Keresés

Részletes keresés

<Tycoon> Creative Commons License 2012.01.02 0 0 31623

Két embert halálra gázolt a vonat

Még nem tudni, kik az áldozatok, és hogyan kerültek a sínekre Kengyel és Tiszatenyő között. Tovább »

forrás: Index.hu

Bakterpartner Creative Commons License 2012.01.01 0 0 31622

Boldog új esztendőt kívánok mindenkinek ezzel az alföldi kis dízellel! q;-)

 

looksharp Creative Commons License 2012.01.01 0 0 31621

Annál az egy vonatpárnál nincs csatlakozás...

Na nézzük: Orosházára érkezőben egy vonat totál lyukba fut, ez a 37442. Viszont ha ezzel jövök, akkor 9:10-kor van busz Szegedre. Vagy 9:29-kor. Mindkettő gyorsjárat és mindkettő megáll a Budapesti körútnál.

A többi eset:

40 percet kell várni a 7249-től, a buszra meg egy órát.

30 percet kell várni a többi vonattól.

A 37448-nak nincs busz csatlakozása, mert a busz akkor indul, amikor a vonat (papíron) beér.

A 37444-nek "személybusz" csatlakozása van, sajnos többnyire maga komfort fokozatú Credo-val. Többnyire késik is.

A 37454-től a gyula-halas buszog is fél órát kell várni, is is viszonylag lassú, de kényelmes kocsit adnak rá általában.

 

Másik irány:

 

A 37449 ugye többnyire nem számít.

A 37447 az egyetlen, aminek csatlakozása van. Hátrány: ahhoz 5-kor fel kell kelni, hogy 6:30-re Rókuson legyek. Nekem ez hétvégén kellene, de nem fogok vasárnap olyankor felkelni...

A 37457-hez a Kkhalas-Gyula busztól fél órát kell várni. Kiesik. Illetve csak erős ényszer esetén.

a 37443-hoz 30 perces vasúti árakozás, hétvégén van busz, papíron 10 percet átszállással, de ekkor szólni kell a sofőrnek, hogy érjen be 14:55 előtt. Sajnos ezt a kocsit a Körös Volán elég leharcolt török MAN-nal szokta kiadni, a motor dolgozik, de a jármű alig halad. Ennek ellenére az elmúlt időszakban növekvő utasszámot tapasztaltam.

A 37441-hez szointén 30 percet kell várni a vonattól, ráadásul be sem lehet szállni a morotbe, mert többnyire még tolatnak vele. Vagy vársz a peronon, vagy a koszos váróterem... A busz nem játszik, mert 7 perc van átszállni, ami necces.

 

A Gyopáros-Orosháza hátközben munkába járáshoz meg jobb a bicikli.

A csütörtöki szegedre utat úgy oldom meg, hogy reggel vonattal Orosházára, sajnos mostanában szentesi jv-k társaságában, akiket nem feltétlenül szívlelek, délután meg a Gyula-Kkhalas busszal irány Szeged, 15 perc alatt a megállótól a lakásban vagyok, kényelmes sétával.

A visszaút mostanában változó. vagy busszal Oh és onnan kocsi vagy vonat Gyopi (mert helyijárat többnyire nem csatlakozik), vagy végig vonat, és akkor felk...rom az agyam  a fél órás dekkolás miatt, 5 percre a céltól.

 

 

 

Előzmény: nebenstrecken (31619)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2012.01.01 0 0 31620

Tom91-nél a válasz. A házibuliból az egyik ismerős vonattal ment haza. Kikísértem az állomásra, és ha már ott voltam lefotóztam a gyorsvonatot. Az estinél állandóan rengeteg Bz takarja a látványt.

Előzmény: gesztra papa (31618)
nebenstrecken Creative Commons License 2012.01.01 0 0 31619

És azon még nem gondolkoztál, ha már a 135 és a 147 között annál az egy vonatpárnál nincs csatlakozás, akkor a 135-össel párhuzamosan busszal utazol, a 147-es vonatát meg a buszhoz csatlakozva igénybe veszed? (elvégre a busz- és a vasútállomás nincs messze egymástól Orosházán)

Előzmény: looksharp (31615)
gesztra papa Creative Commons License 2012.01.01 0 0 31618

Képes voltál ezért ilyen korán felkelni? :-O

Vagy le sem feküdtél, hanem a szilveszteri buliból egyből az állomásra mentél?

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (31613)
Tom91 Creative Commons License 2012.01.01 0 0 31617

Vagy inkább le sem feküdt... :-)

Előzmény: Tastam (31616)
Tastam Creative Commons License 2012.01.01 0 0 31616

 B. Ú. É. K. mindenkinek!

 

Látom, ma is korán keltél.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (31613)
looksharp Creative Commons License 2012.01.01 0 0 31615

Mindenkinek nagyon boldog új évet kívánok!

Elkészült a tavalyi statisztika:

2011-ben 14286 km-t ültem vonaton, ennek költségvonzata 113 235 Ft volt. (Összehasonlítás: 2010-ben 10867 km volt 95 040 Ft értékben. A növekedés oka elsősorban az, hogy idén sokat túráztam, zömmel az OKT ÍDunántúli szaaszaihoz oda-visszautazás növelte a kilométereket.)

A volános statisztika  nincs még készen, de ott még nagyobb a növekedés, mivel a Szeged-Orosháza viszonylaton az elcseszett 147-es csatlakozások, illetve a szegedi helyi közlekedés megúszása végett túlnyomór részt az ősztől már átálltam a buszra.

Pu-pi-pa-pó Creative Commons License 2012.01.01 0 0 31614

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2012.01.01 0 0 31613

Az új év első fotója, friss ropogós:

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2012.01.01 0 0 31612

Neked is!

Lesz, csak ha nem történik valami a 140-es vonallal, akkor nem fog erre jönni a menetrendváltástól napi egy vonatpárra zsugorodott rola viszonylat.

Előzmény: Törölt nick (31609)
jozsefmk48 Creative Commons License 2012.01.01 0 0 31611

Annyi bizonyos,h a topik területén 2011es évet a RoLa vonatok terelése viszi a pálmát.

Reméljük,h az idén is lesznek ilyen esemény dús napok,mint ami volt tavaly.

 

Pár kép 2011ből:

 

Kecskeméten átépítették a vágányokat "a csillagos gyár" miatt,ezért ellátogatott a 19es Nohab is anyagolni ill. voltak itt más gépek is.

 

 

 

 

Mindenkit megmozgató esemény: a Rola terelés.

 

 

 

 

 

 

Algyői Tisza híd lezárása.

 

 

 

 

Nosztalgia vonat Kecson:

 

 

 

Részemről ennyi lenne 2011. :)

 

Az idei esztendőre Mindenkinek Kívánok eseményben és fotózásban gazdag Boldog Újévet!

 

Lovrin Creative Commons License 2012.01.01 0 0 31610

2011. évi statisztika

 

 

Idén is elkészitettem az éves statisztikámat.

2011-ben összesen 18 947 km-t vonatoztam (Magyarország: 17854 km, Belgium+Franciaország 1073 km, Románia 20 km), a beutazott magyar hálózat hossza 999 km-rel nőtt az évben, elsősorban a Dél-Dunántúlon.

A kisvasutak közül a balatonfenyvesihez és a szegvárihoz volt szerencsém az évben.

 

A leggyakoribb viszonylat a Szentes-Budapest volt, amelyen a kiskunfélegyházi és szolnoki útirány kb. fele-fele arányban osztozott.

 

---

Ezúttal kívánok Boldog Új Évet minden a topik minden olvasójának! 

Előzmény: Lovrin (27242)
M41 Creative Commons License 2011.12.31 0 0 31607

"/USA vonat feeling"

 

Nyomokban se hasonlított arra :)

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (31601)
bzmotoros Creative Commons License 2011.12.31 0 0 31606

ki lettek takarítva

Előzmény: benbe (31590)
bzmotoros Creative Commons License 2011.12.31 0 0 31605

1. nem a motorja, hanem  a powerpack

2.nem usgyi hanem uzsgyi

3. szentesi felvigyázó vetette be a START szegedi irányítója jóváhagyásával

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (31575)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.31 0 0 31604

"Megvan a jegyem Bugacra meg vissza"

 

Itt egy másik videó, ez is félig ontopik:

http://www.youtube.com/watch?v=35gIej-pvuI

 

Viszont ez a szövegrészlet azért hagy kívánnivalót maga után:

" A vonat nem vár, a sorompó áll" Nyitott sorompó mellett halad ki a vonat? Ejnye-ejnye. :) Bár lehet, hogy Demjén átvitt értelemben értette azt, hogy a sorompó áll, figyelembe véve miről szól amúgy a szám. :)

 

"A szerelemvonatból nincs kiszállás" --> Nem tudsz leszállni a vonatról, biztos az öreg Bhv kocsik berozsdásodott ill. elromlott ajtónyitó mechanikája miatt. :)

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (31602)
kelenföldi forgalmista Creative Commons License 2011.12.31 0 0 31603

Kis esti „Tatatatam-tatatatam............"

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (31601)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.12.31 0 0 31602

Egy kis hagulatalapozó azoknak akik ma bulizni mennek /lehet keresni miért ONtopic a videó/:

http://www.youtube.com/watch?v=ql8Azvkqxu4

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.12.31 0 0 31601

Ez a nap is elérkezett, ma befejeződik a 2011-es visszaemlékezés is:

 

Top 10 2011 X. rész

 

10. BCmot 370 megújulása

9. Éjszakai vágányzárak a 130-as vonalon

8. Búcsú az M44-es sorozattól

7. MMV vonatainak felbukkanása Szentesen 

6. Sinka Zsolt rekordkísérlete

5. Csörgők visszatérése a Szentes és Budapest közötti gyorsvonatpárra

4. A kis Bz nagy kalandja Budapesten

3. MDmot 3003 hazatérése

2. 6342 013-7 szentesi kalandjai

 

Az első helyezetthez április óta nem férhetett kétség, egy olyan mozdonytípus közlekedett egy héten keresztül különleges vonatával mifelénk, ami eddig még sohasem. Ráadásul az első menetben + egy taurus is benne volt, ami szintén sohasem járt semmilyen formában mifelénk.

 

1. Terelt Ro-La vonatok Szentesen

 

Amikor körülbelül egy évvel ezelőtt felmerült, hogy erre fogják terelni a rolát a kecskeméti Mercedes iparvágányának építése miatt, én és a szentesi vasutasok nagyot nevettünk az egészen. „Na, persze! Majd pont erre fog jönni! Nem tud az itt leközlekedni!” Azután amikor február végén a Szegedi Vasútigazgatóság megszállta az állomásunkat, és egyre másra jöttek elő a tervek, hogy mit hogyan építenének át az állomáson, már kezdett arcunkra fagyni a mosoly. Amikor a pályafenntartás elkezdte a II. vágányban levő kitérőtalpfák cseréjét, és a MÁV FKG Kft. munkásai és aláverőgépei vették birtokba a komplett 130-as vasútvonalat, akkor már sejteni lehetett, hogy tényleg komolyan gondolta a Pályavasút a vonatok erre terelését. Már csak egy dolog hiányzott ahhoz, hogy kerek legyen a történet: egy mozdony, amely képes a dízeles vonalon elhúzni a vonatot, de tudja fűteni a kamionsofőrök tartózkodási helyéül szolgáló kusset-kocsit. A teljesség igénye nélkül, íme az előjött elképzelések:

–        M62-es mozdony + rezsó vagy Btx 035

–        M47-es mozdony + rezsó

–        Dupla csörgő

Végül két ÖBB Hercules lett kijelölve a feladatra, ők vitték a napi két pár vonatot. A vonatot szegedi mozdonyvezetők vezették, mellettük szentesi mozdonyvezető szolgált pilótaként. Április 12 és 21-e között a vasútbarátok szeme miránk figyelt, és rengeteg fotós kereste fel a vonalunkat, még szlovákiából is jöttek vasútbarátok a terelt rolát fotózni. Bennem a herkik néma dübörgése, és kürtjeinek a jellegzetes hangja /USA vonat feeling/ maradt meg. Rengeteg fotó és videó készült a menetről, én sem voltam rest, egy kivételével az összes nappali vonatról készítettem felvételt, ezekből válogattam:

 

 

Továbbá íme egy pár videó a teljesség igénye nélkül:

 

„Jajj, itt van a szentesi srác is. A fényképezős.”

 

Szentes határában:

 

Kunszentmártonnál:

 

Ez az alatta levő szöveg miatt tetszik:

 

Ez az induláskori vonathang miatt tetszik:

 

„Tatatatam-tatatatam, tatatatam-tatatatam…”

 

Végezetül Nagytőke határában:

 

Az idei sorozat ezzel véget ért. Sajnos úgy néz ki, hogy idén utoljára készíthettem el ezt az évi végi összeállítást. Jövőre már mindenképpen nehezebb lesz megalkotni, mert amint már páran ezt tudják, október óta most már én is napi 8 órában dolgozok, így hétvégén illetve a szabadnapokon, illertve ha nem fáradok el a napi munkában, akkor esténként érek csak rá fotózni. A hétvégéken meg szeretnék egy kicsit messzebb keveredni Szentestől, újabb tájakat bejárni vonattal és ott is fotózni. Azonban nem kell szomorkodni, jövőre egy nagy dobásra készülök, remélem sikerül megvalósítani a tervemet. Egyenlőre nem árulok el semmit róla, de ígérem, az eddigi munkásságomnál nagyobb volumenű munka lesz. Ezen kívül, ahogy már említettem sok új szegletét szeretném kis hazámnak felkeresni a fényképezőgépemmel /no meg esetleg a gépet újra cserélni/.

 

Végezetül köszönet mindenkinek, aki az idei listában levő képek elkészítésében bármilyen formában segítséget nyújtott! Isten tartsa meg a jó szokásotokat!

 

Boldog új évet mindenkinek!

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (31575)
kelenföldi forgalmista Creative Commons License 2011.12.31 0 0 31599

Sziasztok!

Egy kis nyári videó egyveleg. Jó szórakozást kívánok hozzá és boldog új évet kívánok minden topiklakóknak! :)

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.12.31 0 0 31598

Ezzel a baromságos dologgal most jól megsértettél valakit...

Májusban majdnem összejött, legközelebb már okosabban szervezzük meg a dolgot. Minden akkor felmerült problémára tudjuk a megoldást. A pálya állapota csak mellébeszélés, az üres tehervonatot simán le lehet közlekedtetni rajta.

Ha egyáltalán lesz fuvar a társaságtól Szentesre és onnan Orosházára kell mennie az üres kocsiknak.

Előzmény: fggeri (31597)
fggeri Creative Commons License 2011.12.31 0 0 31597

Ragaszkodj csak nyugodtan a baromságaidhoz. :) A rengeteg feltétel közül például az egyik, hogy a pályát elejétől a végéig rendbe tegyék. A te álomkategóriádról pedig annyit, hogy jeleneg, amikor telephelytől függetlenül minden gép össze-vissza közlekedik, egyáltalán nem meglepő, hogy a 265-ös eljutott Szentesre.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (31595)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.12.31 0 0 31595

Most állt a terv a legközelebb a megvalósuláshoz, az utolsó pillanatban fújták le a menetet. Meg lehet csinálni, maradjunk ebben. Ha rendeltek rá mozdonyvontatású különvonatot minden további nélkül leközlekedtetik, csak rengeteg feltételnek kell megfelelnie, meg rengeteg pénzt kell rá fizetni.

Az álomkategóriáról meg ennyit /erről sem gondoltam, hogy valaha elkeveredik erre/:

 

A vasútnál nincs lehetetlenség, csak tehetlenség, de az egy rakással.

Előzmény: fggeri (31594)
fggeri Creative Commons License 2011.12.31 0 0 31594

Nem csak ez az egy eset volt. Orosházán hallottam, hogy többször a 147b-n akart hozni üres vonatot a CER, de nem engedték, s ment a 130-135-ön. Már írtam egyszer, hogy azon a vonalon aligha fogsz a jövőben mozdonyos vonatot látni, ez körülbelül az álomkategória.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (31588)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.12.31 0 0 31593
gyoparOHs Creative Commons License 2011.12.31 0 0 31592

És az akóR  esti, hozzánk érkezése...

 

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (31575)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.12.30 0 0 31591

Ma még egy visszatekintő lesz, hiszen ma van 35 éves évfordulója annak, hogy megérkezett Szentesre a GANZ MÁVAG gyárából az M41 2126-os, ezzel megkezdődött Szentes és a topic területén a Csörgős korszak. Az első 30 év itt járt gépeiről az alábbi 3 hozzászólásban olvashattok:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=62641001&t=9121027

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=62642640&t=9121027

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=62643351&t=9121027

 

Mi történt azóta? Rengeteg minden. Először is a Szentesen járt csörgők listája újabb mozdonyokkal bővült:

 

M41 2143: A csörgős gyorsvonat 2011-es feltámadása során járt Szentesen. Két ízben vitte az IR 7206/7207 vonatpárt. Jelenleg Székesfehérváron forgóvázzal javít.

M41 2148: 2007 tavaszán állomásították ide, 2010 végén a csörgők Szentesről való kivonása során állomásították át, manapság B vizsgásan rója a köröket a 142-es vonalon.

M41 2171: Ugyanaz a történet, mint a 2143-nál. Jelenleg a 135-ös vonalon továbbít vonatokat miután egy kicsit égett a 142-es vonalon.

M41 2175: Ugyanaz a történet, mint a 2143-nál. Miskolcon szolgál napjainkban.

M41 2191: Ugyanaz a történet, mint a 2143-nál. A 81-es vonalon lehet főleg megtalálni.

M41 2194: 2008 decemberében került Békéscsabára kisegítésnek a gép, ahonnan olajadagoló-csapágy problémával meghibásodott úgy érkezett Szentesre. A javításból B vizsga lett, amely után kb. fél évig szolgált minálunk, majd a csörgők Szentesről való kivonásakor került Miskolcra. Jelenleg áll, további sorsa ismeretlen.

M41 2203: Először 2008-ban volt itt többször kisegíteni dombóvárról, majd 2011-ben a csörgős gyorsvonatot vitte több ízben. Ő kapta az idén juniusi 6 kocsis IR 7207-es vonatot. Azonban után egyre többször lett szolgálatképtelen. Jelenleg Dombóváron van B vizsgálaton.

 

Azután 2007-2008-ban rengeteg szentesi csörgő kapott B vizsgát, remélem egyet sem hagyok ki:

2103, 2104, 2106, 2110 és 2115 /ők Dombóváron/, 2148, 2194, 2202 /ő volt az utolsó szentesi B vizsgás csörgő/.

 

Végül 2009 decemberében az összes csörgőt átállomásították Szentesről Hatvanba, a napi szintű javításokat Istvánteleken végzik. Szentesen csak a turbófeltöltőik javítása maradt. Igaz, ahogy már említettem 2011-ben fél évre visszatértek a csörgők a gyorsvonatunk élén, de ez a korszak már messze sem az volt, ami 1976 és 2009 között zajlott Szentesen. Szerencsére a szentesi vasútbarátoknak nem kell messze utazniuk ahhoz, hogy csörgőt lássanak és halljanak, a 135-ös vonal vonatai szinte csak csörgősek. A karbantartásukról azonban Békéscsaba gondoskodik.

 

benbe Creative Commons License 2011.12.30 0 0 31590

A két kék kocsi a Helikon/Hargita gyorsmotorvonat betétkocsijai, utoljára daruszerelvényben voltak használva. Azóta a motorkocsik le lettek kenve ződre és a Füstiben tengődnek (a belsejüket ki sem takarították), ők pedig várják, hogy a Ganz-MÁVAG legsikeresebb járműcsaládjának prototípusát megmentésre érdemesnek tekintse valaki.

Előzmény: Törölt nick (31589)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!