Keresés

Részletes keresés

annyi baj legyen Creative Commons License 2011.12.24 0 0 34761

Ez igaz, de Güszinek szerintem nem feltétlen nyomtatásra kell

Előzmény: efemm (34759)
looksharp Creative Commons License 2011.12.24 0 0 34760

Kedves Túratársak!

Nagyon békés, boldog, szeretetteljes Karácsonyt kívánok mindenkinek!

 

efemm Creative Commons License 2011.12.24 0 0 34759

Azok nyomtatáshoz túl picik és a jelzések szöveges felirata is az angol kezdőbetűknek megfelelő.

Előzmény: annyi baj legyen (34756)
annyi baj legyen Creative Commons License 2011.12.24 0 0 34758

Dehogy ért véget, inkább lassan kezdődik újra :)

Előzmény: Törölt nick (34757)
annyi baj legyen Creative Commons License 2011.12.24 0 0 34756

Sőt, openmaps térképpel még a turistajelzésekkel sem kell feljavítani, hiszen van olyan kimenet, ami tartalmazza a szimbólumot

Előzmény: padler (34754)
nagypapi Creative Commons License 2011.12.24 0 0 34755

Minden kedves Topiktársnak békés, boldog karácsonyt kívánok!

padler Creative Commons License 2011.12.23 0 0 34754

Itt egy példa is, hogy kb. milyen eredményt lehet elérni minimális munkával:

http://cuha.teljesitmenytura.com/Cuha_terkep_2011.pdf

A kivágat csak a színes turistajelzésekkel lett "feljavítva", az ep-k a térképállományhoz kerültek hozzáadásra, így természetesen a program tervez is köztük, amíg nem képként viszed tovább.

Előzmény: padler (34753)
padler Creative Commons License 2011.12.23 0 0 34753

Én is ajánlom jzp2107 linkjét. Ezzel megoldódna a kezdő-végpont kiválasztása problémád is, a Mapsource-ban ilyen szempontból nem kötött a rendszer, ráadásul hosszabb szakaszoknál sokkal egyszerűbben kezelhető ez a program.

Esetleg a "rajzolást" is ki lehet váltani azzal, hogy Mapsource-ban feliratozod a térképrészletet a kívánt pontokkal (ez nagyon egyszerűen megoldható), kivágod és képként viszed tovább. Hátránya, hogy nem lesz aktív, viszont pillanatok alatt megvan.

Előzmény: Güsziológus (34752)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.23 0 0 34752

Na, gép előtt vagyok újra.

Karácsonyi meglepetésként kaptam egy új gépet, és a fiam átmásolta a régi gépről az adatokat.

Még barátkozni kell az új környezettel, kicsit más az EXCEL, na és jóval gyorsabb a gép.

 

Van viszont szép nagy képernyő, és hagyományos klaviatúra.

Jöhet a tél!

 

Lehet, hogy nem ugyanarról beszélünk, de az én gépemen a tervezés (az itiner összeállítása) nagyon gyors, a gondot a kezdő és a végpont jelenti.

 

Az általad is látható szakasz esetében ez viszonylag egyszerű volt, de ha nem variáltam, akkor egy résztávként adta a kivastagított szakaszt (4 190 m).

A probléma az, hogy nálam az optimális táv a 2 kilométer, sík terepen a 3.

Azzal "szaroztam", hogy hol találok olyan pontot, melyet megadva kapok "szűkebb" résztávokat.

Jelen esetben az autóbuszmegálló volt a megoldás.

 

A problémák másik "vetülete" ennél a szakasznál fordítva jelentkezik, az erdei szakasz ui. már-már túl részletes.

A cikk-cakk 2-300 méteres szakaszokat jelent, minden fordulónál van adat, pedig a teljes résztáv 1 539 m.

 

Más szakaszoknál fordítva van, Kőszeg és Tömörd között 5 kilométeres szakasz van "bontás nélkül".

 

A fenti probléma csak az egyik.

 

A másik a résztávok adatainak (hossz, szint fel, szint le) "kiszedése".

Próbáltam másolni, de nem sikerült, jobb megoldást nem tudok, begépeltem:-(

 

Ez sziszifuszi munka.

 

A harmadik "elem" a rajzolás.

Nem leányálom, de van gyakorlatom, a "nagy" gépen, a régebbi EXCEL hatékonyabb, bár azzal is van macera.

 

Olyan megoldáson filózok, hogy egy ábrára "felrakom" a pontokat és ha azokat aktívvá lehet tenni, akkor abban az esetben ha az egérrel ráállok, akkor kapok egy objektumot.

 

Ide másolom egy részletét annak, amit kaptam:

 

 

Ha ez a részlet kellően nagy lenne (legalább A5-ös méret), akkor "fel lehetne rakni" a minimum 3 pontot:

 

A vasúti kereszteződést

Amikor elérjük az országutat

Az autóbuszmegállót

 

A képzeletbeli objektumban lennének az adatok:

Hány méter teszünk meg a "pontig"

Mennyi van még hátra

Egyéb (pl. képek, akár videók is)

 

Speciális szakaszoknál (pl. Balatonhenye - Nagyvázsony) a műemlékeknél ismertető, képek, esetleg videók, stb.

 

Ha mindez megvan, akkor lehet részletes technikai leírásról beszélni.

 

Végső soron ez van az atlaszban is, csak külön van a térkép, és külön a szöveg.

Az útvonalról sajnos nincs információ (hossz, emelkedők, lejtők, járhatóság, út minősége utram bocsá évszak függvényében, stb.)

 

Remélem sikerült röviden összefoglalni, mi is az "elvárás".

 

 

Előzmény: jzp2107 (34751)
jzp2107 Creative Commons License 2011.12.23 0 0 34751

ne aggódj, a mapsource nem modern, már van utódja basecamp néven :-)

 

egyébként amit én mondok semmin nem változtatna, csak nem a webes izén terveztetnéd az útvonalat hanem a saját gépeden futó alkalmazáson amin nem csak az utak, jelzések látszanak hanem a pontok is (ABC, kocsma, telefonfülke, OKT pecsét, buiszmegálló stb)

 

mert a leírásod alapján ez a Bögöt - Cséyneújmajor szakasz órákig készülhetett (vagy nem?) telepített mapsource-szal meg sztem negyed óra

szóval én csak azt a rengeteg felesleges időt sajnálom

Előzmény: Güsziológus (34748)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.23 0 0 34750

"Érdekes"

Előzmény: Törölt nick (34749)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.23 0 0 34749
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.23 0 0 34748

Szia!

 

Kösz a linket, és az ötletet.

Épp most ültem le a gép mellé, hogy  a következő szakasz tervezését előkészítsem.

 

Nem tudom, mikor lesz affinitásom ismerkedni mindazzal, amit a technika lehetővé tesz.

Sok korszakváltást megértem már, de nekem valahogy "nem állnak kézre" az eddig megismert lehetőségek.

 

Pár évvel ezelőtt volt szerencsém interjút készíteni a SOTE akkori rektorával, informatikai fejlesztéssel kapcsolatban.

Azt hiszem, akkor értettem meg a nem informatikus szakemberek alapállását.

 

Azt magyarázta, miért nem érdeklik a modern, informatikai megoldások.

Gép kell hozzá, mondta.

Márpedig Ő akkor nézi át az ügyeket, amikor utazik, vagy otthon van, és hiába a komfort, más az, ha papíron is összerendezheti azt, amit együtt szeretne látni, és nem kell képernyő, nem kell klaviatúra.

 

Hasonlót már "megtanultam" 1975-ben.

Akkor elkészítettünk egy adatbázis alapú kereső és megjelenítő "felületet", a képernyő akkor még telexgép volt.

Megjelentek az adatsorok a papíron, mindenki örült.

Elég jó volt a válaszidő is.

És akkor jött a szakember, kihúzta a fiókját, és elővette ugyanezt, néhány másodperc alatt.

 

Van még egy másik "aspektus" is.

Ha "nálam" van az adatbázis, akkor az adatokat csoportosíthatom, átrendezhetem, stb.

Ezért szeretem az EXCEL-t.

 

Kissé macerás, de ha egyszer összeállnak az alapadatok, saját állományban, akkor azzal azt csinálok, amit akarok.

 

Ettől függetlenül még van affinitásom a technikai vivmányok irányában, de előbb szeretném összerendezni azokat a feljegyzéseket, melyeket készítettem.

 

Van egy elképzelésem, mely még nem konkrét, de ha olyat találok, mely azt "lefedi", akkor természetesen nem csinálok saját tervező rendszert.

Találtam jó ötleteket, nagyon hasznos a turistautak.hu útvonaltervezője.

 

Talán lesz időm a specifikáció közreadására, és ha annak alapján is azt állítod, hogy a tuhu tudja, akkor beleásom magam.

 

Előbb tehát az első, komplett szakasz (1. sz. túra), aztán a "koncepció".

Ha ilyen marad az idő, akkor karácsony után "nekiesek", de holnap mégiscsak Szenteste van, utána jönnek a gyerekek és az unokák.

 

Még egyszer köszi.

Előzmény: jzp2107 (34747)
jzp2107 Creative Commons License 2011.12.23 0 0 34747

Güszi, nem lenne neked érdemes feltenni a gépedre a tuhut?

Szerintem sokkal gyorsabban meg tudnál tervezni egy útvonalat, jobban átlátható úgy a térkép mint a weben mert azon pl a pontok sem látszanak meg -legalábbis nálam- döglassú az egész, az útvonalat elmentés után fel tudod tuhura tolni és ugyanúgy lehet rá itinert kérni

 

itt van hozzá némi segítség:

http://sylverrat.hu/faq/index.php?page=mapsource

 

 

Előzmény: Güsziológus (34739)
Jesper Olsen Creative Commons License 2011.12.23 0 0 34746

Güsziológus Creative Commons License 2011.12.21 0 0 34745

Igen, ez volt a tegnap délutáni olvasmányom.

 

Kicsit megkésve jutottam hozzá, mert szeptemberben nem tudtam Dobogókőn lenni, de ez a "probléma" is megoldódott.

Előzmény: HEV (34743)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.21 0 0 34744

 

Megjelöltem a térképen, hogy honnan indulunk.

 

Innen látszik a bolt, ahol a pecsét van, a kocsma sincs messze.

Amit tudni lehet a bélyegzőhelyről, az az MTSZ honlapjáról "beszerezhető".

 

Esetleg az alábbi LINK segít:

http://termeszetbarat.hu/turamozgalom_erintopont/okt_bogot

Előzmény: Güsziológus (34739)
HEV Creative Commons License 2011.12.21 0 0 34743

Erre gondolsz?

 

Előzmény: Güsziológus (34742)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.21 0 0 34742

Örülök, hogy Te is vonalban vagy.

 

Sok víz lefolyt a Dunán, mióta nem telálkoztunk személyesen, de a lényeg úgy látom, nem változott.

Már én is azon töröm a fejem, hogy nem mindig egyedül megyek.

Mondjuk pl. egy-két unokát összeszedek (a legidősebb már 10 éves), talán egy Pilisszentkereszt - Dobogókő szakasz jó kezdet lenne!

 

Engem is zavar, hogy egyesek velem "szórakoznak", de túlteszem magam rajta.

Túl sok szép emlékem van, és ahogy elnézem, sokan figyelik "tevékenységemet".

 

Más.

Megvettem tegnap a TM OKT50 különkiadását.

Van DVD melléklet, gondolom képek vannak rajta.

 

A szöveg so-so, jó volt olvasni a túráról.

Életre szóló élmény volt.

Előzmény: Zete (34733)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.21 0 0 34741

Neked is külön köszönet.

Jó tudni, hogy sokkal többen olvassák, mint akik írják a topicot.

 

Jó túrázást, ha van időd!

Előzmény: Lud (34732)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.21 0 0 34740

Köszi.

Készüljetek!

Előzmény: emgergo (34731)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.21 0 0 34739

És akkor lássuk, miért született az ábra.

 

Egy viszonylag rövid, és egyszerű szakaszt választottam, a Bögöt és Csényeújmajor közötti 7.292 méteres szakaszt.

A címben a távolság, utána az első szám (26) a szint felfelé, a második (35) a szint lefelé.

 

A kis táblázatrész a TUHU alapján lett összeállítva.

A résztávok:

A kereszteződésig (x0 pont)

A pontnak nincs neve, de 1.539 méter az országút eléréséig

A buszmegállóig 1.849 méter

(A TUHU útvonaltervezésekor két részt kértem, buszmegállóig, és buszmegállótól.)

A buszmegállótól a csomópontig 2,182 méter

Végül 159 méter a kápolnáig.

 

Az útvonalat próbálja szemléltetni a rajz.

A fontos pontokat (KOCSMA) megjelöltem, a résztávokat a rajz mellett is feltüntettem.

 

Végső soron már csak annyi hiányzik, hogy időt rendeljek a résztávokhoz.

 

Bögöttől a vasútállomásig 20-25 perc

Hasonlóan az országútig, összesen tehát kb. 45 perc eddig.

 

Innen kétszer 30 perc, ha megállást tervezünk a kocsmánál, akkor több.

 

Négy ponton lehet tehát ellenőrizni a haladást.

 

 

A rajzhoz lehet csatolni a fenti térképet, mely azt szemlélteti, hogy honnan indulunk.

 

Kb. ennyi információ alapján már biztonsággal lehet elindulni.

Még kéne két "rész", a Szeleste - Bögöt, és a Csényeújmajor -  Sárvár vá.

 

A három együtt egy kényelmes résztáv.

 

Hát, valahogy így készülődök.

Előzmény: HEV (34738)
HEV Creative Commons License 2011.12.21 0 0 34738
Előzmény: Güsziológus (34736)
annyi baj legyen Creative Commons License 2011.12.21 0 0 34737

nemethtamas@globonet.hu -ra küldheted, megcsinálom.

Előzmény: Güsziológus (34736)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.21 0 0 34736

Hiába, béna vagyok:-)

 

Egy mustrát készítettem EXCEL-ben, de nem sikerült konvertálni olymódon, hogy élvezhető legyen.

A fájlt el tudom küldeni, ha valaki vállalja, hogy képet csinál a munkalap alapján, és kiteszi.

 

Most ennyi, a többit később.

Előzmény: Güsziológus (34735)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.21 0 0 34735

Próba2

 

Előzmény: Güsziológus (34734)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.21 0 0 34734

Egy próba következik.

A lényeg majd akkor, ha sikerül.

 

Zete Creative Commons License 2011.12.21 0 0 34733

Kedves Güszi!

 

Őszinte elismerésem a teljesítésért és a kitartásodért! Remélem, még sokáig lesz erőd csinálni a kék-és egyéb túrázást! Nem felejtem el, hogy anno talán Te voltál az első, aki részletesen beszámolt a kéktúráiról, minden egyes szakaszról. Emlékszem, akkoriban kigyűjtöttem a beszámolóidat egybefűztem, és kinyomtattam, hogy bármikor, kényelmesen elő tudjam szedni. Különösen a DDK és AKT beszámolóidat olvastam nagy kedvvel és sokszor. Többször terveztem, hogy belevágok ezekbe, de eddig még nem jött össze. Egy-kétszer belegondoltam abba is, hogy mit szeretnék még a kéktúrázásban megcsinálni. Most folyik ugye a nekem második teljesítés, amit végig a gyerekkekel szeretnék csinálni. Ha ennek vége, akkor utána már tényleg a DDK és AKT a nagy terv. Aztán ha még marad energia, egy harmadik OKT jönne.  Hozzáteszem, arra jutottam, hogy akkor lennék tökéletesen elégedett, ha a gyerekeim is nemcsak megszeretnék, hanem ők is folytatnák a kéktúrázást a saját életükben.

 

S végül pár apróság:

örülök, hogy mostanában is sok beszámoló olvasható a topikon, bár csak ritkán van időm részletesen átolvasni ezeket. Nagyon kevés az időm erre. Többször terveztem, hogy írok a "Gyermek-kéktúráinkról", de csak ritkán jött össze. Talán a jövő évben jobban fog ez is menni. Abban viszont nagyon bízom, hogy az olyan értelmetlen és idegesítő viták, mint a mostani is, eltűnnek. Van épp elég ilyen máshol, ide aztán abszolút nem hiányzik! Sosem értettem azt se, hogy a ttúrák témáján is hogy lehet berágni egymásra, de itt, a kéktúrák ügyében meg aztán abszolút nem. Szeretném, ha békességes, nyugodt lenne a társalgás, s nemcsak a Karácsony közelsége miatt, hanem mindig.

 

Áldott Ünnepeket Kívánok mindenkinek!

 

Zete

Előzmény: Güsziológus (34702)
Lud Creative Commons License 2011.12.21 0 0 34732

Gratulálok Güszi!

 

eléggé readonly vagyok mostanság, de kötelező körnek éreztem, hogy megszólaljak. minden tiszteletem!

Előzmény: Güsziológus (34647)
emgergo Creative Commons License 2011.12.20 0 0 34731

@Güszi: ebbe már szinte belekékülök! Gratulálok! :)

 

@padler: az jó hír, akkor jönnek az én új térképeim is, Optika-áttétellel

Előzmény: padler (34727)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!