Keresés

Részletes keresés

elemes2 Creative Commons License 2012.01.08 0 0 41553

50% túlzás. én valami noname grafitos EPS-t vettem 6 cm vastagságban kb 1000 Ft/m2 árban (számlával). kétlem, hogy az austrotherm ez alá menne.

Előzmény: Pitylogós (41551)
323d Creative Commons License 2012.01.08 0 0 41552

Helló!

Egy kis segítséget szeretnék kérni:

A padlásomat szeretném szigetelni. Ez egy régi építésű vályogtégla ház és a padlása valamikor úgy volt szigetelve, hogy a felső deszkákat sárral tapasztották le. A későbbi bővítés során viszont ez már nem lett tovább megoldva és most a végeken kimegy a meleg levegő. A hozzá toldott részeknél a gipszkarton fölött fólia van, majd 10 cm üveggyapot, és hiányzik fölötte a páraáteresztő fólia. A minap találtam a neten hungarocell lapokat, amikbe kör alakú lyukak vannak . 60x80 cm-es kb 3-4 cm vastag. Csak el kell érte mennem, tehát ez elég olcsó, de tudom ez magában nem elég, úgy gondoltam hogy ezekből egy kb. 10 cm-es magasságban szigetelek, majd fölé terítek egy 5 cm-es üveggyapot réteget és párazáró fóliát, erre pedig vmilyen deszkázás kerülne. Kérdéseim: mennyire jó szigetelést várhatok tőle? Az üveggyapot megfelelő zárást biztosít vagy a hungarocell lapok széleinél használjak purhabot? Kell a párazáró fólia és a deszka között légrést hagynom? Ha a hungarocell lapokat átfedéssel teszem akkor is kell fölé üveggyapot? A gerendák 15 cm magasak, ha ettől vastagabb szigetelést akarok, akkor gondolom azokat is magasítanom kell. 

Előre is köszi, üdv.. 323d

Pitylogós Creative Commons License 2012.01.08 0 0 41551

Tudom, hogy az Austrotherm gyári árjegyzék nonszensz árakat tartalmaz, kb. milyen aránnyal érdemes számolni? Lista -40-50%?

topikolos Creative Commons License 2012.01.08 0 0 41550

És fölül-alul rendesen le van zárva a szigetelés? Vagy esetleg mint néha szoktak ide írni ilyet: átszellőztetett a szigetelés?

 

A védőcsövek nincsenek esetleg kivezetve a padlásra?

Előzmény: piul (41542)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.01.08 0 0 41549

 

Szia!

 

Köszönöm szépen, sikerült is letöltenem. Azt hsizem egy darabig el fog tartani, mire kiokumulálom, hogy hogy is jutok el az áhított célig (ld. előző hozzsászólásom). :)

 

Esetleg egy kis segítség, hogy miként is érdemes elindulni? :)

 

Üdv': _Zsolesz_

 

Előzmény: hAnd (41548)
hAnd Creative Commons License 2012.01.08 0 0 41548
Winwatt program, letölthető a meditherm honlapjáról legálisan
Előzmény: _Zsolesz_ (41547)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.01.08 0 0 41547

 

Sziasztok!

 

Létezik olyan internetes/online progi/hopnlap, amivel meg lehet határozni, le lehet modellezni egy nem fűtött térben kialakuló hőmérsékletet, úgy hogy ismerjük az adott nem fűtött teret mind a kültértől, mind a szomszédos fűtött tértől elválasztó határoló elemek (falak) anyagait, rétegfelépítését, és természetesen adott a fűtött belső tér illetve a külső (környezeti) hőmérséklet.

 

Előre is köszönöm!

 

Üdv': _Zsolesz_

 

 

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.01.07 0 0 41546

30 km/h sebeségű szél okoz 50 pasal nyomást/vákuumot a házban,

ekkora nyomással tesztelik pl a passzívházak légtömörségét (blowedoor teszt)

Előzmény: Mekk Elek ezermester (41540)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.01.07 0 0 41545

A 41540-es beszólásom nem volt megelégedésedre?

Előzmény: Szbubu (41544)
Szbubu Creative Commons License 2012.01.07 0 0 41544

Figyelek mester nagyon! Csak úgy iszom a szavaid...

Előzmény: Mekk Elek ezermester (41534)
piul Creative Commons License 2012.01.07 0 0 41543

38-as porotherm Hs téglák, szigetelés előtt nem volt kívülről vakolva és nem látszik a tégla sehol, tehát elvileg jó a szigetelés.

 

 

piul Creative Commons License 2012.01.07 0 0 41542

Sziasztok!

 

Köszi a válaszokat.

ez a nyomás dolgot még emésztenem kell, de majd kitisztul idővel:-)

A pillangó szelep megoldás lehet, de nem hiszem, hogy tökéletes.

 

Egy másik gondom, idevonatkozó, kívülről levan hungarocelezve a ház(földtől koszorúig), de szélben szelelnek a konnektorok.

Hogyan jut a konnektorhoz a szél, nem a védőcsőben.

 

Ha ezt vki megtudja nekem mondani, hol talál be a szél a téglák közé, ügyes gyerek.

 

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (41541)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.01.07 0 0 41541

"nem a szel miatt jon be a cug, hanem a nyomas miatt. ami persze nincs, ha nincs szel."

 

A "huzat" sokszor VALÓBAN huzat, tehát a hőmérsékletkülönbségek is mozgathatják a levegőt (mint pl a kéményben).

Ha szélcsend ellenére egy lyukon húz be a hideg levegő (= cúg), akkor erősen valószínű, hogy a ház egy (vagy több) másik, magasabban lévő lyukán ugyanannyi meleg levegő távozik éppen kifelé.

Előzmény: halaloszto (41539)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.01.07 0 0 41540

Sejtem, hogy mire gondoltál, találtam két jó kis ábrát, kinagyítottam:

 

 

A piros négyzet a ház, a bal oldali képen a nyilak a szélirányokat mutatják, ahogy a szél megkerüli a házat (a képet félbevágva kb hasonló történik a függőleges síkban is)

a második kis képen a nyilak a nyomás irányát mutatják (a nyilak hossza meg a nyomás erősségét).

Előzmény: Mekk Elek ezermester (41534)
halaloszto Creative Commons License 2012.01.07 0 0 41539

"Szerintem egy sík felületen lévő lyukon (=házfal) elsősorban nem azért áramlik befelé a levegő, mert éppen abból az irányból fúj a szél,"

 

 

ertem. nem a szel miatt jon be a cug, hanem a nyomas miatt. ami persze nincs, ha nincs szel. nem kellene kevesebbet inni?

 

vajk

Előzmény: Mekk Elek ezermester (41538)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.01.07 0 0 41538

"es szelcsendben miert lesz a fal kulso oldalan nagyobb nyomas mint a lakasban,"

 

Szélcsendben a nyomások folyamatosan ki tudnak egyenlítődni, tehát olyankor a külső és a belső nyomás szerintem gyakorlatilag egyenlő. Kivéve persze, ha a szellőtető rendszer másképp van beállítva :)

Előzmény: halaloszto (41537)
halaloszto Creative Commons License 2012.01.07 0 0 41537

es szelcsendben miert lesz a fal kulso oldalan nagyobb nyomas mint a lakasban, es mitol lesz vakuum a masik oldalon?

 

vajk

Előzmény: Mekk Elek ezermester (41532)
elemes2 Creative Commons License 2012.01.07 0 0 41536

a széllel PÁRHUZAMOS felületen meg kisebb lesz a nyomás.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (41534)
elemes2 Creative Commons License 2012.01.07 0 0 41535

részben dinamikus nyomásviszonyok (elsősorban a szélviszonyok miatt) okozhatnak eltérő légnyomást, no meg az is, ha bekapcsolsz valami szellőztető berendezést (elszívó WC-ben).

Előzmény: Szbubu (41533)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.01.07 0 0 41534

"Ezt a légnyomás dolgot kifejtenéd bővebben? Nem egészen értem."

 

- azt nem érted, hogy a ház szél felőli oldalán a szél segítségével hogyan lesz magasabb a légnyomás,

- vagy most pótoljuk be a hetedikes fizika "légnyomás" fejezetét?

:)

Előzmény: Szbubu (41533)
Szbubu Creative Commons License 2012.01.07 0 0 41533

Szia!

 

Ezt a légnyomás dolgot kifejtenéd bővebben? Nem egészen értem.

 

Köszi.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (41532)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.01.07 0 0 41532

"Alulról nem fúj a szél... tegyél rá egy alul nyitott takaró zsebet-könyököt."

 

Szerintem egy sík felületen lévő lyukon (=házfal) elsősorban nem azért áramlik befelé a levegő, mert éppen abból az irányból fúj a szél, hanem azért, mert ott a fal külső oldalán nagyobb a légnyomás, mint benn a lakásban (a ház túloldalon meg vákuum van). Márpedig ebben az esetben szinte tökmindegy, hogy merre kanyarodik az a cső odakint...

Előzmény: nopánick (41527)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.01.07 0 0 41531

Hőhíd ott mindig lesz, de hatása jelntősen csökkenthető,

pl ha két helyen zárod le a csövet (pl a fal külső és belső síkjánál) így a közéjük került levegő"dugó" valamelyest csökkenti a veszteségeket

és/vagy a pillangószelep felületére mindkét oldalon ragasztanék pár milliméter vastag zártcellás (pl polifoam vagy EPDM) habot.

De ettől sajnos még nem lesz a légzárás tökéletes, márpedig az lenne az igazi segítség.

Előzmény: piul (41525)
ggyano Creative Commons License 2012.01.07 0 0 41530

Nekünk is zörgette a szél a páraelszívó gyári pillangószelepét, így a következő megoldás született:

 

 

Egy vaterán lecsapott zsalumozgató motort fogtunk be a működtetésre. Jó lett.

Előzmény: KömKel (41526)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.01.07 0 0 41529

"Az a gondom, hogy befúj az északi szél, pedig lamellás, de az ezek szerint nem sokat ér."

 

Ahol igazán számít az energiaspór (pl alacsonyenergiás házak) ott már nagyon nem mindegy, hogy menyire van zárva a konyhai elszívó lyuka amikor éppen nincs rá szükség. Ilyen jól záró lamellást én még nem láttam, a komolyabb gyártmányú pillangószelepek (elforduló ill. kétszárnyú)  jobbak, de azoknál se várj tökéletes légzárást.

Előzmény: piul (41525)
öregfa.. Creative Commons License 2012.01.07 0 0 41528

Rakjál bele pillangószelepet, csak arra figyelj, hogy valami minőségi darabot vegyél, némelyik iszonyúan zörög a szélben, mert gyenge a rugója és nem is túl jól zár. 

Előzmény: piul (41525)
nopánick Creative Commons License 2012.01.07 0 0 41527

Alulról nem fúj a szél... tegyél rá egy alul nyitott takaró zsebet-könyököt.

 

 

Előzmény: piul (41525)
KömKel Creative Commons License 2012.01.06 0 0 41526

Ha külső térre van közvetlenül kivezetve, akkor szerintem csak a motoros zsalu segithet, de az is csak csökkenti a hőhidat, megszüntetni nem nagyon lehet (hacsak nem kötöd bele a szellőztetőrendszerbe megfelelő szűrőkkel)

Előzmény: piul (41525)
piul Creative Commons License 2012.01.06 0 0 41525

Sziasztok!

 

Szerintetek a konyhai szag és páraelszívót hogyan lehet hőszigetelni, hogy ne legyen hőhíd?

 

Az a gondom, hogy befúj az északi szél, pedig lamellás, de az ezek szerint nem sokat ér.

 

 

Üdv: Piul

 

Lmr Creative Commons License 2012.01.06 0 0 41524
Akkor csak egy 80-as cső kell neked, amin szív kintről friss levegőt.
Előzmény: elemes2 (41510)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!