Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.10.12 0 0 73927

Nyomj le benne egy nap alatt 800 kilómétert, s utána  mondd , hogy  jó!

Nulla ergonómia, minimál  rugózás,  hátat-derekat  nem tartja, korlátozott  állításí lehetőségek.Kevés  rosszabb van ennél.

Előzmény: Törölt nick (73926)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73926

Egy jó Möwe ülés aranyat ér. A rába steigereket is ezzel szerelték valamint a németeknek készített Mtz ben is megtalálható volt :))

Sőt a mai napig sokan szeretik nálunk melóhelyen ezeket az üléseket :)))

Előzmény: GARAZSMENET (73925)
GARAZSMENET Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73925

Biztos, hogy gyári. Ilyen volt a 85 előtti miskolci kocsikon. Sőt a vezető ülés is IFA volt.

Előzmény: Tector (73885)
GARAZSMENET Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73924

Miskolcra került 1/4-es ablakkal rendelkező kocsi is. Szóló és csuklós is!

Előzmény: bi-02 (73899)
BPY-097 Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73923

https://picasaweb.google.com/113658688263082149504/HajduVolan2007IK250256260263415#

Törölt nick Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73922
Egyen van:D igaz az miskolci volt
Előzmény: nemeza (73921)
nemeza Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73921

BU rendszámot az összesre! XD

Előzmény: Aron_son (73920)
Aron_son Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73920

+ OT rendszámot mindre :D

Előzmény: nemeza (73917)
-Husika- Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73919

Remélem, odáig azért már nem fogunk eljutni. 

Előzmény: nemeza (73917)
EKW-531 Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73918

Ez pedig összetéveszthetetlenül Diósgyőr.

Előzmény: Törölt nick (73913)
nemeza Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73917

Fel kéne matricázni majd, ha 30 évesek lennének.

Előzmény: Törölt nick (73908)
-Husika- Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73916

Újpesten nincs ez a típusú panel, különösen nem a Tél utca környékén. :D 

Előzmény: Törölt nick (73913)
-Husika- Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73915

Téééényleg, Rátka az sváb falu. :D Gondolhattam volna. :D Köszi! 

Előzmény: Irisbus (73914)
Irisbus Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73914

Egészen pontosan rátkai a kocsi (szerencsi kistérség), a Schwarzwald Hagyományőrző Egyesület tulajdona.

Előzmény: -Husika- (73912)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73913
Ja bocs, akkor benéztem:D a kép háttere is olyan volt:)
Előzmény: -Husika- (73912)
-Husika- Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73912

Dehogyis, az az FKB-874... 

Ez meg Szerencsen lakik, ha nem tévedek (én ott fotóztam). 

Előzmény: Törölt nick (73910)
MBen Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73911

Nem nyert.

Az FKB-874.

Előzmény: Törölt nick (73910)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73910
Újpest? A Tél utcában szokott parkolni, minden nap.
Előzmény: BX 73-69 (73909)
BX 73-69 Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73909

Dokumentum jelleggel egy ma látott 250-es:

Nem tudom ki ismeri és ki nem, én eddig nem nagyon találkoztam vele.

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73908

A BPO-103-at még felmatricázták a 20. születésnapja alkalmából. (és az nem is volt olyan régen) Ma szerintem nem túlzok ha azt mondom több száz 20 év feletti kocsi futa BKV-nál.

Előzmény: Törölt nick (73907)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73907

 "Szegeden viszont egészen sokáig létezett egy kisablakos"

 

Itt minden bizonnyal a BSG-575-re gondolsz. Ez nem más, mint az ex BKV-s GC 48-99-es kocsi, ami 1981-1996 között közlekedett Szegeden.

 

Én a szegedi selejtezése előtt lefotóztam, és - bár vegyes kisztású - de kisablakos maradt a legutolsó időkig.

 

Arra gondoltam akkor, hogy  - lévén ez 1973-as évjárat volt - 1996-ban 23 éves volt, ami egy egészen elképesztő életkornak számított még akkor.

 

No, most nézd meg pl. a BKV autóbusz-járműparkját 2011-ben!

 

Akad közötte még 28 éves kocsi is...

Előzmény: bi-02 (73899)
jázminapja Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73906
bi-02 Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73905

Ja, és olyan megtört aljú gégecsövet kéne vadászni a 260.T1-re is, hogy tökéletes(ebb) legyen az egyenes műszerfalú összkép.

Előzmény: bi-02 (73904)
bi-02 Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73904

Asszem kezdem érteni. :))

Te a gégecső/tartóállványt mondod, én meg a mikrofonról papolok. A linkelt képen levő letekert gégecsövön mintha nem lenne rajta a mikrofon, viszont annak a típusnak lehetett fémből a talprésze, és az valóban lehetett barna az anyaga miatt. Ha erről van szó, akkor az egyenes műszerfalhoz tartozó mikrofonállványnak volt (szerintem) csak fémből a talpa, amelyiknek az alsó nem hajlítható része meg volt törve, hogy közelebb kerüljön a vezetőhöz. Viszont amelyiknek fém talpa volt, annak a mikrofon rögzítő menetes csavarja is fém volt a tetején. Ha az fekete és műanyag, akkor a talpa is műanyag. Ez a megtört aljú az egyenes műszerfallal ment a levesbe. 1977-től oldalra került a miki, ezért nem kellett megtört állvány, azóta egyenes az alsó része, de '87-ig maradt krómozott. Azóta van rajta fekete műanyag bevonat. Eredetileg azonban az összes Ikarus levehető mikrofonnal készült. Ez a mostani egybeépített csak legújabban divat, bár szerintem jobb, mert nem lehet leszedni róla a mikrofont. 

Előzmény: suraki1 (73903)
suraki1 Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73903

Miskolcon sok sofőr emlékezik a műszak végi sajgó jobb vállára, voltak botos 260.03-asok (mivel, mint írtad .00-k nem lehettek), ha minden igaz 1979-ben szereztek be ilyet utoljára.

 

A tetőszellőző akkor miskolci specialitás.

 

A mikrofonnak az alsó talp része a kérdés (mint írtam is), és a vége elvileg nem szélesedik ki, azt viszont nem tudom, hogy ment-e a gégecsőre külön mikrofon, pl. a V alakú.

(http://old-ikarus.hu/260/lotharides/GC-51-39_vez.jpg)

Előzmény: bi-02 (73899)
bi-02 Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73902

260.00-ból 1974-ben készült az első nagyablakos.

 

Ezért jó, hogy vannak köztünk olyanok, akik korábban is nyitott szemmel jártak és hajlandók megosztani velünk észrevételeiket, tudásukat. Az én tapasztalataim - szemlélőként - többnyire a '80-as évekből vannak. Előtte még nagyon gyerek voltam, '90 után meg olyan "szinuszos" az aktivitásom.

Ezzel csk arra akartam rávilágítani, hogy az okosságaim 2/3, 3/4 része kutakodás eredménye, vagyis papírból van és csak a maradék a személyes tapasztalat. Ennek során viszont egyre többször szembesülök azzal, hogy a papírforma nem egyenlő a valósággal. Ezután óvatosabban kell fogalmaznom, mert a dokument nem szentírás. Ez történt az ablakokkal (is).

 

Szóval kösz a helyesbítést, továbbra is számítok rá, ha megengeded, és a valóságnak megfelelően korrigálom a műszaki leírásokból bányászott tudományt. 

Előzmény: Törölt nick (73882)
bi-02 Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73901

Jaja, erre gondoltam, de a típust nem találtam el...

 

A linket kösz :)

Előzmény: SZEGECS (73883)
bi-02 Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73900

A tetőszellőző az szerintem kendács.

 

A barnás mikrofon meg lehet, hogy kopott és rozsdás. Nem? Vagy teljesen más rémlik? Nekem rémlik egy kör keresztmetszetű ugyanolyan osztott mikrofon is, ami nem annyira elterjedt volt. De talán eredetileg az is fekete/ezüst lehetett.

Előzmény: suraki1 (73881)
bi-02 Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73899

260.03 egyébként miben különbözött 260.00-tól? (eltekintve az ablak-ügytől)

 

Nagyjából semmiben, de mégis.

 

260.00 BKV

260.03 MKV,SZKV (egyéb 'kávé)

 

A 260.03 eleinte vegyesen készül(hetet)t ASH-75.2/P2M70 váltóval, legalábbis a dokumentáció szerint, miszerint készülhetett volna kisablakkal is. Azt mostmár tudjuk, hogy Miskolcra kisablakos nem került. Kéziváltós volt-e köztük? Szegeden viszont egészen sokáig létezett egy kisablakos.

 

A 260.00 kizárólag P2M70-el készült és - ez mondjuk megfigyelés - soha nem volt oldalt fényvisszaverő prizma, ami a 260.03-on hasonlóan a 260.06-hoz hamar megjelent. 

 

 

Előzmény: Mihál (73887)
Blindmouse Creative Commons License 2011.10.11 0 0 73898

Jó rég nem jártam azon ezekszerint...  mert kocsival kb járhatatlan volt...  :)

Előzmény: -Husika- (73897)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!