Szeretném kérdezni a szakiiktol, Van egy E1N em tengelyeket szoktam esztergálni, olyanokat amiben van belső menet és külső menet!
Ezt géppel szeretném véghez vinni!
Edig ezt ugy oldottam meg hogy méretre szedtem, és satuban menetet furtam bele , illetve metszettem!
Cserekererekek nincsenek csak annyi amennyi a gépben van!
Láttam egyszer de csak futólag hogy rendes menetmetszővel vágott rá menetet a gépen. ez hogy lehetséges? általában 20, 27,30 menetet szoktam metszeni , fúrni 8,10,12.
lehetséges e egyáltalán? pontosabb lenne ha gépen végezném el ezeket a műveleteket.
Azért írták, hogy kicsit olvass vissza, mert töviről-hegyire ki lett tárgyalva.
Összefoglalva: UNC 1/4" - collos méret, 60-fokos profillal. (Amerikai menet. Az UNC anyában gond nélkül megáll a W orsó is, csak az nagyon kis felületen fekszik fel az eltérő profil miatt.)
A törtekkel való számolás ismeret szükséges! (szorzás, osztás)
A vágandó emelkedés jele = e [mm]
A vezérosó emelkedése = E [mm]
A cserekekerek A,B,C, D
ahol, A kerék (vagy közvetlenül a főorsón vagy a cserekerék szekrényben a legfelső kerék), vele csatlakozik a B kerék közös tengelyen a C kerékkel, amelik a a vezérosóhoz csatlakozik (esetleg a Norton szekrényen keresztül), most feltételezzük a közvetlen csatlakozást!
A számítás módja:
A*C/B*D = e / E
Ha az emelkedés (vágandó menet, vagy vezérorsó) zollos akkor 25,4/ menetemelkedés 1ˇ-ra értékkel helyettesítjük a képletbe.
Ha, vegyes dimenziójú az egyik tört akkor 5*25,4= 127--es keréket kell alkalémazni a rendszerben.
Ha az emelkedés modul menet akkor a Pi értékét=22/7 értékkel közelítjük.
Például:
A vágandó menet : 1 modul=3,14=22/7 mm]
A vezérorsó ememlkedése 2 [mmg
Feltételezve, hogy egy bekezdésről beszélünk, és a főorsó és a vezérorsó között nincs egyébb beépített áttétel, akkor:
A*C/B*D= 22/7*2= 22/14=11/7= 55/35
Ahol:
A kerék fogszáma= 55
B=C közlőkerék, és fogszáma szabadon választható, és egy kerék elegendő (sorosan szerelve)
Nekem az MVE-n volt hasonló problémám, mert az is hosszú ideig állt. Még az ősrégi mechanikus Ortlinghaus tengelykapcsoló van az enyémben is, és az olajsár meg a sokéves mocsok összefogta a lemezeket benne úgy, hogy fix hajtású volt a gép. :) Terheléssel megindítva viszont szétváltak a lemezek. Ezután fellazítottam a beállító szerkezetet, és gázolajjal kimostam a mocskot a lemezek közül. Újból beállítottam, és azóta jó.
Gyanús, hogy 30A-t felkap a gép, mert ekkora terheléssel szét kellene oldania a beragadt kuplungnak!
Előfordulhat, hogy a működtető retesz akadt be, és bekapcsolva marad a hátramenet a kar mozgatása ellenére.
Eszembe jutott még az, hogy mivel neked még viszonylag új a gép, nem kapcsoltál-e össze két olyan áttételt, ami megakaszt valamit, és amiatt nem tud menni előremenetben? (Én sem ismerem a masinát, de már követtem el ilyet ismeretlen gépen, azért kérdezem.)
Ezután, ha ezek nem lehetnek, nézd meg, hogy koszos, vagy összerohadt-e a tengelykapcsoló. Ha csak koszos, akkor a fent leírt takarítás segíteni fog!
A kapcsoló amit fényképeztél, arra szolgál, hogy áram kimaradás esetén, amikor megáll a gép bekapcsolt tengelykapcsolóval, akkor az újraindulást meggátolja terhelt állapotban. Baleset és motor védelmi funkciója van.
Egy műanyagból készítendő tekercs csévetestet szeretnék megesztergálni. Egy kis műszerész esztergán kellene bizonyos menetemelkedésű "menetet" vágnom a vezeték részére.
A gépem metrikus menetemelkedésben sajnos nem tudja amire szükség lenne.
Vannak cserekerekeim, modul és dp menethez is, esetleg lehet, hogy ott nagyobb emelkedést is ki lehetne hozni, ezt nem tudom...
***
Az lenne a kérdésem, hogy valaki meg tudná-e mondai, hogy a modul 1-hez ( max) mekkora emelkedés tartozik, ill. dp-nél pedig max 24-ig van megadva a gépkönyben és van is hozzájuk kerék.
És még azt is megköszönném, hogy hogyan lehet kiszámítani az ezekhez tartozó emelkedést.
Bedobom ide is hátha nem mindenki olvassa a hobby CNC-t.
Szép jó estét mindenkinek. Szép lassan nekiestem én is kivakarni a dzsuva alól a gépet! Festésen még gondolkodom. De rá is érek, mert akadnak még itt problémák. Nevezetesen az hogy ha bekapcsolom a gépet, pontosabban a főmotort, már akkor egyből elkezd visszafele forogni a tokmány, holott az irányváltó kapcsoló a nulla állásban van. Ha meghúzom felfelé akkor nem történik semmi, ugyanúgy forog tovább a tokmány. A eltolom lefelé akkor lelassul a tokmány forgása , de a főmotor is leterhelődik egészen 30 A áramfelvételig. Ja a gép mechanikus kuplungos. Létezhet hogy beállt a kuplungszerkezet? És ha már mechanikus , akkor mi lehet a kacsolótengely tövénél levő kis elektromos bisz-basz?
hi! alu doboz keszitesre tud e vallalkozot valaki? sima egyszeru hasab alaku doboz fedellel, semmi extra, akar popszegecselt is lehet (de jobb lenne hegesztve). ~40cm-es meret, eleken visszahajlitassal merevitett, ~1.5-os lemezbol kellene (anyagom nincs) es 1 db. volt egy ceg ahova jartam, de az baromi messze van (meg nem hegesztettek). lehet maganzo is vagy ceg, nekem mindegy, lenyeg hogy ne ezer db-os tetelt akarjon mert csak egy db kell. amiket eddig talaltam a neten azok nagyon tudomanyos sokdarabos gyartok (nekem nem kell cnc meg lezer, egy sima iparos aki jol banik a kalapaccsal es van felszerelese meg tapasztalat azzal megelegednek..).
Lenne egy technikai jellegű kérdésem. Valaki tudna segíteni, hogy EAN 1000 esztergám főorsóját, ill. főorsó csapágyakat, milyen módszerrel tudom beállítani?
Próbálkoztam többször de sajnos a tokmány felőli csúszócsapágy hézaga rendere megváltozik. Valamit biztosan rosszul csinálok.
Régebben tettem fel egy kérdést E2N-el kapcsolatban. Sajnos konkrét válasz még nem érkezett. Azt hiszem eltelt már elég idő azóta hogy ne tűnjön tolakodásnak ha újra megkérdezem. Főorsót szeretném kiszedni belőle azzal a céllal hogy a tömítéseket ami a tokmány felé, és a szíjtárcsa két oldalán van kicserélhessem. Gépkönyvem van. Abból látom hol milyen csapágy van. De jó lenne ha tudnék valakivel beszélni aki csinált már ilyet. Mit és milyen sorrendben kell fellazítani, neghúzni stb. Ha úgy könnyebb akkor telefonon is megkeresem és élőszóba elmondaná. Nagyon kérem akinek valami ötlete van ossza meg velem. Sajnos így a gép használhatatlan. Így az új ékszíjakat tönkreteszi nagyon hamar ami nem kis pénz sajnos.