Keresés

Részletes keresés

pityesz001 Creative Commons License 2011.11.12 0 0 6600

Sziasztok,

Szeretném kérdezni a szakiiktol, Van egy E1N em tengelyeket szoktam esztergálni, olyanokat amiben van belső menet és külső menet!

Ezt géppel szeretném véghez vinni!

Edig ezt ugy oldottam meg hogy méretre szedtem, és satuban menetet furtam bele , illetve metszettem!

Cserekererekek nincsenek csak annyi amennyi a gépben van!

Láttam egyszer de csak futólag hogy rendes menetmetszővel vágott rá menetet a gépen. ez hogy lehetséges? általában 20, 27,30 menetet szoktam metszeni , fúrni 8,10,12.

lehetséges e egyáltalán? pontosabb lenne ha gépen végezném el ezeket a műveleteket.

Laslie1 Creative Commons License 2011.11.12 0 0 6599

Pontosítok egy kicsit, nehogy félreértés legyen:

Szóval több menettípus létezik ami csak pár elemet tartalmaz, de van olyan is ami csak egyet, ilyen például a GHT menet.

Így helyes a mondat.

Előzmény: Laslie1 (6598)
Laslie1 Creative Commons License 2011.11.12 0 0 6598

Amennyire tudom közelít az 500-hoz a menetszabványok száma.

Igaz van olyan "menettáblázat" is ami csak pár  elemet tartalmaz.

Ilyen például a GHT szabvány, (Garden Hose Thread) amit a kerti locsolócsövek csatlakozásánál használnak. 11,5 menet /coll az emelkedése.

De például Amerikában külön meneteket használnak Nev-York-i, külön a Chikagói tűzoltók.

De lehetne még sorolni estig....

 

Előzmény: marcony (6596)
mintAdarab Creative Commons License 2011.11.11 0 0 6597

köszi, de közben kaptam szögkerben hasonlót és csak reszelni kellett kicsit, hogy a (z egyébként) metrikus süllyesztében is elférjen a fej.

Előzmény: marcony (6596)
marcony Creative Commons License 2011.11.10 0 0 6596

Köszönöm válaszod.

Ez nekem is új, hogy ennyi féle menet van.

Tanulni viszont mindig kell, ha van, akitől lehet.

 

Tulajdonképpen azért írtam, mert esetleg elkészítem neki, ha egyszerűbb megoldást nem talál rá.

Előzmény: Laslie1 (6595)
Laslie1 Creative Commons License 2011.11.10 0 0 6595

Szerintem itt az a fő gond, hogy sokak tudatában csak kétféle menet típus létezik:

A metrikus és Whitworth.

 

A coll rendszerű menetet automatikusan azonosítják a Whitworth-al.

Pedig a Whitworth csak az Angolok menete.

" Oszt " meg annyi coll rendszerű menet van még a világon, hogy Dunát lehet velük rekeszteni...

 

 

Előzmény: Vetesi75 (6593)
Gyula65 Creative Commons License 2011.11.10 0 0 6594

Korrekt!

Üdv!

Előzmény: Vetesi75 (6593)
Vetesi75 Creative Commons License 2011.11.10 0 0 6593

Üdv!

Azért írták, hogy kicsit olvass vissza, mert töviről-hegyire ki lett tárgyalva.

Összefoglalva: UNC 1/4" - collos méret, 60-fokos profillal. (Amerikai menet. Az UNC anyában gond nélkül megáll a W orsó is, csak az nagyon kis felületen fekszik fel az eltérő profil miatt.)

Előzmény: marcony (6592)
marcony Creative Commons License 2011.11.10 0 0 6592

T. Laslie!

 

??

Segíts légyszíves. :-)

 

Üdv:

M

Előzmény: Laslie1 (6587)
Gyula65 Creative Commons License 2011.11.10 0 0 6591

Bármikor!

Előzmény: Sunny65 (6586)
vaskukac Creative Commons License 2011.11.09 0 0 6590

Örülök neki, hogy megtaláltad!

Jó koszos szegény, az olaj csere nagyon ráfér majd!

Most már működik rendesen?

Előzmény: szpinya 77 (6589)
szpinya 77 Creative Commons License 2011.11.09 0 0 6589

Megvan a megoldás, szinte ugyanaz ami neked is volt.

Pár fotó itt:

Előzmény: vaskukac (6583)
Gyula65 Creative Commons License 2011.11.09 0 0 6588

Egyetértek!

 

Ha, valaki venni a fáradságot és visszaolvasná a történetet, akkor...!

 

Üdv!

Előzmény: Laslie1 (6587)
Laslie1 Creative Commons License 2011.11.09 0 0 6587

Ejnye, no.... :)

Előzmény: marcony (6575)
Sunny65 Creative Commons License 2011.11.09 0 0 6586

Nagyon köszönöm a segítséget!!!

 

Üdv: S.

Előzmény: Gyula65 (6585)
Gyula65 Creative Commons License 2011.11.09 0 0 6585

Szia!

 Tehát, 1 modul = 3,14 mm

 

Cserekerék számítás:

 

A törtekkel való számolás ismeret szükséges!  (szorzás, osztás)

 

A vágandó emelkedés jele = e [mm]

A vezérosó emelkedése     = E [mm]

A cserekekerek A,B,C, D

ahol, A kerék (vagy közvetlenül a főorsón vagy a cserekerék szekrényben a legfelső kerék), vele csatlakozik a B kerék közös tengelyen a C kerékkel, amelik a a vezérosóhoz csatlakozik (esetleg a Norton szekrényen keresztül), most feltételezzük a közvetlen csatlakozást!

 

A számítás módja:

 

A*C/B*D  =  e / E

 

Ha az emelkedés (vágandó menet, vagy vezérorsó) zollos akkor  25,4/ menetemelkedés 1ˇ-ra értékkel helyettesítjük a képletbe.

Ha, vegyes dimenziójú az egyik tört akkor 5*25,4= 127--es keréket kell alkalémazni a rendszerben.

Ha az emelkedés modul menet akkor a Pi értékét=22/7 értékkel közelítjük.

 

Például:

 

A vágandó menet : 1 modul=3,14=22/7 mm]

A vezérorsó ememlkedése 2 [mmg

 

Feltételezve, hogy egy bekezdésről beszélünk, és a főorsó és a vezérorsó között nincs egyébb beépített áttétel, akkor:

 

A*C/B*D= 22/7*2= 22/14=11/7= 55/35  

 

Ahol:

A kerék fogszáma= 55

B=C közlőkerék, és fogszáma szabadon választható, és egy kerék elegendő (sorosan szerelve)

D kerék fogszáma=35

 

Remélem segítettem!

 

Üdv!

 

 

 

 

Előzmény: Sunny65 (6582)
szpinya 77 Creative Commons License 2011.11.09 0 0 6584

20-4-662-672

Csörrents meg légyszíves....viszahívlak.

Üdv: Szpinya

Előzmény: vaskukac (6583)
vaskukac Creative Commons License 2011.11.09 0 0 6583

Szervusz!

Nekem az MVE-n volt hasonló problémám, mert az is hosszú ideig állt. Még az ősrégi mechanikus Ortlinghaus tengelykapcsoló van az enyémben is, és az olajsár meg a sokéves mocsok összefogta a lemezeket benne úgy, hogy fix hajtású volt a gép. :) Terheléssel megindítva viszont szétváltak a lemezek. Ezután fellazítottam a beállító szerkezetet, és gázolajjal kimostam a mocskot a lemezek közül. Újból beállítottam, és azóta jó.

Gyanús, hogy 30A-t felkap a gép, mert ekkora terheléssel szét kellene oldania a beragadt kuplungnak!

Előfordulhat, hogy a működtető retesz akadt be, és bekapcsolva marad a hátramenet a kar mozgatása ellenére.

Eszembe jutott még az, hogy mivel neked még viszonylag új a gép, nem kapcsoltál-e össze két olyan áttételt, ami megakaszt valamit, és amiatt nem tud menni előremenetben? (Én sem ismerem a masinát, de már követtem el ilyet ismeretlen gépen, azért kérdezem.)

Ezután, ha ezek nem lehetnek, nézd meg, hogy koszos, vagy összerohadt-e a tengelykapcsoló. Ha csak koszos, akkor a fent leírt takarítás segíteni fog!

A kapcsoló amit fényképeztél, arra szolgál, hogy áram kimaradás esetén, amikor megáll a gép bekapcsolt tengelykapcsolóval, akkor az újraindulást meggátolja terhelt állapotban. Baleset és motor védelmi funkciója van.

Üdv.!

Előzmény: szpinya 77 (6581)
Sunny65 Creative Commons License 2011.11.09 0 0 6582

Szervusztok!

 

Egy műanyagból készítendő tekercs csévetestet szeretnék megesztergálni. Egy kis műszerész esztergán kellene bizonyos menetemelkedésű "menetet" vágnom a vezeték részére.

A gépem metrikus menetemelkedésben sajnos nem tudja amire szükség lenne.

Vannak cserekerekeim, modul és dp menethez is, esetleg lehet, hogy ott nagyobb emelkedést is ki lehetne hozni, ezt nem tudom...

***

Az lenne a kérdésem, hogy valaki meg tudná-e mondai, hogy a modul 1-hez ( max) mekkora emelkedés tartozik, ill. dp-nél pedig max 24-ig van megadva a gépkönyben és van is hozzájuk kerék.

És még azt is megköszönném, hogy hogyan lehet kiszámítani az ezekhez tartozó emelkedést.

 

Üdv: S.

szpinya 77 Creative Commons License 2011.11.08 0 0 6581

Bedobom ide is hátha nem mindenki olvassa a hobby CNC-t.

 

Szép jó estét mindenkinek.
Szép lassan nekiestem én is kivakarni a dzsuva alól a gépet!
Festésen még gondolkodom.
De rá is érek, mert akadnak még itt problémák.
Nevezetesen az hogy ha bekapcsolom a gépet, pontosabban a főmotort, már akkor egyből elkezd visszafele forogni a tokmány, holott az irányváltó kapcsoló a nulla állásban van.
Ha meghúzom felfelé akkor nem történik semmi, ugyanúgy forog tovább a tokmány.
A eltolom lefelé akkor lelassul a tokmány forgása , de a főmotor is leterhelődik egészen 30 A áramfelvételig.
Ja a gép mechanikus kuplungos.
Létezhet hogy beállt a kuplungszerkezet?
És ha már mechanikus , akkor mi lehet a kacsolótengely tövénél levő kis elektromos bisz-basz?

 

 

Fotók itt: http://indafoto.hu/szpinya/alap_album

foveon Creative Commons License 2011.11.08 0 0 6580

egyertelmu az a paraszt aki nem irja oda, az pösti :)

 

de amugy bp es kornyeke lenne jo.

 

 

Előzmény: rferi (6579)
rferi Creative Commons License 2011.11.08 0 0 6579

Melyik városban? Ez ugye egy ilyenkor szokásos kérdés :)

Pesten tudom ajánlani a Böjtös Istvánt, a volt EMG területén, XVI kerület.

06-70-3380501

Előzmény: foveon (6577)
rferi Creative Commons License 2011.11.08 0 0 6578

Itt most mi volt?

Le akarta a gyerek bírkózni a gépet?

Tényleg  idióta.

Előzmény: foveon (6576)
foveon Creative Commons License 2011.11.08 0 0 6577

hi! alu doboz keszitesre tud e vallalkozot valaki? sima egyszeru hasab alaku doboz fedellel, semmi extra, akar popszegecselt is lehet (de jobb lenne hegesztve). ~40cm-es meret, eleken visszahajlitassal merevitett, ~1.5-os lemezbol kellene (anyagom nincs) es 1 db. volt egy ceg ahova jartam, de az baromi messze van (meg nem hegesztettek). lehet maganzo is vagy ceg, nekem mindegy, lenyeg hogy ne ezer db-os tetelt akarjon mert csak egy db kell. amiket eddig talaltam a neten azok nagyon tudomanyos sokdarabos gyartok (nekem nem kell cnc meg lezer, egy sima iparos aki jol banik a kalapaccsal es van felszerelese meg tapasztalat azzal megelegednek..).

 

 

foveon Creative Commons License 2011.11.08 0 0 6576
marcony Creative Commons License 2011.11.08 0 0 6575

"gondolom 1/4-es withworth"

 

Jól gondold. Az.

Már metszettem ilyet.

 

Üdv:

M

Előzmény: mintAdarab (6544)
Discovery2 Creative Commons License 2011.11.06 0 0 6574

Üdv Mindenkinek!

 

Lenne egy technikai jellegű kérdésem. Valaki tudna segíteni, hogy EAN 1000 esztergám főorsóját, ill. főorsó csapágyakat, milyen módszerrel tudom beállítani?

Próbálkoztam többször de sajnos a tokmány felőli csúszócsapágy hézaga rendere megváltozik. Valamit biztosan rosszul csinálok.

rferi Creative Commons License 2011.11.05 0 0 6573
Előzmény: SzB16 (6572)
SzB16 Creative Commons License 2011.11.05 0 0 6572

Kedves Főrumozók!

 

Régebben tettem fel egy kérdést E2N-el kapcsolatban. Sajnos konkrét válasz még nem érkezett. Azt hiszem eltelt már elég idő azóta hogy ne tűnjön tolakodásnak ha újra megkérdezem. Főorsót szeretném kiszedni belőle azzal a céllal hogy a tömítéseket ami a tokmány felé, és a szíjtárcsa két oldalán van kicserélhessem. Gépkönyvem van. Abból látom hol milyen csapágy van. De jó lenne ha tudnék valakivel beszélni aki csinált már ilyet. Mit és milyen sorrendben kell fellazítani, neghúzni stb. Ha úgy könnyebb akkor telefonon is megkeresem és élőszóba elmondaná. Nagyon kérem akinek valami ötlete van ossza meg velem. Sajnos így a gép használhatatlan. Így az új ékszíjakat tönkreteszi nagyon hamar ami nem kis pénz sajnos. 

 

Köszönöm: Balázs

pityesz001 Creative Commons License 2011.11.04 0 0 6571

szia, az emeil cimemen megtudjuk beszélni,

szabadosistvan@citromail.hu

Előzmény: chato0078 (6567)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!