Ebben a topikban írom majd meg a vonatos honlapom frissítéseit, ide lehet írni az elismeréseket, vagy a rosszalló megjegyzéseket, esetleg a hibák javítását.
A február 18-án esedékes fotótehervonattal kapcsolatos fejlemény, hogy a vonatba az Uba-kon felül jó eséllyel sikerülni fog fával (nem csak gallyakkal) rakott teherkocsi(ka)t is besorozni. A LÁEV-en rendes fával rakott tehervonat már jó pár éve nem közlekedett, így ez valódi kuriózum lesz!
A vegyesvonat vagy követő nosztalgiabusz kérdése még nem dőlt el, de az eddigi visszajelzések alapján a vegyesvonat vezet.
Az utat előreláthatóan a hétvége táján hirdetjük majd meg, onnantól lehet majd ténylegesen is jelentkezni rá az akkor megadott módon. A részvételi díj várhatóan 3000 Ft,- alatt lesz. Ez a fotósvonat díja, így, ha a különbuszra is lenne igény, akkor az értelemszerűen e fölött értendő.
A menetrendet igyekszünk úgy kialakítani, hogy a vonat lehetőleg elérhető legyen a távolabbi országrészekből is, illetve, hogy haza is lehessen jutni.
Ha sikerülne megoldanom a szállást, akkor lehet, hogy engem is érdekelne. Ha tudnék menni, akkor nekem a busz nélküli megoldás érdekelne teher- vagy vegyesvonattal.
Viszont, ha a többség vegyesvonatot szeretne (ill. ha egyéb szempontok is aféle mutatnak) akkor az is jó lesz. Esetleg még szóba jöhet két vonatos megoldás is (elől személy, mögötte teher), de az sok szempontból - főleg személyzet létszámkorlátai - körülményesebb.
Természetesen ez a kérdés is részét képezi az igényfelmérésnek! Annál is inkább, mert a busz-nem busz kérdése költség szempontból sem mindegy.
Akkor ezek szerint van egy szavazatunk a vegyesvonatra, busz nélkül. A LÁEV-fórumon ugyanakkor felmerült egy olyan ötlet is, hogy ha már busz, akkor legyen ráncajtós Ikarus 280, vagy 260.
Engem is érdekelne. Ha az igény felmérésének részét képezi a nosztalgia busz kérdése is, akkor én inkább a vegyesvonatot szorgalmaznám, de a másik megoldás esetén is részt vennék.
Ezen a fórumon is szeretném jelezni, hogy 2012. február 18-ára szerveződő-félben van egy vasútfotós program a LÁEV-re!
Jelenleg fel szeretném mérni az igényeket, hogy kb. hány résztvevőre számíthatunk, kinek nyeri el tetszését a terv, esetleg milyen ötleteitek lennének még.
Az elképzelés nagyjából a következő:
-fotótehervonat Miskolc - Garadna és vissza úton a "leginkább LÁEV-es" Mk48-assal, azaz a D02-508-assal és a lehetőségek függvényében minél hosszabb tehervonattal - a "minél hosszabb" tehervonatban mindenképpen benne lesz a két Uba, illetve amit még lehet, reményeim szerint néhány meglepetéssel is, valami olyannal, ami már nagyon régen nem volt a LÁEV-en
-fotós személyvonat a B-26-ossal és egy kocsival az Erdei Iskolához a szárnyvonalon
-"járműparádé" Majláth-telephelyen
-ha van rá igény, megrendelhetjük vonatkövetéshez az MVK Zrt. valamelyik (kellő érdeklődő esetén akár mindkét) nosztalgia Ikarus autóbuszát, vagy ha ez nem, akkor csinálhatunk vegyesvonatot is.
Ez a program kifejezetten vasútfotósoknak szól, tehát csak olyanokat várunk, akik fotózni szeretnének és be is tartják az ekkor elvárt íratlan szabályokat.
Kérem tehát, írjatok, számíthatunk-e érdeklődőkre a topik közönsége részéről.
A két különvonat 10 órakor indul Gyöngyösről. Persze lehet korábban is érkezni, a fűtőházban már hajnalban indul az élet. Az érkezést még nem tudom pontosan, mert még nem választottuk ki a reflektoros fotózás helyszínét. El tudom képzelni, hogy ez Gyöngyössolymoson lesz, és azt is, hogy a kisvasutasok nagyon rugalmasan állnak a kérdéshez. Amúgy kb. 16-17 órakor lesz vége, igény és érdeklődés szerint.
Érdeklődnék, hogy tudsz-e időpontokat írni? /Gyöngyösről indulás, Gyöngyösre visszaérkezés/. Fontolgatom, hogy jönnék én is. Nekem egy 9 óra körüli Gyöngyösi indulás lenne a megfelelő.
A lajosházi fotósvonatra megjött a 35. jelentkezés, vagyis megvan a szükséges létszám. Műszaki problémákról nem tudok, a gőzös nagyon jól és főleg "szépen" megy. A fotóhelyek is alakulnak, ki lesz töltve az idő. Lehet, hogy egy kicsit Lajosházán túlra is fel lehet húzni. Ebéd is lesz, nem a panzióban, de a kisvasutasok megoldják.