Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Munkas11 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 197

Kösz bíztató. Remélem a benzines is hasonló. Valamikor útba esik, el megyek megnézni milyen. Még nem ültem CR-V-ben, de a Hondák jók szoktak lenni belülről.

Most a „téli szünetben” volt idő utánanézi az autóknak, és rájöttem, hogy ez az automata benzines megközelítésem nagyon be is szűkíti a terepjáró választékot. Különösen, hogy túl kicsit nem akarok, hiszen ez lesz a családi „nagyautó” is, túl hivalkodó sem kellene, ezért így első körben a max 2300 kg-s össztömeget választottam, olyan ideológiával, hogy akkor nem kell H-kategóriás jogosítvány hozzá.

Előzmény: amanita_phalloides (196)
amanita_phalloides Creative Commons License 2011.12.30 0 0 196
Az enyém dízel kéziváltós. Annyira rövid benne az 1-es, hogy alig bírtam megszokni a dízel Passat után. A kettes de még a hármas is rövidebb, mint a Passaté. Símán lehet indulni kettesből is normál útviszonyok közt, és egyébként is a három alsó fokozatban iszonyúan nyomatékos a dízel CR-V már olyan 1400-500-as fordulaton is.

Szerintem tökéletesen alkalmas arra a feladatra amit írtál.

Amúgy végre kipróbálhattam vékony havon is, ónos esőben is, vidéki rossz minőségű úton. Ugyanúgy tudtam vele százzal menni, mint szeptemberben amikor megvettem és száraz volt az út. Minden tekintetben felsőfok ez a Honda SUV...
Előzmény: Munkas11 (193)
Munkas11 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 195

Kösz. Majd keresek egy ilyet a Verso-hoz is, hogy össze tudjam hasonlítani.

Szerintem a benzines automata csak félig a legrosszabb hajóhúzkodásra :). Az automataváltó része könnyebbé teszi a dolgot: nem rángatja a trélert, nem csúszik meg, nem fullad le, csak simán kihúzza. A dízel persze tényleg sokkal jobb a lassú menetre, de normál használtban már előnytelenebb, ezért húzódozok tőle.

 

Előzmény: quint (194)
quint Creative Commons License 2011.12.30 0 0 194

A német honlapon lévő adatlap tartalmazza a benzines automata főáttételét és az egyes fokozatok áttételeit.

Magánvéleményem, hogy ilyen célra a benzines automata a lehető legrosszabb választás. Dízelből a manuális nevetve rántaná ki, az automata nehézkesebben, de leküzdhetetlen akadályt nem jelentene neki.

Előzmény: Munkas11 (193)
Munkas11 Creative Commons License 2011.12.29 0 0 193

Én is gondolkozok egy ilyen autón. Elsősorban azért mert a jelenlegi Corolla Verso nem tudja kihúzni a hajót a vízből.

Az a baj vele, hogy útra tervezték, így hosszú benne az 1. sebességfokozat. A motor meg nagyobb fordulatszámon erősödik meg, ezért a szerencsétlen váltó addig csúsztatja a kuplungot, amíg el nem kezd csipogni, hogy túlmelegedett (ami a sólya meredekségétől függően kb. 1-2 m-nyi vontatás után következik be), és akkor célszerűen meg kell állni. Ha vizes is a rámpa, akkor néha még a kipörgés gátló is ez ellen dolgozik, de kikapcsolni nem érdemes, mert az csak problémát okozna.

 

A SUV-okat meg állítólag épp ilyenre találták ki. Csak attól tartok, hogy egy automata benzines CR-V esetén is bejöhet ez a probléma, mert a két autó nagyjából egyforma súlyú, és a motorjuk is hasonló. Persze biztos nagyobb 1. fokozat áttétele int a Versoban, de vétel előtt ilyen szitu kipróbálása elég körülményes lenne (főleg ha vonóhorog sincs még rajta :) ), ezért inkább utána nézek, hogy érdemes e egyáltalán ebben a típusban gondolkoznom.

Lehet valahol olyan diagramot találni, ami megmutatja, hogy az egyes fokozatokban mennyivel megy az autó? Sőt már az is informatív lenne, hogy az első fokozatban milyen fordulatszám tartozik egy sebességhez.

amanita_phalloides Creative Commons License 2011.12.28 0 0 192

Nevezzük inkább Haldex-kuplungnak, ezt a meghajtást a CR-V-ben

Előzmény: quint (191)
quint Creative Commons License 2011.12.28 0 0 191

Igen, valószínűleg nem olcsó játékszer. De annyira azért nem kell félni tőle, a hidrodinamikus tengelykapcsolók, a viszkókuplungok, a hagyományos automata váltók baromi sokat kibírnak. A mi kis hátsó difink meg szinte sosem dolgozik, csak felesleges túlsúlyként cipeljük magunkkal, mintha Heffner partijára az asszonyunkat is vinnénk :) Meghibásodás esetén ez a párhuzam adja a gyors javítási lehetőséget is: ki kell dobni az egészet :D

 

Amúgy megvan a 2. és a 3. generáció közti különbség. A képen látható, hogy a 3. generáció nagyon kis eltérésnél be tudja kapcsolni a hátsó hajtást és rögvest van is nyomaték:

Az ábrából már azt is értem, hogy a 2. generációsomnál rendesebb hóban miért szoktam kikapcsolni az ESP-t.

 

Előzmény: franky71 (190)
franky71 Creative Commons License 2011.12.27 0 0 190

Hát köszi , de nem is  olyan egyszerú ez , mint gondoltam.  Olajnyomás különbség lép fel a rendszerben , amikor az első kerekek gyorsabban kezdenek forogni , mint a hátsók , ez zár egy kuplung tárcsa szerű eszközt , és minél nagyobb a kerekek sebességének a különbsége , annál több nyomatékot ad hátra...  Mondjuk nem világos minden , de azért nagyjából átlátom...

Az már rögtön világossá vált bennem , ha ez elromlik , k...va drága lesz...:-)

 

Leltem képet is...

 

Előzmény: quint (189)
quint Creative Commons License 2011.12.27 0 0 189

Itt van működési elv leírása. Szerintük a 2007 utáni modelleken valóban változtattak rajta, 20 százalékkal több nyomatékot tud hátra küldeni; ha minden igaz, akkor ezt úgy értik, hogy az addigi 52% helyett akár 72 százalékot is.

Előzmény: franky71 (188)
franky71 Creative Commons License 2011.12.27 0 0 188

Nem igazán ismeren ennek a hajtásnak a lényegét , de úgy tűnik , ahogy mondod , az egyel előbbi kasznisban valami kicsdivel más lehet  , mint az újabban , de a probléma minden esetben a kitekert kormánnyal való tolatáskor ( !!! ) jelentkezik először.

 

Ilyenkor pedig hajtásról még nem is beszélünk , csak egyszerűen " dolgozik " a difi a különbőző sebességgel forgó hátsó kerekek miatt...

 

 

Előzmény: quint (187)
quint Creative Commons License 2011.12.27 0 0 187

A hátsó differenciállal most nagyon megleptél. Az enyémben 120-nál volt cserélve az olaj, de akkor sem azért, mert valamilyen fura jelenség lett volna, hanem csak a gyári előírás miatt. Nekem nem is látszott soknak a csereperiódus, mivel a hajtási rendszere miatt az esetek >99 százalékában semmit sem csinál a hátsó difi. Csak azt tudom elképzelni, hogy az új modelleknél - a hátsó hajtás bekapcsolási reakcióidő csökkentése érdekében - csökkentett teljesítménnyel állandóan megy a szivattyú, ami tényleg jobban igénybe veheti az olajat. Mindegy, ha az újakban 40 ezres csereperiódust javasol a gyár, akkor annak biztos megvan az oka. Csak feletébb furcsa...

Előzmény: franky71 (184)
franky71 Creative Commons License 2011.12.25 0 0 186

Üdv !

 

Akkor én még jó vagyok , két hete Kecskeméten levegő- , olaj- , pollenszűrő ; motor- , difi olaj ,  ablakmosó folyadék ( !!! )   , cucc+munkadíj 61.900 bruttó...   Én is úgy jöttem el , hogy ennyiért járóképes autót vehettem vona. Persze most   ebből élnek , és ha nincs pecsét , nincs garancia , illetve egy valamikori eladásnál sem lesz mindegy , mit tud felmutatni az ember az autó előéletével kapcsolatban.

 

franky

Előzmény: xpkiller (185)
xpkiller Creative Commons License 2011.12.25 0 0 185

Ott a pont!

(nem dolgozom olajcégnél!)

Régen volt saját autószervizem.. csak eladtam.. én nem hiszek abban, hogy egy olaj 30.000-et kibírna..

Papír ide, vagy oda, az olajcsere még nem olyan drága és nem kell belőle 100liter, így azzal nem szoktam spórolni (főleg, hogy nem szervízben cseréltetem.. ez a mostani kivétel volt, de meg is bántam, mert egy szimpla olajcsere Honda..... Kft-nél (Bpest) 68.000HUF volt)

 

Előzmény: franky71 (184)
franky71 Creative Commons License 2011.12.24 0 0 184

Üdv !

 

Most múlt két éves , és a szervízkönyvben úgy szól a fáma , hogy " egy év vagy 20 ezer km " 

Persze az olajnak meg ( szinte ) az összes alkatrésznek nem a kor  , hanem a km a lényeg , de a garancia miatt  az első három évben illik ragaszkodni a szervízkönyvhöz... Úgy tűnik én évi 10 ezer körül megyek vele , és úgy döntöttem ezt a periódust továbbra is tartani fogom  , persze nem szakszervízben...

 

A váltó nem érdekes , de a hátsó difi CR-V -nél egy kritikus pont ,  speciális olaj kell bele , az enyémhez a szervízkönyv már 40 ezer ( vagy két év ) periódust ír elő... 

Nálunk a családban van másik is ( négy éves ) , és tolatáskor kitekert kormánynál rángatni kezdett... Szervízben mondták ( nem lehúzós- , ismerős csapat ) , hogy azonnal difiolaj csere ,  és meg is szünt a dolog.  Na ezt nem várnám meg , pláne , hogy azt is mondták , hogy lejött a szervizeknek egy körlevél valamikor , hogy a CR-V difiben 20 ezrenként ( vagy évente ) kell cserélni  az olajat.

 

Hétközben turbó diesel furgonnal járok , ott  30 ezer a csere periódus ,ott nem variálok , de megnéztem már milyen olaj is jön ki ilyenkor , hát fekete , mint a szurok , ha a két ujjam közé dörzsölöm nemigen érzem már , hogy a kenési tulajdonságok ott vannak a toppon...

 

Előzmény: quint (183)
quint Creative Commons License 2011.12.24 0 0 183

Pedig szinte 99%, hogy be sem kapcsolt a hátsó hajtás :) Egyszerűen csak magabiztosságot ad a tudat, hogy szükség esetén majd ott is hajtani fog. Meg viszonylag jó a futómű, például nyomvályús úton sem szambázik, nagy sebességgel tócsába hajtva nem akarja kitépni az ember kezéből a kormányt, hanem egyszerűen átrobog rajta. Az enyém most lesz 6 éves, ilyenkor már rég cserélni szoktam, de ettől eszem ágában sincs megválni.

 

Olaj... Miért cserélsz 10 ezrenként? Az enyém dízel, a gyári javaslat 20 ekm, mindig 0W30-as Castrol Edge Turbo Diesel olajat kap, 150 ekm után is tökéletes erőben van a motor. A váltóban és a hátsó difiben pedig 120 ezrenként kell cserélni (oda viszont szigorúan csak a gyári olaj mehet). A nővérem benzines Accordokat szokott nyúzni, mindig a gyári ajánlás szerint szervizelteti, még sosem volt semmi baja velük, pedig ő elég gyakran használja pár km-es távokra is.

 

 

Előzmény: franky71 (181)
xpkiller Creative Commons License 2011.12.23 0 0 182

"A havas úton a CRV nagyon ott van , annyira jól teszi minden a dolgát , hogy nem hittem volna... "

osztom a véleményt, próbáltam megcsúsztatni, de eddig nem sikerült, remélem lesz 20-30cm-es hó is, hogy azt is kipróbálhassam :-)

Ugyan úgy élvezem a crv-t, mint annó a seregben az uaz469-et, mikor mentem Győrbe egy kis alsórendű úton, mindenki 30-al, erre mondom:"...na jó ebből elég.." erre fogtam menet közben be 4 kerék.. mellettem az ezredes látva ezt, megkapaszkodott a majrévasba :D kiraktam az indexet és végigelőztem a sort.. király volt.

 

"Jut eszembe , kicsit bosszantó , hogy téli gumit 40 ezer / db ár alatt ekkora méretben nem kapni...  ( kisebb autóra  éppen négyet adnak ennyiért )"

Nem csak télit.. én most nyárit vadászok, mert télivel vettem az autót, és egyszerűen NINCS gumi fizikailag sehol :( (még 40e/db-ért sem)

 

Előzmény: franky71 (181)
franky71 Creative Commons License 2011.12.22 0 0 181

Itt is egy friss tapasztalat:

 

A havas úton a CRV nagyon ott van , annyira jól teszi minden a dolgát , hogy nem hittem volna... 

 

A harminccal cammogó kocsisort 60-nal minden további nélkül lehet előzni...    Kipróbáltam forgalommentes helyen ( mert nem nagyon hiszek az elektromos csoda kiegészítőkben )  , először simán autóztam a szűkebb kanyarokban , majd kikapcsolt menetstabilizálóval... 

Hát ez tényleg nem kamu ,  ég és föld a két állapot.  

 

 

A motorolajat 10 ezrenként cserélem ( 0w-40 full synt ) , és a difiben is ilyenkor...  ( ez nálam úgy látom egy éves időtartamokat jelent kb. )

 

Jut eszembe , kicsit bosszantó , hogy téli gumit 40 ezer / db ár alatt ekkora méretben nem kapni...  ( kisebb autóra  éppen négyet adnak ennyiért )

 

Franky

xpkiller Creative Commons License 2011.12.20 0 0 180

Egy kis friss tapasztalat.

56.000-el vettem a járgányt, és most kerek 60.000 lett benne, így (és egyébként is) beterveztem egy olajcserét, de mivel sokat hallottam a difi hangjáról a rossz olaj miatt, és mivel nem egy ördöngős összeg, gondoltam azt is cseréltetem.

Olvastam vagy itt, vagy máshol, hogy a váltóba motorolajat szoktak rakni, de azt is, hogy nehézkes lehet tőle... nálam kissé nehezen volt kezelhető a váltó.. így mondom, ha már lúd, legyen kövér.. váltóba is kértem eredeti honda olajat.

Hát nem hittem volna, hogy ennyit számit:

- váltó olyan lett, mint a vaj

- az autó sokkal, de sokkal jobban megy!! (egy barátom mesélt erről, kétkedtem.. de most már elhiszem) valószínű a változó szelepvezérlés miatt számít ennyit a motorolaj

 

Nos, mindenkinek ajánlom a sűrű olajcserét, minőségi olajjal!

 

xpkiller Creative Commons License 2011.12.01 0 0 179

Ezek a Zil-ek tudnak vmit :D

 

Előzmény: vasscs (178)
vasscs Creative Commons License 2011.12.01 0 0 178

Jaja a végén bizti, hogy nem 240-el megy,vagy kint az oroszoknál a Zil-ek is nyomják vagy 190-el:-))

Előzmény: xpkiller (176)
xpkiller Creative Commons License 2011.11.30 0 0 177

Jaaaa?? most nézem 2.5 turbó..

 

Előzmény: vasscs (174)
xpkiller Creative Commons License 2011.11.30 0 0 176

Azért nem kis bátorság kell a 240-hez.. bár nézve a video végét, nem tudom tényleg az volt-e ;) kicsit lassan hagyta el a Zil-eket

Jártam már én is úgy megboldogult PUG307-el, hogy elindultam itthonról, a falu szélén mentem 100-al, mire beértem Pilisre már 140, mire a pilisi vasútállomsához értem mentem 190-en, és mikor megáltam előtte 210 :D

Léptetőmotoros volt a seb.mérője és elfelejtett visszafelé léptetni.. csak előre felé ment míg megakadt az ütközőn a mutató ;) (érdemes rábillantani a ford.számmérőre is)

Előzmény: vasscs (175)
vasscs Creative Commons License 2011.11.27 0 0 175

Mondjuk ez egy kicsit lomhább,mert automata váltós:-))  Bocs az offért.

Előzmény: vasscs (174)
vasscs Creative Commons License 2011.11.27 0 0 174

 

Ez is Forester,6,4 sec/100 Km/h,csak egy kicsit sokat fogyaszthat:-))

Előzmény: xpkiller (173)
xpkiller Creative Commons License 2011.11.26 0 0 173

ugyan azt mondtuk ;) :D

 

mivel offtopic témaként felmerült már ama boxer szerű tünemény...

 

Előzmény: Törölt nick (172)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.20 0 0 172

mivel kisebb a kerék többet forog a motor, rgo: többet fogyaszt :D ;)

 

Nem. Mivel kisebb a kerék, ezért a kocsi tévesen mér. Te azt hiszed, hogy mentél 100km-t a 9 litereddel, de valójában csak (mondjuk) 90 km-t mentél, a valódi fogyasztásod tehát nem 9, hanem 10...

Előzmény: xpkiller (166)
amanita_phalloides Creative Commons License 2011.11.18 0 0 171

Akár.

:-)

 

Előzmény: vasscs (170)
vasscs Creative Commons License 2011.11.17 0 0 170

Ezt a bakancs formát már mástól is hallottam,talán ez az újabb forma inkább egy túracipőhöz hasonlítható:-))

Előzmény: amanita_phalloides (168)
vasscs Creative Commons License 2011.11.17 0 0 169

Köszi:-))

Előzmény: Törölt nick (165)
amanita_phalloides Creative Commons License 2011.11.17 0 0 168

Fontolgattam én is, ( a dízel-boxert), de asszonyom aszonta, hogy a Subinak bakancs formája van. Pereze neki meg Cívic-je van, így lett nekem Honda és CR-V.

:-)

Előzmény: vasscs (155)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!