Ha igaz, rám vártak a fiúk Klf-en, a II. kijáraton,ott mentem előre a 8510-el. Ha egyezik akkor Háros-N. tétény közt volt a gázolás, az M0-ás felüljáró után közvetlenül. Mikor én mentem a koma a bal vágányon ült, ott npislogott bele a reflektorba....Érd-Felsőn meghálltam, majd avalamikotr utána egy fiatal hang kiabált a rádióba, hogy gázoltak...
Sziasztok! Néhány éve olvastam egy elég emlékezetes történetet, ami egy gázolásról szólt, és akkor is mint alapmű ajánlottátok. Sajnos nem találom, segítenétek? Köszi!
Ja, és amikor azt látod, hogy az óra huszas vonat után a negyvenes jön, akkor felháborodsz, hogy kimaradt a harmincas... Pedig csak negyed órát késik. Ha pedig tartod kint a feleset és kiírod mellé a +15-öt, akkor az a baj, hogy a negyvenesről meg hír sincs, pedig lehet, hogy az +30-cal jön...
Az én esetem kiskunfélegyházán történt, és a 7001 volt az érintett vonat. Máig azon gondolkodom, hogy miként nem sikerült a késés mértékét elsőre eltalálni egy köfis vonalon?! :-)
Ferihegy (és általában az elővárosi állomások) kapcsán van ezen kívül egy külön probléma is. Valamikor tavaly baromi látványos volt, amikor kimentem az állomásra minálunk, kb. 5 perc volt a vonatig, és éppen bemondták, hogy 35 percet késik. Bosszúsan elindultam a parkoló felé, amikor még a szemem sarkából megláttam a domb mögül kikanyarodni a vonatot. Még az előző volt, de hát ki a francot érdekel, tőlem lehet a tegnapi is, hisz' mind a Délibe megy. Ebben az esetben a precíz, pontos utastájékoztatás is félrevezető.
Ferihegy ugyanez, csak fokozottan. Eltérő viszonylatú és jellegű (személy, zónázó, gyors, hibrid, IC) vonatok jönnek, de elenyésző kivétellel mind a Nyugatiba megy (tavaly nagyon felbosszantott, amikor 2 perccel előttem ment el egy fürdős, ami átvitt volna Kelenföldre). Na most, ha kiírják, hogy az, aminek most kéne jönnie, késik 25 percet, az semmitmondó információ, mert lehet, hogy jön valami 3 perc múlva. Ki a fenét érdekli, hogy mennyit késik a szegedi IC, ha rögtön jön a fél órával ezelőtti szolnoki zónázó, és az elvisz a Nyugatiba? Erről viszont még optimális esetben sincs kiírva semmi információ, és bemondás se nagyon. Valahogy mintha még mindig abban élnénk, hogy az utasnak egy, és csakis az az egy vonat felel meg, azt várja, azzal fog elmenni, akármi történik.
Nekem az a bemondás tetszett az egyik állomáson, ami a menetrend szerinti indulás időpontjában öt perc várható késést közölt. Amikor ez letelt, módosították 10 percre. Amikor ez is eltelt , akkor 15 percre...... :-)))
Szerintem meg ez a celravezeto, ez mukodik. A normalis hangnem nem igazan, vagy az atlagutas hangja meg inkabb se.A 70-es vonal topikjabol - elso osztalyu :)
Önnek tökélesen igaza van, de nem tudom, mennyire célravezető ezt ilyen anyázós-sértegetős stílusban megfogalmazni. Mindenesetre a kérdésben a BKK is illetékes lehet, és ők talán tennének is valamit a helyzet változása érdekében.
Ferihegy megállóhelyen a késő vonatok egyikére várva gondolom megosztom Önökkel élményeimmel, hogy lássák, miért is nem szabadna e két társaságra semmiféle közszolgáltatást, infrastruktúra kezelést bíznia!
A vasúti megállóhelyre 22-én 13:20-kor érkezve figyelmem a kihelyezett vasúti menetrendre irányult, mely BKV-s formátumban mutatta a Nyugati felé induló vonatokat. Sajnálatos módon a nyíregyházi IC vonatokat, mint pótjegyköteleseket KÉK színnel jelölve. A megállóban fellelhető mindkét ilyen menetrend fekete-fehér volt, azokon kék színnel SEMMI sem szerepelt. További negatívum, hogy a tájékoztató lap kizárólag magyar nyelvű volt.
Az állomás elején tábla tájékoztat a jegyváltás helyéről, amely a terminálon van. Sajnos ezen a táblán a magyar és az angol szöveg nem azonos, utóbbin nem írják, hogy nyitvatartáson túl pótdíj nélkül vehető a vonaton jegy. A megálló közepén van jegykiadó automata, működik is, ám ennek tényére az állomás elején SEMMI sem hívja fel a figyelmet, az utas feleslegesen megy vissza a terminálra.
A liftek működtek. Örömteli. Vasútőr is volt a peronon, ami jó. De ennél is jobb lenne, ha egy két nyelven beszélő, utastájékoztatásra és a jegyek kiadásában való segítségre is képes embert állítanának oda. Ő „mellékesen” figyelemmel kísérhetné a peron közbiztonsági helyzetét is. Sokkal többe nem kerülne, de kulturáltabbá, személyesebbé tenné az utazást.
A MÁV pályavasút forgalmi alakulata e helyütt is hozza a szokott alacsony színvonalat: a vonatok késéséről csak az indulás percében adnak tájékoztatást, előtte 10 percig a kijelző szerint pontos volt a vonat. A késés bemondása csak magyar nyelven történt meg, az is csupán egyetlen vonatra vonatkoztatva, elhallgatva mi van a többi (részben már késő, részben várható) vonattal. Azért csak jó lenne tudni, érdemes-e várni, vagy spontán szervezzen az utas magának vonatpótló buszt. Azért is jár egy verbális seggberúgás, hogy a 30 perces késés ténye egy percig sem volt látható a kijelzőn, utána a pontosnak tűnő következő vonat adatai jelentek meg. Persze annak várható érkezési idejéről sem tájékoztatták Kovács Ernőék az utasokat.
Nem látom be, hogy ehelyütt pénz kérdés lenne a fejlődés, inkább az odafigyelés hiányzik, sem a MÁV-START, sem a MÁV nem érdekelt igazán abba, hogy az utasok által elvárt gondossággal dolgozzon. Ferihegy „kirakatmegálló” erre (is) jó példa...
Akkor tehát, semmit sem kell tenni. Mindenki megteszi a fogadását az 1. vagy a 2. pontra, és már csak meg kell várni az október 20-22. időszakot. Aztán elkönyvelni az eredményt: 1. vagy 2.
Köszönettel vettük a Társaságunk részére 2011.. szeptember 19-én küldött észrevételét. Felvetése kapcsán az alábbiakról tájékoztatjuk:
Információinak megfelelően 2011. október 21-én és 22-én a MÁV Zrt. szakemberei pályafelújítási munkálatokat terveznek Kőbánya felső állomáson. Az érintett napokon a 70. sz. vonalon közlekedő nemzetközi EuroCity vonatok többsége éves menetrendjüktől eltérően Budapest-Keleti helyett Budapest-Nyugati pályaudvarról indulnak/érkeznek.
A munkálatokhoz kapcsolódón úgynevezett vágányzári menetrend kerül kiadásra. Mivel a vágányzár előre tervezett időpontban történik, ezért a nemzetközi helyfoglaló rendszerben átmenetileg lezárásra került a nemzetközi helyjegy kontingens, annak megnyitása a vágányzár engedélyezését, a vágányzári menetrend elfogadását követően lehetséges.
Örömmel tájékoztatjuk, hogy az érintett nemzetközi helyjegy kontinges 2011. szeptember 21-től újból megnyitásra került, így a nemzetközi helyjegy váltás az érintett járatok vonatkozásában biztosított.
Sajnos nem utaznak annyian ezekkel a vonatokkal, hogy az orszagos media ingerkuszobet elerje a dolog. Atlagosan Szobnal hataratmenetben 40-60 utas van, nyaron a duplaja. Vannak pesze kivetelek (unnepnapok, vasarnapi Avala) de a nagy atlag az ennyi. Ezeknek kb. a fele magyar, fele kulfoldi.
A buszos potlas remek otlet, de szerintem a MAVnal ez nem jut el az agyakig.
Proba kedveert megneztem: Sem a cseh vasutak, sem a DB nem ir rola semmit egyelore (bar a DB-vel eleg nehezen boldogultam, lehet csak en nem talaltam). A cseheknel az online shop sem tudja. (altalaban szokta)
Jo otlet lenne, ha a jv bemondassal tajekoztatna az utasokat, azon a heten (legalabb) angolul es nemetul. (Tudom bilibe er a kezem, mert meg magyarul is alig megy a dolgok rendszeres bemondasa, csak a hatar uton eled fel a hangszoro) Minden bejovo vonaton illetve rakhatnanak a vonatokra szep 3 nyelvu (akar 4 - cseh/szlovak) nyomtatott tajekoztatot.
Persze az egeszbol semmi nem lesz, max valami A4-es tacepao a Keletiben valahova elrejtve.
A valasz alapvetoen Muurola-nak szol, csak megihletett az elso meg a masodik pont :)
Vonatkoztassunk el a dolog zsurnalisztikai értékétől és koncentráljunk csak magára az eseményre. Tehát, a vágányzárról az érintett utasok egy része (akár nagy része) nem értesül és hoppon marad a Keletiben ácsorogva, vonatot követelve.
Két eset lehetséges: 1. A bekövetkező pampogások, kártérítési perek és hasonlók összességükben nem viszik át a közvélemény ingerküszöbét. Ez jó, mert igazolja, hogy legközelebb sem érdemes foglalkozni a vágányzár okozta változások körültekintőbb kommunikálásával. 2. Botrány kerekedik, személyi következményekkel. Ez szintén jó, mert egyrészt a 'zemberek nem a kosztpénz bedobásának lehetőségét latolgatják a tőzsdén (a valószínű, rájuk nézve negatív következményekkel), hanem a botrány gumicsontját rágják, amit még meg is lehet fűszerezni néhány személycserével, és mint tudjuk, az ilyesmit is szereti a köz.
Sajnálattal látom, hogy a MÁV Csoport csak nehezen tud elmozdulni a szakmai holtpontról, és a mai napig úgy dolgoztok ki vágányzári technológiákat, mintha egy terepasztalon vonatoznátok valódi utasok elszállítása nélkül. A vágányzári technológia készítésének "mágusainak" sejtelmük sincs arról, hogy egy nemzetközi vonat menetrendjének drasztikus módosítását hogyan lehet a zömében idegen ajkú utazóközönséggel közölni. Nos a MÁV és a MÁV-START dilettáns csapatai szerint kizárólag magyar nyelven, a honlapra is csak külön kérésre és akkor is megnyithatatlan Hirdetmény útján. Olyan részletkérdéssel, hogy a társvasutak értesítése, a helyjegykiadó rendszerben való IDŐBENI átvezetés nem is foglalkoztak.
Azt csak a Matéczné Németh Ágnes szakmai felügyelete alatt nevelkedettek gondolhatják komolyan, hogy a nemzetközi utazásra is úgy megy az utas, mint a belföldire: maximum egy-két héttel előre váltva jegyet. Nos ha beszélgettek volna a téma felelőseivel (szakértőt azért e helyütt se írnék), akkor tudnák, hogy a lehető legrosszabb módszer volt a vonatokra a jegyértékesítést megkezdeni, majd azt minden értesítés nélkül sunyi módon felfüggeszteni, azt a hamis látszatot keltve, hogy a vonatok egyáltalán nem közlekednek, vagy épp mind megteltek. Ez természetesen félretájékoztatáshoz vezetett az állomásokon. Ezután meg jóformán azt is letagadtátok, hogy lenne egyáltalán vágányzár október 20-22 között.
A tegnapi nap folyamán a mav.hu oldalra felkerült a Hirdetmény, a MÁV-START oldalon ma sem elérhető (a főoldalra kihelyezett hírben lévő link a főoldalra mutat vissza, hiába ha egy profi szervezet minden komponense egyformán profi...)
Az október 20-22-i vágányzár lebonyolítására ahhoz járult hozzá a MÁV-START, hogy a vonatok a Keleti pályaudvar helyett a Nyugatiba érkezzenek és onnan is induljanak, kivéve azt a járatot, ami Belgrád és Prága között nem is érintene külföldiek számára is könnyem megközelíthető budapesti vasútállomást.
Mivel e vonatok egyike sem helyjegyköteles, így az utasok jó része várhatóan NEM értesül majd a vágányzári menetrendről, hiszen azt a magyar és a német menetrendi adatbázisok sem tartalmazzák - egyelőre (?).
Véleményem szerint az ügynek lehet majd némi sajtóvisszhangja és kis szerencsével személyi következménye is. Egy biztos, akik részei voltak ennek a "remek" technológia kidolgozásának, azok kirúgása semmilyen szinten nem lesz hátránnyal a rendszer további működésére, sőt...
Ha professzionális szervezet lennének, akkor úgy szervezték volna meg ezt a szégyenletes vágányzárat, hogy a vonatok a Keleti pályaudvarról indulnak (a Nyugatiba érkezés kisebb trauma), Rákoson még a mozdonynak sem kellett volna körbejárni, ha egy "tartalékgép" húzza ki odáig a vonatot. A szerelvény kocsijainak sorrendváltozását orvosolhatta volna, ha előtte a szerelvényt megdeltázzák a Keleti - Kőbánya -Felső - Ferencváros - Keleti háromszögbe.
Ennél egyszerűbb és nem feltétlenül költséges megoldás lenne vonatpótló buszok rendelésre a vonatok eredeti, Keleti pályaudvari indulási idejére, ahonnan a vonatpótló buszok a Nyugatiba vagy Rákospalota-Újpestre átszállítják azokat az utasokat, akik nem értesültek erről a tisztességesen meg nem hirdetett vágányzári menetrendről. Ez az egyetlen mód, ahogy a dolgok jelenlegi állása mellett még elkerülhetik a szinte bizonyosan bekövetkező botrányt. A MÁV-START mai helyzetében egy csuklós autóbusz kibérlése két napra nem egy vállalhatatlan összeg, különösen, hogy azt a vágányzár megrendelője, végzője örömmel kifizetné.
Természetesen e levél után arra sem hivatkozhat majd a MÁV Csoport egyetlen vezetője sem, hogy nem ismerte a kockázatokat és nincs felelőssége a történtekért!
Felesleges ilyesmiről álmodozni szerintem, Nyugati érk.-Nyugati ind.
(Kőfelsőn -attól függően, hogy melyik váltókhoz nyúlnak- az sem biztos, hogy körül tudnának járni, meg akkor ott is fékpróbázni kellene, a Kő-Teher-Városligeti elág-Palota szakaszra meg tipikusan púp a hátra lenne még néhány vonat. Akkor már inkább rákosi körüljárás.)