Keresés

Részletes keresés

M62-238 Creative Commons License 2011.11.06 0 0 20286

"Ez kellett, hogy zárt topikot nyithass? ON"

 

Nyitáskor nem volt zárt,de a többség akarata érvényesült.

Előzmény: manhattani (20280)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.06 0 0 20285

Egyik volt kolléga mondta, hogy egyszer eléggé deriliumos állapotban utazott haza Bp-ről Vecsésre, és csak a vonaton vette észre, hogy nem jó vonatra szállt ez nem fog megállni.  A Kallernek elpanaszolja a baját, aki közölte, hogy ez bizony Ceglédig nem áll meg sehol, de ha ad neki zsebeb egy ezrest ő meghúzza a vészféket Vecsésnél. Így is lett, olcsóbb volt mint Ceglédtől megvenni a jegyet vissza és a kaller is jól járt.

Előzmény: manhattani (20278)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.11.06 0 0 20284

Levél ment freemailon balesetekkel!!!

Előzmény: Bárdos Imre (20283)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.06 0 0 20283

Nem ő nyitotta!

Előzmény: manhattani (20280)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.11.06 0 0 20282

Oldmumus.

:-)

(Bocsi, de nem hagyhattam ki! :) )

Előzmény: Zolas (20279)
manhattani Creative Commons License 2011.11.06 0 0 20281

Nyittathass, bocs.

Előzmény: manhattani (20280)
manhattani Creative Commons License 2011.11.06 0 0 20280

OFF: Nem, te a besúgó vagy. Ez kellett, hogy zárt topikot nyithass? ON

Előzmény: Zolas (20279)
Zolas Creative Commons License 2011.11.06 0 0 20279

Én vagyok a mumus? Ez még nem érte el az ingerküszöbömet:)

Előzmény: manhattani (20274)
manhattani Creative Commons License 2011.11.06 0 0 20278

Erről jut eszembe az a történet, amely már az ON határát súrolja itt, hogy utazott egy mozdonyvezető barátom egy IC-n, ami amúgy nem állt meg Cegléden. Két öreglány érdeklődött a kalauznál, hogy hogy tudnának leszállni ott, de az nem tudott megoldást, csak ha meghúzzák a vészféket, ami viszont pénzbüntetéssel jár. Ők benne is voltak, ekkor beleszólt a barátom, hogy fizessék ki előre a büntetést, és ő úgy meghózza a vészféket, hogy a vonat pont a peronnál áll meg.

 

A dolog pénzügyi részét elrendezve a barátom a vészfékkart fogva figyelte a vonalat és a kellő pillanatban meghúzta a fülke vészfékfogantyúját.

 

Semmi sem történt.

 

Mire kirohant a folyosóra és ott húzta meg a vészfékfogantyút, a vonat rég túl volt az állomáson. A két vén tyúk a töltésen mászott vissza Cegléd állomásra. Pedig teljes árú vészfékezést fizettek.

manhattani Creative Commons License 2011.11.06 0 0 20277

Ha már így rákérdeztél, semmi komoly, csak az a kis baleset, hogy valaki előjött a kocsiból, és én arra tévedtem, hogy miatta húztam meg a vészféket, de a velem volt vasútbarát figyelmeztetett, hogy nem. Aztán sértődés nem lett.

Előzmény: Abdhul (20276)
Abdhul Creative Commons License 2011.11.06 0 0 20276

De a plombán akkor is látszik, hogy melyik vészfékfogantyút húzták meg. - Azon kívül történt valami?

Előzmény: manhattani (20270)
sörösgigant Creative Commons License 2011.11.06 0 0 20275

Őszintén tetszenek a szabatos fogalmazásaid. Hiába aki tanult az tanult....De komolyan !

Előzmény: _Nyuszi (20273)
manhattani Creative Commons License 2011.11.06 0 0 20274

Jól értem hogy a durvább vasútbarátok ... izé ... ??  :-)

Eddig ezt a durvább vasutasokról gondoltam...

Te, nem OFFolunk mi itt egy kicsit? Aztán jön Zolas és töröltet.

Előzmény: _Nyuszi (20273)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.11.06 0 0 20273

Nem, a vasútbuzit próbáltam finomabban körülírni. :)

Előzmény: manhattani (20272)
manhattani Creative Commons License 2011.11.06 0 0 20272

OK, csak a "durvább vasútbarátok" szókapcsolatból gondoltam, hogy a tettük nyomainak az eltüntetésére gondolsz. ON

Előzmény: _Nyuszi (20271)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.11.06 0 0 20271

"De a plombán akkor is látszik, hogy melyik vészfékfogantyút húzták meg."

Egyrészt nem biztos, hogy látszik rajta, másrészt meg: ez nem volt kérdés. :)

:-)

Előzmény: manhattani (20270)
manhattani Creative Commons License 2011.11.06 0 0 20270

>A durvább vasútbarátok vissza is állítják, mire a vjv odaér. :)

 

Egyszer egy részeg aláesésveszélyesen szállt föl Istvánteleknél (bár akkor talán még Landler névre hallgatott) és meghúztam a vészféket. A kalauz megkérdezte: Visszaállítottátok? De akkor még nem tudtam, hogy kell :-) De balhé nem volt.

 

De a plombán akkor is látszik, hogy melyik vészfékfogantyút húzták meg.

Előzmény: _Nyuszi (20268)
manhattani Creative Commons License 2011.11.06 0 0 20269

>Inkább azt kéne valahogy oktatni, ...

 

Az utasoknak? :-)

 

OFF: Emléxem, a hatvanas években anyám a társasházunk  liftjében liftvezetői tanfolyamon vett részt. Azért ő, mert apám és én elhajtottuk a tanfolyam előadóját :-) ON

Előzmény: Törölt nick (20266)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.11.06 0 0 20268

A durvább vasútbarátok vissza is állítják, mire a vjv odaér. :)

Előzmény: bama (20267)
bama Creative Commons License 2011.11.05 0 0 20267

Én húztam egyszer, amikor csak vésznyitóval nyílt a piroscsíkos ajtaja, és mire az utasok vége odakeveredett a leszálláshoz már elindult a vonat. Leszálltam, aztán megvártam a jv-t, mutattam neki, hogy itt és én húztam, mondta, hogy minden ok, visszaállította, vonat elindult rendesen.

Előzmény: Törölt nick (20266)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.05 0 0 20266

Azt írják, hogy indokolatlan használata büntetéssel jár, ezért sokan félnek tőle és akkor se merik meghúzni ha már esik szét a vonat kocsija.

 

A németországi ICE baleset biztos megvan, mikor egy karnyi hosszú acél köszönt be a padlólemezen keresztül a folyosóra észre is vette egy utas, de vészféket nem mert húzni inkább a kallernek szólt, és hát mire megtalálta a kallert, mire odament megnézni meg mire ő meghúzta már késő volt.

 

Inkább azt kéne valahogy oktatni, hogy ha vészhelyzetet vélsz látni inkább húzd meg azonnal magyarázkodni később is ráérsz.

Előzmény: manhattani (20265)
manhattani Creative Commons License 2011.11.05 0 0 20265

Ki tanítja őket?

A MÁV azt írja ki a vészfék mellé, hogy "... megbüntetik!"

Ha azt írná, hogy "inkább húzd meg, minthogy kiugorj!", akkor talán.

 

Előzmény: Törölt nick (20263)
sörösgigant Creative Commons License 2011.11.03 0 0 20264

Sosem. Mindíg is volt ilyen, és mindíg is elő fog fordulni.....

Előzmény: Törölt nick (20263)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.03 0 0 20263

Mikor tanulják már meg, hogy ilyenkor a vészféket kell meghúzni, inkább egy büntetés mint hosszú kórházi kezelés.

BunnyNo1 Creative Commons License 2011.11.03 0 0 20262
james 36 Creative Commons License 2011.11.03 0 0 20261

Vonat-összeütközés.

 

Rég nem történt már ami vasutainkon olyan nagy  szerencsétlenség, mint

deczember 12-én a tolnamegyei Hidegkút - Gyönk állomás közelében.

A Budapestről Fiúméba igyekvő gyorsvonat nekiszaladt egy tehervonatnak

s az öszszeütközésnek egy halottja, hat súlyos és több könnyebb sebesültje  van.
A két vonat mozdonya homlokkal csapott össze s összezúzták egymást.

A gyorsvonat szerkocsija s étkező kocsija rászakadt a mozdonyra

s össze-vissza tört. Az utasok közül nem esett súlyosabb baja senkinek,

a tehervonat fűtője, Kalapács János, meg halt, a gyorsvonat mozdonyvezetője,
az étkezőkocsi szakácsa és kuktája, valamint két pinczér   is súlyos sérüléseket szenvedtek,
megsérült a gyorsvonat gépjén volt sárbogárdi vasúti szakaszmérnök is. 

A szerencsétlenségről fogalmat nyújt az a kép, melyet mai számunkban közlünk.

VASÁRNAPI ÚJSÁG 1903.

 

 

Rollende Landstrasse Creative Commons License 2011.11.01 0 0 20260

Hogyan szóljon hát nálunk a jövő vasúti [macska:-)]zenéje?

 

Lehetőleg ne kínai zenekarra hangszerelve.

Előzmény: exSzgDbny (20258)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.11.01 0 0 20259

A Novemberi Indóház írja, hogy megemlékezés volt a szolgálatteljesítés közben elhunyt mozdonyvezetők emlékére, felolvasták 1931-2010 közötti időszakból  az összes áldozat nevét.

 

1, - Honnan sikerült egy ilyen listát összeírni?

2, - Hol lehet elolvasni (értsd= fent van -e a világhálón?)?

exSzgDbny Creative Commons License 2011.11.01 0 0 20258

Mi itt vitázgatunk, vitázgatunk...  ...és nálunk nem történik semmi! Bezzeg a világ előbbre haladott tájain!?!? Hát most kivételesen olvassunk és gondolkozzunk: hol és miben lehetnek azok a rendszerbeli hibák, amelyek ─ nálunk és másutt ─ emberéletek tucatjait emésztik el?


"2011.07.23.   A Xinhua hírügynökség jelentése szerint a D3115 számú, Hangzhouból Fuzhouba tartó szerelvényt villámcsapás érte, és vezérlését elveszítve lefékezett, majd nyílt pályán megállt. Helyi idő szerint este fél 9-kor a D301 számú vonat utolérte a veszteglő szerelvényt. Az ütközés következtében a nagyjából 20-30 méter magas hídról az utolért szerelvény utolsó két kocsija a mélybe zuhant, harminchárom halálos és közel kétszáz súlyos sérülést okozva. Szintén siklott a D3115 első négy kocsija. A vasúti kocsikon és a pályán kívül a híd is súlyosan megrongálódott.
A hivatalos bejelentés szerint azért ütközött össze a két kínai vonat, mert egy jelző vörös helyett szabadot mutatott. (A biztosítóberendezés tervezője vállalja a büntetést.)
A Railway Gazette információi szerint a 2009. szeptember 28-án megnyitott vasútvonalon CTCS-2-es vonali biztosítóberendezés működik, ami funkcionalitásában nagyon hasonlít az európai ETCS első szintjére. A jelzési képet a pálya mellett rögzített fix jelfeladó egységek, a balízok továbbítják a vonat személyzete számára.
Nem megerősített szakértői fejtegetések szerint a vonal érintett szakaszán a komplett biztosítóberendezés felmondta a szolgálatot a viharban. A vonatokat rádióösszeköttetés útján irányították. A balesetben résztvevő két szerelvény közül az első már 23 perccel az ütközés előtt megállt a nyílt vonalon, ennek azonban nem meghibásodás volt az oka, hanem az egyik utas meghúzta a vészféket. A vencsoui állomás irányítóinak kellett volna tájékoztatni a Peking felől érkező második vonat vezetőjét a pályán veszteglő szerelvény pozíciójáról, ezt azonban elmulasztották megtenni. (Az európai gyakorlatban nem találunk példát arra, hogy nagysebességű vonatokat egyetlen rádióösszeköttetés útján irányítsanak.)"


─ Nocsak, nocsak: nagysebességű közlekedés (>200 km/h!); bedöglött biztosítóberendezés helyett használt rádiós irányítás; végül mégiscsak emberi ─ ráadásul forgalomirányítói! ─ feledékenység szükségeltetik egy valamirevaló katasztrófához?

Hogyan szóljon hát nálunk a jövő vasúti [macska:-)]zenéje?

james 36 Creative Commons License 2011.10.28 0 0 20257

A baleset 1907. május 12. történt

A kép, 1907. május 26. a 21. számban a 425. oldalon jelent meg.

A képhez ez ideig, nem találtam beszámolót.

Amint találok valamit az esetről, felrakom. 

 

Előzmény: division by zero (20256)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!