Segítségeteket kérném a fűtési rendszerem radiátor és padlófűtés, a padlófűtéssel az a gondom, hogy a keverőszelep egy Esbe vta 372 35-60fok között állítható háromjáratú keverőszelep. A keverőszelep és az osztó között helyezkedik el a szivattyú, a szelep meleg oldala a puffertartályom tetelyéhez kapcsolódik a gyűjtő visszatérőjéhez pedig a keverőszelep alsó hideg ága. A keverőszelepnek próblémát okoz (az én érzésem szerint )a 85 fokos víz 42fokra lekeverése. Először nem melegedett, csak saját magában keringette a hideg vizet ezután a hidegvíz ágba raktam egy ferdeszelepet visszafogtam a hideget és elindult a rendszer de ahogy melegszik a visszatérő, és a puffert is fűtöm akkor elkezd felmelegedni és eléri az 50 fokot is ha a puffer kihül kb 40 fokos akkormegmár semmit nem enged a pufferből és szépen kihül és saját magában keringeti a kihült vizet, holott a pufferban még ott a 40 fokos víz amivel még tudnék fűteni. Ha van valakinek jó ötlete esetleg egy jól bevált keverőszelep akkor kérem segítsen esetleg kapcsolási rajz is jól jönne. Üdv.: Nándi
Sziasztok! A következő problémával fordulok hozzátok: Jelenleg a földszinten padlófűtésünk van, az emeleten pedig radiátorok vannak. A termosztát a földszint központi helyén van. Ebből kifolyólag rengeteg problémánk van. Fűtés bekapcsolása esetén a kazán addig dolgozik, amíg az egész alsó szint padlóját felmelegíti, eközben a radiátoros szobában szauna lesz. Amikor a beállított hőmérsékletet eléri a fűtés, a termosztát lekapcsolja. A padló sokáig megtartja a hőt. De közben a radiátorok meg teljesen kihűlnek, és a szoba is elkezd hűlni. Ezt a nagyon rossz megoldást kellene valahogy megoldani utólag költséghatékony módon. Van valakinek tapasztalata, vagy ötlete a megoldáshoz? Új rendszerekben találok ilyet a neten, pl. Rotex System 70, de nekünk utólag kell beszerelni, hogy a meglévő rendszer maradhasson. Köszönöm!
"csont hideg a padló és kell vagy két óra (meg jópár m3 gáz...), hogy egyáltalán elfogadható legyen, és vagy három óra a lakás felfűtéséhez."
Ez azért annyira nem különleges. Lehet hogy félreértettelek, de 3-4 óra minimum kell a felfűtéshez, de ahhoz hogy teljesen homogénen átmelegedjen akár 8-10 óra is. A padlófűtés alkalmazását sokan rosszul tudják. Nem úgy működik, hogy - mint a radiátor - ha hideg van, akkor bekapcsolom. Állandóan kell mennie, az elején a kazán többet fűt, de ahogyan a beton felmelegszik egyre kevesebb energiát kell pótolni. Ezt egyszerűen úgy lehet ellenőrizni, hogy kell az elmenő és visszatérő ágba is egy hőmérő és amikor felfűtött rendesen, akkor minimális az elmenő és a visszatérő közötti hőmérséklet különbség. Hiba szokott még lenni, hogy kicsi a keringető szivattyú teljesítménye és visszahűl a víz a végére. Így a kazán megy mint az őrült, de nem jó hatásfokú a rendszer és sok helyen hideg a padló.
"csak 1-2 csíkban meleg a kő, elképzelhető, hogy spóroltak a hálóval?"
Mekkora a csíkok közötti távolság? 1m2-be kb. 10 méter cső kell, ebből adódik, hogy kb. 10cm-re kellenek lenni egymástól és az egyenletes hőelosztás miatt "csigába" kell tekerni.
Közben rövid idő alatt kiderült, hogy a átfolyámérő jelző kupakok is "csapok", ki kell őket tekerni. Így már remekül működik, bár kicsit bonyolultabb, mint a régi rendszer.
"a parkettázott hálószobákban jóformán semmi nem érezhető a padlófűtésből"
Ez nem csoda, a fa és a műanyag remek hőszigetelő. A fűtési teljesítmény egyébként nagyon sok mindentől függ. A cső anyagától és keresztmetszetétől, a "csőkígyó" hosszától, a beton vastagságától, a beton alatti szigeteléstől (lefelé sugároz-e, vagy ad-e le hőt), hőtükrös fóliától. De az épületrész külső hőszigetelésétől is.
Sziasztok! Szintén padlófűtés ügyében szeretnék segítséget kérni, vagy legalábbis kérdéseket feltenni. Két generációs, egyszintes házban lakunk. Az egyik felébe kb 6 éve került padlófűtés, ezt egy erős Vaillant kazán fűti, míg a másik, kisebb házrész később épült hozzá, ott kb 3 éve rakták le, és egy kisebb kazán elég rá. Ami gondot okoz, hogy a régebbi házrészben van a nappali, a hálószobák stb, azaz ott kéne melegebbnek lenni, de pont fordítva van. Nem mi építettük a házat, a korábbi tulaj állítása szerint az új részbe már modernebb csöveket raktak le. Ez rendben is lenne, mert ott a kazán tényleg gyorsan felmelegíti a padlót, szépen egyenletesen és nem is fogyaszt sok gázt. A lakrész viszont problémás, mert csont hideg a padló és kell vagy két óra (meg jópár m3 gáz...), hogy egyáltalán elfogadható legyen, és vagy három óra a lakás felfűtéséhez. Amit nem értek:
- csak 1-2 csíkban meleg a kő, elképzelhető, hogy spóroltak a hálóval?
- vagy a padlólap a hibás, mert az újabb részen más padlólap van?
- a parkettázott hálószobákban jóformán semmi nem érezhető a padlófűtésből, ezeket lényegében a szomszéd fürdőszobából (ahol a kazán van) meg a nappaliból beáramló levegő fűti... érdemes lenne felszedni a laminált (?) padlót és lerakni valami olyat (ha van ilyen), ami kevésbé szigeteli a hőt?
- miben különbözik a kb 6 évvel ezelőtti technológia a 3 évestől? A régit hiába fűtöm, eszi a gázt és alig van hatása, pedig még át is tisztíttattuk a rendszert.
- legrosszabb esetben fel kell törni mindenhol a padlólapot ill. felszedni a parkettát, és kicserélni az egészet? Ennek horribilis költsége lehet.
Gondolom talán alul van tervezve a cirkó teljesítménye, esetleg az egész fűtési rendszer kiosztása is rosszul lett megtervezve. A víz csöpögése a mennyezetről az annak a sok dolognak a következménye, amiket leírtál. Alacsony hőmérséklet + magas páratartalom. És valószínűleg nem megfelelő hőszigetelés. (A párás meleg levegő felemelkedik a plafonig, majd a relatív hideg plafonnal - gondolom betonfödém - találkozva kicsapódik a víz.) Mi más lenne a vége, mint csöpögés? Ha új a ház, akkor a falak még tele vannak vízzel. Praktikus volna tán kölcsönözni egy valamilyen nagy teljesítményű szárítógépet (párátlanítót), aztán második lépésként vagy kiegészítő fűtést állandósítani, vagy megoldani azt, hogy a cirkó jobban tudjon fűteni (lehet az is, hogy a szivattyúja nem működik megfelelően) és szellőztetni sokat. Nem szárítani benn a lakásban ruhákat, ilyesmik. Az a baj, hogy ahol csöpög a víz, ott előbb-utóbb penész lesz. Inkább előbb.
Padlófűtéssel fűtünk, 21 fokra van állítva a termosztát a szobában, s a kellő hőmérsékletet mégse tudjuk elérni! A cirkóból kijövő víz 40-45fok között van. Mi lehet a baj, miért nincs 21 fok, s miért van a rendszer végén lévő helységekben 17 max. 18 fok? Miért párásodik s penészedik a kisszoba, annyira h már a mennyezetről csöpög a víz!
Felesleges 2 réteg, mint ahogyan - a közhiedelemmel ellentétben - az északi oldalra is felesleges vastagabb szigetelés, a hőhidakra, födémra, aljzatra, koszorúkra kell jobban oda figyelni, nem az északi oldalon lévő "teli" falra, a hajnali hideg nem válogat, nekem mérések alapján az északi oldalon nem alacsonyabb a hőmérséklet, mint a déli oldalon. Napközben is a napsütés az, ami melegítene, de a hőszigetelés miatt nem a téglát süti a nap a déli oldalon sem, hanem a hungarocellt/kőzetgyapotot.
Ezt a burkolás előtti felfűtést nem hallottam még, de ha ettől a tágulástól repedne meg a lap, akkor az összehúzódástól is elrepedne. Jó minőségű lap kell és flexibilis ragasztó, ahol szükséges dilatációs hézagokat kell hagyni és minden rendben lesz. 6 éve megy nálunk padlófűtés, nem repedt el sehol eddig.
Ja és mégvalmi. Hallottam hoyg érdemes a padlófűtést felfűteni járólapozás előtt, így a beton "beáll" és csökken az esélye hogy megrepeda járólap. igaz lehet?
Arra gondoltam én is, hogy fordítva kötötték be, nem láttam rajta irányt jelezve. Hétvégén szétszedem. Az a furcsa, hogy nekem a szivattyúval ellentétes oldalon is van egy átkötés egy fura csatlakozással. A képen nincs ilyen, de ha nekem ott át tud menni a víz, akkor csak abban a kis körben keringeti a vízet.
Mi lehet a gond egy padlófűtésnél, ha a nyomás megvan a rendszerben, a szivattyú működik és a felül lévő áramlásmérők 0-t mutatnak minden körön (a rugó felső állapotban van a piros kis "jelző kupakkal"). Elvileg nyitva minden kör, ha csak 1 van nyitva az is 0-t mutat minden állásban.
Sziasztok!Én pont ott tartok hogy fűtésrendszeremet épitem ki ,de megvagyok kicsit már kavarodva mert van aki azt mondja hogy a hálószobákba ne tegyek padlófűtést mert felveri a port,de radiátort meg nem szivesen tennék be falfűtést meg nem ismerem!
Másik kényes dolog amit már itt többen irtak a párásodás ,van olyan aki épitkezett és párásodott az ablak és után orvosolta ,ha igen akkor hogy?Mert egy komolyabb rendszer nem kevés pénzt emészt fel!
Új rendszer kiépítésénél igen sok kérdés merül fel, ami a későbbi döntésnél sokat segíthet.
Menjünk szépen sorban:
- milyen jellegű házban gondolkozol?
- tégla, szigetelés nélkül , és milyen tégla
- tégla szigeteléssel, úgyszint milyen tégla, mennyi szigetelés
- esetleg neopor zsalus rendszerrel épül -e
- vagy könnyűszerkezetes
- nyilászárók milyensége
- milyen hőfok az amiben gondolkozol, mik az igények családon belül
- milyen hőtermelő egységben gondolkozol, mire van lehetőség
- gáz kazán
- vizes kandalló
- vegyes tüzelésű kazán
- esetleg hőszivattyú
- milyen komfortot akarsz
- egyszerű " fapados " megoldás
- egy normál egy termosztátos rendszer
- komfortos, szobánkénti vezérlés
- esetleg hűtés
- esztétikai igények
- mindegy , csak fűtsön
- nem akarsz látni semmit,és úgy fűtsön
Ezenkívül egy rendszer megtervezésénél fontos a HMV előállítás is , hőtechnikai számítás is sokat számit a bekerülő rendszer milyenségéről.
És a burkolat probléma, nem szükséges a járólap mindenhova, a kifejezetten padlófűtéshez alkalmazható fólia , és laminált padló is kitünően működőképes rendszert biztosít.
Felületfűtésről pedig végezetül annyi, hogy nem mindegy hogy fele hőmérséklettel jobb hőérzetet biztosít mint a radiátoros rendszer, komfortos, fal és padló kombinálásával igen hatékony, és nem utolsó sorban esztétikai szempontból sem mindegy , hogy nem kell radiátort nézegetni:)
Ár érték arányt nézve , olcsóbb az egyszerű radiátoros rendszer, ez vitathatatlan, kevesebb szakértelmet kíván ez is igaz, de ha már szeretnél egy kicsit komoylabb radiátoros rendszert , akkor már majdnem eléri a felületfűtés "fapados " alsó határát, ha viszont gazdaságos , és kényelmes rendszert akarsz, akkor a felületfűtés viszi a pálmát, és a kettő közötti megtérülési ídő sem magas.
Ha gonmdolod adhatunk mindkettőre ajánlatot is,és eldöntheted , hogy mi mellett voksolsz, kedv csinálónak pedig honlapunkon ha gondolod a képek között nézz körül:)
a pf. mindneképpen jó megoldás, bár én most azon gondolkodom, hogy felszedem óvatosan a laminált padlót a nappaliból. maga a padló anyaga igen jó hőszigetelő, hőátbocsájtása (fajlagosan) összemérhető a hungarocellével. helyére járólap kerülne. amit én észrevettem, hogy mintha nem tudná leadni a meleget a víz, túl gyorsan megfordul a csövekben. ezt azzal tervezem megoldani, hogy a kazánban lévő szivattyú 3 teljesítményfokozatban állítható, egyet visszavennék és a már említett járólapozás. nálunk csak (!) padlófűtés van, ajtó csak bejáraton, a klotyón és a fürdőn van, máshol boltívek. egyedül a nagy lamináltos nappali tűnik hűvösebbnek, ezért gondolom így. amit meg rettegnek sokan, hogy a "gyerek majd asztmás lesz" meg a másik kedvencem a "visszerek a lábon" hehe. olyan helyen van szerencsém kevés pénzért sok munkát végezni, ahol hozzáférek komolyabb készülékekhez is, így egyszer hazaloptam egy részecske mérő készüléket, most nem merülnék részletekbe, de esetemben a kövön 45-6-7 fokos előremenő vízhőmérsékletnél, mikor is a padló kb. 27-8-9 fokos, a 10 mikrométeres lebegő részecskék száma 30 cm felett elkezdett meredeken csökkenni, és földút mellett van a házunk.... úgyhogy ha a gyerek évekig egész nap a földön hemperegne, akkor lehet, hogy komoly baja lenne, de ez ugye nem életszerű. a visszerek esetében meg ugye szintén ez a helyzet, beleolvasva a véleményekbe a nagy magyar egészségügyi helyzetet is, elég nehéz komolyan venni. a hálószobára vonatkozólag pedig személy szerint soha egyetlen értelmes indokot nem hallottam/olvastam, hogy miért ne, csak hogy ne. és valljuk be őszintén: ez csak ízlés kérdése, hogy hol milyen burkolat van. a műkövet, greslapot ugye könnyebb takarítani is. átmeneti időszakban, tavasszal és ősszel ha kényes az ember talpa, egy szőnyeget le lehet gurítani az ágy mellé. na.
vissza a témához, a kéró:
10×11 m alapozás
B30 tégla
70 cm-es lábazat
8 cm hungarocell szigetelés kívül
födémen ugyanez
fa-műanyag ablakok vegyesen
középen keresztben egy folyosóról nyílnak a szobák
fele kő, fele laminált
beton alatt 6 cm hungarocell
24 kW-os kombikazán
500 m pf. cső, 8 kör.
max. 50 C fokos előremenő víz
és elég.
egyszer egy kényelmes ismerősöm átjött, kérdeztem, hogy szerinte hány fok van? azt mondta, 22-23. megmutattam a termosztátot, egész napra 19-re van állítva... 32-nél többet még nem fizettünk egy hónapban, de ősszel a szigetelés felkerült, így ez várhatóan kevesebb lesz. mondjuk a csövet én tekertem le, volt birkózás, de így a kazánt kivéve anyaggal, betonozással-padlólapozással (amit szaki csinált) félmillióból megvolt, igaz vidéken. egyedi eset, saját vélemény, meglátás.
Azért azt is érdemes megfontolni, hogy ha a szobákban nem lesz padlófűtés, akkor lehet, hogy a szobák jobban kihülnek, mivel nincs, ami tárolja a meleget. Előfordulhat, hogy esetleg 2-3 fokkal is hidegebb lesz ott, mire a szobatermo bekapcsol.
Az előszobában nálam nincs, de lesz, ezen megfontolásból. Sokkal hidegebb van reggelre, mint a lakás egyéb pontján...
Nekem mindenhol van a lakótérben padlófűtés radiátorral. Szerintem így sokkal jobb.
Mível a fali radiátorokhoz is gondolom a padlóban vinnék a szakik a csövet,ezért szerintem csak a szobákban rakjatok radiátorokat!és a többi helységbe(konyha,elöszoba,wc stb) ott maradjatok a padló fűtésnél!
Hogy melyik megoldás az olcsobb? aHa radiátorokat raksz minden hová az az olcsóbb de ez függ attól is hogy a gerinc vezetéket hol és hogy építik ki.
Szokták alkalmazni a kettöt együtt is de akkor a radiátorokat inkább csak kiegészitő fütésként ez függ attól hogy milyen fekvésüek a helységek melyik hüvösebb stb...
Attól hogy a padlófütésre burkolat kerül az nem befolyásolja a meleg érzetett mert a padló fütés jobb hő érzetett ad mint a radiátoros fűtés visszont én a szobákba nem raknák csak ezért padló fűtést.
A padlón a szigetelés a lényeg!
ha jól levan szigetelve az aljzat és a Padló fűtés csövei is megfelelő átméröjüek akkor nem lesz gond vele és a burkolatok se lesznek hidegek ha csak nem fűtötök:)))
Összegezve szerintem csináltasatok mindkét variációra árajánlatot:Padló és radiátorok és csak radiátorokra és döntsétek el hogy a költség vetésetek melyiket engedi meg nektek!
Még egy jó tanács:Több szerelőtöl is kérjetek ajánlatott!!!
Szivesen hallgatnam velemenyetek a kovetkezo ugyben. Epitkezesre szantuk magunkat es meg a tervezesi fazisban tartunk. A leendo haz netto lakoterulete 160 nm lenne, melybol az alapszint kb. 100 nm (garazzsal). A kerdesem a futesi rendszerre vonatkozna. Epiteszunk padlofutest javasolna, ervelve a gazdasagossag mellett is, de kis gyerekekkel (es a temaban utanaolvasva a pro es kontra szakirodalmat), ugy gondoljuk hogy a haloszobakba, melyek kb. 60 nm nem alkalmaznank padlofutest. Ezidaig a kombinalt padolfutes es radiatoros megoldast javasoltak sokan. Egy kicsit felunk attol, hogy esetleg a padlofutes miatt 50 nm koburkolat (nappali, konyha, etkezo) kisse rideg lenne szemben a parkettazassal, de ezt tobben tanacsoltak.
Legutobbi olvasmanyainkban egyre tobbszor elojon a feluletfutes fogalma (fal es padlo) es remenytkelto modon azt is olvastuk, hogy ez az "ujszerusege" ellenere nem olyan meregdraga befektetes ar-hatekonysag tekinteteben.
Ha esetleg kozuletek valaki jartas a kerdesben, koszonnenk szepen ha tudna informacioval szolgalni ezen lehetosegek (padlo + radiator vs. feluletfutes) egymashoz kepesti anyagi vonzatairol.
Igen, saját szivattyúm van, 4db van a 4 lakáshoz. Van közös képviselő vagy vmi hasonló, megígérte, hogy kerít egy másik szerelőt, most napok óta frankó a fűtés, de nem hagyom pihenni a témát útánajárok az okoknak! Köszi a segítséget!
A szivattyú a te lakásodban van, a te le ágazásodon? Azt megtudod nézni, amikor hideg nálad a cső akkor a fővezeték is hideg. Van közös képviselőtök, aki foglalkozik a ház műszaki problémáival?
Van összesen 4 lakás és 2 cső hozza a vizet illetve 2 cső viszi vissza. Vagyis két lakáshoz tartozik egy oda és egy visszacső, nem tudom mi a szakszerű neve, de a lényeg ez. A kazánból 4 cső jön ki, 2 oda és 2 vissza. Van külön mindenkinek hőmennyiségmérő, ami mint kiderül akkor is mér, ha hideg a víz, nem csak a meleget, tehát ha megy a szivattyú a mérő mér vízhőfoktól függetlenül.
Szia, ezt hogy kell elképzelni, be jön a lakásba egy helyen a fővezeték és ott osztódik szét a lakás többi részére? Lehet tudni hogy áramlik a víz a csőben, van valamilyen áramlásmérő?