

Előzmény: Black11 (45595)
somagabor Creative Commons License 2012.02.02 0 0 45599

Itt ami engem érdekelne hogy mik azok az igények amit állítani kellene egy autómata klíma működésén?

 

Előzmény: Törölt nick (45597)
somagabor Creative Commons License 2012.02.02 0 0 45598

A szervó téma érdekes, bár annyira nem bonyolult dolog.

Ha nincs szervóhatás vagy nagyon érdekes hangok jönnek belőle az szivattyú. (mint egy rossz kertitraktor)

Ha össze vissza megy ahogy te is leírtad az kormánymű.

 

A szivattyú egyébbként durván 150 - 200 ezer km-et bír, és a szénkefék elkopnak.

Akkor felújításra szorul.

A diagnózis egyszerű: keserves hangok közepette szétmegy az egész. :-) Persze ezt nem szükséges megvárni.

 

A kormányműnek többet is ki kell bírnia. Az valószínű valami kátyús útnak vagy padkának köszönhetően mehetett szét neked.

 

Ja, és semmi nincs ami szabályozna van beleszólna neked hogy mikor hogy működjön.

Van ilyen autó, de az nem a Thalia.

Itt motor indul, és a szivattyú fullon pörög, és teszi a dolgát.

Vannak nyomás szabályzós szivattyúk ami sebesség függvényében módosít a hatáson, de ez nem olyan. :-)

 

Előzmény: kzkzkzkz (45596)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.02 0 0 45597

Hali!

A válasz: nem.

Idézek:

"...a légkondicionáló berendezésnek nincsenek beprogramozási lehetőségei..."

 

A klíma hidegkörének vezérlését, továbbá az ehhez kapcsolodó többi funkciót, mint alapjáratnövelés, hűtőventilátor sebesség/nyomás alapján való vezérlése, klímakompresszor kapcsolását az ECU végzi, és az ECU-nak is csak azt lehet megadni újra-/be-programozáskor, hogy milyen klíma/vagy a nélküli e az autó.

De egy automata klíma "minden vágyat" kielégít, mit szeretnél még azon állítani? Beállítasz egy hőfokot, oszt jóidő... :)))

 

Előzmény: Black11 (45595)
kzkzkzkz Creative Commons License 2012.02.02 0 0 45596

Sziasztok!

 

Eljutottam addig, hogy meg kéne csinálni a http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=109133407&t=9027813 problémát!

 

Nos az 1-es pont:

"Bejött tavaly év végén a hideg, ekkor reggelente 9 fok alatt búgó hangot hallatott a kocsi, amikor beindítottam. Ez tartott addig, amíg be nem melegedett kb üzemi hőmérsékletre, tehát kb úgy 10-15 percig, időjárástól függően..."

 

Valószínű független a kormányszervótól, az valamilyen folyadék előmelegítő lesz, talán ablakmosó vagy hűtővíz. Ez annyira nem aggaszt, mert talán nem veszélyezteti az életemet a vezetés során :)

 

 

Viszont a 2-es igen:

"Szintén hidegben, kormányzásnál a kormány kb 10-20 fokos elfordítása után egy akadás volt érezhető és kis pattanó hang kísérte, de utána ha folyamatosan tekertem, akkor nem volt semmi gond. Gondolom a 10-20 fokig nem lép működésbe a szervó, mert addig könnyű tekerni menet közben, és onnan kéne a rásegítés..."

 

Ez továbbra is fennáll, sőt állandósult, ha bemelegszik a kocsi, akkor is megmarad, és egy 110 környékén vett kanyarnál nem túl előnyös, ha a kormányeltekerés egy bizonyos fokánál rákönnyül a kormány és hirtelen bekormányozódik egy ponton. Szóval eléggé oda kell figyelni mostanság...

Viszont a kormányszervó motorja jó, ugyanis másikat feltéve is produkálta a jelenséget. Érdekes, hogy álló helyzetben álló motornál ha tekerem a kormányt, akkor nincs pattanó hang.

Továbbvizsgálva kiderült, hogy a kormánymű fogasléce a rossz, az lóg állítólag, tehát kormánymű csere kell: bontott 25e + 23e munkadíj :(

Pedig én már reménykedtem, hogy csak valami jeladó lesz a ludas, ami jelez a kormányszervónak, hogy múkoggy...

Előzmény: kzkzkzkz (42192)
Black11 Creative Commons License 2012.02.01 0 0 45595

Sziasztok!

 

Ha már így előkerült a Clip-es téma, az azt ismerőktől kérdezném, hogy az automata klímaberendezés működési paramétereit lehet e azzal szabályozni.

Csak mert az én izlésemhez egy kicsit lehetne finomítani a működésén.

 

Köszi, Blacky

Törölt nick Creative Commons License 2012.02.01 0 0 45594

Igen azé, nekem is ez volt, csak az oszloptól a kijelzőig volt bekábelezve, viszont az ajtóba könnyebb volt behúzni, + a csatlakozóba bekötni mint gondoltam.

Előzmény: somagabor (45593)
somagabor Creative Commons License 2012.02.01 0 0 45593

Akkor az a két vékony vezeték ami nekem van. Amiről korábban írtam az valóban a légzsák kapcsolóé lehet.

Na mindegy majd ha kicsit kellemesebb lesz az idő, bekötöm az érzékelőt, de most hozzáfagynék a csavarhúzóhoz. :-)

 

 

Előzmény: dras27 (45586)
somagabor Creative Commons License 2012.02.01 0 0 45592

Bocs, Ata61-et akartam írni. :-)

Előzmény: somagabor (45591)
somagabor Creative Commons License 2012.02.01 0 0 45591

Szerintem is. :-)

 

Tade15, én a Renault Clip gyári diagnosztikai eszközről beszélek.

Ezt kérdezte Ata16.

 

Amiről Te beszélsz ott teljesen mindegy hogy hova mit telepítesz, mert pár alapvető adatnál többet nem tudsz kinyerni az ECU-ból.

Vagyis nem tudsz hibázni sem.

 

 

Előzmény: Törölt nick (45590)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.01 0 0 45590

Szerintem Te kevered a clip-et, az ELM-el...

Előzmény: Tade15 (45588)
ÖregMackó Creative Commons License 2012.01.31 0 0 45589

Nekem meg az EGR szelep hibára utaló jelenségek mind hiányoznak. Megy mint a golyó, 4,6-4,8 a fogyasztásom, nincs fekete füst, nem hallok kerregést...

 

És lekopogom, ma kicsit gyorsabban jöttem haza mint máskor és semmi hiba.

 

Hátha...

 

ÖregMackó 

Előzmény: somagabor (45573)
Tade15 Creative Commons License 2012.01.31 0 0 45588

Most ezt nem teljesen értem:

"A lényeg hogy ha veszel is ilyet valahol csak azt a programot telepítheted amit kapsz hozzá.

Ne próbálj meg frissíteni a szebb jövő reményében, mert dobhatod a szondát a kukába."

 

 Meg se néztem mi van a lemezén.Valaki itt linkelte a múltkor a Scanmastert,azt feltettem és müködött vele.

Előzmény: somagabor (45585)
Ata61 Creative Commons License 2012.01.31 0 0 45587

Ok,köszi.

Előzmény: somagabor (45577)
dras27 Creative Commons License 2012.01.31 0 0 45586

Nincs semmi,csak két hangszóró vezeték,központi zár,el ablakemelő,a vékony pedig az ablaemelő gomb világítása.

Előzmény: somagabor (45584)
somagabor Creative Commons License 2012.01.31 0 0 45585

1.5 nem is létezik.

V115 olyan van.

Egyébként frissítik a kínaiak is a szoftvert.

Ezt írják is hogy upgrade V114 vagy stb...

 

Ez is a Clip (szoftver) verziója mert maga a szonda az teljesen más számokon (RTL2002 pl. az enyém ha jül emlékszem) fut.

 

A lényeg hogy ha veszel is ilyet valahol csak azt a programot telepítheted amit kapsz hozzá.

Ne próbálj meg frissíteni a szebb jövő reményében, mert dobhatod a szondát a kukába.

 

 

Előzmény: Tade15 (45583)
somagabor Creative Commons License 2012.01.31 0 0 45584

Na nekem a kis tüskés részben van még két kábel.

Ha a képet nézed akkor középen lent az alsó sorban.

Vagyis a kis tüskés rész jobb alján.

 

Na ezt jól körbeírtam. :-)

 

Lehet hogy a légzsák kapcsoló, nem tudom.

Neked van légzsák kapcsoló az ajtóban?

 

Üdv:

Gábor

 

 

Előzmény: dras27 (45579)
Tade15 Creative Commons License 2012.01.31 0 0 45583

Nem létezik V 1.5-ös verzió.Több oldalon is olvastam,hogy a régieket akarják így eladni.

Előzmény: somagabor (45577)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.31 0 0 45582

Igen, már leesett mire gondolsz... Igaz. A megane-s link nem jó, nem nekünk való.

Viszon a Thalia-ban a kisebb érintkezők három sorban vannak. Azok közül a középső sorbaban van a hőmérő érintkező, ahogy írtam a B6 és B7 pontban.

A vastag, általad említett "felső részes" "kétsoros" érintkezősornak az ég világon semmi köze a hőmérőhöz.

 

Akkor a komplett csatlakozó "elnevezésében" értettük egymást félre. ;)

Előzmény: dras27 (45581)
dras27 Creative Commons License 2012.01.31 0 0 45581

A felső része,ahova a vezetékek vannak bekötve függőlegesen két soros,ami a meganos linken három,nézd csak meg.

Előzmény: Törölt nick (45580)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.31 0 0 45580

Ennyit a kétsoros csatiról mi...? :)

 

Na bocs, hogy beleugatok:

 

Itt olvashatod, hogy kell lebontani (előtte a kormányburkolatot) a műszerfalhéjat, ez után férsz hozá majd a kijelzőhöz:

Olvasd:  kerekati válasz | megnéz | könyvjelző 2011.11.23 20:52:23 © (44984)

 

A kijelző hátulján a hőmérő érintkezői:

15 pontos szürke csatlakozó 1-es és 2-es pontja

 

Üdv!

Előzmény: dras27 (45579)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!