Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

amator11 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5890

meg ha már automata klima nekem nagyon bejott anno, hogy fordoknál (focus II-től felfelé) a fedélzeti computer menüjében állítható a servo rásegítés erőssége. Nekem a sport (pláne télen) nagyon bejött...

Előzmény: Törölt nick (5889)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5889

Kérek engedélyt leköpni magam amiért nem értettem meg elsőre.....

Előzmény: blumpen (5876)
amator11 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5888

pedig el kellene. Próbáld ki. Állitsd most a hőmérsékletett 20 fokra.  Csavard fel a ventit a maximum alá kettő ledd értékkel. És indulj el a városban vagy az autópályán 1-2 ledet vissza fog belőle venni ha bemelegedett...

Előzmény: Törölt nick (5887)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.27 0 0 5887

Nekem egy jettám van Climatronic klímával (2006-os), abban szerintem nem így van. Ha automata módban megy a klíma, akkor természetesen ő szabályoz mindent, a venti fordulatot is.

De ha eltekered a venti fordulat szabályzót (vagy pl a légterelés gombokhoz nyúlsz), akkor a klíma átvált manuális módba és onnantól kezdve te vagy a főnök és az általad beállított értékeken nem változtat önkéntesen. Elvégre az a lényege a manuális módnak, nem bírálja felül a te saját beállításodat. Ha én beállítom, hogy 4-esen menjen a venti, akkor az annyin megy és nem mozdul el onnan.

Előzmény: _lala_ (5885)
amator11 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5886
igy van ahogy irod. Nekem a ford jött be jobban. Mindegy hogy mi van a légcsere sebessége a fordnál állandó. Vw skoda manual módban is változtat.
Előzmény: _lala_ (5885)
_lala_ Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5885

Ha eltekered a venti fordulat szabályzót, akkor a klíma azonnal átvált manuális módba és a venti fordulat arra rögzül, amit beállítottál.

 

Nem, nem ezt teszi. (Szerintem jobb az, amit tesz.)

 

Azt csinálja, hogy hogy az automata által optimálisnak ítélt ventillátorfokozathoz képesti eltérést jegyzi meg, és azt használja. Azaz "megtanulja", hogy szerintem mennyivel kéne menni az ő elképzeléséhez képest, és ezt alkalmazza folyamatosan. Azaz télen beindítom az autót, 25 fokra van tekerve a hőmérséklet, az automata mondjuk menne 5-ös fokozaton, én tekerek felfele kettőt (maxra). Ezután az automata - ahogy melegszik az autó - elkezdené önszántából is visszavenni a ventillátor sebességét. A Ford ezt csak akkor teszi meg, ha nem nyúltam hozzá a ventillátorsebességhez, ha eltekertem, akkor az úgy marad, ahova tekertem. A VW-nél az automata eltekert ventillátorállásnál is szépen szabályozza vissza a ventillátort, csak folyamatosan megtartja azt, hogy én picit erősebbet kértem, mint amit ő jónak gondolt, és végig a szerinte optimális fölött tartja a ventillátort.

Mindkét verzió használható, de nekem praktikusabb (értsd: kevesebbszer kell hozzányúlnom a tekerentyűkhöz) a VW-féle.

 

Előzmény: Törölt nick (5884)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5884

"Szóval a vag csoport járművei (ezeket ismerem skoda és vw) nem tudják ezt - mármint a ventilátor fordulat rögzítést...."

 

Dehogynem tudják. A Climatronic (ez a VW-k automata dual klímája) csakis automata módban állítgatja a venti fordulatot (az sem zavaró, magasabb fordulaton indul, aztán ahogy eléri a kívánt hőmérsékltete egyre lejjebb veszi és beáll egy alacsony venti fordulatra). Ha eltekered a venti fordulat szabályzót, akkor a klíma azonnal átvált manuális módba és a venti fordulat arra rögzül, amit beállítottál.

 

"Persze lehet, hogy más sem.."

 

Még mit nem? :) Az egyik "legokosabb" klíma, már ha egy klímára lehet iylet mondani:

http://www.volkswagen.hu/volkswagen_koeruel/innovacio/m_szaki_lexikon/climatronic.html

 

 

(bocs, hogy beledumáltam, csak véletléenül néztem be ide, és pont VW-m van :))

Előzmény: amator11 (5881)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5883

index cikk arról, hogy mi történik, ha a FELHASZNÁLÓ igényei kerülnek a középpontba:

Apple-hatással spórolni a fűtésen

A termosztátokkal szobánként állíthatjuk a fűtést, de az eszközök egyszerűen rondák. Az iPod volt dizájnere átformálta a műszert. Tovább »

forrás: Index.hu

elemes2 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5882

...és a "kedvencem" az Astra J középkonzol

 

 

kb 50 gomb összezsúfolva kéttenyérnyi helyre.

Előzmény: elemes2 (5877)
amator11 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5881

Igen nekem volt mind kettőt szerencsém kipróbálni. Úgy van ahogy irod, én fogalmaztam pontatlanul.

 

Szóval a vag csoport járművei (ezeket ismerem skoda és vw) nem tudják ezt - mármint a ventilátor fordulat rögzítést....

 

Persze lehet, hogy más sem..

Előzmény: elemes2 (5880)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5880

az eggyel újabb klíma is tudja ezt. autó állásban annyit tesz hozzá, hogy ha az utastér hőmérséklete nagyon messze van a kívánttól, akkor feltekeri a ventillátort és a befúvott levegő hőmérsékletét, aztán ahogy közelít a célhoz, lejjebb veszi a ventillátort is és a levegő hőmérsékletét is.

Előzmény: amator11 (5879)
amator11 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5879

"

Köszönöm! Tényleg!

 

Tehát ez kétzónás digitális klíma, és ha jól értem akkor simán az A/C gombbal tudom ki meg be kapcsolni. Ha ON akkor a klíma megy, ha OFF akkor a fűtés. 

 

KÖSZÖNÖM :D"

 

Hááát nem egészen. Ugyanis ah a/C off módban van de a ventilátor sebességet nem állítod manuálisan, akkor ő meleg időben próbálja a beállított hőmérsékletet a ventilátor fokozat/sebesség növelésével beállítani. Ami ugye ha bennt 23 fokra van állítva kinnt meg 29 fok van nem fog menni.

 

Viszont, ha a ventilátor sebességet beállítod akkor csak a levegő hőmérséklettel játszik. 

 

Viszont az egyik leginteligensebb klima szvsz. Ugyanis itt megteheted télen/nyáron hogy a ventilátor sebességet a neked szimpatikus módra állítod és az automata csak a hideg meleg levegővel próbállja beállítani a benti hőmérsékletet. (Pl. nyáron beülsz a tűzforró autóba, akkor a beállított sebességen fújja be a hideg levegőt és nem teljes erővel).

 

Mig más autókban (pl vag csoport, skoda, vw) állandóan állítgatja a venti fordulatszámot. Ha lejjebb veszek akkor is..

Előzmény: Törölt nick (5871)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5878

a focusnak az a változata, ami 2010-ben volt forgalomban, az automata klímának és a rádiónak egyaránt annyira kevéssé emelkednek ki a csavarógombjai a síkból, hogy komoly odafigyelést kíván a vezetőtől. egy autónál ez szerintem súlyos hiba. a kezelőfelületek elrendezése egyébként nem rossz, bár annak a ZÉÉÉGVILÁGON semmi értelmét nem látom, hogy a bluetooth-szal kapcsolódott telefonon keresztül a rádió számgombjaival is lehet tárcsázni, ez megint a mernökök ámokfutása.

Előzmény: blumpen (5876)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5877

ezzel nem értek egyet :-) én mérnök vagyok. másként terveztem volna meg a klíma kezelőfelületét. ahogy én megterveztem volna, nekem úgy lenne teljesen logikus, és neked nem annyira :-)

 

a kezelői felületek tervezésében a mérnököknek alapesetben max tanácskozási joggal szabad részt venni. tragikus, hogy ha magunkra maradunk, miket vagyunk képesek összehányni. minden funkció elérhető, de az eredmény civilek számára használhatatlan. egy középkonzolon manapság simán van 50-60 nyomógomb (nem elírás). ezeket el lehet helyezni úgy, hogy észre sem veszem, milyen sok. a focus, vagy a renault például elmegy, de az opel astra "H" és "J" egyszerűen rémes.

 

ez egy renault, asszem koleos

ez egy astra "H". éveken át használtam. valami borzalom.

Előzmény: blumpen (5876)
blumpen Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5876

Tök egyszerű a kezelése! Mellesleg le van írva a kezelési kézikönyvben. De ha egy pár percig nyomkodod a gombokat, magad is rájössz mindenre...................

Előzmény: Törölt nick (5872)
blumpen Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5875

Sziasztok!

Nekem  egy 2007-es 80 kW-s 1.6 TDCI DPF-es Focusom van automata klímával.

Szerintem az egyik legeslegjobb találmány az automata klímarendszer benne. Tök jó érzés mikor beállítod pl 21,5 fokra és azt minden körülmények között tartja.

Pl júliusban a Focuskámmal mentünk Olaszországba. Itthon beállítottam a 23 fokot melyet végig tartott. Induláskor itthon a külső hőmérséklet 25 fok körül vol, Szlovéniában a hegyek között lement 14 fokig ( !!!! nem elírás ) , majd az olasz oldalon 30-31. Mi pedig végig kellemes körülmények között élveztük az utazást. Ha nincs a külső hőmérséklet kijelző , észre sem vettük volna a változásokat.

 

A klímát meg használni kell télen-nyáron , ha már van. Télen és nyírkos időben tök szépen leszárítja a szélvédőt. Nyáron meg nem buggyansz meg.

 

elemes2 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5874

ja, és amíg AUTO módban van, vagy szélvédő páramentesítés / leolvasztás módban, addig nem lehetett kikapcsolni a klímát, csak akkor, ha kikényszerítette AUTO módból.

Előzmény: Törölt nick (5871)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5873

ja, és az anyjuk azt mondta még, hogy az AUTO gombbal csak bekapcsolni lehet az AUTO módot, kikapcsolni nem, hiába nyomkodja. akkor kapcsol ki az AUTO mód, ha valamelyik manuális kezelővel beavatkozik (ventillátor erősség).

Előzmény: Törölt nick (5871)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5872

:D bakker igazad van :D annyira hülye vagyok, a felső képen a rádió olyan mint a mienk XDXDXD komolyan szégyellem magam :D

 

Előzmény: Manos70 (5869)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5871

Köszönöm! Tényleg!

 

Tehát ez kétzónás digitális klíma, és ha jól értem akkor simán az A/C gombbal tudom ki meg be kapcsolni. Ha ON akkor a klíma megy, ha OFF akkor a fűtés. 

 

KÖSZÖNÖM :D

 

elemes2 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 5870

na, megkérdeztem.

 

ha olyan klímád van, ami az alsó képen látható (a ford automata klíma régebbi változata LCD kijelzővel), akkor kb a következőkre lehet számítani.

 

Piros "szélvédő" gomb: maxi forrólevegő az első szélvédőre, klima bekapcsolás.

 

AUTO MONO: a hőmérséklet a két oldalon egyforma, amíg csak a vezető állítgatja le-fel. ventillátorok erősségét is a szoffer dönti el. úgy emlékszik, hogy ilyenkor bekapcsol a klíma, de ez nem tuti, lehet, hogy csak amikor hűteni kell. ilyenkor kialszanak a szélvédő - fej - láb lámpák is, mindenhova kb egyformán fújja a levegőt.

 

bizonyos vezérlőgombok (utasoldali hőmérséklet, ventillátor erősség, stb) megnyomására az "auto" kikapcsol és külön lehet szabályozni mindent, ilyenkor az ember dönti el, akar-e klímát (A/C gomb) vagy nem.

 

azt mondja, hogy SZERINTE csak akkor kapcsol be kérés nélkül a klíma, ha a piros gombbal fújod a szélvédőt. ha a fehér gombokkal (szélvédő-fej-láb), akkor nem.

Előzmény: Törölt nick (5866)
Manos70 Creative Commons License 2011.11.25 0 0 5869

Ez 2 különböző klíma. A felső manuális, az alsó digitális. De ezt most ne ragozzuk.

De mindkettőn úgy kell ki/bekapcsolni a klímát, hogy benyomod az AC gombot.

 

 

Előzmény: Törölt nick (5866)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.25 0 0 5868
jé, ugyanez volt az anyjuk előző fordjában.

1. Ha már nem párás az ablak, kikapcsolod az ablakra fújást

2. Van valahol egy autó gomb, kinyomod.

De holnap felhívom és megkérdezem, hátha még emléxik.
Előzmény: Törölt nick (5866)
vwopel Creative Commons License 2011.11.25 0 0 5867

Ki kell venni a klíma reléjét. Ez a legegyszerűbb megoldás ha nincs rá szükséged.

Előzmény: Törölt nick (5866)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.25 0 0 5866

Tényleg baromi IQ nullának érzem magam :) elolvastam a kézikönyvet is, de vesszek meg ha sokkal okosabb lettem tőle :(

 

Tehát ilyen klímám van :D 

És valaki tényleg írja már le, hogy mit kapcsoljak be, ha nem akarom, hogy a klíma menjen, de legyen fűtés :)

Előzmény: elemes2 (5865)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.25 0 0 5865

ilyen klímád van?

 

 

az A/C melletti gomb :-)

Előzmény: Törölt nick (5864)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.25 0 0 5864

Na szóval akkor, hogy kell??

Mert igen bekapcsol a klíma....

Láb-ablak helyzet??? az melyik gomb kérem szépen....

úristen pedig nem vagyok hülye......

Előzmény: szocske_ (5862)
elemes2 Creative Commons License 2011.11.25 0 0 5863

nagyságrenddel jobb megoldás, mint az Opel Astra "H" sorozatban, ahol háromlépcsős menürendszerben egy tickbox kipipálásával lehetett ki vagy bekapcsolni az automata klímát.

Előzmény: szocske_ (5862)
szocske_ Creative Commons License 2011.11.25 0 0 5862

lehet, hogy az zavar meg, hogy a ghia felszereltségnél ha az ablakra irányítod a fűtést, akkor automatikusan bekapcsol a klíma is?

elég hülye megoldás, én sem szeretem, de ez van. Ha nem akarsz klímázni, akkor állítsd láb-ablak helyzetbe, persze így jóval kevesebb levegő megy az ablakra.

 

Előzmény: Törölt nick (5861)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.25 0 0 5861

Köszönöm! Gyakorlati kérdés: hogy kell klíma nélkül fűteni?

Komolyan szégyellem magam, de nem tudom.....

Előzmény: Manos70 (5860)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!