Viszont előfordult, hogy Pesten nem volt rá mód, ezért a páros szegedi Ic-vel Nagykőrös átmenőn megállva, egy perc alatt lepisáltam a jobb első kereket.
De. Egy lányismerősöm az orvosi mellett néha nővérkedett. Közölték vele, hogy a szabály (asszem) 25 kiló, a beteg ennek simán van a négyszerese. Akarja? Nem kötelező. Mehet Tescóba is.
"Na de az számtalan más ok miatt is lehet,"
Barátnőm anyukájának kivették a méhét. Ő meg a műtét miatt nem lehet, mi? :((((
Ami meg veszélyes lehet nőkre, az a spontán vetélés, amikor még nem is tudja, hogy babát vár. (Ha tudja, akkor meg a doki kiírhatja, vagy kap könnyebb munkát.) Na de az számtalan más ok miatt is lehet, nemcsak egy nehéz vas felemelése miatt, így ez sem lehet nagyon kizáró ok, mert a bolti mindenes vagy az említett nővér is emelget nehezet, és mégsem tilos neki.
Azért nagyon nem ugyanaz egy 424-es vezetése (nem vezetéstechnilailag, hanem fizikailag értve), mint egy Flirté. Szóval az akkor érvényes szabályokat érdemes felülvizsgálni.
Amúgy meg majdnem van női mv. Egyik tanfolyamon (munkaügyi központ) az oktatónk vasútgépész (vagy milyen) szakon végzett, és ott volt mozdonyvezetési gyakorlat (M62) is. Szóval nincs teljesen lezárva a nők elől a vezetőállás. (Bár ezt már írtam egyszer.)
a hazai gyakorlatban az ilyet úgy építenék meg, hogy nincs a kijárati jelzők mögött megcsúszási távolság az első kitérőig, illetve még belepakolnának egy 2-3 perces időzítést is...:(
Így működik pl. Zürich Museumbahnhof, üzemszerűen. Eleve így van kitalálva, megtervezve.
Na most, Zuglónál ugye nem csak a plusz két vágánynak kéne hely, hanem plusz egy peronnak is, őszintén szólva fogalmam sincs, hogy elférne-e, de így ránézésre úgy tűnik, hogy igen.
Mivel a kapacitáshiány nem a nyílt vonalon, hanem csak a peron mellett jelentkezik, így a nyílt vonalon továbbra sincs értelme kettőnél több vágánynak. Egyedül a Thököly út fölött kell új műtárgyat építeni.
Itt volt a kiágazás, a vízmű melletti földút helyén volt a nyomvonal. Az országút felől az állomás felé nem látszik hol volt a vasút, de levegőből igen.
Pedig jó az elgondolás, mert a kapacitáshiány sok esetben az utascserék is okozák.
Kökin gyakorlati példa (már ha nincs kunszenti), hogy ha késik kicsit a páratlan vonat, ami az 1-re érkezett be, akkor mögötte legelhet a bejáraton a következő (itt 5 percre záródéik jórészt a követési "olló"), de ehelyett, ha van hely, akkor a követő vonatot a 2.-ra fogadják. Így az nem kap kését. Mire pedig a 2.-ra érkezett vonatnál megtörténik az utascsere, addigra az 1-esről kihalad a vonat úgy, hogy a 2-esről lehet adni a kijáratot, és mehet is tovább. Ezzel legalább 2 percet lehet egy vonatnál nyerni. Az más kérdés, hogy utána viszont megint egymásba érnek a vonatok, így jön a döcögés.
Ebben semmi. Az a meglepő (nem meglepő, inkább vicces), hogy mekkora hisztik robbantak ki rendszeresen itt ezen a topicon pár éve, amikor visszatérő témaként szóbakerült a női mv-k kérdése és ehhez hasonlók.
Meghalt az a motoros, aki vonattal ütközött szombaton éjjel a Győr-Moson-Sopron megyei Lövő belterületén.
A férfi kevéssel este tíz óra után ütközött egy személyvonat oldalának a vasúti átjáróban; sérüléseibe a helyszínen belehalt. A vasúti szerelvényen ülők közül senki nem észlelte a balesetet, arra egy kevéssel később arra haladó teherszerelvény vezetője lett figyelmes. A sérült vonatkocsit Sopronban már megtalálták.
Ha akkor azt a " némi karbantartás " - t nem csinálják meg, ma ott végig 80-as a pálya.., az útátjárók jó része meg annyi sem. Ezt nem én találtam ki, hanem a pályamester mondta.
Van hely rá. Csak, ha átépítik, akkor a zajszigeteléssel is kellene csinálni valamit a töltésen és ezt jól megcsinálni nem kis munka.
Ezt annak idején sokáig tervezték, de nem gondolták át, illetve nem műszaki szempontok döntöttek az építéskor. Az rendben van, hogy legyen töltés a közművek miatt, de minden más a töltés ellen szól. Akkor még jártak gőzmozdonyok is, de nem voltak végig házak a vasút mellett és egy gőzmozdony sem füstöl annyira. A Déli mellett is jártak gőzmozdonyok és azért az a környék is rendesen beépült. Sokáig azért nem épülhetett meg a töltés, mert a MÁV - nak a vesztett magasság miatt többe került a vontatás. A kőbányai rész meg értelmetlen. Egy felüljáró a vasútnak. Jobb lett volna bevágásban építeni a Kerepesi út utánig és akkor kevesebb gond lenne vele ma.
1., Leírta, hogy nem akar végig négy vágányt, csak Zuglónál, így a Nyugatiba ugyanúgy két vágány lenne bekötve, mint most, és Kőalsón sem változna az égvilágon semmi.
2., A Kőér átjáró egy létező probléma, nagyobb vonatsűrűségnél már valóban használhatatlanná válna, helyette a Basa - Fertő - Bihari vagy a Sibrik - Gyömrői útvonal használható. Kerülőnek kerülő, de az útkapacitás elviseli.
3., EZ már lassan 130 éve elég jól muzsikál, pedig kapja a terhelést rendesen. Igaz, végig 60-as.