Igen, ezt a bal láb a gázon, ezt már többször megkaptam, 189 cm magas vagyok és sehogyan se találom a kényelmes szék pozíciót. Nincs tempomatom, úgy gondoltam, hogy az csak autópályára jó, én meg ritkán járok azon, nagyrészt hegyi utakon (Erdély, Szlovákia, Ausztria) mászkálok. A középső konzol jobb térd az igen az borzasztó, beültem szalonban a Yettibe, Octavia-ba ugyanaz az érzés, csak a Superb-be volt más, de az nekem túl limunizos. Valószínű, hogy tempomat szerelés lesz belőle.
Áldott Boldog Új Évet minden Skoda használónak! Magas ember lévén, problémás az első ülés beállítása a Roomsteremnél, középső konzolt térdem veri, bal lábam elzsibbad egy óra után a gázpedálon tartva , bármilyen ülés pozíciónál. Ha nagyon magasra állítom az ülést, akkor látóterembe zavaróan bekerül a szélvédő felső vége. Azon töröm a fejem, hogy milyen más Skoda ülése passzol ebbe az autóba? Van még valakinek hasonló tapasztalata?
1.4 PD TDI-ben gyerekjáték, hóesésben, sötétben, szakbolt előtti parkolóban néhány perc az egész. Szerencsére mert évente kell cserélnem igaz ezek standard H7-es egy 1000-ért.
Tegnap belenéztem az ügyeleti kocsi gépterébe is. Hát az 1,2-esnél még nagyobb "szívás" az izzócsere, mert bal oldalon van a légszűrő, így az akku előbbre került, a fényszóró izzókhoz már nem lehet hozzáférni tőle...
valamikor tavasszal volt értekezés a különféle, "emelt fényerejű" izzókról. Én márciusban tettem be a fényszórókba a Tungsram "90%-kal erősebb" fényerejű izzóit. Eddig bírták, azaz kb. 280 üzemóra elteltével egy hét különbséggel égett ki mindkettő.
Nem tudom, másnak van-e pozitív tapasztalata; szerintem három-négyszeres árat a "sima" izzóhoz képest nem ért meg.
A tapasztaltaktól kérdezném, hogy az első helyzetjelzőben a kocsi elejének lebontása nélkül csak nőgyógyász-kezekkel lehet izzót cserélni, vagy van valami hasznos trükk a virsli ujjú tulajdonosoknak? (Különösen a jobb oldalon nagyonn benszülött a szerkezet.)
hátul a két szélső ülés hossz irányban is állítható. Ehhez javaslom, hogy ülj rá az ülésre és úgy próbálkozz "magad alá nyúlva" (némi erő kell hozzá, hogy megmozduljon.)
A csomagtérbe való félköríves tartó szerintem legfeljebb libatoll szállítására használható; a dinamikus erők hatására már 1-2 kilogramm tömegű cuccnál nem működőkéondolom érdemes néhány skodás boltot megkérdezni (pl. Tatai út, Ecseri út, hogy van-e és ha igen, mennyiért.)
A radar érzékelőjéhez nem tudok hozzászólni. A műszerfal alatti rkeszek elég idétlenek így, nem tudom, létezik-e fedél hozzájuk.
Múlt héten vettem panorámatetős, 3 éves, 1.4 16V-es Roomstert. Nagyon tetszik csak 1-2 dolog hiányzik még és /vagy nem működik.
Szóval van pár kérdésem:
1. A hátsó üléssort előre,hátra is lehet állítani? Nekem nem sikerült hiába húztam fel az ülés alatti fogantyút.
2. Ha hiányzik belőle pár csomagtéri rögzítő cucc (félköríves műanyag tartó, kerékív feletti polc, csomagtérháló, stb) hol érdemes venni?
3. Tolatóradar "szemét" vagy érzékelőjét 2 nap után benyomta a lányom. Hogyan szedjem ki, vagy hogy férek hozzá? Csak szervízben?
4. Elől a műszerfal alatt vannak rekeszek, de nem zárhatók. Ezeket lehet vajon cserélni fedeles, zárható (mármint nem kulcsra szeretném zárni) tetejűre?
HI. Volt fabia II. 1.4 86 le, roomster scout 1.4 86 le+ chip. Van Yeti 1.2 tsi 105. A Yetiben kellemeset csalódtam ezzel motorral. Na ja mennék az 1.8 tsi 160 le-sal is. Én már nem venném a skodába ezt a szívóbenzinest. Irdatlan mennyiségű cucc elfér benne. Nagyon szerettük. Mentem 1.2 tsi 105 le roomsterrel. Bőven jó és mosolyogni fogsz vezetés közben.
Sok sikert, jó nézelődést. Újat vagy használtat gondoltál. Áll a piac nyerő helyzetben vagy. Ezt tapasztaltam a Yeti vásárlásnál is. Főleg vidéken és nem az über arc budapesti kereskedőknél.
Nekem egy 1,2 TSI 105 LE-s van, szerintem kell ennyi hozzá megpakolva klímával, de ez tulajdonképpen pénz kérdés, hozzá lehet szokni egy kevésbé dinamikushoz is (előző autóm egy dízel Berlingo volt). Itt már dícsérték a kis dízelt is, olvass vissza. Az 1,4 benzinesbe még bele lehet tenni chipet is. Sok szerencsét a vásárláshoz!
1.6-ossal járok, alul van nyomaték, 160-ig van erő is, e felett már semmi. Ha tök sík úton (M5) mész, lassan fölmegy 180-ig és ott a vége. De akkor 12,5 a fogyi!
Most egy 1.3-as feliciát használok, és hezitálok a Fabia II (combi) és a Roomster között. Az 1.2-es ki van zárva. Használt dízelektől félek (1.9-es ritka, drága, 1.4-es nem tudom milyen megbízható) 1.6-os benzines szintén ritka. Szóval marad az 1.4-es benzines. Nem tudom, mennyire boldogul ez az 1200 kg-mal. Fábia combit tűrhtően viszi, azzal oké. A roomster viszont a fiatalossága miatt tetszik.
Kösz az infót, hétvégén lecseréltem az olajat, de jött anyósom /azóta is nálunk van :-( / és erre már nem jutott időm.
A ZS+U -nál szoktam alaktrészeket venni, sajnos ennek a szűrőnek a dobozán nincsen semmi felirat, de legalább a szűrőn fel van tüntetve a légáramlás íránya. Nagyon rossz, hogy a méregdrága gyári és a használhatatlan kínai gagyi között nincsen sok választása az embernek....
Az anyósülésnél feküdj alá a műszerfalnak; a középkonzolhoz közel találsz két elhúzható műanyag csúszkát; ha azt eltolod (ha jól emlékszem egymás felé), a pollenszűrő a kerettel együtt lefelé kihúzható. Csak jó minőségű szűrőre érdemes cserélni. (Olcó pici kínai, amit mindegy hogy raksz bele, nem jó akkor sem, ha a dobozra rá van írva az 'original parts'.)