Keresés

Részletes keresés

akóR Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377061

Viszont előfordult, hogy Pesten nem volt rá mód, ezért a páros szegedi Ic-vel Nagykőrös átmenőn megállva, egy perc alatt lepisáltam a jobb első kereket. 

Furán néznél ki hasonló szituációban.

Előzmény: _Nyuszi (377060)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377060

", és mégsem tilos neki."

De. Egy lányismerősöm az orvosi mellett néha nővérkedett. Közölték vele, hogy a szabály (asszem) 25 kiló, a beteg ennek simán van a négyszerese. Akarja? Nem kötelező. Mehet Tescóba is.

 

"Na de az számtalan más ok miatt is lehet,"

Barátnőm anyukájának kivették a méhét. Ő meg a műtét miatt nem lehet, mi? :((((

 

------

Ez csak duma, de ezt te is tudod...

Előzmény: v_peti (377059)
v_peti Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377059

Ez igaz.

 

Ami meg veszélyes lehet nőkre, az a spontán vetélés, amikor még nem is tudja, hogy babát vár. (Ha tudja, akkor meg a doki kiírhatja, vagy kap könnyebb munkát.) Na de az számtalan más ok miatt is lehet, nemcsak egy nehéz vas felemelése miatt, így ez sem lehet nagyon kizáró ok, mert a bolti mindenes vagy az említett nővér is emelget nehezet, és mégsem tilos neki.

Előzmény: _Nyuszi (377056)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377058

Azt te tudod... Én nem értek hozzá. :))

Előzmény: akóR (377057)
akóR Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377057

Ácsi !!

A súlyzó mellé négy korsó sört is.., mert anno azt is birni kellett szoli után :-)) !!!!

Előzmény: _Nyuszi (377056)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377056

"Azért nagyon nem ugyanaz egy 424-es vezetése (nem vezetéstechnilailag, hanem fizikailag értve), mint egy Flirté."

De ha bírja, miért ne csinálhatná? Elé kell tenni egy súlyzót, hogy emelje meg. Ha meg tudja, akkor alkalmas. Egyébként nem. Akár férfi, akár nő.

Előzmény: v_peti (377055)
v_peti Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377055

Azért nagyon nem ugyanaz egy 424-es vezetése (nem vezetéstechnilailag, hanem fizikailag értve), mint egy Flirté. Szóval az akkor érvényes szabályokat érdemes felülvizsgálni.

 

Amúgy meg majdnem van női mv. Egyik tanfolyamon (munkaügyi központ) az oktatónk vasútgépész (vagy milyen) szakon végzett, és ott volt mozdonyvezetési gyakorlat (M62) is. Szóval nincs teljesen lezárva a nők elől a vezetőállás. (Bár ezt már írtam egyszer.)

 

 

 

Előzmény: _Nyuszi (377045)
Dénes Balázs Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377054

Jakérem, ha fáj valakinek _dolgozni_ ...

Előzmény: 1047 005-2 (377025)
mcg Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377053

a hazai gyakorlatban az ilyet úgy építenék meg, hogy nincs a kijárati jelzők mögött megcsúszási távolság az első kitérőig, illetve még belepakolnának egy 2-3 perces időzítést is...:(

Előzmény: Fradista Utazó (377052)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377052

Így működik pl. Zürich Museumbahnhof, üzemszerűen. Eleve így van kitalálva, megtervezve.

 

Na most, Zuglónál ugye nem csak a plusz két vágánynak kéne hely, hanem plusz egy peronnak is, őszintén szólva fogalmam sincs, hogy elférne-e, de így ránézésre úgy tűnik, hogy igen.

Előzmény: radio100jozsi (377043)
benbe Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377051

Mivel a kapacitáshiány nem a nyílt vonalon, hanem csak a peron mellett jelentkezik, így a nyílt vonalon továbbra sincs értelme kettőnél több vágánynak. Egyedül a Thököly út fölött kell új műtárgyat építeni.

Előzmény: akóR (377048)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377050

... majd fonyódik az a három vágány! :)

Előzmény: akóR (377048)
mcg Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377049

ahhoz a START-nak nem kéne belazított fordákkal dolgoznia....de akkor meg kiderülne, hogy "vaaaan kocsííí"...

Előzmény: 1047 005-2 (377025)
akóR Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377048

Csak közben van pár felüljárója a vasútnak, ami " kétsávos " .

Amúgy megnézném Zugló - Kőteher között hova tennéd a harmadik vágányt.

Előzmény: radio100jozsi (377042)
Carpy Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377047

"A vasúti személyszállítás gyorsabban növekszik Németországban, mint a közúti. De ez az EU27-re is igaz."

 

Helyesen:

"Voltak olyan évek, amikor a vasúti személyszállítás volumene nominálisan ugyan nem, de arányaiban, százalékosan jobban növekedett, mint a közúti"

2008-ról 2009-re például sajnos épp csökkent a vasúti és nőtt a közúti.

Előzmény: Törölt nick (377037)
GOLAZ111 Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377046

Bizony, és ezek a sínek nem használtan kerültek oda 

 

A szegedi kihúzó végén is vannak ilyen sínek.

 

 

átépítés miatt már a volt kiágazás helye sem azonosítható Apátfalván. 

 

http://wikimapia.org/#lat=46.1736792&lon=20.5878854&z=16&l=21&m=b

 

Itt volt a kiágazás, a vízmű melletti földút helyén volt a nyomvonal. Az országút felől az állomás felé nem látszik hol volt a vasút, de levegőből igen.

Előzmény: Komlósfecskés (377005)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377045

Ezeket a problémákat soha nem éreztem a sajátomnak... Legyenek. Mutassák meg, akik akarják, hogy tudják csinálni. Megmutatták a HÉV-nél is.

Előzmény: hmsoft (377040)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377044

Megy Lajosra, most indulok fotózni!

Előzmény: zsitvica (377041)
radio100jozsi Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377043

Pedig jó az elgondolás, mert a kapacitáshiány sok esetben az utascserék is okozák.

 

Kökin gyakorlati példa (már ha nincs kunszenti), hogy ha késik kicsit a páratlan vonat, ami az 1-re érkezett be, akkor mögötte legelhet a bejáraton a következő (itt 5 percre záródéik jórészt a követési "olló"), de ehelyett, ha van hely, akkor a követő vonatot a 2.-ra fogadják. Így az nem kap kését. Mire pedig a 2.-ra érkezett vonatnál megtörténik az utascsere, addigra az 1-esről kihalad a vonat úgy, hogy a 2-esről lehet adni a kijáratot, és mehet is tovább. Ezzel legalább 2 percet lehet egy vonatnál nyerni. Az más kérdés, hogy utána viszont megint egymásba érnek a vonatok, így jön a döcögés.

Előzmény: Törölt nick (377030)
radio100jozsi Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377042

Három vágányra biztos van, mivel a töltés koronaszélessége a Városligeti elág-Kőbánya-Teher között 3 vágányra készült.

Előzmény: siófoki35 (377026)
zsitvica Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377041

109.109-es kettő nosztalgia kocsival, hangos füttyszóval a szerelvény végén egy Nohabbal tart KöKi felé.

hmsoft Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377040

És ebben mi a meglepő?

 

Ebben semmi. Az a meglepő (nem meglepő, inkább vicces), hogy mekkora hisztik robbantak ki rendszeresen itt ezen a topicon pár éve, amikor visszatérő témaként szóbakerült a női mv-k kérdése és ehhez hasonlók.

 

hm

Előzmény: _Nyuszi (377036)
zsitvica Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377039

MTI

 

Meghalt az a motoros, aki vonattal ütközött szombaton éjjel a Győr-Moson-Sopron megyei Lövő belterületén.

 

A férfi kevéssel este tíz óra után ütközött egy személyvonat oldalának a vasúti átjáróban; sérüléseibe a helyszínen belehalt. A vasúti szerelvényen ülők közül senki nem észlelte a balesetet, arra egy kevéssel később arra haladó teherszerelvény vezetője lett figyelmes. A sérült vonatkocsit Sopronban már megtalálták.

Törölt nick Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377038
Előzmény: Törölt nick (377037)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377037
_Nyuszi Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377036

És ebben mi a meglepő?

Előzmény: hmsoft (377016)
zsitvica Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377035

 hölgyek kiállítók voltak, egy másik cégtől (nem a mozdony gyártójától és nem is a gazdájától), és valóban érdekelte őket a termék.

 

---------------

 

OFF

 

Meglepődtem amikor egyszer régebben megtudtam, hogy a tengeralattjáró tervező mérnökök fele nő.

 

ON

Előzmény: hmsoft (377016)
akóR Creative Commons License 2011.09.25 0 0 377034

Ha akkor azt a " némi karbantartás " - t nem csinálják meg, ma ott végig 80-as a pálya.., az útátjárók jó része meg annyi sem. Ezt nem én találtam ki, hanem a pályamester mondta.

Előzmény: 1047 005-2 (377017)
GOLAZ111 Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377033

Van hely rá. Csak, ha átépítik, akkor a zajszigeteléssel is kellene csinálni valamit a töltésen és ezt jól megcsinálni nem kis munka.

Ezt annak idején sokáig tervezték, de nem gondolták át, illetve nem műszaki szempontok döntöttek az építéskor. Az rendben van, hogy legyen töltés a közművek miatt, de minden más a töltés ellen szól. Akkor még jártak gőzmozdonyok is, de nem voltak végig házak a vasút mellett és egy gőzmozdony sem füstöl annyira. A Déli mellett is jártak gőzmozdonyok és azért az a környék is rendesen beépült. Sokáig azért nem épülhetett meg a töltés, mert a MÁV - nak a vesztett magasság miatt többe került a vontatás. A kőbányai rész meg értelmetlen. Egy felüljáró a vasútnak. Jobb lett volna bevágásban építeni a Kerepesi út utánig és akkor kevesebb gond lenne vele ma. 

Előzmény: siófoki35 (377026)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.09.24 0 0 377032

1., Leírta, hogy nem akar végig négy vágányt, csak Zuglónál, így a Nyugatiba ugyanúgy két vágány lenne bekötve, mint most, és Kőalsón sem változna az égvilágon semmi.

 

2., A Kőér átjáró egy létező probléma, nagyobb vonatsűrűségnél már valóban használhatatlanná válna, helyette a Basa - Fertő - Bihari vagy a Sibrik - Gyömrői útvonal használható. Kerülőnek kerülő, de az útkapacitás elviseli.

 

3., EZ már lassan 130 éve elég jól muzsikál, pedig kapja a terhelést rendesen. Igaz, végig 60-as.

Előzmény: yxcvbnmaa (377029)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!