Jah!Ezt megtaláltam én is! De nekem nincs donor autó amiből kivágjam azt a lemezt,majd áttudjam tenni az enyémbe! Méretett meg nem ad meg sehol ugye bár! Na és nekem méret kéne hogy meről mennyit is faragjak,majd hegeszek fel valamit a kivágás helyére!Se többet,se kevesebbet nem akarok vágni! Minta darabb hilyán meg ezt nm lehet tudni!:S Képre ránézve meg szerintem nincs az az ember ki megmondja mekora részt is kell faragni!
Na ez a gondom,erre nem találok választ!:S Régen egyszer találtam egy fehér slpdáról képeket,meg leírást sokkal pontosabban,de akkor még messze volt a müvelet! Most meg már bene vok rendesen! És erre nem találom az istenért se azt az oldalt ahol leírták,és nem is emlékszem rá! Már fogalmam sincs hány órát segeltem itt a gép előtt googlezva hogy hátha ismét rábukanok! :S
De sehol semmi! A skoda klubbon is végignéztem vagy 2000 képet hogy hátha........
Ebben az esetben inkább favi v felicia blokk,és enyiből bőven lehet kapni jót,plusz le is papirozható! Hát tényleg nem érdemes foglalkozni a 120-as blokkal ezekszerint! Én úgy gondoltam hogy szerzek 1 105-ös hengerfejet,favi c himbákat,nagyobb szelepek, kis könyités a lendkeréknek,eseteg más vezéműtengely, és gyújtás csere faviéra! Abba reménykedtem hogy ezzel nem növesztema fogyasztást,de a 60le elérődik! Egyedüli nehézséget a nagyobb szelepel beépitése jelentette volna! a többit megtudtam volna oldani,és beszerezni nem oly drágán is! De akkor hagyom!Gyűjtök favi vagy felicia blokra! Legfeljebb a gyújtást azért lecserélem favira,de hagyom a blokkot ahogy van!
Esetleg anyit tud valaki segiteni,hogy menyit kell kifaragni a 84 előtt gyártot kaszniból az 5-ös váltó beépitéséhez? Azt adok nek mindenkép!Képet se ngyon találtam,meg leírást se!:S
Azért ez nem ilyen egyszerű dolog. Sokmindent tökéletesíteni kell egy motoron,hogy tökéletesebb friss oxigénben dús keveréket juttassunk az égéstérbe,miközben csökkenhet az átlagfogyasztás is. Ez már 100.000 FT feletti ráköltést igényel.
Enyhe tuning elméletileg fogyasztás csökentő is! Ám dolgokat én úgy értetem hogy ne 15-20 litert fogyaszon! Hanem 7körül!+-1l
ez szerintem nem lehetetlen! De úgy hogy menjen is!Nem kell Lr teljesitmény,hanem mondjuk úgy 60le és picit jobban pörögjön fel,éledjen! Szerintem valahogy megoldható az hogy 10lovat az ember beledolgozon a motortérbe,és normális hajtásná ne zabáljon,hanem 7 literel elmenjen! Vagy lehetetlen? Fogalmam sincs,azért kérdem hátha valaki tud adni jó ötletet!:)
Ha semmit nem akarsz beáldozni ne várj többet a 120-as blokktól :). Alacsony fogyasztás és tartósság = lomhaság kb. Bár függ a vezetési stílustól is, de ha lámpánál gyorsulósat akarsz játszani, mindegy, hogy 120 v. favi a blokk a fogyasztás tuti nem minimum lesz. Dönteni kell, papás stílus mellett olcsóbban, vagy "macsósan" de jóval költségesebben hajtod az autót.
Ám ha majd oda kerül a sor,mit érdemes módositani,hogy kicsi jobban éledjen a gép,harapósabb legyen! Csak legalább anyira hogy mondjuk egy mezei ladával tartani tudjam a tempót! Na meg nem szeretnék anyira belemerülni hogy fábia főtengely 1500ccm....stb csak enyhe,ami még esetleg fogyasztás növekedést se igazán okoz,de éledősebb a motor! Na és nem röviditi felére az életciklusátt!:) Igaz akor favi blokkal kéne csinálni a dolgokat,de egyenlőre majd csak a sima 120-ast szeretném feléleszteni álmos munkálkodásából!:)
Egy szó mint száz,ne azzal kezdjem hogy könyitek! Egyenlőre akkor hagyam ha mást nem módositok!? Mert szeretnék majd szelepeknél módositani,de most még nem,na meg vezérmű tengelyt is cserélném,de azt is csak később! Akkor hagyom a könyitést is!
Köszi az infót! Már majdnem megcsináltattam! Azt hittem azzal kicsit pörgősebb lesz!:) Hogy jobban éled majd,vagy hasonló!
Akor piszkálás napolva,egyedül a gyújtást cserélem csak faviéra!
A könnyítések,csak kiegészítő dolgok a motortuning után,mert csak könnyítéssel nyomatékot veszít a motor,tehát nem javítod hanem inkább rontod a karakterisztikát.
Én inkább úgy mondanám, hogy a váltó úgy van kialakítva, hogy lehetővé teszi a kuplung nélküli váltást fel- és visszaváltásnál is. Ettől függetlenül lehet kuplunggal is használni, az egyszerűbbeket (manuális kapcsolásúakat) pl. etap útvonalon kuplungolással szokták használni, főleg kímélési céllal.
A szekvenciális váltók nem feltétlenül tolókerekesek, hanem kapcsolókörmösek általában. Ez azt jelenti, hogy a fokozat bekapcsolását egy fogazott tárcsa végzi (úgy kell elképzelni, hogy a szinkronszerkezet helyett vagy egy tárcsa, aminek az oldalán van fogazás, a fogaskerekek oldalfelületén szintén, ezek kapcsolódnak egymáshoz, amikor az említett kapcsolóvilla elmozdítja a tárcsát).
A kuplung nélküli váltásnak előfeltétele még a gyújtásmegszakítás is. Amikor a gyors váltás kell (ugye versenytempó, teligáz), akkor a váltókarba szerelt szenzor jelére (ha megmozdítod a válókart), az gyújtáselektronika adott időre megszakítja a gyújtást. Ez azt jelenti, hogy a motor nem hajt, nincs nyomatákátvitel, ergo terhelésmentes a hajtás, a fokozatokat anélkül lehet váltani, hogy megterhelnénk a kapcsolótárcsát, vagy fogaskereket. Ez másodperc törtrészében mérhető, ezért gyorsulásban nincs kimaradás, max. az újra gyújtáskor jelentkező durranás jelzi.
Ha ez nincs, vagy nem jól időzített, akkor van az, hogy a fokozatból nehezen lehet kivenni, nehezen, erőltetve lehet kapcsolni, és extrém gyorsan elhasználódik (1-2 gyorsasági alatt) a kapcsolótárcsa.
Eladó egy garnitúra (4db) faros acélfelnire szerelt BARUM POLARIS2 téligumi, 175/70 R 13 méretben. DOT szám szerint 2010 nyár végi széria (2910). Tavaly novembertől idén áprilisig volt az autón, mialatt futott kb 2000 km-t. A felnik homokszórva, alapozva és festve lettek 2 éve, szép állapotban vannak.
Hello. Apám egy időben elég sokda őrült volt, és rengeteg mindent felhalmoztunk itthon. Most hogy már lett másik autó, másik szerelem, és elkezdtük azoknak a felhalmozását :D muszáj megválni a rengeteg sokdás cucc nagy részétől. Van két egész skoda, évek óta állnak, ők rövid időn belül bontóba mennek kb. De, ezen kívül gls műszerfal, fordulatszámmérős műszerfal, ötösváltó,(talán 2vagy három is van), rengeteg lámpa, első-hátsó mindenfajta egyaránt van, fogasléces kormánymű, keskeny és szélesebb kivitelű is van egyaránt... szóval rengeted skodás cucc... és ezek elvihetők jelképes összegért, vagy akár ingyen is. helyileg győrtől 20km-re vagyunk. ha valami kellene, érdekelne, akkor érdeklődjetek, kidobni nem akarjuk, de van itt pár ember akinél jó helyen lenne szerintem:)
Igazad van, csak ötletelgetek a kocsirol, de lassan végre össze is áll, igaz, 'alap' autó lesz. Még a felfüggesztéssel kezdtem :D de most a váltót néztem ki magamnak....marad a sima favi motoros, erősített (gyári) hátsó felfüggesztés + most lefestem és kész :)
Az a baj Attila hogy ha valamit is akarsz akkor szerintem nem itt kell kezdeni hogy váltó hanem össze kell rakni egy szinte alap autót és akkor elsőnek versenyezni kezdeni mert ha egyből profi autót akarsz építeni ráadásul még pénz sincs rá az úgy érdekes :) de ez az én véleményem
Köszönöm a kimerítő választ, ma is tanultam valamit, de szerintem ezzel nem vagyok egyedül. :)
Ebben az esetben a felfelé váltás minden esetben kuplungolás nélkül történik, vagyis mindenképp kell, hogy tolókerekes legyen a váltó? Ferde fogazással működne a dolog (homológ sorral: 3.08–2.12–1.57–1.26–1.08)?
Közeleg Csillebérc, de nem állt még össze a taliga? Szeretnél végre egy farost, ami nem csak jó, hanem szép is? Eleged van az állandó karburátor és gyújtásállítgatásból?
A lényege az,hogy a váltónál a kijövő rudazat helyére egy munkahengert szerelnek fel ami kapcsoláskor elfordúl, vezetősinekkel van ellátva,méghozzá annyival,amennyi fokozattal rendelkezik a váltó.
Minden horony mentén van egy-egy háromszög alakú kis kiképzés, egy kis kanyar a vonalvezetésében, ami a villát eltolja amikor odaér.A horony tehát a villán található kis bütyök megvezetésére szolgál és amikor a henger elfordul egy szögben, akkor a hornyok egyike pont belevezeti ebbe a kanyarba a hozzá tartozó villát, ami annyit mozdul ki az adott irányba, hogy össze tudja kapcsolni a fogaskerekeket.Persze ezek a kanyarok egymáshoz képest el vannak tolva, hogy a henger különböző szögű elforgatásakor más és más fokozatot kapcsoljon a váltóban. A henger elvégzi a váltásokat, sosem akadhatnak össze a fokozatok, nekünk csak a hengert kell forgatunk a két lehetséges irány valamelyikébe, hogy fel vagy le váltsa a fokozatokat.A forgatást végezhetjük hagyományosan kézzel vagy villanymotorral vagy hidraulikusan. Versenyautókban inkább hidraulikusan szokták megoldani 80-100 Bar (WRC,F1 és társai)nyomást kűldenek a munkahengerre,ami miliszekundum alatti váltásgyorsaságot eredményez. A nagy nyomás még arra is szolgál,hogy reteszeli a fokozatot a váltóban,ami inkább Rally autóknál hasznos,ugratók utáni leérkezésnél,így nem tudja kidobni a fokozatot.Ez a váltómechanizmus azonban pont a sebessége miatt lenne vonzó, éppen ezért kell a pontos időzítés és az alkalmazott erő nagyságának pontos beállítása. A törés elkerülésére szokták a versenyautókban az első sebességfokozatot nagyjából a duplájára nyújtani és a többit úgy hozzáhangolni, hogy viszonylag kicsi legyen a fokozatok közötti különbség. Először is az első fokozatot akkor kapcsoljuk, amikor még állunk, így nem számít a kapcsolás sebessége, másodszor a versenyautok elég erősek lehetnek ahhoz, hogy akár 130-nál kelljen kettesbe kapcsolni. A rövid fokozatok közötti szinkronizálási idők drasztikusan lerövidülnek, így milliszekundumokban lesz mérhető a váltás ideje, de csak akkor, ha fordulaton tartjuk a motort. A magasabb motorfordulatszám magasabb fordulatot jelent a váltó motor felőli tengelyén, ami a fogaskerekeken át leosztva is magas fordulatot jelent a kivezető tengelyen. A szinkronizálás ideje pedig a két szomszédos fokozat távolságától és a fordulatszámtól függ. Gyakorlatilag előbb találkozhatnak a kapcsolófogak nagyobb fordulatnál, mint alacsonynál. Igaz, a kopás elkerülhetetlenül gyosabb lesz, mint a hagyományos kézi váltónál.
Eladó két fajta ÚJ Bosch külső nagynyomású üzemanyag szivattyú. 5 bár - os és 7000 Ft 3.2 bár - os
Használható benzinhez gázolajhoz és ethanolhoz is !! Esetünkben pl.: MPi - hez de más autó típusokhoz is kiválóan megfelel ! Több vásárlása esetén kedvezmény !
Paraméterei:
- Szállítási teljesítmény: 5bar --> 148 liter / h 3,2bar --> 191liter / h - szívó csonk külső átmérő :8mm belső 6 mm - nyomó csonk : M12x1,5 belső menet ( csőcsonk jár hozzá 8 / 6 mm ) - hosszúság : 180mm - külső átmérő : 52mm - max. áramfelvétel : 12A
Az üzemanyagot fel bírja szívni ezért ráfolyás nem szükséges ! A bekötéshez szükséges vezeték hozzá jár !
Posta OK !!
E-mail : skodabajnok@freemail.hu
Tel.: 06705060752
Hajdú-Bihar megye
Debrecen - Gyöngyös - Szolnok - B.pest - Miskolc - Eger - Tiszaújváros stb ... a szállítás megoldható ! ( kérdezz ! ) és talán Debrecen - Szeged útvonalon is ....!