Vártam néhány napot, mielőtt beírtam, kíváncsi voltam, valaki reagál-e arra, hogy a Mátrai Erdészet volt olyan kedves és megtisztelt azzal minket, hogy tájékoztatott a területükön lévő erdészeti munkákról, mely információval valljuk be kezet nyújtottak felénk, túrázók felé, védelmükbe vették testi épségünket és odafigyeltek a kényelmünkre.
Nos uraim, hölgyeim, mi túrázók ezt a kezet szépen hagytuk a levegőben ácsorogni és egy kanyi "köszönjük az információt" nem voltunk képesek visszaírni.
Ssimi remélem nem késő, engedd meg, hogy eléggé megkésve, de megpróbáljam pótolni a mulasztásunkat és minden túratárs és természetet járó ember nevében köszönjem meg Neked a tájékoztatást! Isten tartsa meg ezt a jó szokást és személy szerint én nagyon bízom benne, hogy a jövőben hasonló információk birtokában teljes egyetértésben járhatjuk az erdőt mindannyian - túrázók és erdészek egyaránt.
A Mátrafüredi Erdészet felhívja a kirándulók, túrázók figyelmét, hogy gazdálkodási területén fakitermelés ill. társas vadászat miatt az alábbi korlátozásokra számíthatnak.
Január 31-ig Galyatetőn a kék, piros és sárga sáv turistautak mentén a Nagyszálló és a Péter hegyese kilátó között fakitermelés lesz, ezért ezen az útvonalon fokozott figyelemmel közlekedjenek.
Január 7-én, szombat délelőtt vadászat miatt lezárásra kerül a piros sáv turistaút a Máriácska és Mátraháza között, a sárga sáv turistaút a Rákóczi-forrás és a Református üdülő között, valamint a Gyökeres-forráshoz vezető sárga kör jelzésű út is.
Január 7-én, szombat délután Mátrafüredtől lesz lezárva a Kékestető felé vezető piros sáv a Négyeshatárig, a zöld sáv pedig a Vályús-kútig. Ugyancsak lezárásra kerül a piros négyzet jelzés a Csepegő-forrás és a Peresi erdészház között, illetve az Országok Kéktúra (kék sáv jelzés) Galyatető és Nyírjesi erdészház közötti szakasza is.
Január 8-án, vasárnap délelőtt is több turistaút lesz lezárva vadászat miatt: a Mátraszentimre és Gyöngyössolymos közötti piros sáv, a Szalajkaház és Blokkház közötti zöld négyzet, a Szalajkaház és Árnyék-bérc közötti sárga kereszt, valamint az Üstök-fő és Átal-kő közötti piros kereszt.
Január 11-én, szerdán a Galyatető és Karos-híd közötti sárga sáv, az Üvöltő-bérc és Szalajkaház közötti sárga kereszt, illetve az Országok Kéktúra (kék sáv jelzés) Galyatető és Nyírjesi erdészház közötti szakasza kerül lezárásra.
Január 14-én, szombaton a Gyöngyöstarján és a Világos-hegy közötti zöld háromszög, valamint a Zám-patak völgyében vezető zöld sáv jelzésű turistaút lesz vadászat miatt zárva a János-várától egészen a Nyikom-nyeregig.
A lezárt útszakaszok a helyszínen táblával is meg lesznek jelölve.
A balesetek és kellemetlenségek elkerülése végett kérjük, hogy a fenti útszakaszon a megjelölt időpontokban ne tartózkodjanak.
A továbbiakban várható korlátozásokról is időben tájékoztatást fogunk adni.
Biztos más a "kütyü" logikája, de azt tapasztaltam, ha egy útvonal jellege megváltozik (földút - aszfalt, stb.) akkor új "szakasz" van.
Nógrádsipek és Hollókő között van néhány feltűnő "váltás", érthetetlen, hogy miért nincs "szakaszolva".
Igen ez így van!
Ahol a burkolat váltásnál nincs megszakítva az útvonal az azért van mert eddig még senki nem jelezte számunkra, hogy ott megváltozik az útburkolat. Na ezért kell beszerezned egy GPS-t , hogy az ilyen helyeket jelezni tudd! :-)
Ez az újabb térkép már mutatja az útpontokat (POI-kat) az általad megadott helyen van egy híd azaz sejthető, hogy van ott valami vízfolyás. A turistautak.hu gyenge pontja a vízrajz, de alakul! Sajnos sokkal nehezebb egy patakot felmérni mint egy járható utat.
A "töréspontok" nem a felmérők, hanem a rajzolók miatt vannak jobban mondva a tuhu logikája miatt: A térképen a részegységek nem az utak, hanem szakaszok, amiket egy egyedi szám jellemez, így lehet egy utca első kilométerét aszfaltossal, míg az utolsó száz méterét mondjuk földúttal jellemezni. Ezeknek a paramétereknek a térképes megjelenítés mellett főleg az útvonaltervezésnél van jelentőségük. Néha egy egyenes útszakasz is több részre van osztva, holott nincs semmi változás, ennek sokszor rajzolástechnikai okai vannak. Én a tuhura csak trackelek, de felméréskor van, hogy megyek egy úton, majd letérek róla, egy másik alkalommal pedig az ellenkező irányból érkezem a letéréshez. Ilyenkor Hev, vagy valaki más berajzolja az utat, másik alkalommal pedig egy másik utat szemből. A térképnézegetőknek ez egy útnak látszik, de az adatbázisban két külön szakaszból épül fel
Igazából úgy konkrétan semmire, csak felvetődött a magasságadatok pontossága, és emlékeztem rá, hogy te belemerültél elég mélyen a témába :) Nekem a magasságadatok egyetlenegy dologra kellenek: a túrajelentéshez, pontszámításhoz. Ha teljesítménytúráról van szó, akkor mindig megbízom a szervezőkben, és az ő adataikat használom, saját mászkáknál pedig átlagolom a gps, és a rögzített gpx-ből a google earth által köpött értéket, kétség esetén pedig lefele kerekítek, nehogy szó érje a ház elejét, hogy jogtalanul zsebelek be két pontot :)
én cx-en úgy szoktam, hogy megnézem a trackből 250/4-gyel illetve 150/2.5-tel (érdekes, mert hiába van a kütyü mindig ugyanott, a hátizsák vállpántján, egyik track simább, másikban meg úgy ugrál a magasság mint az őrült)
aztán be szoktam puccantani az SRTM adatokból való dolgozást 150/2.5-ön és a háromból kitalálom mennyi is volt a szint :-)
Abból a fonálból kb. azt a lényeget szűrtem le, hogy az srtm_hun az jó ha a gépemen van, és azzal számolt szintemelkedés, egy átlagembernek teljesen jó :)
Geotagelésre én a GPSprune-t használom: http://activityworkshop.net/software/prune/ Java-ban íródott, egy darab jar-fájl, igaz, exiftool kell neki, de az meg egy darab exe :-P
:) Sok dologban jobb, mint a Mapsource, de én is általában ez utóbbit használom, ez áll jobban kézre. Viszont vannak benne ügyes dolgok, trackirány megváltoztatás, fényképek geocímkézése. Előbb-utóbb úgyis csak ez lesz :)
Az össz.szint az pontatlan, az is, amit a raszteres TUHU hoz. (Több, mint a valós.) Mindig kézzel követem végig a szintmetszetet Mapsource-ban (sőt a szinthez átváltok TopoGuide-ra, az alatt részletesebb szintvonalas felmérés van). Ha pontosabb adat kell, akkor végigkövetem az útvonalat a Topo felett, vagy papírtérképen. Automatikus szintre ott van az STRM_HUN.