Igen, a 15:40-es busszal indultunk, így is 17 óra után érkeztünk vissza Jósvafőre.
Nyáron tervezzük a folytatást, Hollóháza-Tornabarakony-Martonyi útvonalon (zöme tehát kék), azt már hátizsákkal, szállásról szállásra vándorolva. Majd látjuk, mire lesz lehetőségünk.
Erről a túráról nem nagyon szokott beszámoló készülni,nem is túl hosszú (cserébe elég szintes!) és ugyebár jellemzően Budapest határain belül van az útvonal nagy része.Az én mai napomat azonban feldobta ez a menet.
Reggel 6 körül Időkép nézegetés,minden O.K. csak kicsit hideg van,de ez nem szokott érdekelni, tehát indulás!Cél:Hűvösvölgy kisvasút alatti P+R parkoló.Tényleg hideg van,megvigyeltem hogy az M5-ön kb Pusztavacs körül van a leghidegebb általában,most ott -9.5 Celsius fok volt!
Leparkoltam,majd 8 körül pecsételtem a forgalmi irodában,minden rendben volt.A vitorlázó repülőtérig néhány futó és kutyasétáltató emberke volt csupán,ez a hideg biztosan sokakat otthon tartott,pedig ettől eltekintve gyönyörű idő volt!
Már itt feltűntek BP. régi 1878-as határkövei,ezek nagyon sok helyen felbukkannak még a túrán,még a Csúcs-hegyről lefelé tartva is találkozni lehet néhánnyal,ezt az első bejárásunkkor nem is figyeltem meg.
a repülőtér,és az ösvény mellette a Vadaskerti-hegy oldalában.Szép késő őszi idő volt...
Jó tempóban haladtam,direkt gyorsabban akartam haladni a megszokottnál,két okból is:egyrészt elfelejtettm vizet hozni.(a kis ABC a végállomásnál zárva volt,pedig arra számítottam)
Másrészt a jövő heti tervezett csereháti túránk tempójára is szerettem volna egy kicsit hangolni, ott ugyanis a 4-5 km/h lesz szükséges,én pedig olykor annyit szuttyogok hogy a 3-as átlagot sem érem el!
Az Árpád-kilátó után gyorsan elértem a Fenyőgyöngye parkolóját (elképesztő az a betondzsungel amit oda építettek!) majd erős menettel direkt nem lassítva egy szuszra felcaplattam a Hármashatár-hegyre.Itt pihentem 10 percet,és persze bélyegeztem a vassal.Közben jót derültem egy-két túratársunk poénkodásán...:
a bélyegző ládikája...és rajongói...:-)
Megcsodáltam a világháborús betonbunkereket,majd elindultam lefelé,közben sokat gondolkoztam, anno három éve ez volt az első kéktúránk a fiammal,visszagondoltam azokra az időkre, mintha nem három hanem tizenhárom éve történt volna.Szerencsére van tervezve közös túránk is, (pl Mogyorósbánya-Dorog) így nem fakadtam ríva az emlékektől...:-)
Gyönyörű volt a késő őszi erdő, itt-ott kis zugokban még mindig zúzmarás volt az avar, olyannyira hogy majdnem közelebbről is megtekintettem egy kis kocogás után egy lejtőn lefelé eme szépséget, de sikerült megkapaszkodnom egy fatörzsben.
A Virágos-nyeregben emlékezetből egyből megtaláltam a bélyegzőt,majd továbbmentem lefelé, már csak a téglagyár volt a cél.Útközben egy erős jobbos kanyar után megint megpillantottam egy BP.határkövet, kis ideig skubiztam,mert errefelé, ezek mentén is vezetett turistaút régebben, legalább is úgy láttam a lekapart jelzésekből.
Innen már hamar leértem a téglagyárig ahol mindkét bélyegző rendben megvolt,mindkettőt használtam is,majd visszabuszoztam a kocsihoz.
Jó kis túra volt,menetidő 3óra 10 perc,majdnem ötös átlag,ennek elégnek kell lennie a jövő héten is!
1.A Virágos-nyereg tisztása
2.Budapest és Solymár határa 1878-as dátummal, és a megszüntetett jelzés.
Három diákommal november 3-án voltunk Tornabarakonyban... Mi visszatettük a bélyegzőt a tornác szélére.
Három napot túrázhattunk. A bázis Jósvafőn volt. Elős nap 7 órakor indultunk, a faluból fel a kékre, majd a Tengerszem szálló portján bélyegzés. Aggtelek, orszáhgatár, Zádorfalva, ahol a kocsma és a bolt zárva, lévén november 1. Fotó készült. Eldöntöttük, mogy megpróbálunk időre átérni Kelemérre. Gömörszőlősön a bélyegző a szokott helyen, a faluban csend, béke és nyugalom. Keleméren mi is a vasélyegzőt használtuk. A buszig volt még 20 percünk, szóval jó időt mentünk. A buszonk Zádorfalván át ment Aggtelekre. A kocsma akkor már nyitva volt, megkértük a sofőrt, várjon két percet, amíg a bélyegzést megejtjük. endes volt, ez úton is köszönet érte.
Ehhez a naphoz kapcsolódik, hogy Jósvafő és Aggtelek között találtunk az ösvényen egy Nikon fényképéezőgé objektívvédő sapkát. Ha valakinek hiányozna...
A második nap szintén 7-kor indultunk, a cél Szögliget volt. A ménes tisztásáig a kéken mentünk, itt kicsit változtattunk, nem a kéken, az erdőben, hanem a Szelce-völgyben, a piroson jutottunk el Szelcepusztára. Ott némi nemű tápértékfelvétel, majd irány Derenk. Ezen a napon is kellemes idő volt, Derenken ki is feküdünk az iskola dombjának olalába kicsit süttetni magunkat. Derenckről Szádvárra mentünk, majd 15 percel buszindulás előtt beértünk Szögligetre.
A harmadik nap sűrű köddel indított. Busszal mentünk a szögligeti elágazásig, majd onnan egy másikkal be a faluba. A bolt nyitva volt (szerda szünnap), gyors bevásárlás, majd nekivágtunk az aszfaltnak. A Szalamandra-házig aszfalt, onnan piroson a kékig. Kaptató a fennsíkra, ott némi karsztos formák szemlélése. A Szabó-Pallag erdészháznál bélyegzés, majd brlangok és víznyelők között leértünk az új záportározóhoz. A telepen gond nélkül átjutottunk. Már majdnem dél volt, de a köd még masszívan tartotta magát a Bódva-völgyben. Az állomáson bélyegeztünk, ebédeltünk. Felmerült, hogy innen haza, de mire visszaértünk a faluközpontba, a köd felszállt, egyik tanítványom pedig megszólalt. "Most már meleg van, mehetünk tovább!"
Aszfalt Bódvarákóig. Bélyegzéskor kupaktanács, hogy merre menjünk. Dávid erősködött Tornabarakony mellett (én Martonyira szavaztam volna a kolostorrom miatt), így a kéken haladtunk. Dávid úgy kilőtt, hogy 30 perccel a részédő alatt ért be Tornabarakonyba (eredmény - megfájdult a feje...). Szerencsére a nap szépen végződött, kellemes napsütésben hladhattunk a nap második felében.
Megegyeztünk abban, hogy tavasszal valahol folytatjuk.
Előrebocsátva: nem a Dömsöd-Ráckeve lesz a kedvenc szakaszom a Pest Megyei Piros úton. Na jó, szép, persze, főleg késő őszi ragyogásban, de az a 99% aszfalt...
Mi 2002-ben jártunk arra és nagyon nagy élmény volt. Az eltévedéstől nem féltem (nem szoktam), ha van térkép és tájoló, akkor már nincs nagy gond. A jelzés nem mindenhol úgy vezetett, ahogy a térképen, de megoldottuk mindíg a problémákat és kijutottunk a terepről ill. megtaláltuk, amit kerestünk.
Igazán csodálatos az a vidék! Ha nem lett volna ez a két jelvényszerő túra (OKT, CST), akkor nem biztos, hogy látom ezeket a szépségeket.
Igaz, még nem jeleztem a szervezőknek, hogy teljesítettem, de minden szakaszról készült beszámoló, a pecsétek is rendben vannak, és a pontokon a betűket is megtaláltam.
Mindez jó rég volt.
Vakond is megcsinálta.
Sajnos, intenzív a gazdálkodás (fakitermelés) arrafelé, lopják is a fát rendesen, na és az útvonalon sem járnak sokan.
Egy szalaszt tegnap is érintettem, az akkori tapasztalataim alapján találtam meg a kéket Irota előtt.
Régen a kék és a piros együtt ment, és egy jellegzetes helyen váltak el útjaik.
A hely most is megvan, tábla is hirdeti, hogy merre járunk, új jelzések is vannak.
Majd írok részletesebben is.
Vannak kritikus szakaszok, az biztos.
Több is van.
Én napos időt választanék, hogy lássam, merre van észak.
Nagyobb gond a közlekedés.
Keresztéte a kézenfekvő település a túra mgszakításához, de oda nem járnak menetrend szerinti buszok.
A Cserehát túristaútvonalain GPS nélkül mi úgy tájékozódtunk, hogy a Google térképből kinyomtattuk a vonatkozó részeket (heyjoe oldalárol, mert ott fel volt vezetve a kék). A jelleghatárok, földutak alapján kválóan lehet tájékozódni.
Hát, én inkább ezt tenném be ide az idézett honlapról:
"A jelzések és utak rossz állapota miatt, felhívom mindenki figyelmét, hogy a "Cserehát turistája" mozgalom teljesítésébe csak azok vágjanak bele, akik kellő elszántságot éreznek magukban és legalább egy jó GPS-sel is fel vannak vértezve!"
Ugyanis az általad idézett mondatból nem derül ki, hogy milyen problémáktól szeretnének megóvni bennünket a szervezők! ;-)
Vadregényes túramozgalom lehet, ha a gazdája ezt írja:
Megkértem a honlapunk kezelőjét, jelezze valahogyan, hogy egyelőre ne vágjon bele senki a túramozgalom teljesítésébe. Végignézzük, tudnánk-e annyit javítani, hogy teljesíthető legyen az út, vagy véglegesen meg kell szüntetnünk ezt a túramozgalmat.
Tervezett csereháti túránk apropóján bámészkodtam kicsit a neten,hallottam már a "Cserehát Turistája" túramozgalomról -sőt az előző kéktúrás füzetemben van is ilyen igazolópecsétem is Felsővadászról- és most utánanéztem kicsit a hivatalos honlapon ennek a túrának.
Egészen jó kis oldal, és ami a teljesítőkat illeti (jelenleg 110 van) meglepődtem.Sok még számomra is ismerős név van a listán,többen topiktársak!
Lehet hogy ezt a túramozgalmat is érdemes lenne felvenni a bakancslistára?
'Több évszázad művészeti kincseinek tára a román kori, a XII. században emelt templom, melyhez a XIII. században egy nagyobb templomot építettek. Belsejében középkori festménytöredékek is láthatók. A...
Több évszázad művészeti kincseinek tára a román kori, a XII. században emelt templom, melyhez a XIII. században egy nagyobb templomot építettek. Belsejében középkori festménytöredékek is láthatók.
A község déli részén egy kis emelkedőn álló román kori ikertemplomot az 1970-es években tárták fel és állították helyre. Toldaléka 1820-ból származik.
A szentélyben és a diadalívben középkori, valószínűleg XV. századi festménytöredékek láthatók. Deszkából alakított festett famennyezete 1657-ben készült, díszítményeinek kompozíciója különösen értékes.
Berendezései közül a legértékesebbek a XVII. századi Mózes-szék és az 1824-ben készült faragott családi padok.'
Csak, hogy csavarjak rajta, egy valamire való GPS-ben tetszőleges helyre, tetszőleges időpontra lekérdezhető a nap kelte-nyugta és a hold kelte-nyugta!
> a rakacaszendi templom,na azt csak kívülről láttam
na azt énis
gondolom ha bejuttok, lesz feltöltve fotó ide :-)
> Hat órakor indultam Kisgyónról és este 8ra akartam beérni Tésre. Ehhez képest ott voltam 11 órakor
mi a kölköcskével h8-kor indultunk Kisgyónról (nagyon jó dolgunk volt, mert asszonypajtás elfuvarozott a startig) és 12-kor értünk az erdei büféhez
akkor gyorsabbak voltunk mint Te :-)
ha már írok:
mostanában feltűnt, hogy elég érdekes jelzések vannak a kéktúra útvonalán
Piliscsév illetve Piliscsaba előtt (Dorog felől nézve) mindenféle kis csenevész bokron vannak kék-fehér csíkok pingálva
Jásd határában a szentkút felé, Tűzköves-ároknál ahol elérjük a KDP dózerútját, vagy Bakonynána-Nagyesztergár között a fától-fáig kanyargós részen pedig a kis műanyag lapocskák uralják a terepet
ezek vajon az OKT50-re készülhettek?
az dícséretes, hogy a jelzettségen javítani szerettek volna, de a fákra rajzszögezett fehér műanyag táblán a kék szigetelőszalag.. hát mit is mondjak hogy ne bántsak meg senkit? szóval nem biztos hogy hipertartós lesz..
vagy nem ez volt a cél?
a legmókásabbat nem bírtam ki, le is fényképeztem: egy másfél méteres bot félig a földbe szúrva, félig egy másik villás ággal kitámasztva és rajta az ominózus szögelt jelzés