Keresés

Részletes keresés

nopánick Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19867

Ilyen alapon minden sávváltót be kellene engedni.

 

Jól mondod... akkor HA!!! ehhez a beengedéshez még ELÉG

a gázelvétel/enyhefék és/vagy egy pici elhúzódás az útból.

 

Ha, nagyobbacskát kell fékezni és/vagy elkell "rántani " a kormányt

a sávváltó miatt az már szabálytalan sávváltás, természetesen.

 

De, egy időben kitett index-szel való "erőszakos" áthúzódás ELÉD,

(és nem az oldaladba bele) ami miatt picit lassulnod/kerülnöd kell

az még teljesen szabályos! a sávváltó részéről...

 

(tehát a jármű oldalról rádhúzása nem... az eléd berakása igen)

Előzmény: BoGar (19865)
nopánick Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19866

 

Arra az esetre van amikor már NEM ELÉG a beengedéshez az enyhe fék/kormány.

Akkor tényelg vár a sávot váltani akaró...

 

----

A KRESZ-ből...

 b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben.

Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett

nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására

----

 

Vagyis egy laza beengedésre viszont jogszerűen kényszerítheti.

Ez még a KRESZ miatt nem pofátlankodás... hanem gyakran szükségszerű dolog a sávváltáshoz.

Előzmény: BoGar (19865)
BoGar Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19865

Én másképp látom. Nem mondom, hogy a rágyorsítás normális dolog, de az sem, amit leírsz. Ilyen alapon minden sávváltót be kellene engedni. Akkor meg mire van az elsőbbség?!

Előzmény: nopánick (19864)
nopánick Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19864

Miért is bepofátlankodás  ?! amikor a KRESZ alapján történik...

 

Az általános szabály, hogy senkit nem lehet akadályozni a szándékolt mozgásában.

A sávot váltani szándékozót sem >> rágyorsítani tehát biztosan tilos.

(ezt gondolom nem vitatod...)

 

Azután jön egy spéci szabály erre az esetre, ami kimondja, hogy

De! azt aki elé sávot váltok, azaz akinek elsőbbsége van ...nos

azt bizony LEHET enyhe lassításra/kormányra KÉNYSZERÍTENI is.

 

Azaz, aki elé bemegy a sávot váltó az

- nem gyorsíthat közben

- sőt akár fékeznie-kormányoznia is kell

 

Vagyis nem az elé való sávváltás a pofátlanság.

Hanem a sávváltó be nem engedése !!!!

 

Sőt ez utóbbi igazából a sötét parasztok bunkósága...

Mert a sávváltó e nélkül nem tud arra menni amerre épp szeretne.

Míg a sötét bunkónak csak picit kell lassulnia, de mehet tovább a maga útján.

 

 

Sajnos, a különbséget nem bírja felfogni

"az elém ugyan benem jössz ...várjál sorodra"

felfogás mentén közlekedők szűk és sötét agya.

Előzmény: BoGar (19859)
BoGar Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19863

Ha nincs a kocsiban elérhető helyen, akkor hogyan szállsz ki úgy, hogy rajtad van?! Érted a logikai bukfencedet?

Előzmény: Byk001 (19857)
Macika Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19862

Egy kis segítség (a DAS oldalait szeretni szokták a jogászkodók).

Előzmény: Byk001 (19857)
Macika Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19861

Tehát nem kell, hogy bent legyen az autóban.

 

Már ne haragudj, de ezt a következtetést miből vontad le?

 

Ha lakott területen kívül TILOS úgy kiszállni bárkinek a járműből, hogy nem visel láthatósági mellényt (remélem, ebben nincs vita), akkor nem kéne átgondolni a kijelentésedet???

Előzmény: Byk001 (19857)
BoGar Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19860

Pedig teljesen logikus. Ha rajtad kell lennie, mikor kiszállsz, akkor csak olyan helyen lehet a gépjárműben, amit egyből, az első ülésen ülve elérsz. Teljesen jogosan kérdezi a rendőr, akkor is, ha nem mész ki vele a lakott területről. Szerintem.

Előzmény: M.Sanyi (19849)
BoGar Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19859

Olvastam. Neked meg érteni kellene, amit leírtam.

Előzmény: nopánick (19854)
Byk001 Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19857

A gépjárművek kötelező tartozékai közt (személyautónál) az elsősegély csomag, az elakadás jelző háromszög és az izzókészlet szerepel, ahogy én tudom (most itt néztem meg: http://www.vizsga.kocsikft.hu/). Tehát nem kell, hogy bent legyen az autóban. Legfeljebb nem szállhatsz ki, ha meg kell állnod lakteren kívül az út szélén.

Előzmény: Pitrinkó (19851)
Macika Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19856

Igaz, hogy ott volt a smiley, láttam.

De ne haragudj, ilyenben (amikor valakiknek keményen a zsebére megy a dolog) nem sok helyét tartom viccelődésnek.

Előzmény: Pitrinkó (19855)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19855

Én meg egyes nickek humorérzékéről képzeltem túl sokat.

Előzmény: Macika (19853)
nopánick Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19854

Vazze... olvasni nem kéne mielőtt írsz?

Picivel előbb írtam, hogy

Nyilván... nem mehet neki oldalról a másiknak és nyilván időben kell indexelni.

 

Szóval érdemi hibát is tudsz mondani a levezetésben?!

 

 

Előzmény: BoGar (19846)
Macika Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19853

Azt hiszem, a jogszabályalkotó túl sokat képzelt az emberekről, akiknek a logikájára támaszkodott a jogszabály megfogalmazásakor.

Előzmény: Pitrinkó (19851)
Macika Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19852

Szerintem amennyiben mutatott volna hitelesített GPS-nyomkövető által készítettt térképet arról, hogy azzal az autóval, amióta megvan még nem hagyta el Budapest területét, akkor nem lett volna jogos a bírság. :)

 

Amennyiben a menetlevélben szerepelt (mert kell szerepeljen) hogy vidéki címről hozza (v. oda viszi) az árut, akkor teljes jogossággal kéri a rendőr, hogy az utastérben legyen mellény (de szerintem elfogadható az is, hogy nagyon büdös volt a nejlon szaga, így amikor belépett a lekott területre, hátravitte a csomagtartóba, hogy ott bűzölögjön tovább), de ott VAN, be tudja mutatni. Ha nincs, akkor bebukta mindenképpen.

 

Más kérdés, hogy ilyen eszközhöz akkor folyamodik egy rendőr, ha valami nyilvánvaló dologért nem tudja megbüntetni, amit elkövetett, mindketten tudják (az autós is meg a rendőr is), hogy elkövette (pl. záróvonal-átlépés, buszsávozás, hasonlók), de bizonyítani nem tudja a rendőr. Ilyenkor szokás másban hibát keresni. Régen ilyen volt a tartalék izzókészlet, elakadásjelző 3szög. Mára belépett mellé a mellény is.

Ha szabályosan van minden, akkor vakarhatja a fejét a rend őre.

Előzmény: M.Sanyi (19850)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19851

No most szerintem olyan szabály nincs, hogy kötelező tartani. Olyan van, hogy ha bizonyos helyen és bizonyos időben kiszállsz, akkor legyen rajtad. Tehát ha megbeszéled valami sasmadárral, hogy mikor megálltál, ejtsen le egyet és te elkapod és felveszed kiszállás előtt, akkor szabályos vagy.

Lehet, ezt azé nem vezetném elő rendőrnek, hátha nincs humorérzéke:)

Előzmény: M.Sanyi (19849)
M.Sanyi Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19850

Pesten belül.

Előzmény: M.Sanyi (19849)
M.Sanyi Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19849

Ilyet sem találtam.  :))

 

Azt írják, hogy lakteren kívül ha kiszállsz rajtad kell lennie. Ha rendőr megállít, az cumi, buktad. Még az sem oké, hogy hátra mész a csomihoz és felveszed.

 

Az eredeti onnan indult, hogy a főnökömet megbüntették, mert nem volt nála.

Előzmény: BoGar (19848)
BoGar Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19848

Én úgy tudom, kötelező az autóban tartani olyan helyen, hogy kiszálláskor már felvehesd.

Előzmény: M.Sanyi (19847)
M.Sanyi Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19847

Köszi a válaszokat, de a kérdés igazából az volt, hogy kötelező-e a kocsiban tartani. Én mondjuk évente kétszer hagyom el a várost, van aki sosem megy ki a saját kocsijával.

Eddig nem találtam olyat, hogy kötelező tartozék/ felszerelés lenne...

BoGar Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19846

Az, hogy kirakta az indexet a másik meg látja, nem jelent semmit! Ha ő megy neki a másiknak oldalról, nincs az a rendőr szerintem, aki úgy ítélne, hogy a nőnek, a sávváltónak van igaza. A rendőr azt fogja mondani, hogy nem elég körültekintően váltott sávot. Hiába erőlködsz itt nekem, vannak a szabályok, és ha balesetet okozol, akkor ezeket a szabályokat fogják nagyrészt nézni, nem azt, hogy hát hátulról látta, akkor miért nem engedte be. Nem köteles beengedni, a másiknak kötelessége megvárnia, míg beengedik, ha sor van. Féktávon kívül bemehet elé. Amit te mondas az a bepofátlankodás tipikus esete.

Előzmény: nopánick (19836)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19845

Ha félig idézel valamit, félrevezeted a népeket

 

(6) A kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani és a kerékpárt hajtó személynek – lakott területen kívül – fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.

 

Azaz csak akkor kell mellény, ha éjszaka, korlátozott látási viszony, és lakott területen kivül vagy.

 

Kivilágított lakott területen, avagy nappal kívül, a kerékpárosnak meg a biciGlisnek:-) nem kell. Be is baszna nappali 30 fokos melegben abban a műanyag szarban tekerni.

Előzmény: nopánick (19844)
nopánick Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19844
Előzmény: Törölt nick (19843)
M.Sanyi Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19842

Hja, igen, csak éppen sztoriban voltam és telefonról nem olyan egyszerű...

 

Azon ment a vita, hogy autóban, pontosabban egy kisárúszállítóban lakteren belül kötelező-e a láthatósági mellény. Főnökömet heti rendszerességgel húzza le a kerületi rendőr. Ha véletlenül van menetlevél írva, akkor talál mást. Legutóbb a mellény hiánya volt a bibi. Én kapásból rávágtam, hogy megszívta, mert az lakott területen kívül kell, ha kiszáll az autóból, de nagyon mondták, hogy hülye vagyok hozzá, így aztán lehet még sincs igazam.  :))

Előzmény: Macika (19827)
nopánick Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19841

...és meglátásom szerint éppen ez az enyhe fékre/kormányra kényszeríthetőség, az ami

ügyesen biztosítja, hogy a tervezett manőver ne húzodjon el a végteleneségig!

 

Mert, nem teszi lehetővé az elsőbbséggel való visszaélést...

 

Hisz az elsőbbség végül is arról szól, hogy két jármű akar egy időben, egy helyen lenni.

...és valamilyen módon a sorrendről dönteni kell.

 

A döntési szabály, pedig az lett, hogy

AKI MÁR CSAK hirtelen fékkel/kormánnyal tudná az

ütközést elkerülni... az mehet az adott helyre előbb!

 

...és itt a HIRTELEN az nagyon fontos részlet!

Ez ad módot elhúzódó helyzetben a döntés kikényszerítésére

annak aki másként nem tudna manőverezni a sűrű forgaomban.

(sávváltás, kikanyarodás, átkelés)

Előzmény: nopánick (19839)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19840

Mással se. Más(ik topictársa)t sem.

Előzmény: Törölt nick (19835)
nopánick Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19839

Az INDEX! meglátása...

 

Onnantól TUDJA a másik, hogy az indexelő menni szeretne/fog!!!!

Tehát nem gyorsíthat, mert azzal AKADÁLYOZZA! az indexelőt az ő

szándéka szerinti haladásában... és az ugye tilos annak az indexet látja.

 

Sőt az indexet látónak el kell tűrnie, MÉG akár AZT IS, hogy

lassítania-kormányoznia kell... mert az ő továbbhaladási joga

viszont simán csorbítható az elsőbbség fogalma szerint...

 

Sajnos, ezt valahogy gyakran elfelejtik a vezetők, amikor épp eléjük indexel valaki.

 

De, szinte mindig tudják akkor, ha éppen ők akarnak sávot váltani :-)

Előzmény: Törölt nick (19837)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19838

A vasárnapomat egy ügyész, egy nyomzó és egy helyszínelő társaságában töltöm. Ha nem jelentkezem többé, akkor most nem sikerült megszöknöm. :-)

Törölt nick Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19837

Ez teljesen így van, de az is kell hozzá, hogy a sávot váltani szándékozó ne csak úgy vélje, hogy észrevették a szándékot, hanem valóban észleljék és segítsék, ha kell.

Egyébként lenne egy elvi kérdésem, aminek azért van gyakorlati oka is. Mi az, amitől a sávváltás megkezdetnek tekinthető? Ha mondjuk én előzés céljából sávot váltanék, a mögöttem jövő nem kezdhet az előzésembe. Ez deddig tiszta, egyértelmű.

Mondjuk balra előznék, ez a gyakori. Sávomban balra húzodtam, és megy az index is, de még nem léptem át a másik sávba. Ebben a pillanatban a mögöttem jövő még az előzésembe kezdhet?

Előzmény: nopánick (19836)
nopánick Creative Commons License 2011.09.11 0 0 19836

Nyilván... nem mehet neki oldalról a másiknak és nyilván időben kell indexelni.

 

De!

 

HA, kiteszi az indexet azt ugye a másik sávban, de még  MÖGÖTTE autózó látja?!

Tehát észleli, hogy sávváltási szándéka van valakinek, ott az orra előtt a másik sávban ő elé.

 

Kis várakozás után az indexelő óvatosan, de határozotten elkezd sávot váltani...

A másik ELÉ, tehát nem az oldalának :-)

 

Persze elég hely nincs ezért aki elé átmegy, annak enyhén lassítani kell, netán mozdítani a kormányon is.

Ez a KRESZ szerint egy MÉG teljesen szabályos sávváltás!

Hisz, azt aki elé bement, azt nem érte váratlanul, ezért nem modhatja, hogy hirtelen fék/kormányra kényszerült...

 

Ráadásul aki elé bemegy, az nem gyorsíthat rá...szabályosan viselkedve!

Más kérdés, hogy a sok bunkó ilyenkor mégis inkább gyorsít...

 

 

 

 

Előzmény: BoGar (19828)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!