Keresés

Részletes keresés

hangok a /dev/null-ból Creative Commons License 2011.09.08 0 0 45279

Nem, ezek rövid kis cölöpök, a talajból alig fognak kiállni, csak körülhatárolják a gyerek játszóterét, illetve a belső részben tartják a mulcsot... 

Előzmény: elemes2 (45276)
Zoltanuss Creative Commons License 2011.09.08 0 0 45278

 Látom alaposan kivesézted a témát !

 habár a kérdező ezt írta az elején :

 

 "az égéshez szükséges levegőt a padló alatt húzódó 110 mm-es PVC cső szállítja"

 Tehát már méretezve is van - elvileg - kérdés, hogy  elgendő lesz é ?

 

 De ha már készen van a szerelőbeton akkor gáz van - talán még nincs.

 És még egy kérdés/megjegyzés . Nem tudja hogy hová vezesse  a kéménybe avagy a kandalllóba - na erre mit lehet mondani - a fizika ilyen hiányos ismerete már betegség !

 Szerintem vesz  130  - 150 -es csatorna csöveket - idomokat,  lefekteti és körül betonozza - ha tudja hová menjen.

 

 

 Erre :

 

 

 

"A külső levegőbeszívó csatorna bekötésekor fokozottan ügyeljünk a tökéletes tömítettségre."

 

 Miért ??  Elszivja a levegőt a lásból az esetleges tőmítetlenség ?? A betonon keresztűl ??

 

 Na ne !!!

Előzmény: nopánick (45273)
halaloszto Creative Commons License 2011.09.08 0 0 45277

Raadasul a wedi lemezbol csinalt pultnak olyan hulye kongo hangja van, hogy a falramaszok tole.

 

vajk

Előzmény: KömKel (45263)
elemes2 Creative Commons License 2011.09.08 0 0 45276
te: ha nem egy méter magas támfalat épitesz belőle (mint én az elvileg védett, 'zöld' fenyő cölöpökből), 5-6 évet talán kibír. (a fenyő cölöpök alja 5 év alatt humusszá korhadt a vékony bitumen kéregben.)
Előzmény: hangok a /dev/null-ból (45275)
hangok a /dev/null-ból Creative Commons License 2011.09.08 0 0 45275

Hú, köszi, akkor ez igazán szívás... árban nagyon oké, de magasnyomású berendezésem nincs, és még utána is macera... :S

Valaki nem cserélne 150 darab bükk-cölöpöt akácra? :))

Előzmény: elemes2 (45274)
elemes2 Creative Commons License 2011.09.08 0 0 45274
az 5 kilós tetol kristály 2500 körül van, de ez ugye vízoldékony, tehát a kezelés után kellhet még vízzárás, pl bitumenes emulzió.

A tetolt nyomás alatt kéne a fába préselni. Nem tudom, pár nap vagy egy-két hét ázás mennyire pótolja ezt.

Jó tudni, hogy a tetolozás után már tüzelőnek sem lesz jó a fa.
Előzmény: hangok a /dev/null-ból (45259)
nopánick Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45273

A google keresője percek alatt segít ám mindig...

 

Mondjuk a 130-as cső kicsit karcsúnak tűnik az itt írt 200/300 cm-hez.

Mert az csak r*r*3,14=6,5*6,5*3,14=132 cm2 ....

 

Szóval inkább 180-200 mm kellene legyen az a cső!

 

------------

 

2. Légbevezetés:

 A külső levegő bevezetési keresztmetszete 200/300 cm2 (lásd: műszaki adatok),

mely elengedhetetlenül szükséges a kandalló tökéletes működéséhez.

 

A külső levegő bevezetés a tűztérhez kapcsolódhat hátulról, alulról, vagy oldalról.

A külső levegő bevezetésnek a padlószint felett kell lennie.

A külső levegőbeszívó csatorna bekötésekor fokozottan ügyeljünk a tökéletes tömítettségre.

A levegőszabályozás vezérlője jobb- vagy baloldalon is elhelyezhető.


A légbeszívó rendszer külső részére ajánlatos egy védőrácsot felszerelni,

amely azonban nem csökkentheti az előírt keresztmetszet méretet.

A 3 m feletti szakaszokon illetve az íves részeken az előírtnál 10-20%-al nagyobb átmérőt kell kialakítani.
A legideálisabb bevezetés az alulról történő, mert a hideg levegő lefelé, míg a meleg levegő felfelé igyekszik.

Így az üzemszünetben a legkisebb a légcsere.

 

A 10 kW alatti teljesítményű kandallókhoz elegendő 1 db légbevezető,

a 10-20 kW közöttiekhez 2 db kell, a 30 kW felettiekhez pedig 3 db szükséges.

 

 

Előzmény: laikosz (45272)
laikosz Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45272

Köszi szépen!

 

Azt tudtam, hogy miért kell a levegő, csak azt nem, hogy hogyan, pl- az sem volt világos, hogy a kéménybe kell majd vezessen ez a cső vagy a kályhához. Aminek a típusát sajnos nem tudjuk még, mivel ki tudja, hogy jövőre mi lesz a választék, az idén csak tető alá szeretnénk hozni, a többi jövőre.

Az építész műleírásban szerepel így, mikor kértünk tőle anyagkiírást, azt mondtam hogy kőművesmunkákra nem szokott, mert azt a kőművesek úgyis jobban tudják. Ezek után ezzel a témával már meg sem próbáltam zaklatni.

Bevallom kicsit sem számítottam rá, hogy ettől mindenki így lepadlózik azt gondoltam, a mai követelményeknél ez egy alap dolog. Persze gondolhattam volna, már kőművest sem volt egyszerű találni, mert többen lehidaltak a szigetelt lábazatunktól.

Komolyan mondom, nem tudom, hol élnek. 

nopánick Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45271

Mivel sürgős.... kb az tudod tenni, hogy eldöntöd hol legyen a lyuk az alapon.

(majd valamikor rács/lamella is kerül rá a madarak-egerek-rovarok ellen)

 

Ott kifúratod a 130-as cső helyét az alapon és onnan indul  a cső

az aljzat alatt a kandalló helyéig, ahol felállsz vele az aljzat szintje fölé...

Lejtés a kandallótól a lyuk felé, hogy az esetleges nedvesség ki tudjon folyni belőle.

 

Azt meg megkérdezed a kandalló boltostól, hogy vajon

hol a szokásos helye az ilyen légbevezetőnek a kandallón

és ahhoz igazodsz a belső oldali kiállással...

 

Előzmény: nopánick (45270)
nopánick Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45270

Most viccelsz?!

 

A gyakorlatban BÁRMELYIK nagyobb fűtéstechnikai boltban adnak elérhetőséget gépész tervező(k)höz.

Nomeg, az építész tervezőknek is van kapcsolatuk... ez még biztosabb.

 

De, ott van terven az aláíró is! aki betervezte ezt a levegő ellátást.

Ő márcsak tudaj, mit akar :-)

 

-----

 

Amúgy arról szól a dolog,  hogy a mai HUZATMENETES ablakok-ajtók

és az energuiatakaréko sház üzemeltetés miatt mivel a kandalló sok levegőt fogyaszt,

a kandalló üzemeltetés két szempontból is elég kínos dolog...

 

1.

Elszívja a szobából az oxygént és ezzel könnyen szén-monoxid mérgezés veszélye áll elő

 

2.

A lakótér MELEG levegője a kéményen át távozik és helyette a kinti HIDEG leevgő áramlik be

aminek a felmelegítése csak azért, hogy aztán szinte azonnal kéményen át ki is menjen

jókora fűtési többlet költség éve sszinten, plusz az érkező hideg levegő rossz érzés is

Márha érkezik elég friss levegő, mert huzatosak az ablakok-ajtók vagy van direkt szellőző nyílás.

Ha nem érkezik elég, akkor ugye lásd 1. pont >> ájulás-fulladás :-(

 

Nos, a fenti két probléma úgy oldható meg egyszerűen, hogy

a kandalló az égéséhez szükséges levegőt NEM a LAKÓTÉRBŐL kapja!

Hanem direktben a szabadtérből ... egy csövön át...

 

Azaz a csőnek a szabadból a kandalló tűztér légbevezető nyílásához kell majd vezetnie.

(nem árt sejteni tehát, hogy hol is lesz az majd...)

 

 

Előzmény: laikosz (45269)
laikosz Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45269

Szép estét!

Ismét segítséget kérnék...

Holnap csinálnák a szerelőbetont.

A víz- és fűtésszerelő betette a lefolyókat,

viszont a nappaliba lenne egy kémény szilárd fűtőanyagú kályhához amihez a terv szerint: 

"az égéshez szükséges levegőt a padló alatt húzódó 110 mm-es PVC cső szállítja"
Na ez a cső sehol nincs, szóltunk, hogy akkor ezt meg kéne csinálni -gondoltuk tudni fogja

miről van szó, de nem. Mi meg még úgy se. Műellenőr se. Kémény forgalmazója se.

Épületgépészt már régóta keresek, még a Construmán is, de a mi megyénkben nem sikerült találni.

Már csak ez az egy reményem maradt, hogy itt talán tud valaki segíteni.

 

nopánick Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45268

Hááát .... ez a födém most lehet úgy U=1,4...1,5 W/m2K körül most, ami R=1/U=1/1,45= ~0,7 m2/K

(szóval igencsak pazarló...)

 

Ha, erre kerül 12 cm hab akkor lesz ~U=0,27 W/m2K.

Amivel, még csak kb. a jelenlegi szabányt éri el,  (U=0,30 W/m2K)

 

A födém+perlitbeton elég jó pára vezető, így

a hab alá mindeképpen kell szerintem páraZÁRÓ fólia is.

 

A 12 cm hab az R=3 m2K/W ami a meglévő födém R=0,7 értéke mellett

már éppen-éppen hozza az ökölszabály szerinti 1/6 (max 1/5) arányt.

 

Szóval, szűken elég is és jó is lenne magában a födém-párzárófólia-12cmhab megoldás.

 

---

 

De, még OSB-t (mű=~200) is akarsz rá tenni, így nem árt az Sd értékken jobban is eltűnödni.

A 12 cm hab az mondjuk mű=20 esetén (20-40 között lehet habtól függően) Sd=20x0,12=2,4

Ezt az OSB vastagságra visszafelé méretezve d=2,4/200=0,012 azaz max. 12-es OSB mehet rá.

 

Vagyis 8 mm vagy 10 mm OSB-vel még biztonsággal takarható.

 

---

 

Azonban az ésszerűség azt mondatja, hogy a hab NAGYON OLCSÓ!

Érdemes még 4 cm habot berakni, amivel U=0,20 W/m2K környékére javul a födém.

Ez egyúttal csökkenti a páraZÁRÓ fólia és az OSB takarás pára kockázatát is.

A plusz hab ára cirka 6 év alatt nullázodik le...

 

Ami javítja a pénzügyi képet, hogy teljesen fölöslges az AT-100 lépésálló minőség.

Bőven jó lesz oda az olcsó falra való ATH-80 hab is!

Több mázsa/négyzetméter terhet elbír az is....

Sőt, ha ettől is olcsóbban találsz valahol AT-70 minőséget az is megfelel.

 

Az OSB lapra már nem kell semmilyen fólia...

Port nem vesz "magába" az esetleg bejutó nedvességet-havat meg kibírja.

 

Az OSB lap helyett használhatod az MFP lapot is.

Olcsóbb, erősebb, jobb páraáteresztő...

 

Ja, pára okokból én nem 6+6 hanem inkább 4+8 raknám le.

Illetve a javasolt összesen 16 cm vastagságot is 4+12 vagy 6+10 formában.

 

 

hangok a /dev/null-ból Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45267

Van végig, ahol falazva van! Hidd el, nem ázás miatt málik...

Előzmény: nopánick (45261)
KömKel Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45266

Én jobban bizok a betonban ilyen pultnál. Ha feldobom rá az asszonyt, meg se rezzen :)

Előzmény: nopánick (45265)
nopánick Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45265

A méregdrága WEDI lemezt házilag is egyszerű utánozni...

 

"A wedi építőlemezek

Styrofoam extrudált polisztirolhab táblákból készülnek,

melyeknek mindkét oldalát speciális műgyanta bázisú

habarcsba ágyazott üvegszövettel erősítenek meg."

 

Magyarul: XPS hab, hálózva - glettelve :-)

 

A "speciális műgyanta" dumától sem kell tágra nyílt szemekkel bámulni rá...

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: KömKel (45263)
Morthond Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45264

Szaktanácsadást kérek.

 

Van egy 22 éves ház. A padláson a födémre szeretnék hőszigetelést tenni, a lehető legkevesebb munkával. A födém I gerendás, kerámia béléstestek, rajta pár centi perlitbeton. A padlás nincs beépítve, mostanában nem is lesz, csak lomtárként funkcionál.

 

Azt gondoltam, hogy teszek 2x6 cm lépésállót (EPS 100, kötésbe), rá egy réteg OSB lapot, arra meg fóliát, hogy az OSB lap ne vegye be a port. A héjazat alatt nincs fólia.

 

Jó ötlet ez? Vagy inkább mást érdemes? A födém nyilván nem nagyon sík, de talán annyit felvesz a hungarocell.

 

KömKel Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45263

Én annak idején (tavaly) ugyanezt végigcsináltam.

A legjobb a WEDI lap, viszont az 5 cm-es került volna 20e Ft-ba, és nekem minimum 10 cm vastag kellett, hogy szinkronban legyen az YTONG lábakkal.

 

Az YTONGra rácsavaroztam tetőlécet, arra ráültettem OSB lapot, oldalra is OSB zsalut csináltam.

Beleraktam egy hálós vasat (lehet pár szál megmaradt egyéb vas is)

Vettem 3 zsák esztrich betont és kiöntöttem az egészet.

 

A süllyesztett mosdókagylónak a formáját kivágtam EPS-ből, azt beleraktam középre, az volt a későbbi luk.

 

Kb 5e Ft-ból megvolt a 140x60(x10)-es épitett duplamosdó.

Előzmény: ricsosz (45260)
nopánick Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45262

Bármelyik jó...

CSAK a kellő vízszigetelésre kell odafigyelni.

 

díszburkolat

ágyazó anyag (csempe ragasztó)

VÍZSZIGETELÉS (kenhető-burkolható)

hordozó váz

 

Mezei munkalapból nem csinálnám...snassz...

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: ricsosz (45260)
nopánick Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45261

Falazott kerítés tetején is illik vízvetőnek lenni végig a kerítés tetején... nem csak az oszlopokon.

Előzmény: hangok a /dev/null-ból (45258)
ricsosz Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45260

Hali!

 

lenne 1 kérdésem...

 

vagyis lehet több lesz belöle...:

 

Épített mpsdót kap a fürdöszoba amibe beépthető mosdó lesz.

 

Maga a sík lap amibe a mosdót ültetjük miböl készüljön?

Mert ahágy burkoló ahány mestert hallottam mind mást mond.

 

Alternativák:

 

Vizzálló gipszkarton lapok összecsavarozzva fürdö falán lévő csempével burkolva

Betonból kiönteni egy 3-4 cm vastagságú fedlapot és azt burkolni

Mezei munkalapból

Kék v zöld lábázati EPS lapból és azt behálózni, és legelttelni mintha lábazat lenne és ugy burkolni

Akkor mükő,mümárvány stb

v Muraxinnek van vmi táblás anyaga, olyasmi mint a Wedi lap

vagy maga a Wedi lap.

 

Annyira nem szeretnék bele merülni hogy csak a fedlapra 15-20 eFt költsek, de nem 1 évre tervezek...

 

 

valaki?

 

 

hangok a /dev/null-ból Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45259

Hú, akkor faügyben eléggé el vagyok veszve és keseredve...

A fát már megvettem, kicsit többe került annál, hogy csak úgy eltüzeljem, és most hasonló mennyiségű akácra sincs pénzem. Annak idején rossz döntés volt, de ezen javítani már nem tudok. Ez a tetol nagyon drága és macerás? Színben milyen hatással van a fára? Sokáig kell áztatni? 

Előzmény: Émile (45244)
hangok a /dev/null-ból Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45258

Köszönöm a részletes választ, sajnos nem ez a helyzet. Annak idején mondtam az embereknek, hogy nem kéne simán mésszel habarcsolni, mert szopó lesz, de lehurrogtak, én pedig befogtam, mert baromira nem értek hozzá. Cementet egyáltalán nem tettek bele, csak sok meszet (nyomták a sódert - dumát - hogy ez örökké tartani fog, ne aggódjak, nem spórolják ki az anyagot), hordtam is állandóan, mert fogyott, mint a pinabérlet. 

Az alap szépen le van szigetelve és az oszlopok teteje is fedett (cseppvetővel), tehát nem felázik (bár amúgy a talajvíz tényleg magas), nem is alulról esik szétfele, hanem fentről. Sajnos ezt beszívtam, egy igen nagy darab kerítésről van szó, csak remélem, hogy nem fog összedőlni... 

Előzmény: nopánick (45236)
hangok a /dev/null-ból Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45257

Nekem jó, sajnos abszolút nem értek hozzá...

Előzmény: elemes2 (45238)
KömKel Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45256

Én is fal-járda közé öntöttem. Tény, hogy serpenyőnként melegitettem, és úgy öntögettem ki, tehát nem sokat hagytam hűlni.

Viszont jó ha folyós, mert úgy tömit igazán.

Előzmény: topikolos (45255)
topikolos Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45255

Köszi.

Alap és lábazat közé rakom most, azt kellene folytonossá tenni. Akkor ode ezek szerint elég a hőlégfúvó.

 

 

A szurok meg ha nem marad képlékeny, szerintem nem jó dilatációs hézagba (fal és járda közeé kellene), vagy... ?

Előzmény: KömKel (45253)
elemes2 Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45254

van ahol a kőolajlepárlás végén maradó bitumen bányászható. dinoszauruszok ragadtak bele (pontosabban ahol ebbe ragadtak, ott konzerválódtak). ez lenne a szurok...?

Előzmény: Émile (45251)
KömKel Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45253

Ha kényes helyen van a vizszigetelés, akkor lánggal olvaszd össze. 

Ha csak normál vizszigetelés mondjuk a fal alatt, akkor ott elég a hőlégfúvó is.

 

Én kőművesserpenyőben melegitettem legutóbb a tömb-bitument, aztán úgy öntöttem ki. 2-3 percig képlékeny maradt még a lángról levéve is.

Előzmény: topikolos (45252)
topikolos Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45252

Ha már szurok: van itthon egy félzsák, de kőkemény. Ezt állítólag valami mészporral, vagy mivel kell elkeverni melegítés után, hogy képlékeny maradjon. Erről tud valaki valamit?

Ez a mészpor nem az, amit a focipályákon is kiszórnak vonal gyanánt?

 

 

Más: bitumenes lemezt csak lánggal tudom megfelelő hőmérsékletre hevíteni az összedolgozáshoz, vagy elég lehet egy hőlégfúvó is?

Émile Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45251

 Igen anno a törököt  forró szurokkal öntötték le az egri nők.

 

 Jól tették.

 Akkoriban még nem volt se szén se olaj lepárlás, tehát se kátrány  se  bitumen nem létezett, viszont a szurkot valahonnan a föld alól kikaparták.

Előzmény: elemes2 (45249)
nopánick Creative Commons License 2011.09.07 0 0 45250

Igen, arra ... a gyakori márkákat felsoroltam.

 

A lényeg számodra, hogy ne bogyós legyen, hanem homogén hab.

 

Ami színes és NEM BOGYÓS, az mind XPS azaz extrudált.

megj: a fehér is egy szín, a SYNTHOS gyártói színe...

Előzmény: elemes2 (45243)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!