Megtaláltam mindkét végét a csatlakozónak,nincs is más ilyen /fekete/,és egyértelműen egymáshoz tartoznak. Majd csak az új akku behelyezése után csatlakoztatom, mert most nagyon gyenge szegény így is.
Ha rugós érintkezővel csatlakozik a pakk, akkor az érintkező felületeket kell rendbetenni, ha összedugós csatlakozókon keresztül kapja az áramot, akkor pedig ott a hiba oka!
Lemerült akkumulátornál az akkuvédelem hasonlóan működik, de ott a letiltás egyre sűrűbb és a visszakapcsolásra is egyre több időt kell várni!
Nem modellmotorból. De elég izmos: 1000 W-os állandó mágneses kefés.
A 20 colos kerékméret jó száguldási alap, csak nekem kis méretben kellene ezt produkálni. Túl nagy, még összecsukva is. Már amelyik 20 coll-osat össze lehet csukni egyátalán.
Egyébként ilyen nagykerekűeket lehet kapni sokfelé, ami nem elektromos.
Üdv az URAKNAK!Nemrég letekertem kíváncsiságból 19 km-t egyben.Az elektromotort csakis rásegítésnek használtam.Vagyis folyamatosan tekertem+a "gáz" karral megtaláltam azt a pontot, ahol csak segített.Akkor mentem elég hosszan földúton (tó melletti üdülő ővezet).Azóta az van, hogy elmegy gyakran az áram, konkrétan a töltöttség visszajelző leesik 0 ra, mintha gurulás közben levenném a "gyújtást"Ez ilyen 5 másodpercen belül folyamatos próbatétel, majd van amikor elfelejti 10 percre, és megint csinál mondjuk 1 et.Mi lehet az oka?Motor probléma, vagy a kapcsoló, esetleg az akku nem adja át normálisan az áramot?Töltést veszi...Köszönöm.
Nemrég láttam a Metro áruházban egy érdekes rollert, aminek egy nagy, kb. 20 collos kereke, meg egy pici önbeálló hátsó kereke van. Azt érdekes lenne elektromosra átalakítani...
Bandi sorait kiegészíteném azzal, hogy a visszajelző fajtája, sőt kalibrálása is döntő lehet!
Ha csak egy háromledes kijelződ van; az a legpontatlanabb!
Ötledes kijelző, vagy feszmérő műszer már kalibrálható csökkent terheletlen feszültség kijelzésére is; ha ilyened van, akkor már nem vagy ráutalva a terhelt feszültségből való következtetésre!
Kerékpáros komputert szereltél már rá? Nagy segítség lehet a hatótáv nyomonkövetése!
A kerékpár töltöttség kijelző telit mutat akkor is ha a töltő még tölt. Ez teljesen normális, hiszen a töltés közben akkunként közel 15V is lehet a feszültség. A töltöttség jelző TERHELÉS alatti feszültség szintekhez van bekalibrálva! Ez azt jelenti hogy a FULL állapotnak megfelelő LED már kicsivel 12V /akku felett világít, míg a töltő 14,8V /akku-ig megy, ami "mégjobban" FULL.
Köszönöm Raidx és neked is Dube/1! Tegnap ahogy rátettem, olyan este fél 9-kor, hajnali egykor már zöld volt a led. Tehát a töltő jó. Az viszont érdekes, hogy a kerékpáron a visszajelző tele töltöttséget mutat.
Az újabb elektronikákban már sokszor elhagyják a vezérlőből kijövő két azonos színű, egymásba illő csatlakozóval szerelt korlátozó szálat, így lehet, hogy az akku-kímélésnek más módját kell választanod!
Kíméli az akkut; ha pl. segítel a motornak elinduláskor, ha nem közlekedsz mindig teljes sebességgel, ha kifújt gumikkal közlekedsz!
Ha a vezérlő bekötésével kapcsolatban kételyeid vannak; tegyél fel ide a csatlakozókat mutató képeket!
A fekete vezeték: a pakk negatívjával azonos lehet, de multiméterrel ellenőrizni kell!
Rögtön használható! 2-3 alkalommal javasolt az elektronika letiltásáig meríteni, s aztán 14-16 órát kell tölteni. Mivel a töltő 6-8 óra elteltével csepptöltésre vált; így a túltöltés kizárt!
Ha már így megszavaztad nekem a bizalmat, akkor belekotyogok!
Egy kereskedő nem ad gyorstöltőt a normál árában!
(Általában 1,8...1,9A-s töltőket adnak az elektromos kerékpárokhoz.)
Ha letiltásig meríted a 12Ah-s akku-pakkot; akkor is maximum 8 órai töltéssel teljesen feltöltődik!
Az akkumulátor töltése száraz, hűvös helyen történjen! Az ideális hőmérséklet fagypont felett, de 20 0C alatt van! Nagy hőségben az olcsóbb töltők túltölthetnek még akkor is, ha egyébként jól működnének!
Amikor ellenőrzök egy töltőt, akkor egy feszültségmérőt kötök töltés közben a pakkra és kezdetben ritkábban, majd a töltés előrehaladtával sűrűbben ellenőrzöm a pakk feszültségét. 14,6...14,7V/akkumulátor feszültségnél a töltőnek csepptöltésre kell váltania, ha ez nem következik be: 15V-nál a töltést meg kell szakítani!
A vegyi folyamatok a legkisseb energiaszint csökkenés esetén már beindulnak. Szakirodalom szerint ez kb 24 óra elteltével erősödik egy olyan szintre amitől már megindulhat a szulfátosodás. Természetesen minél alacsonyabb a töltöttségi szint, annál erőteljesebb és gyorsabb a káros folyamat.
Köszönöm, akkor megpróbálom megnézni, bár most mentem 26 km-t egyes fokozatban, az akksi visszajelző még mindig telét jelez és most tettem fel töltőre. Ha 8 órát számolok, akkor az hajnali fél 5 :) Na majd meglátom.
A Raptoromnál a gázkar mellett van egy három állású kapcsoló. Alap állásban a végsebességem 25 Km/h (akku kimélés), kettes állásba ez 30-32 Km/h de az akku sokkal rövidebb ideig bírja, hármas állás meg az úgynevezett hegymászó fokozat. Itt csak az erő és a fogyasztás növekszik nagyon.
A nem túl régi tipusoknál már van a vezérlőnek az a lehetősége amit kerestél. Van ahol kapcsoló is van hozzá felrakva. Viszont vannak olyan tipusú vezérlők amiknél ez még hiányzik. Minél alacsonyabb sebességgel halad a járgány az akku annál hosszabb utat bír ki! A kettes fokozatot általában kereszteződések gyors elhagyására és hasonló esetekbe használom. Mivel sokat megyek gyalogosok által is használt kerékpárúton, így a 20 Km/h sebességet szoktam tartani. Ha sok a gyerek, még kevesebbet. Az átlag hatótávom bőven megvan így 50 km is. Papírforma szerint 40-45 Km lenne ideális körülmények mellett.
Köszönöm a választ, és azt tanácsolták az elektromos kerékpáromon a menettávolság növelése /akkukímélés/ céljából van egy lehetőség, az elektronika vezérlésnél kell a két szabadonlévő csatlakozót egymáshoz kapcsolni, de csak a vezérlőből jön ki egy magányos fekete végű szál,a párját sehol nem látom. Vagy nem minden vezérlő esetén van erre lehetőség?
Állítólag előfordult már hibás töltő ami nem váltott. Nekem nem gyors töltőm van és az a tapasztalatom, hogy kb. ahány százalék hiányzik annyi óra után vált zöldre a töltő. Tiltásig merített akku esetén ez 10 óra hosszat jelent. A leírása is 8-10 órát mond egy feltöltésre.
Egy két alkalommal várd ki, mikor vált át zöldre. Jegyezd meg az eltelt időt és, hogy kb hány százalék hiányzott az aksiból (mennyi kilómétert mentél). Lehet, reklamálás lessz a vége. A 4-6 órás töltési idő kvázi gyorstöltést takar. Lehet normál töltőt kaptál, csak a papírja nem az övé.
Hétfőn lessz dube/1 kolega, hátha tud okosabbat mondani!
Most az akksit töltöttem 5 órát, holott a visszajelző a kerékpáron fullt mutatott még, de még mindig piros volt a led a töltőn. Normális ez így? A leírás szerint 4-6 órát kell tölteni. Most megint használom, akkor utána meddig töltsem? Megint hagyjam 6 órát vagy amíg zöld nem lesz a töltő visszajelző? Mi van ha sose lesz zöld?
Mivel a kapacitás elég a vissza útra is, annyira nem vészes a dolog!
24 óra után kezd beindulni az a vegyi folyamat ami a szulfátosodást okozza (inél lemerültebb az aksi annál erősebben dolgozik a mocsok). Ezért elég ha otthon töltöd.
Köszönöm a részletes választ. Én is így gondoltam, de nem voltam benne biztos. Kérdésem még az lenne, ha bemegyek a melóhelyre ott is töltsem inkább? Vagy annyira azért nem vészes?
Ez fura! Hova lett a többi része? Másodszor mikor elkezdtem írni, egyszerűen kidobott és zsínórba nem tudtam visszalépni!
Lényeg, ha a töltőd zöldre váltott, befejeződött a töltés és húzd ki a konnektorból majd az akkupakkból. A 4-6 óra a teljesen lemerült állapthoz kell! Mindig tartsd be! Töltés úgy kezdődik, hogy töltőt csatlakoztatom az akkupakkhoz majd utánna a hálózathoz. Zöld fény megjelenése a töltés befejezését jelenti! ilyenkor 1-2 órán belül kihúzod a töltőt a hálózati csatlakozóból majd az akkupakkbol. Itt fordított a sorrend! Ezek a töltők nem bírják sokáig, ha terhelés nlkül lógnak a hálózaton! Olyankor gyorsan tönkreszoktak menni.
Minden napi használat utánn töltsd fel az akkukat, elkerülendő az élettartam csökkenését okozó szulfátosodás megindulását.