Hát ez ötletnek nem rossz, de a lóerő az a motor munkavégző képességének a jellemzője. Nem biztos hogy egyenesen arányos a vonóerővel. Egy biztos abból a ménesből sztem a legkissebb cocó is nagyobb vonóerővel rendelkezik a 250-eshez képes.
Ha újonan vetteda a gépet fel kellene hogy tüntetve legyen a motort típusa.Én ilyen motort még nem láttam, bár nekem a gcv 160-as hondára hasonlit kicsit. Forditott kerék miért jó? Vagy csak így sikerült feltenned?
A képek sikerültek, de sajna a videokat már töröltem. Azért szeretném megkérdezni a Tisztelt Társaságot, valaki ismeri-e ezt a motort??? Állítólag EMAK K800-as.
Majd el felejtettem ami szerettem volna veletek megosztani. Október. 6-án vettem járókereket a marcihoz. Örültem mint majom a farkának. Sajna az örömöm csak november. 15-ig tartott. Pont levelet vittem ki a gyüjtőtelepre. Visszafelé, viszont beszoptam. Az egyik kerék ugyanis letört. Egyszerüen a tengely levált a felniről. Akkor látszott, hogy milyen gagyi munka az egész. A gyártó ( nem nevezem meg. nem akarok hitelrontó lenni ) azt mondta, nem ők, ha nem kinaiak csinálták a kereket. Fix járókerék. Kicsit szarul is éreztem magam, körben nagy sóderszállító kamionok. Jó hogy nem vasaltak ki. Fordulok, gép billen jobbra, kerék gurul tovább egyenesen. Most várom mi lesz, mivel vissza vittem az üzletbe. Szerintem, egy misét megérne, mikor ilyesmit vesz az ember,hogy átnézze a hegesztéseket. Én tuti azután azt fogom csinálni. De a kinai francokat kerülni fogom. Igaz eszt se tudtam, hogy az.
Olvastam Gokartos írását a szántás mélységéről. Nem tudom pontosan behatárolni. Mostmár főleg nem, mivel fogasoltam szántás után. De megsúgom, most szántottam életemben elöször.
Szerintem nem állítanának meg, mivel elvileg a kerékpár gyorsabb mint a rota szerelvény. Bár ezeknél soha nem lehet tudni semmit. Mindig van valami kifogásuk, főleg, ha még ne tán utaznak is az emberre. Én szoktam vele közlekedni a közúton is. Volt már, hogy rendőrök elött mentem el és csak kukkolták a ketyerét.
Igazán nem tudom mekkora maga a kert területe. A föld elég pihent. éve nem volt még csak kapálva se. A talaj elég puha volt mindig, de most, a nagy talajvíz miatt még lazább lett. Nem homokos. Le fogom mérni az ekét, mekkora és megírom majd pontosan a mélységet. Ez csak hozzávetőleges volt. De az eke felsőrészéből csak 2-3 cm látszott ki. Csináltam videót is róla, ami elég rosszul sikerült, de majd megprobálom valahová feltenni ha sikerül.
Azért ajánlottam volna inkább a kis kardánt mert azzal a fordulást is megtudnád oldani!Autó kormánykardán lenne a legjobb!Ilyenre gondoltam:Kis zártszelvényből meg csinálsz neki olyan hosszú tengelyt amilyet akarsz és abba tud össze és szét csúszni is,mert az egyik csuklóra teszel kisebbet a másik csuklóra pedig egy olyat ami a kissebre pont rácsúszik!Én is így oldottam meg annó a gokartomnak a kormányzását!Ilyen kis kardánba van duplacsuklós is az pedig nagyobb szöget tud elviselni forduláskor!
Üdv!Az ékszíjjas megoldás elég jó!A fűnyíró traktorokon is ez az elv van,úgy működik a kuplung a motor meg a sebességváltó közt:Ha benyomod a kuplungot fellazul az ékszíj és megcsúszik ha pediglen ki engeded akkor megfeszül és hajt!Annyit szeretnék kérdezni hogy a 250es robi kihajtását nem lehet valahogy hátra kivinni(szöghajtással és kis kardán tengellyel)?Mert akkor egyben az is lehetne a felszedő meghajtása!
A családnak van, én csak nyüstölöm, meg apum meg tesóm. Hát igen a villát szeretem, onan tom hogy elég van rajta,hogy ropog mint a bableves... Főleg lucernában:D
Hát végülis az alapelve nem rossz,de ebben a formában ezis nagyon bonyolult,ráadásúl ez legalább kétemberes munka.Na meg ezt a bazi nagy felszedőszerűséget minden kanyarban vinned kell magaddal ami megint csak bonyodalom.
Vagy még egy régi lovasszerszám koppintására gondoltam egy batár nagy póttal. Mert itt a felszedő pálcás henger meg a hajtása elég bonyolult. Igy néz ki... Elé egy nagy pótkocsi.
Ilyesmin gondlkodom énis, csak valami olyasmibe,hogy egy lap van elejében. amit két szélén láncal kikötök vmihez és úgy húzom le egyben, mert a láncos megoldás túl bonyolult, meg le kéne áttételezni, hogy lehúzza ne csak csússzon akkor meg nagyon szétszórná sztem.
Hát szerintem a szállítást is meg oldhatnád úgy,hogy egy ilyen karos megoldással feszíthetnél egy égszijat,ami hajtaná a rendfelszedőt.Vagy egy másik megoldás,hogy a fogaskereket átfúrnád,ami hajtja a rendfeszedőt,és úgy kapcsolnád be a rendfelszedőt,hogy bele dugsz egy csapszeget,ha pegig ki akarod kapcsolni,aggor kíhúzod a csapszeget,és akkor nem viszi át a hajtást a radfelszedőre.Az ütítés meg részletkérdés szerintem.Ha megcsinálod a futó hátulját nyithatóra,akár villával is ki tudod górni.Ha ezt nem akarod,akkor ahogy írtam,ahogy a tárgyaszórók működnek,egy lehordólánc szerűséget úgyis kell rárakni,ami hátraviszi felszedés közbe a szénét,hogy nem gyűljön fel elől.Azza könnyű lenne megoldani az űrítést is.
Énis valami ilyenre gondoltam. Meg mivel MZ kerék lenne a pótkocsiban adott lenne a hajtás a lánckerekéről, csak szállításkor hogyan kapcsolnám ki? Meg az ürítést nem tom hogy oldjam meg...
Én már próbáltam,vagyis csak terveztem,de végül kihasználatlanság miatt el se kezdtem.
Úgy terveztem hogy csinálok egy normál futót a robi után,csak az elejére csinálok egy pálcás rendfelszedőt.A rendfelszedő egység hajtását az utánfutó kerekéről,egy láncal és egy fordító áttétellel akartam megoldani.Az aljára pedig hasonlót terveztem,mint ami a nagy trágyaszórókon van.Az oldala rács lett volna.
Kb eddig jutottam anno a tervezéssel,de mint már mondtam,el se kezdtem.
Bonyolúltnak tűnik és talán épp az ellenkezője (persze baromi nagy tudást igényel, de mondjuk egy gyerek, aki egy ilyenbe "születik" az könnyen megtanul benne minden "elemet"), az biztos, hogy hazánkban még nehezebb egy ilyet "létrehozni", mint nyugaton.