Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

xmbela Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25372

Köszönöm, az oktatást már megkaptam.

Nem akarok gondolkodni, volt egy kérdésem amire kerestem a választ.

Előzmény: cam aro (25371)
cam aro Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25371

mitol ne lehetne ?  

lehet. 

de ez penzugyi dontes. 

gondolj el egy olyan helyet, hol olcsobb az uj tarcsa, mint a szabalyzas.. 

szabalyoznal ? 

vagy gondolj el egy olyan helyet, ahol a szabalyzas fizetos melo.. ha kell, ha nem.. 

szabalyoznal ? 

 

az egesz meddo vita. 

jol futo tarcsat nem kell szabalyozni, mig a biztonsagi meret ala nem kopik. 

ez alatt meg .. ?    ki akarja hogy lesitteljek ?  

(ettol fuggetlen a tarcsa meg sokat elmenne biztonsagossan )  

 

 

 

Előzmény: xmbela (25344)
xmbela Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25370

Végre egy használható infó! ;-)

Valami ilyesmit vártam volna a tilosságról.

Előzmény: Tech 2 (25369)
Tech 2 Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25369

Téma: Féktárcsa szabályzás

 

Az én tapasztalatom ebben a témában a következő. Gépjárművek javítása során jó sokáig szabályoztattam a féktárcsákat új fékbetét beszerelése előtt, ha a féktárcsa mérete még a jóváhagyott tartományon belülre esett esztergálás után. Ezt a feladatot olyan esztergályos mesterre bíztam akiben 100%-osan megbízok. Egy idő után azt tapasztaltam, hogy azon gépjárműveknél ahol szabályozva lettek a féktárcsák, egyes esetekeben érezni lehetett, hogy egy idő után hullámossá váltak a féktárcsák. Mindezek után az utóbbi időben már csak a féktárcsák külső és belső peremeit (váll) szabályoztatom le.

 

Egy kis érdekesség, ezek után mindenki vonja le azt amit akar:

 

Opel TIS gyári javítási útmutatóból egy példa:

 

Opel Astra H (Z12XEP, Z14XEL, Z14XEP, Z16XEP, Z16XER, Z16XE1)

 

Féktárcsa külső átmérő: 256,0mm

Féktárcsa új vastagság: 24,0mm

Féktárcsa legkissebb vastagság: 21,0mm

Féktárcsa megengedett legkissebb vastagság finomesztergálás után(1): 22,0mm

 

Megjegyzés (1): Ha elérte ezt a méretet, a legkisebb vastagság figyelembe vételével már csak egyszer szabad új fékbetétet beszerelni.

 

cam aro Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25368

gyak. egy tarcsa 100%-ban tulvan meretezve.. 

nem mondom hogy szerelo szabalyozzon  meret ala. mert ne. 

de meret alatt futo tarcsabol van rengeteg, es nem igen van veluk baj. 

 

nincs erre egyertelmu gyak, es elmeleti okfejtesnek IS megfelelo indoklas.

mit kell csinalni ? megkell merni, megkell nezni.. 

 

tulragozni sincs ertelme.. ket betetet futott tarcsa mar tuti meret alatt van.. hat kell ra uj.. es nyugodsag van.

szabalyzasnak szvsz igy sok ertelme nincs. > feluletet illetoen. de mas a periferia kerulet :) 

 

sk velemeny. :) 

 

 

(itt mindig, mindenki ilyen morcos ? )  

Előzmény: vwopel (25366)
xmbela Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25367

Nehogy megzavarjon, hogy nem ez volt a lényeg és a téma.

Szerintem.

Előzmény: C20NE (25365)
vwopel Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25366

""Egyszóval: életveszélyes a tárcsa vastagsága.""

 

fura ezen a topikon fékezni, de úgy látszik igény van rá;)

 

Ez egy kicsit merész kijelentés, rengeteg kopott tárcsával találkoztam már de életveszélyessel csak elvétve.

20-as min.18   mérve 15  kap újat, egyértelmű

 

11-es 9-ig kophat, na ez hatosra szabályozva, friss műszakival és utána eladva,  ez az életveszély

 

""pl. 28mm-es tárcsát szabályoznak, csinálnak belőle egy 26,5mm-es tárcsát,""

 

miért kellene ennyit levenni??

 

27,4   27,6 , százszor többet ér mint a kopott-hullámos 28 és rá az új betét

 

Az extrém kopottakat leszámítva a méret alattiak vékony betéttel azzal okozzák a legtöbb gondot, hogy a dugó ,,lerugja,, a porvédőt, és csökken a hőelvezető tömeg

 

És végül, a szabályzott rész nem érinti az agyra való átmeneti részét a tárcsának ami gyárilag is alatta van a méretnek, egyszóval ilyen formán nem csökken a merevség

 

 

Előzmény: Donibcsi (25362)
C20NE Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25365

Fék esetében, nem a fizetőképesség kellene, hogy számítson!

 

-szerintem!-

Előzmény: xmbela (25363)
C20NE Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25364

Egyetértek!

 

Sosem szabályoztam, a megfelelő méretnél cseréltem, jó minőségűre. Sose ütött, rázott, nem volt árkolt.

 

Kifizettem az összes anyagot a tárcsán, ne az esztergakés használja el :-)

Előzmény: Donibcsi (25362)
xmbela Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25363

Irigyellek benneteket a fizetőképes ügyfelekért.

Előzmény: Donibcsi (25362)
Donibcsi Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25362

Sok "szerelőnek" homály ez a féktárcsa téma.

Ha egy tárcsát szabályoztatni kell-ene, akkor az minden esetben a fékrendszer hibájára utal, tehát előbb a hibát megszüntetni, majd a tárcsát betéttel együtt újra kicserélni.

Egy 30mm vastag új hűtött tárcsának a minimál mérete 26mm, ami azt jelenti, hogy oldalanként 2-2mm-t kophat el. Ezt minden második betétcsere után produkálja a tárcsa, feltételezve, hogy normál használatnak van kitéve, tehát nem tojáslábú, és nem ólomlábú a sofőr.

Ha egy kopottabb, pl. 28mm-es tárcsát szabályoznak, csinálnak belőle egy 26,5mm-es tárcsát, így az új betét kb 5-10e km alatt lekoptatja használati határ alá, de a betét még csak 25%-ban kopott el, így a maradék 75%-ot már a kopáshatár alatti tárcsával futja le. Egyszóval: életveszélyes a tárcsa vastagsága.

Most mindenki gondolja át, hogy van-e értelme.

Ezen felül, ahogy BT kollega írta, kihalt szakma. Régen azért volt rá szükség - és most is KIZÁRÓLAG ezért lenne - mert a tárcsák minősége pocsék volt, (Lada, és tsa) így 5 fékezés után hullámos lett a tárcsa, és rugdosta a fékpedált, s hát ezek a tárcsák nem hűtöttek voltak, így annak az esélye, hogy azzal az "óriási" fékhatással nem lehetett összeroppantani egy féktárcsát, hisz tömör volt.

Összegezve: minőséget kell vásárolni, az nem lesz hullámos, és a fékhatás is kiváló marad.

A fék nem játék, úgy ahogy a medve sem:)

Törölt nick Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25361

Ez nem off, eltérő a véleményünk.

Előzmény: xmbela (25360)
xmbela Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25360

Tudom, hogy nem vagy BCS, de ott dolgozol és ezért bátorkodtam megemlíteni a  nemlehetszabáylozniatárcsát álláspontra, hogy a nyugati ilyen szervizek is szabályoznak féktárcsát és nem sufnicégek gépeivel.

 

Köszönöm, hogy szántál rám időt.

Mindenkitől elnézést az offolásért.

Előzmény: Törölt nick (25359)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25359

Harmadjára csak nem írom le. Adj a kezembe egy féktárcsát, és megmondom, hogy mit javaslok.

 

"mert úgy látom Bosch Car Service-e válogatja"

 

Én nem vagyok Bosch Car Service. NT autószerelő (pontosabban Közl. Gép. technikus) vagyok.

Erről a dologról szakmai érvekkel alátámasztva ez a véleményem, bár szerencsére ritkán javítok féket.

Előzmény: xmbela (25357)
Pittö Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25358

kedves Donibcsi!

 

én befejeztem, szerintem kiderült a commentemből, innentől nem rajtam múlik.

azért ma csak beindult a témában a commentelés és te is leírtad a véleményed a hűtött tárcsa szabályozásról, kár hogy nem akkor, mikor kérdeztem.

 

üdv. Peti

Előzmény: Donibcsi (25339)
xmbela Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25357

Ismétlem: tehát, akkor a rábetétezést javasolod a szabályozás helyett?

Csakhogy végre megtudjam, mert úgy látom Bosch Car Service-e válogatja, hogy kinél mit lehet. És most kérlek hagyjuk a közhelyeket, hogy a hazi fizetési viszonyok és van olcsó új tárcsa, valamint aki megveszi tudja is fenntartani. Köszönöm.

Előzmény: Törölt nick (25355)
Neo515 Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25356

Sziasztok.

Nem VAG Com még csak nem is VW konszern ezért bocs az OFF-ért.

Valakinek volna ötlete a következő problémára mert már elakadtunk teljesen.

 

Alany egy Renault Clió 1.5DCI 2006os az erősebbik asszem 88Lóerő.

Az autó nyár óta állt mert nem tudták megjavítani. Nem indult.

Adagoló, Porlasztók rosszak voltak így csere.

Gázoljaszűrő,tartaály tisztítás, csövek tisztítása is meg volt.

Javítás után beindult.

Megcsináltattam vele a porlasztók feltanítását jó is lett.

Leállítottam a kocsit, és ha cca 5 percen belül indíttom elindul.

 

De ha már áll mondjuk 15percet akkor nem indul és az önindítót is lekapcsolja az ECU.

Az Immó aktív.

Ha áramtalanítom az autót 15-20percre majd ismét rászúrom az aksira akkor megint pöc röff indul, de a porlasztók betanítását elfelejtette és erősen kerregő hangot ad.--vagyis ismét fel kéne tanítatnom vele.

Leállíthatom akár hányszor de csak rövid időre és mindig indul.

De amint hozamosabb ideig áll máris aktív lesz az immo és nem indul-ilyenkor az EGR olyan NI NI NI NI hangt ad. Ha lehúzom az egr-t akkor abbamarad a hang de ugyan úgy aktív az immó és nem indul.

 

 

Találkozott már valaki ilyennel esetleg van ötletetek vagy konkrét hiba akár a kocsit is elvitetem ide valahová Győr környékére ha meg tudja valaki csinálni. Nekem már kicsit elgem lett ebből a renaultból.

 

Delphis rendszerű.

 

Köszi.

Törölt nick Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25355

Ismétlem: kicsi rá az esély, hogy szabályzás után a felrakott új fékbetét egész

élettartama alatt is alsó méret fölött marad a tárcsa. Kis- közép kategóriás au-

tókhoz 6000 forinttól lehet elfogadható minőségű féktárcsákat kapni, aki pedig

nagyobb kategóriás autóval jár, az számoljon vele, hogy a karbantartás többe

kerül.

Előzmény: xmbela (25352)
xmbela Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25354

Biztos találkoztál elrettentő példával, ahogyan más is, de az 1 mm-t te írtad, én csak meglepődtem ezen. De mondjuk, ha írsz egy példát, akkor meg vagyok/ leszek győzva.

Az agyonszabályzást én meg sem említettem, az elejétől fogva a nem minimum alá szabályzásról írok.

 

És neked is leírom, hogy a többek által emlegett tilos szabályzás miértjére keresem a választ.

Előzmény: kolcsar (25351)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25353

Tudom, hogy ez a téma is sajnálatos módon a hazai jövedelmi viszonyokat mutatja,

és senki nem jókedvéből szabályoztat féktárcsát. Láttam már méret alatti tárcsát,

amin a bordákat súrolta a betét (Chrysler 300 M-en), és nem kérte az ügyfél a javítást.

Itt a melóhelyemen nem vállalunk szabályzott tárcsa felszerelést, inkább elküldjük az

ügyfelet, a vállalkozásomban meg nem javítok féket.

Előzmény: xmbela (25346)
xmbela Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25352

Ha napi szinten nem is , de találkozom. Igen, van rá esély, hogy rázni fog, de ott a lehetőség, hogy nem.

 

Tehát, akkor szerinted a rázás veszélye miatt nem lehet/ szabad szabályozni? Erre lennék csak kiváncsi.

És arra, hogy mennyivel jobb rábetétezni egy valahogyan kopott tárcsára, mint felszabályozni, ha a vastagság engedi?

 

Egyébként ezt az általad  " kommunizmusból visszamaradt faszság"-nak nevezett módszert több Bosch Car Service is csinálja az osztrákoknál, németeknél.

Előzmény: Törölt nick (25350)
kolcsar Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25351

Én sokkal találkoztam,meg olyanokkal is mikor agyon volt szabályozva aztán ahogy elkopott a betét,és a vas kiesett a csuszó sinböl NEM PÁLCÁS rögzitésüböl,és kifordult a munkahenger!!!

De most nem az 1-mm a hangsuly hanem az agyon szabályzás mikor olyan már mint a borotva penge a hütöborda nélküli!!

Előzmény: xmbela (25349)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25350

Napi szinten találkozol olyan tárcsával, ami már elkoptatott egy betétet, és

szabályzás után még méret fölött lesz, és várhatóan ott is marad a fékbetét

elkopásáig? Arról nem beszélve, hogy a legtöbb esetben ezek rázni fogják a

kormányt egy 130-as fékezésnél.

 

Előzmény: xmbela (25346)
xmbela Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25349

Tudom, hogy be van ütve, hogy mennyi a minimum vastagság, de 1 mm-rel még nem találkoztam.

Kiváncsiságból pár típust megnéztem , de inkább 3-at találok, mint 2-t, de 1-et nem láttam.

Előzmény: kolcsar (25348)
kolcsar Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25348

Gyári tárcsába a perembe bele van ütve a min vastagság:))

Az 1mm-t azért irtam mert sok tárcsába az van ütve,de lehet más érték,a lényeg,ami bele van ütve érték!!

Előzmény: xmbela (25345)
kolcsar Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25347

Ha sikerül úgy szabályozni,hogy minméret felett van akkor lehet szabályozni de úgy fogy az agy résszel fusson!!

LÉNYEG MÉRET ALATT NE LEGYEN:))))))

 

Előzmény: xmbela (25346)
xmbela Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25346

A hullámosra kopott tárcsára mehet az új betét, de egy szabályzottra, ami a minimum vastagság felett van arra pedig nem?

Ha tehetem, akkor én is újra beszélem rá az ügyfelet, vagy szabályoztassa le és ne menjen minimum alá.

 

De szeretném tudni, hogy miért nem lehet(ne) ?

 

Előzmény: Törölt nick (25343)
xmbela Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25345

1 mm? Általában?

Előzmény: kolcsar (25340)
xmbela Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25344

Miért nem lehet hűtöttet szabályozni, ha szabályzás után sem érné el a minimum meghatározott vastagságot?

Előzmény: Donibcsi (25339)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.21 0 0 25343

Így van. A féktárcsaszabályzás a kommunizmusból visszamaradt faszság.

Minden második betéttel ki kell dobni a tárcsát, de olyan is van, hogy már

az elsőnél kuka.

Előzmény: kolcsar (25342)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!