Nem a vezérmű tengely, hanem az un. "okoskerék". Ez felelős azért, hogy kis fordulatszámnál is legyen nyomatéka a motornak, és nagy fordulatnál is megfelelő legyen a gázcsere. Azt csinálja, hogy a vezérműtengelyt fordítja egy kicsit előre-hátra, hogy a megfelelő üzemállapothoz illeszkedjen. Amikor áll az autó, és már kopott ez a kerék, akkor lefolyik belőle az olaj, és addig kattog-kerreg indításkor, amíg fel nem töltődik újra.
Sajnos nem olcsó ez a kerék. 40-50e Ft-os kategória, viszont nem feltétlen kell az egész vezérlést cserélni. A szíjat mindenképpen, és ezt a kereket. Vízpumpát cseréltetek akkor, amikor a vezérlést? Ha nem, akkor azt is kell cserélni. Az feszíti a szíjat, és 90-120e km-nél el szokott fáradni. Ha megáll, akkor szakad a szíj.
Okoskerék cserekor talán egy olajcserét is megejtenék. 7500 Ft egy 5 literes kanna elf 5w40 sxr olaj, (elvileg az NF jelű is jó, hasonló áron van) és 1500-2000 Ft az olajszűrő. Nem érdemes kispórolni.
Pest környékén tudok csak jó szerelőt ajánlani, a 20-négynyolcvan-21-nullanyolc számon keresd Zoltánt, munkaidőben.
Itt lehet, hogy Miskolc környéki szerelőt is tudnak ajánlani, vannak azon a környéken is klubtagok.
Azért a 160e-t egy kicsit sokallom. :-/ márkaszerviz...
Hello! Lenne egy kérdésem, hogy Renault Megane II-re megfelelő-e a 6jx15 ET50-es felni? Felmegy az autóra, próbáltam, csak nem tudom hogy lesz-e valami stabilitás probléma vagy hasonló. 195/65 R15 téli gumival használnám. A segítségetek előre is köszönöm!
renault 4x100 gyári lemezfelni 16os 8ft/db 80%os téligumival205/55 50ezer/4db felnit darabra is adok,vagy egyben a 4db-ot! Van 15ös 4x100 gyári lemezfelni is 7000/db 4db van 06702489805 saskacsa@citromail.hu
Megane II kombi (grandtour) hátsó csomagtér ajtót, első-hátsó szélvédőt, jobb hátsó sárvédőt, jobb hátsó lámpát és jobb tükröt keresek. Az elérhetőségem publikus. Köszönöm!
MOTOR ALKATRÉSZEK MEGANE II, SENIC II ESPACE, NISSAN, VOLVÓ, MITSUBISHI 1.9dci-hez
Látogass el a honlapra, nézd meg, h milyen alkatrészben tudok segiteni, de hívhatsz mobilon is, ha esetleg nem találtad a megfelelő alkatrészt. Kedvezőek az árak, több tételnél még kedvezmény!
Valakit érdekelne, vannak eladó megane II alkatrészek 20-40% olcsobban a bontókban lévő áraknál. Pl. Xenon(kompletten inditóval, motorral). Turbó kb 2000km van benne garantáltan és még garanciával. Légzsékszett. Karosszéria elemek (3 ajtós) Ülések(bőr, fűthető) kompletten oldalkárpittal egybe. Stb.... Hívj és érdeklődj 20/ 252-75-96 Inkább mobilon mert e-mailt ritkábban nézem.
Komoly problémám van egy Renault K9K diesel motorral, kíváncsi lennék találkozott-e valaki hasonlóval. Egy 2-éves Nissan Qashqairól van szó, de mivel ez egy új modell és Nissanos vonalon még nincs ezzel tapasztalat, hátha itt tanácsot tud adni valaki.
A motor 1,5 dCi, 78 kW, úgy tudom az új Méganokba is szerelik (a korábbi verzió - ha jól tudom - kisebb teljesítményű, nem tudom, a felépítése ugyanaz-e?).
Szóval rendszeresen karban tartott járgány, intenzív de kímélő használat mellett (főleg hosszú utakra viszem), 2 év után, 134.000 km-nél furcsa kopogás lépett fel a motortérből. Gyorsításkor vibrációt és némileg csökkentett teljesítményt lehetett tapasztalni. Megállás után kiderült hogy alapjáraton is hallatszik a hang, csak nem olyan durva mint nagyobb fordulatszámon ill. terhelés alatt.
Rövidre fogva: kocsi szervizbe, befecskendező-hiba első körben kizárva, szaki asszogya egyértelműen mechanikai hiba, a hang a motor felső részéből származik. Hengerfej le, vezérműtengely ki, akkor derült ki hogy a vezérműtengely 4-es és 5-ös bütyke alaposan el van kopva (tolómércével is mérhető, kb. 2 mm-rel rövidebbek a többinél!). A bütyök alatt lévő "csészék" hasonlóképpen megkopva, ennél a kettőnél elég rendesen.
A szaki NEM a Nissan szakszerviz, hanem egy valóban SZAKI, gari után oda hordtam a járgányt, 120.000 km-nél a vezérműszíjat is ő cserélte. Miután kiderült hogy az említett "csészék" egy cikkszám alatt 25 méretben rendelhetők (25 ezredmilliméter különbséggel), nem tudta bevállalni a javítást (a méréshez spéci szervizkütyü kell, ami a helyi Nissan szerviznek SINCS - de ők legalább megkapják kölcsön a központból.
Tök ideges vagyok, mert a kiszerelt vezérműtengelyt megmutattam a Nissan szervizben (egyébként ugyanaz a kereskedő Renault-ot is értékesít, a szerviz közös) és szerinte _nincs vele semmi baj_! Igaz hogy nem vagyok szerelő, de én már láttam sokmindent, de hogy egy alig 140-ezret futott motornak így nézzen ki a vezérműtengelye... és egy MÁRKASZERVIZES azt mondja rá, hogy ez így jó, na ettől tök ideges vagyok.
Mielőtt további részletekbe bocsátkoznék, érdekelne, van-e valakinek vmilyen tapasztalata, vagy legalább feltevése, mi lehet a gond.
egy 2004ös mégane II grandtourom van, és az alábbi jelenséget produkálta:
menetközben STOP lámpa, a compóteren STEERING FAIL, persze a szervo le volt állva. újrabootoltam a kocsit, és meggyógyult. esetleg ez egy rönós szoftveres hülyeség a sok közül, vagy érdemes megnézetni, mert az előjele lehet vminek. kösz a segítséget!
"akár 4000-ig?" :-) Innentől él az 1.4-es.. alatta csak fulladozik. Nyugodtan forgasd tovább.. ha meleg a motor, akár városban is. 2-ban, 3-ban.. had szóljon... Nem kell kényeskedni ezekkel a motorokkal, és a fogyasztásod sem lesz több, hiszen előbb eléred a takarékos utazósebességet.
Nekem is hasonló problémám volt a Megane-al (2005-ös 1.4) és főleg most télen, hideg motornál jött elő. A szervízben kitisztitották a szelepeket (7400 Ft), mert állítólag kormos volt. Azóta megszünt a probléma. Állítólag a városi használat mellett kormozódik el így a szelep és javasolták, hogy néha menjek ki az autópályára "küldjem meg" (akár 4000/perc fordulatig is).
Javasolni szeretném mindenkinek, hogy aki ide látogat, és tanácsot szeretne kérni a járművével kapcsolatban, a Renault Mégane Klub Fórumán tegye fel kérdését. Ott nagyobb valószínűséggel fogja megkapni a választ.
Van egy Megane II Grandtourom, 1.5 DCi, 105 LE. Az a probléma merült fel vele, hogy elkedett szivárogni a gázolaj az egyik henger befecskendezőjéhez vezető kis gumicső elején és végén is. A fogyasztáson nem látszik meg a szivárgás, de ha a ventillátort bekapcsolom, főleg álló helyzetben, érezhető enyhe gázolaj szag az utastérben. Szóval hol lehet ilyen nagynyomású gumicsövet beszerezni? Szervizbe csak emiatt nem vinném, házilag is kivitelezhetőnek látszik a dolog.
A közelmúltban vettem egy mélyládát erősítővel, de sehol sem találok egy kis rést a motortér és az utastér között ahol át lehetne vezetni az aksitól egy 12v-s kábelt. Ti hogy oldottátok meg? Ha lehet csatoljatok képet is mert azon úgy egyszerübb megmuttani. Plííz segítsetek mert már nagyon betenném a cuccot!
A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2004 novemberi Megane II 1.6 benzinesem, amit közel 3 hónapja nem tudnak megjavítani. Ha hideg a motor és elveszem a lábam a gázról, kinyomom a kuplungot, leesik a fordulatszám és menet közben megáll a motor. Volt valakinek hasonló gondja vagy van tippetek, hogy mi okozhatja? Már 1000 alkatrészt cseréltek, de még nem mindíg nem jó.
helótok! egy kérdésem lenne... igaz az hogy a megújított 2.es megane, a 2006os verziojaba mas elso felfüggesztést kapott, mégpedig a Megane 2.0 225PS ből ?? az angol wikipedian ezt irjak ....
1,5 dci-n alapjárat remegés: ez pedig "remélhetőleg" csak jobb felső motortartó bak. Azért remélhetőleg, mert ha nem az, akkor valami drágább dolog lesz (befecsk.szelep stb..)
Amúgy javasolt az 1.5 dci diesel változat, főleg szállítani, és főleg vállalkozáshoz.. kb -2 liter / 100 km, és kb hasonló költségek, mint az 1,6 16V esetén.