Az általatok ajánlott fórumot rendszeresen látogatom, csak ott ritkán találok hasonló robogó formájú és 1500 W-os vagy erősebb robogóról információt, ezért gondoltam akinek ilyen típusú gépe van az itt megtalálja a neki szükséges információt vagy segítséget.
Jelenleg éppen szervízben van az én gépem, mert hétfőn történt egy balaset vele, egy elsőbbséget elmulasztó autó miatt az első futómű elhajlott ,meg az egyik oldala végig lehorzsolódott.. - én megúsztam egy laza váll rándulással..
Jövő hétre megint teljes fényében fog ragyogni , akkor majd készítek róla pár fotót..
Ami viszont tanulság az esetből, hogy mely típusok használják ugyanezt a vázat (az alkatrész beszerzés miatt néztem utána):
Sukida SK 50QT-19
Jonway Olympic - 50QT vagy Spray
Novara – Rapido vagy Baotian
QingQi – Super Sport 10A 2003
Vonroad Rally 50
Ezek kinézetre és alkatrészileg azonosak.. kivéve az elektromos részeket ,mivel ezek benzinesek..
Ezt ki lehet számolni előre -megéri vagy nem éri meg...
Ha én ezt a 7000 Km-t autóval tettem volna meg, mint a korábbi években , az nekem kb. 230000 Ft.-ba került volna...vagyis már ez alatt a 4 hónap alatt amióta használom , visszahozta a moci árát, sőt még többet is.
Akksit meg ha minden jól megy a következő szezon végén ráérek venni hozzá ,számításom szerint 60-80ezer között ami kb 3 évig jó lesz. Vagyis egy évre lebontva kb 20-30 ezer Ft. lesz az a költség amit biztosan rá kell költeni , de még így is sokkal olcsóbb mint egy benzines robogó, mert annál az általam használt távolságon havonta kellene 20ezerért tankolnom bele....
szóval akkor megéri....nem?
Mellékesen ,mivel nincs sok alkatrész ami elromlana ezért még a javítási költségek is nagyon alacsonyak (nem kell olajat cserélni, láncot, karburátor tömítést, benzincsapot, főtengely csapágyat, dugattyút, sebességváltó röpsújokat, stb..stb..stb...)
Pár évente veszel rá új gumit, és kb.ennyi...
maximum fékbetét meg kerékcsapágy.....de az majd 7-8 akár 10 év után megy majd tönkre.
Persze van hátránya is: a töltési idő min 6 óra, és ha kell a feltöltés a haza útra, akkor valóban kell egy konektor a munkahelyen.....
Viszont az 50Km-es hatótávval nyugodtan lehet számolni, persze nem padló gázon, de olyan 35-40Km/h-val teljesíthető. 40Km-t már mentem vele egy huzamban és azt viszont teljes gázon 50Kmh-val meg lehet csinálni...
Ja és azért a napi használatban ez a 100Ft /100Km nem rossz azt gondolom!
Drága, méghozzá piszkosul. Egyszerűbb egy bicikli amivel mozoghatsz is.
Aztán szerintem nem minden munkahelyen van 220-as konnektor a parkolóban, amit őriznek is közben:-) Ehhez garázs vagy kertes ház kel.
Az akkunak meg van olyan rossz tulajdonsága, hogy ezeket a csúcsteljesítménykét csak újkorában nyújtja (azt is csak papíron). Aztán csak csökken és csökken és csökken:-)
Ezt a fórumot azért hoztam létre, mert az elektromos kerékpár - robogó mint közlekedési eszköz, egyre elterjedtebb manapság.
Én 2011 május 1.-e óta napi használatban nyúzom az enyémet, ami egy Baroni EFV-150 típus.
Eddig 7000 Km-t mentem vele azóta és azt kell mondjam ,hogy nagyon tartósnak bizonyult a gép eddig. Semmi hiba nem volt vele és még az akksik is jól bírják a napi 2x -i feltöltést.
Amire én használom főleg és ezért is lett vásárolva: munkába járás. Ez napi min 50Km oda-vissza hétköznapokon és hétvégén 60Km -oda vissza (másik munkahely). Ezt minden esetben 2 töltéssel teszem meg, viszont padló gázon , vagyis 50Km/h sebességgel ,amit a 30Km-es távon végig teljesíteni is tud.
A benzines robogókhoz képest a gyorsulása alul marad a 0-ról való induláskor, de utána már szépen tartaja az 50-es tempót.
Amiben van tapasztalatom eddig vele kapcsolatban , a hétsó kerék ki és be szerelése - két deffekt miatt. Ilyenkor a motorját is le kell csavarozni a felniről, vagyis első ránézésre nem egyszerű feladat.. valamint a 48V - 12V átalakítója ázott be egyszer ,de szerencsére nem kellett cseréni, hanem egy barátom tanácsára szét lett feszegetve a beöntött műanyag háza, ki lett szárítva és visszaöntve műanyag ragasztóval...
A működése egyszerű: az ember húzza a gázt és megy...nem kell sebességet váltani ,vagyis elég tényleg nem bonyolult a használata..
A motor súlya az akksik miatt elég nagy ezért elöl dupla dugattyús tárcsafékje van ,sajnos ABS nélkül. Nekem már sikerült e-miatt felborulnom egyszer.. A hátsó fék önmagában kevés. Nem állítja meg a mocit..
Amúgy ez a forma egy 125 Cm2 robogó váza és burkolata. Sok néven lehet kapni: pl.: yanaha vonroad