Keresés

Részletes keresés

nopánick Creative Commons License 2012.01.24 0 0 888

A szárító vakolatot gondolom nem szabad burkolni semmivel. Mondjuk lábazat magasságban díszkő, vagy hasonló dolgok?

 

Nem célszerű... oda szabdlevgő hozzáférés, ami elviszi a nedvességet a felületről.

 

 

a falról ha leverjük a vakolatot, szükséges ujravakolni,

 

Nem kell, elég csak a mélyebb (> 1 cm) réseket-üregeket feltölteni.

 

vagy a párnafák közé mehet a közetgyapot szigetelés egyből?

 

Mehet.

 

Szükséges légrést hagyni a küzetgyapot és a külső burkolás (faborítás között)?

 

Szükséges, sőt kell és egy huzat védő réteg sem árt a gyapot tetején, hogy

a felületen a szálak közé ne jusson be a hideg levegő, hűtve a szélső réteget.

Vannak e célr agyárailag üvegfátyolla kasírozott gyapot táblák pl.

De, egy réteg olcsó páraÁTERESZTŐ fólia is simám jó a célra.

Ez a fólia akkor hasznos igazán, ha nem vízzáró a burkolat pl. lambéria.

 

A légrésnek az ÁTszellőzését is biztosítani kell.

Azaz alul beengedni a levegőt és felül kiengedni az eresz alatt.

Így valahogy...

 

 

Tehát mondjuk 10 cm-es szigetelés esetén mondjuk 12 cm vastag párnafákat felcsavarozni a falra és így 2 centivel mélyebben van a szigetelő anyag.

 

Inkább 4-5 cm légrés az igazi, de 3 cm minimum kell... a kellő légáramláshoz (huzathoz).

 

 

Előzmény: Kezsu (887)
Kezsu Creative Commons License 2012.01.24 0 0 887

Köszönöm a részletes infókat.

Hasznosak voltak nagyon.


Menetközben még biztos, hogy lesznek kérdéseim.

 

A szárító vakolatot gondolom nem szabad burkolni semmivel. Mondjuk lábazat magasságban díszkő, vagy hasonló dolgok?

 

a falról ha leverjük a vakolatot, szükséges ujravakolni, vagy a párnafák közé mehet a közetgyapot szigetelés egyből?

Talán így jobban szellőzik is.
Szükséges légrést hagyni a küzetgyapot és a külső burkolás (faborítás között)?

Tehát mondjuk 10 cm-es szigetelés esetén mondjuk 12 cm vastag párnafákat felcsavarozni a falra és így 2 centivel mélyebben van a szigetelő anyag.

Előzmény: nopánick (886)
nopánick Creative Commons License 2012.01.24 0 0 886

 

A rétegrend vázlaton kívülröl a száritó vakolat az alapra kenve nem vesz fel vizet? Eső csorgás, felcsapódás során?

 

Megfelő módon van ez a szárító vakolat rendszer  kitalálva, csak be kell tartani az előírt rétegrendet...

Bővebb infó a gyártók alkalmazási leírásaiban.

 

A száritó vakolatra kívülről mondjuk felcsavarozni teljes magasságban a fagyapotot és ehez betonozni hozzá a járdát?

Fölösleges... a helyes vakolási megoldás esetén.

 

A rétegrend rajz belső falszerkezeténél is lenne egy kérdés.

A kenhető szigetelést  a falon miért kell a szerelő beton réteg alá ( tehát az alapra is) kenni?

Fontosnak tartottam, hogy az alap felsőrésze ne kaphasson pára terhelést a padló allati talajból.

 

Nem az volna a cél, hogy a szerelő betonból és alatta a kavicságyból a párát kiengedjük az alapfelé?

 

A kenés kb. a kavics ágy aljáig tart belül, majd kimegy a pára a padló alól

lentebb a lábazaton, ahol már várja a szárító vakolat.

 

A szerelő beton felső felületét megkenni és innetől felfelé a falon mondjuk fél méter magasan, ahogy írtad...

Mert gondolom, ha a szoba teljes felületét jelentő szerelő beton vizszigetelődik akkor a falak felé szorul a teljes nedvesség.

 

... és ezért próbáltam minél lentebb az alap+falba engedni, hogy

lehetőleg a szárító vakolatos részen tudjon belépni a szerkezetbe és

így esélyesebb, hogy mielőtt a falig fel jutna már kiszárad az alapon át.

De mindenképpen kevesebb jut fel a falba... ahol aztán a félméteres

padló fölötti kenés  még mindig csak kifelé engedi a falban, ahol

a gyapoton át tud száradni a szabadtér felé elég erőteljesen.

... így vélhetően belül a falon nem okoz gondot a talajból induló pára/víz.

 

----

 

Mondjuk nem vagyok a vízszigetelés tudora.

Némi gondolkodás után ez az elképzelés alakult ki bennem, arra gondolva,

hogy a cél: a pára/víz eltüntetése a szabad levegő szárító hatásával,

mielőtt olyan helyre jutna fel, ahol már belül gondot okoz a falon...

 

Ehhez pedig,

- az egyik út szerintem a vándorlási hossz növelése, főleg a víz ellen

- a másik pedig, a minél nagyobb párolgási felület biztosítása a belépési szint FÖLÖTT

 

Előzmény: Kezsu (885)
Kezsu Creative Commons License 2012.01.24 0 0 885

 Természetesen az alap magasságában kívülről valami tartásnak maradni kell.

 

A rétegrend vázlaton kívülröl a száritó vakolat az alapra kenve nem vesz fel vizet? Eső csorgás, felcsapódás során?

A száritó vakolatra kívülről mondjuk felcsavarozni teljes magasságban a fagyapotot és ehez betonozni hozzá a járdát?

 

A rétegrend rajz belső falszerkezeténél is lenne egy kérdés.

A kenhető szigetelést  a falon miért kell a szerelő beton réteg alá ( tehát az alapra is) kenni?

Nem az volna a cél, hogy a szerelő betonból és alatta a kavicságyból a párát kiengedjük az alapfelé?

 

A szerelő beton felső felületét megkenni és innetől felfelé a falon mondjuk fél méter magasan, ahogy írtad...

Mert gondolom, ha a szoba teljes felületét jelentő szerelő beton vizszigetelődik akkor a falak felé szorul a teljes nedvesség.

 

 

Előzmény: nopánick (884)
nopánick Creative Commons License 2012.01.24 0 0 884

 

Ezzel az eltúrással-körbeásással óvatos lennék a leírt alapozási módszer miatt.

 

 

A nagy belmagasság miatt, azt esetleg lehet, hogy

 

- a padlószintet mondjuk 265-270 belmagasságra állítod be

- a padlóba kerül 10 cm lépésálló, így a rétegrend

  2(burkolat)+6(aljzat)+10(hab)+10(szerelőbeton+vízszigetelés)+15(kavicságy)=43 cm körül alakul

  és a vízzárás 290-270-2-6-10=2 gyakorlatilag a patakkő alap fölött marad! ami azért jó, mert

  esélyt ad akár az injektált vízszigetelés alkalmazására is belül a tufakő fal alján....

- mivel a lábazat teteje alatt már csak a szerelő beton és kavigy ágyazat van, így itt belül

  a talajpára már inkább csak a lábazatot tudja támadni, ami a leírásod alapján úgy gondolom

  nem túl jó víz felfelé vezető szerkezet és így ha oldalra tud párologni, akkor talán nem okoz gondot

  oldalra párologtatni pedig, az un. szárító vakolatok tudnak ill. kis páraszámú fagyapot lemezek is !

  (ill. a natur PUR hab táblák páraszámának is utána kéne nézni...)

 így a lábazat felső 25 cm-ére kívűl natúr fagyapot lemez kerülhetne, némi hőszigetelésnek

 és aztán tovább lefelé pedig, szárító vakolat az alap párologtatásnak biztosításra.

- belül pedig kenhető vízszigetelés végig az alap+falon apadló rétegrend vastaságában

  sőt a padló szint felett i smondjuk bő félméterrel...

 

Így, a hőszigetelések lényegében elegendők, a padló alól jövő talajpára

és a lábazatban felkúszó víz is ki kényszerűl az alap+fal külső oldalába

Ahol, viszont csupa páraáteresztő réteg fogadja (gyapot, fagyapot, száírtó vakolat)

 

Ha, extraként  még a padló-falsarok vonalban egy injektált réteg is készül

a tufakő fal aljába, akkor az az alapból esetleg felfelé szívódó vízet jócskán gátolja

 

Így valahogy, gondolom...

 

Előzmény: Kezsu (883)
Kezsu Creative Commons License 2012.01.24 0 0 883

Köszönöm a segítséget, tanácsokat.

 

Igen, igen. Felmerült bennem is a teljes bontás és ujra falazás.

Csak, de...

 

Az elbontott tufakőböl nem igen találnék embert aki ujratudná falazni szépen. Preciz , köfaragó tudás kellene hozzá, meg lassu is lenne a dolog.
Akkor már inkább uj téglafal.

De nem is ez a legnagyobb ellenérv sajnos.


A ház jelenlegi helyzete a telken ugy néz ki, hogy régi jó szokás szerint a szomszéd kb két méterre épitkezett a ház mőgé valamikor a multban.

Tehát ha elbontanám a házat, az ujat a régi helyére nem engedélyeznék felépíteni.
Túzvédelmi távvolság, min 6 méter stb stb.


A telek adottsága is jelenleg erre a helyre adná a házat ahol jelenleg van.

 

Ha a jelenlegi helyén ujítom fel a házat így is ugy is tűzgátló ( közetgyapot) szigetelés kell a házra ( legalább is a szomszéddal közös oldalra mindenkép).  De a jobb falszellőzés érdekében szerintem mindenhova ez kellene.


A falak sziegetelésénél gondolom ezzel később sem lenne gond.

Itta hogy látom és írod is a lábazat szigetelése a problémásabb dolog.
Mert gondolom ha erre kivulrol kerül egy jól zárodó szigetelés akkor az a flban tartja a vízpárát.

 

Úgy sem lehet okoskodni, hogy a ház körül olyan mélységig elszedem a talajt, hogy a lábazati szigetelés magassága a belső padló szint alá kerül?

Így a lábazat szigetelés ( XPS) legmagasabb pontja kívülröl a házon mondjuk 60-80 centi magasan végződik és innen indul a közetgyapot szigetelés, párnafa rendszerrel, faboritással. És ez a külső 60-80 centi magassági pont a belső padlózat szintje alatt van...

Így a falba vezetődő nedvesség a közetgyapoto keresztül már valamennyire ki tud szellőzni.

 

Lehet teljesen hülyeséget irtam akkor bocs.


A házat amugy körbe tudom ásni. JObban mondva nem is asni kell hanem pont az, hogy eltúrni egyenesre körülötte, mert annyit lejt a terep.

 

 

Előzmény: nopánick (881)
Bu-bu01 Creative Commons License 2012.01.24 0 0 882

Köszi a segítséget. Elkezdek spórolni a szigetelésre és leszigetele a padlást.

Előzmény: KömKel (874)
nopánick Creative Commons License 2012.01.23 0 0 881

Két dologban gondolkodtam eddig.... a tetőtől függően.

 

- visszabontani az alapig, megcsinálni  az alapra a vasalt szerelőbetont+vízszigetelést

aztán újra falazani a meglévő kőböl a falat, akár csak 40 cm vastagra, aztán berakni

a padlóba szükséges hőszigetelő habot, a falra pedig, szintén mehet az "olcsó" hungarocell

 

Most, hogy kiderül lesz új födém+tető is, már nem tűnik akkora marhaságnak, mint eleinte.

Mert, nem biztos, hogy összköltségben (jelentősenl) több lesz, mint

kínlódni a vízszigeteléssel és a drágább hőszigeteléssel a falon...

 

Kivéve, ha a tufa kő tényleg jól vágható, mert akkor, mivel 

van bőven belmagasság, nem kizárt, hogy ez a tufakő

az alap fölött mondjuk ~10 cm-el mégis átvágható, 

kitartó kőműves munkával és berakható "aláfalazásos"

módon a vízszigetelés a falba....

 

(a gyámántos szerszámok korában nem túl nagy dolog a tufa kő vágása-fúrása)

 

Az aláfalazásról olvashatsz itt: http://forum.index.hu/Search/showArticleResult?topic_id=9002114&aq_ext=1&aq_text=al%E1falaz%E1s

 

De, igazából azt gondolom, hogy összköltségben

és hasznos eredményben a bontás-visszaépítés is

komolyan számításba veendő, ha a kis fűtésköltség fontos cél.

Főleg, ha esetleg az alaprajz se az igazi...

 

-------

 

A kevésbé drasztikus megoldásokról, pedig már volt szó korábban...

Azok kétesélyesek, ne molcsók és nem adnak jó megoldást a padlóra pl.

 

-------

 

Szóval az elérendő végCÉL az, amit először tisztázni kell.

Előzmény: Kezsu (880)
Kezsu Creative Commons License 2012.01.23 0 0 880

A jelenlegi belmagasság 2,9 m.

A padlószint a patakköhöz képest kb 20-30 centivel van magasabban.

De ha lehetséges akkor tervezem, hogy a jelenlegi beton ajzatra 10 centi lépésálló szigetelés, térháló erősitésű beton kerül. tehát akár 20 centit is emelhetek a padlószintet. Legalább a ház még jobban " kiemelkedne" a talajszintből.

 

a jelenlegi födém és a tető is le lesz cserélve. így a leendő belmagasság ( akár a padlószint is) képlékeny.


A falazat tufa kövei a fal nagyrészében egymáshoz illesztett, faragatott de alaktalan kövek, de a sarkokban precizen kötésbe rakott nagydarab kövek. darabonként legalabb 60-80 centiméter hosszú és 40x40 magasságú, szélességű kövek.

 

Andezit tufa a pontos anyag. Viszonylag könnyen faragható, de van köztük sárga andezit tufa ez keményebb, szedimentes fajta.

 

Előzmény: nopánick (879)
nopánick Creative Commons License 2012.01.23 0 0 879

Mennyi most a belmagasság?

A padlószint a patakkő alap szintjéhez képest hol van?

A falazat tufa kövei azok alaktalan kövek vagy van valamilyen durván faragott méretüek?

A tufa kő az egy puha, faragható kő ...?

 

Egyébként a tetőszerekezet állapota van olyan jó, hogy maradhat vagy csereköteles?

Előzmény: Kezsu (876)
KömKel Creative Commons License 2012.01.23 0 0 878

Ez jó kérdés, elvileg működik komolyabb bontás nélkül utólag is.

Engem a garancia-visszafizetés győz meg, máskülönben én is jobban hiszek a mechanikus megoldásokban.

Előzmény: Kezsu (877)
Kezsu Creative Commons License 2012.01.23 0 0 877

Hmm, olvastam erről az aquapol eljárásról. De nekem elég misztikusnak tünt.

Valahogy a mechanikai gátban ( az alap és a falazat között) jobban bízok. De ez sokszor kétségkívül pénztárca, munka, idő függvénye.

Bár ha minden kötél szakad ezt a technikát akár utólag is lehet művelni.? Felrakott külső szigetelésnél még is ugy tűnik, hogy nedvesedik akkor lehetne ezzel próbálkozni.?

Előzmény: KömKel (873)
Kezsu Creative Commons License 2012.01.23 0 0 876

Ezektől a mérhető, nézhető paraméterektől sajnos rosszabb állapotban van a ház. 15 éve lakatlan, nincs rajta csatorna.
Így a falak környékén a föld jelenleg nedves az esőktöl. Borostyán boritotta az egész házat, ez csak a vakolattal együtt jött le.

 

A tető rossz állapota ( és a csatorna teljes hiánya) miatt sok helyen a vakolat felülröl levált.

A belső szobákban egy két menyezeti beázástol eltekintve sehol sincs a vakolattal baj a padló találkozásánál.

Padló rétegrend az gondolom nulla. Gondolom döngölt föld lehet a betonozás alatt.

 

Az alapba lévő kövek kötöanyag nélkül rakták ebben az időben. Kiásták az alap nyomvonalát és telehordták patak kövel. a pontos tipusát ennek nem ismerem, de rendkívül kemény, legombolyodott kő. Itt a környéken mai napig használják alapbetonozáskor.

Ez a "körakás" a falazás során folyamatosan igazodott a tufa kő rakásakor.

 

Az alap és a fal találkozása a lábazatnál egy két helyen kifagyott, pergős, de jól látni, hogy a csatorna hiáynában felverődő viz magasságáig ilyen.

 

Tudom így nehéz elválasztani, hogy melyik a tényleges talajnedvesség és melyik a tetőről érkező csapadék víz.

 

A tavalyi nyári, őszi rendkívüli szárazságkor abszolút száraz volt a talaj az alap melett kb 60 centiméter mélységig. Próba ásást végeztem ekkor.

 

Előzmény: nopánick (875)
nopánick Creative Commons License 2012.01.23 0 0 875

Azt lehet tudni, hogy ez patakkőnek mondott kő valójában milyen kőzet is?

Illetve milyen habarccsal vannak az alap kövei rakva vajon?

 

Ha, tényleg elég száraz a hely, és az alap nem túl jó vívzető,

akkor talán a vakolható gyapotos, vagy pláne az említett

faváz+gyapot+légrés+burkolat hőszigetelésen

el lehet tűnődni...

 

Ehhez meg kéne fiegyelni a házat.

 

- leásni az alap mellett egy gödröt cirka 80-100 cm mélyen

és figyelni közben a talaj nedvességét, ha maga az alap és

kivett föld tényleg száraz, akkor kezdésnek egész jó a helyzet

 

- szemre vételezni belül a fal-padló sarkok közelében a vakolatot ésa festést

keresni a nedvességre utaló, színváltozásokat, fesrék/fal puhulásokat, festék lepörgéseket

 

- megállapítani a padlók rétegrendjét

- egy nagyobb melegpadlós szobában a padlót leteríteni  ~3x3 méteren

karton papírral és úgy hagyni pár napig... vajon nedvesedik-e ?

 

- szemrevételezni az alapot és rögtön fölötte lévő  falrészeket

ismét csak a nedvesség jleit keresni a kövön-vakolaton-festésen.

(színváltozás, só kivirágzás, mállás)

 

---

 

Esetleg az alap köveiről-rakásról  egy fotó?

 

 

Előzmény: Kezsu (872)
KömKel Creative Commons License 2012.01.23 0 0 874

Az aljzatod hőszigetelése is rossz, de ezt jelentős bontással-újraépitéssel tudnád csak javitani.

A födémedre jó lenne még rádobni legalább 10 cm-t a padlás felől, hogy optimális legyen. Ahol nincs a gipszkarton+hőszigetelés, ott borzasztó sok hő elveszik, gyakorlatilag kb 1500 Ft/m2/szezon, azaz kb 0,05 m3 gázt veszitesz NÉGYZETMÉTERENKÉNT NAPONTA!

 

A páraelszivó mindenképpen egy hőhíd, de mivel szükségszerű rossz, ebből a szempontból megkerülhetetlen, és annyira nem vészes a vesztesége éves szinten.

Előzmény: Bu-bu01 (852)
KömKel Creative Commons License 2012.01.23 0 0 873

Az utólagos vizszigetelésben nem csak a sajtolós technika létezik. Az injektálásosról nincs jó véleményem, de létezik egy aquapol nevezetű eljárás, amire szintén van garancia, és nem jár roncsolással.

http://falkiszaritas.hu/szigeteles_falszigeteles_falszigetelesi_eljarasok.html

Előzmény: Kezsu (872)
Kezsu Creative Commons License 2012.01.23 0 0 872

 Itt ezen a fórumon elösször írok.

Átolvasva majd az egész topikot úgy gondoltam "Nopánick"-nak szegezném a kérdéseimet.

Mátra alján ( Abasáron) egy öreg házat szeretnék felujítani.

A ház minimum 60 éves, 50 centi vastag, vulkáni tufa kőböl rakott fallal készült.

A ház alapja, a falak alatt 60-80 centi mélyen patakkövel kirakott. De "vízelválasztás" az alap és a falak között nincsen.
Az első kérdés egyből erre vonatkozna. Gondolom így xps szigetelést nem volna szabad felrakni a lábazatra..? Sajnos a falvágásos, téglasor fugába bepréselhető szigetelő lemezt nem válal senki , mivel nincs egyenes fugasor.

Milyen későbbi problémát okozhat ha még is leszigetelném kivülröl ( az alap mellett megásva) a lábazatot.

A ház maga egy természetes dombon van, a domb "alatt" 5-6 méter mélyen faragott, tufa pincék vannak. Abszolut belviz, szivárgó víz mentes a ház környéke. Maga a ház is kiemelkedik a talajszintből. A ház körul akár 80 centi mélyen is körbe bírom ásni a lábazatot.

 

Másik kérdés, hogy ezt a tufakőfalat gondolom célszerűbb közetgyapottal szigetelni?

Párnafa rendszerrel szeretném, és külső faburkolással, hogy valamennyire "lélegző" maradjon a fal és a szigetelés.

Milyen vastag és milyen tipusú szigetelest volna érdemes a falakra tenni?

 

Hiretelen ennyi kérdésem lenne.
A többit menetközben.=)

 

Köszönöm a válaszokat.

 

Üdv

Kezs

 

Előzmény: nopánick (870)
szekimilu Creative Commons License 2012.01.23 0 0 871

Rendben van, köszönöm mégegyszer a segítségedet !

Előzmény: nopánick (870)
nopánick Creative Commons License 2012.01.23 0 0 870

Nincs....

 

A parketta alá padló alatti vízszigetelés híján (vélelmezem ez sincs),

amúgy sem tehetnél valamire való hőszigetelést sajnos, mert az alja

nedvesedne-penészedne az alatta hidegebbé váló beton miatt.

 

Talajon fekvő padlóban csak, akkor biztonságos a hőszigetelés, ha van vízszigetelés is alatta.

 

A lábazat erőteljes hőszigetelése, nagyjából pótolja padló alattit is.

A padló alatt a szezon elején átmelegszik a talaj (ez kis veszteség évente)

De, mivel a lábazati hőszigetelés OLDALRA már nem engedi hűlni (mint eddig)

így a veszteség erősen lecsökken a padlón át....

 

Lefelé ugyan elmegy valamennyi, de a talaj (ha nem vizes) csak közpes hővezető

így 1-2 méter mélységben már elenyészik a padló melege okozta hőlépcső benne.

 

Ez az 1-2 méter mély talaj réteg az amit a szezon elején fel kell fűtened, minden évben 1X

Pár tíz m3 gáz árán...

Előzmény: szekimilu (869)
szekimilu Creative Commons License 2012.01.23 0 0 869

Most még a télen megcsinálom a pincét , tavasszal pedig az alap és a fal szigetelését !

Akkor ha a fal és az alap bevan szigetelve, nincs nagy jelentősége annak ha a laminált parketta alá nem teszek esetleg lépésálló szigetelést ?

Előzmény: nopánick (866)
nopánick Creative Commons License 2012.01.23 0 0 868

1500 m3/év ...

 

Igen, sőt én az előbb melegvíz és főzés nélkül, az ott írt U értékekkel, inkább csak 1100 m3 hoztam ki.

Előzmény: szekimilu (864)
szekimilu Creative Commons License 2012.01.23 0 0 867

Hopp elnézést, most vettem észre a bírásodat, nagyon köszönöm a segítséget, és , hogy időt szántál rám !

Nagyon örülnék ha a következő telet ennyiből kitudnám hozni !

 

 

Előzmény: nopánick (863)
nopánick Creative Commons License 2012.01.23 0 0 866

HA, a lábazatot körbe hőszigeteled akkor a padló alatti alzjat betont nem éri meg felverni.

Előzmény: szekimilu (862)
nopánick Creative Commons License 2012.01.23 0 0 865

A 8 cm nem fog ártani, de h acsak 6 cm lesz az is elmegy.

... a lábazat is nagyon fontos lenne kívül körben!

 

Amíg nincs kívül is hab a lábazaton, addig a belső gallér

(és plafon fal közeli része körben) korlátozott  hatású lesz,

hisz kívűl szabadon hűl a beton+vasbeton szerkezet és ...

...a beton sajnos nagyon jó hővezető, tehát szívja ki a meleget.

Előzmény: szekimilu (862)
szekimilu Creative Commons License 2012.01.23 0 0 864

Bocsánat a sok offolásért !

 

Ha évente elmeg 3600m3 gázom

 

 

Mint laikus számolva :

1:

 

Van kb 20m3 nyílászáróm kb : 2k de lehet hogy rosszabbak

Gázból 40000Ft nyit enged ki évente

 

2: ha szigetelem a falakat 0.2 értékig a 150m2 30000Ft enged majd el (most 0.7 100000Ft gáz )

 

3:

Padlásom most, hogy rajta van a 20 cm paplan durván ez is 0.2 K és 110m2 22000Ft évente gázból

 

4:

 

Ha most a pincére felragasztok 8cm grafitost akkor az is 0.2K ?? lesz és 14000Ft gáz megy el majd a kb 50m2 en évente ? Plusz a pincézetlen 60m2 padlóm 0.6 al számolva 36000Ft

 

Ez összesen 142000Ft gáz ha kb 30000Ft ot kiszellőztetek elképzelhető durván 200000Ft ből 1500m3 ből kihúzhatom a telet ?

 

 

 

 

 

Előzmény: szekimilu (862)
nopánick Creative Commons License 2012.01.23 0 0 863

A 20 m3/nap azért a hideg napokhoz tartozik.... átlaghőmérséklet 0 fok körül.

A fűtési szezonban viszont +4 fok körüli az átlag hőmérséklet.

 

Így 16/20=0,8 az arány, vagyis cirka 16 m3 a szezon napi átlaga.

 

Egy hőszigeteletlen és egy hőszigetelt ház között az is eltérés, hogy

 

- mivel a falak kevésbé hidegek, 2-3 fokkal is kisebb lehet a benti hőmérséklet

elég a 21 fokos levegő a mosatni 23-24 fokos helyett, ami kevesbb fűtést jelent.

Mennyi egyébként most a benti hőmérséklet a szoba közepén 1,5 méter magasan?

2 fok csökkenés 12% energia megtakarítás máris 16*0,88=14 m3-nél tartunk.

 

A jól hőszigetelt házban a fűtési szezon si rövidebb valamivel,

mert a belső hulladék hő (emberek, TV, számítógép, vasaló, főzés)

a lecsökkent energia igyényből nagyobb részt képvisel, így gáz marad meg.

Ez a rövidebb szezon úgy 170 napra tippelhető....

 

-----------

 

Nem a fűtés az igazi vámpír, hanem a pincéről és lábaztról íratk szerint

az csodálatos beton-vasbeton szerkezet a padló széleken ill. lefelé.

 

Az az érzésem, hogy ezeknek a rendbe rakásával még

a fal szigetelsénél is bőven több gáz takarítható meg.

 

Ez egy cirka 100 m2 ház lehet az eddigi info morzsák alapján.

Van tehát 150 m2 fal, ami az ablakok rontó hatásával mondjuk átlag U=0,28 lesz.

Vagyis (17 fok hőlépcsővel) átlagosan 0,28*150*17=714 Wattot fogyaszt.

A 100 m2 padlás, ami úgy U=0,20  lehet 0,20*100*17=340 Watt

A lábazat és pince födém a javsolt hőszigetlesek után átlagban

mondjuk U=0,60 lesz és 0,60*100*12=720 Watt

------------------------------------------------

Átlagos fűtési igény: 714+340+720=1654 Watt >> 1,774 kW

(a maximális -15 fokban pedig, 1,774*36/17=3,76 kW körül)

 

Legyen a szezon 170 napos és napi 16 óra legyen gázból fűtve

(a többi a hulladék hő) akkor 1,774*170*16=4825 kWh/év kell.

 

Ehhez hozzájön még a szellőzi veszteség, ami ekkora házban ~ 3000 KWh/szezon.

 

Összesen kell 4825+3000=7825 kWh energia gázból.

Ami 7825/9,44=830 m3 gáz energia tartalma.

 

Az említett régi kazán hatásfoka ~80% vagyis 830/0,8=1038 m3 gázt

kell kifizetned, hogy a kazánből kijöjjön a szükséges 7825 kWh

 

-------------------

 

Szóval, a kellő hőszigetelések után a fűtésre 1000-1100 m3/év jósolható.

 

Ehhez jön még a melegvíz napi ~1 m3-rel, ha gázzal készül

ill. a sütés-főzés napi 0,3-1,2 m3 szokásoktól függöen.

 

Előzmény: szekimilu (860)
szekimilu Creative Commons License 2012.01.23 0 0 862

Nem nincs a padlóban semmi szigetelés, ez  a ház a 70 es évek végén épult, itt a pince felett méterenként hosszában sinek vannak közte pedig beton , a szobákban laminált parketta konyha fördő ott járólap !

 

Akkor mégis megpróbálom a 8 cm grafitost, a pince falon pedig 50 cm körbe gallérként felteszek !

 

 

A ház másik fele alatt nincs pince, mindenhol laminált parketta van , gondolom 20-25 cm aljzatbeton alatta meg föld, ott érdemes lenne felszedni a parkettát és alá valami lépésálló szigetelést tenni 2 cm vastagon ?Betont semmi képpen nem szeretném feltörni !

Előzmény: nopánick (861)
nopánick Creative Commons License 2012.01.23 0 0 861

A pince kb 100 cm-re van leásva 80 - 85 centivel emelkedik ki

a talajszint fölé, 25 cm vasbeton a padló (pince plafonja )

 

...és nincs semmilyen hőszigetelés a padlóban?

Ha, nincs akkor jóval hatásosabb lesz a pinceplafon hőszigetelése

a korábban saccoltnál, mivel ettől jobbnak becsültem látatlanban a meglévő födémet.

 

Kívűl a pincefödém élén és a pincefalon sincs hőszigetelés?

Ha, nincs akkor aranyat érne megcsinálni legalább a járdáig.

Mert, egy ilyen hőszigeteletlen vasbeton szerkezet,

igen erős energia vámpír... körben a fal-padló saroknál.

Már 4-5 cm XPS hab is igen jó hatású tud lenni itt is.

Bár, az igazi a 8-10 cm ....

Előzmény: szekimilu (858)
szekimilu Creative Commons License 2012.01.23 0 0 860

Bocsánat ha sokat írok !

 

Ha átlagosan 180 napot tüzelünk egy évben, akkor nekem még mindig elmegy napi 20m3 számolva évente 3600m3 gáz !

 

Ha tavasszal beszigetelem a falakat 12cm epsel ,akkor  a gázszilikát falam k értéke lemegy kb:0,2 re 600Ft-ot nyerek m2-enként éves szinten , akkor ez összesen évente 90000Ft megtakarítás a falon kb 650m3 gázból , és akkor még mindig 3000m3 gázt fogok elfogyasztani évent ?

 

Nagyon rossz lehet a fűtésem ?

Régi lemez kazán , gravitációs központi fűtés, gázkazán pedig régi thermotéka gázkazán !

 

 

 

Előzmény: szekimilu (858)
nopánick Creative Commons License 2012.01.23 0 0 859

Akkor, várhatóan a korábbi megtakarítási számok cirka 85-90%-lesz igaz rá.

Mivel, pár fokkal melegebb, mint a szabadtéri átlag hőmérséklet a fűtési szezon alatt.

Előzmény: szekimilu (857)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!