Sajnois ma már általános vélemény az Aszód - Vác viszonylatú autóbuszokat használó utazóközönség köreiben, hogy maradjon ebben viszonylatban az autóbusz, mert jobb szolgáltatást nyújt, mint amilyet a MÁV valaha is nyújtott.
Jóval sűrűbben járnak ugyanis az autóbuszok és jóval több településrészt tudnak kiszolgálni, egyedül a menetidejük hosszabb egy kissé...
Sajnos el kell ismernem, hogy az utasoknak ebből a szempontból igazuk van....
Különben is, egy közösségi közlekedési vállalatnál az utasnak mindig igaza van...:-))))
No, hallottam én olyan rosszmájú pletykákat is annó egy egyébként teljesen megbízható személytől, hogy volt egy titkos megállapodás az RKI egy prominens személyisége - régi jó autóbuszos szakember - és a Nógrád Volán, ill. a Volánbusz között, hogy a nyugat-nógrádi térséget gyakorlatilag odadobja az RKI koncként a buszos társaságoknak, cserébe, hogy más viszonylatokoban az agglomerációban viszont a VOLÁN-ok adnak át viszonylatokat a vasútnak.
A START közvetlenül nem vett részt ebben a megállapodásban, de minimum statisztált hozzá...
Ennek a paktumnak volt a része az is, hogy a 77-esen megszűnik a személyvonati közlekedés és helyette a Volánbusz szolgáltat....
Persze nagy valószínűséggel mindezek csak rosszindulatú pletykák, ugye, kedves Zsitvica?
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Egy ismerősömtől tegnap délután eltűnt két kutyája, egy törpe snauzer és egy beagle. Valószínűleg Balassagyarmat környékén, és együtt vannak, ha valaki látta őket, kérem jelezze! Köszönöm szépen.
milyen hatása lesz/van az új helyzetnek a vasúti személyszállításra (mennyi utas átülése várható, és milyen relációban)?
Tipp: Bp-Vác között nem lesz átülő utas,
Stimmel.
-----------------
Bp-Bgyarmat között nem marad vasúti végigutazó,
Ma sincs.
Illetve napi pár főről beszélünk.
Hétvégente van egy-egy busznyi végigutazó vasúti utas Bgyarmat-Bp között.
----------------------
Bp-Szécsény között sem, alig marad Bgyarmat-Szécsény relációjú vasúti utas,
Hát arra a napi 30-40 főre gondolsz a 16 vonaton ( 2-3 fő/vonat) akik fele vasutas, akkor szerintem ez nem fog változni.
A Bgyarmat-Szécsény távon eddig is igen kevés közvetlen utas volt. Az ingyenesek illetve azon kevesek akik Szécsényben a város szélén a vá. mellett /közelében laknak és nem kell felgyalogolniuk a városba amikor megérkezik a vonat.
------------------------
és jelentős számú Bp-Starján utas is átül buszra.
A Salgótarján-Szécsény-Bgyarmat-Budapest buszjáraton NINCS egyetlen végig utazó utas sem, kivéve aki eltévedt.
Aki Starjánból erre jár busszal Budapestre azt ingyen kezeli a körorvos.
Köszönöm a részletes választ. Természetesen ide tartozó a téma, hiszen éppen a Balassagyarmat környéki vonalaknak a Budapesti forgalmát szívják el az új Volán járatok.
A következőket szeretném kérdezni:
- eddig milyen járatgyakoriság volt az említett buszvonalakon?
- hány járatkilométerrel növelték meg a teljesítményt, mondjuk évente?
- ez a megtett többlet km mennyibe kerül az adófizetőknek?
- mi köze volt a Startnak az egészhez, amikor elolvasva a dokumentumot, én nem találtam benne vasúti csatlakozást (vagy csak figyelmetlenül olvastam)
- milyen hatása lesz/van az új helyzetnek a vasúti személyszállításra (mennyi utas átülése várható, és milyen relációban)? Tipp: Bp-Vác között nem lesz átülő utas, Bp-Bgyarmat között nem marad vasúti végigutazó, Bp-Szécsény között sem, alig marad Bgyarmat-Szécsény relációjú vasúti utas, és jelentős számú Bp-Starján utas is átül buszra.
- mekkora bevételkiesése lesz a MÁV Startnak várhatóan?
Csatlakozásokkal kapcsolatos rendelkezések, csatlakozási pontok
Rétság, Börzsöny vendéglő
A menetrendi struktúrának egyik legfontosabb eleme a vonalcsoport ugyanazon irányba haladó (Budapestről induló, illetve oda érkező gyors, és a Vácról induló, illetve oda érkező lassú) járatainak Rétság, Börzsöny Vendéglőnél történő csatlakozása.
A gyors illetve lassú járatok – bár Szendehely és Balassagyarmat között párhuzamosan haladnak – jellegüknél fogva különböző területeket szolgálnak ki, illetve különböző megállóhelyeken állnak meg, továbbá a végállomásaik is eltérőek. Az párhuzamosan, egyirányban közlekedő gyors és lassú járatok közötti átszállás Rétságon valósul meg ezért a menetrend szerint oda egy időben érkező 2 vagy adott esetben 3 távolsági járat Rétság, Börzsöny Vendéglő megállóhelyen kölcsönösen megvárja egymást. A menetrend szerint ez Balassagyarmat felé minden óra:25 és óra:30 között, (délután óra:55 és óra:00 között is), Budapest felé minden óra:30 és óra:35 között (reggel óra:00 és óra:05 kötött is) valósul meg. A csatlakozó járatok bármelyikének 5 perces késése esetén a várakozó járat autóbuszvezetője telefonon felveszi a kapcsolatot a Váci Forgalmi Szolgálattal. A forgalmi tiszt, a késő járatról szerzett információ alapján, a várakozó járatot továbbhaladásra vagy további várakozásra utasítja.
Balassagyarmat, autóbusz-állomás
A Budapest felől érkező Balassagyarmatig közlekedő, oda ütemesen óra:00-kor érkező gyorsjáratok mindegyikéhez csatlakozik egy, a Nógrád Volán Zrt. által Salgótarján felé közlekedtetett helyközi járat, óra:05 indulással.
A Balassagyarmat, autóbusz-állomásról Budapest felé óra:00-kor induló gyorsjáratok mindegyike csatlakozik egy, a Nógrád Volán Zrt. által Salgótarján felől közlekedtetett helyközi járathoz, melynek érkezési ideje óra:55. A helyközi járat késése esetén a távolsági járat legkésőbb óra:05-kor indul Balassagyarmatról.
Szécsény, autóbusz-állomás
Szécsény, autóbusz-állomáson a távolsági járatok óra:28-kor érkeznek és óra:32-kor indulnak. A csatlakozások biztosítása érdekében a Nógrád Volán Zrt. helyközi járatai Szécsény, autóbusz-állomásra minden irányból óra:25-kor érkeznek és minden irányba óra:35-kor indulnak onnan.
A fenti csatlakozási pontokon tehát a vonalcsoport járatai egymással és a ráhordó helyközi autóbuszjáratokkal is összehangolásra kerültek, így a járatok menetrendszerinti érkezési és indulási idejeinek betartása ezen csatlakozások megvalósulásának alapvető feltétele.
Szerintem ide nem OFF de talán válasz V43 xxxx olvtárs itt, nemrégiben elhangzott kérdéseinek egy részére :
Új menetrendi struktúra bevezetése a Budapest – Balassagyarmat – Szécsény – Salgótarján helyközi távolsági vonalcsoporton
1. Általános tudnivalók
2011. július 1-jétől a NÓGRÁD VOLÁN Zrt.-vel közösen üzemeltetett Budapest – Balassagyarmat – Szécsény – Salgótarján helyközi távolsági vonalcsoporton (1010, 1011, 1012, 1013) új ütemes menetrend kerül bevezetésre. A Budapest és Vác között jelenleg a 2 sz. főúton közlekedő járatok helyett, az M2 úton, Vác érintése nélkül, 60 perces alapütemben közlekedő gyorsjáratokra épül a menetrend. A gyorsjáratokat kiegészítik a Vác és Balassagyarmat között közlekedő lassú járatok. A Vác – (Szendehely –) Balassagyarmat szakaszon a járatok csökkentett menetidővel közlekednek.
A fontosabb közlekedési csomópontokban a helyközi vonalak menetrendjének hangolásával átszállási kapcsolatok kerültek kialakításra.
A VOLÁNBUSZ Zrt. érintett autóbuszvonalai a következők:
1010 Budapest – Balassagyarmat – Szécsény – Salgótarján
1011 Budapest – Balassagyarmat – Szécsény – Litke
A távolsági járatokkal összefüggésben módosuló helyközi autóbuszvonal:
332 Vác – Rétság – Bernecebaráti – Szob
337 Vác – Penc – Felsőpetény – Rétság
2. Menetrendek
A VOLÁNBUSZ Zrt. érintett autóbuszvonalainak 2011. július 1-jétől érvényes menetrendjeit az utasítás 1. sz. melléklete tartalmazza. A menetrend alapján a fordarend kialakításának és feladásának határideje. 2011. június 24. 2
3. A járatok útvonalai
3.1 1010 Budapest – Balassagyarmat – Szécsény – Salgótarján vonal
Gyorsjáratok útvonala
Budapest, Újpest Városkapu – M0 – M2 – 2 sz. főút – Szendehely – Rétság – 22 sz. út – Érsekvadkert – Ipolyszög – Balassagyarmat – Őrhalom – Szécsény – Endrefalva – Szalmatercs – Karancsság – Ságújfalu – Kishartyán – Salgótarján, autóbusz-állomás
Lassú járatok útvonala
Budapest, Újpest Városkapu – 2 sz. főút – Vác – Szendehely – Rétság – 22 sz. út (– 21126 jelű út – Tereske – 2117 jelű út – Szátok) – Érsekvadkert – Ipolyszög – Balassagyarmat – Őrhalom – Szécsény – Endrefalva – Szalmatercs – Karancsság – Ságújfalu – Kishartyán – Salgótarján, autóbusz-állomás
3.2 1011 Budapest – Balassagyarmat – Szécsény – Litke vonal
Budapest, Újpest Városkapu – M0 – M2 – 2 sz. főút – Szendehely – Rétság – 22 sz. út – Érsekvadkert – Ipolyszög – Balassagyarmat – Őrhalom – Szécsény – Ludányhalászi – Nógrádszakál – Litke, kultúrház
3.3 1013 Budapest – Rétság – Bánk – Romhány – Érsekvadkert vonal
Romhány felé közlekedő járatok útvonala
Budapest, Újpest Városkapu – 2 sz. főút – Vác – Szendehely – Rétság – 2115 jelű út – Bánk – 2116 jelű út – Romhány – 2117 jelű út – Szátok – Érsekvadkert
Tereske felé közlekedő járatok útvonala
Budapest, Újpest Városkapu – 2 sz. főút – Vác – Szendehely – Rétság – 21126 jelű út – Tereske – 2117 jelű út – Szátok – Érsekvadkert
3.4 Induló kocsiállások
Budapest, Újpest Városkapu: alapjáratok 4-es kocsiállás
mentesítő járatok, valamint 1013/1 járat 5-ös kocsiállás
Vác, autóbusz-állomás: Salgótarján felé 1-es kocsiállás sor
Fejlesztési tervek pillanatnyilag nemigen vannak, de nyugodtan kijelenthetem, a jövőben mindent megteszünk azért hogy legalább a jelenlegi állapot ne romoljom tovább, esetleg 1-2 lassújel ki is kerülhet...
Ezt szomorúan olvasom. Korábban már elbaltázták a teherforgalmat (Romhány felé. Nem tudom, Váctól felfelé hol van még rakodás Jenő felé?), most a még meglévő személyforgalmat is ki akarják éheztetni?
A MÁV-nál senki sincs, aki észrevenné a közelgő veszélyt?
A mellékvonali napi bejárók le vannak tojva?
Csak a fővonali (ugyanannyit fizető) napi bejáró utas kell a MÁV-nak? Miért ez a megkülönböztetés?
Kérdés, mindenkihez: van-e a MÁV-nak komoly terve a Vác-Diósjenő-(Drégelypalánk?) vasúti szakasz felújítására? Mert ha továbbra is a mostani 40 km/órás csigalassúság marad, akkor a vasút elveszti még meglévő utasait is (nem tudom, mi a magyarázat arra, hogy a Volán még nem herélte ki itt a vasúti személyszállítást).
A Vác-Diósjenő (és talán tovább Drpalánkig) vonal azon kevés mellékvonali szakaszok egyike, ahol még komolynak mondható a vasúti személyforgalom (a hivatásforgalom).
Csak nehogy úgy járjon ez is, mint a 106-os vonal, ahol a MÁV pályavasútjának teszetoszasága a lassújelek elszaporodásához vezet, és a Volán ezt kihasználva leviszi az utasokat busszal.
32215 gépe (Bz 283) megadta magát ma Borsosberény és Diósjenő között. A 32214 gépe (Bz 301) kiment érte Diósjenőről, és behúzta az állomásra. A levegős rendszerrel volt valami probléma, a segélygép feltöltötte a rendszert, és ez után már le tudott menni önerőből Vácra. 25-30 perc késés volt. Képeket majd teszek fel holnap a 2 motor+2 mellék szerelvényről.
...és ez pl. egy külső személélő számára jelenthet változást?
Más: Az utóbbi napokban minden nap volt alkalmam utazni a legkorábbi 'tarnóci személlyel, illetve hazajönni a 'Gyarmatra 09:16-kor érővel. Mindez Őrhalom-Bgy. viszonylatban. Tapasztalat: a legtöbb vonat 14-14:30 alatt teszi meg a menetrend szerint 12, 13 perces utat (9 km).
Tényleg borzasztó most már a Palócok menettartama: 2 óra 20 - 2 óra 35 perc a valamikori 2 óra - 2 óra 5 perc helyett.
Lassan tényleg komolyan el kell gondolkodni azon, hogy ebben a formában érdemes-e ezeket a vonatokat bevinni a Keletibe.
Egy jó aszódi csatlakozással, gyorsvonatra való átszállással hamarabb fönn van az ember Pesten, mint a közvetlen vonattal.
Pl. néhány szám:
Újhelyi vagy egri gyors Keleti - Aszód: 42 perc
Aszód átszállási idő: kb. 5 perc
Aszód - B.gyarmat menettartam: 1 óra 28 perc.
Mindösszesen: 2 óra 15 perc, tehát jobb, mint a közvetlen Palócoké.
Vicces, de szomorú is egyben...
Én inkább azon gondolkodnék el a START-osok helyében, hogy a sebesek helyett Aszód - B.gyarmat között gyorsított vonatok, közvetlen csatlakozással a fővonali gyorsokhoz.
Persze azon erősen lehetne vitatkozni, hogy ezek a gyorsítottak hol álljanak meg, ill. hol ne álljanak meg.
Én így első blikkre Galgamácsát, Püspökhatvant, Acsa-Erdőkürtöt és Nógrádkövesdet javasolnám megállási helynek, a többi helyen szaladna.
Július 10-én vasárnap délelőtt Gödöllő - Aszód között vágányzár, ez okból a 33509 és 33502 Palóc expresszek csak Aszód és Gyarmat között közlekednek majd!
Mondjuk az is igaz, hogy amíg nem lesz egységesen legalább 60, de inkább 70-80 a pályasebesség a térségben, addig bele lehet sz...rni az autóbuszos ráhordásba, mert ebben a formában a vasút egyáltalán nem vonzó.