A gyári indításgátló valóban nem ér semmit, hiszen szériában készül, tudják mit kell vele tenni.
Többek közt ezért sincs riasztó egyik autónkba sem.
- Úgysem érdekel senkit, hogy szól.
- Ha valaki meglátná, oda sem merne menni, inkább lelép nehogy még neki is baja essen (tanúskodás, esetleg egy-két pofon stb...)
A riasztó is csak arra jó, hogy az autó saját gazdáját szo...ja ( indításgátlás, nyitás gátlása, leállíthatatlan sziréna, indokolatlan merülések stb.......mindez külföldi nyaralás alkalmával :-)) ) Csak a szűk ismeretségemben volt már 3 alkalommal
Véleményem szerint házilagos megoldások a legjobbak. Egy sima kapcsoló két egység közt. Ezt olyan helyen ahol a kommunikáció vagy a tápellátás hiánya indítás gátlását okozza.
Ilyen helyekre gondolok mint pl adagoló és motorvezérlő közti dolgok, vagy forgási jeladók stb.....
Ebben az esetben cserélgethetnek akármit...................., mert magát a kábelköteget kellene kiváltani a "szakadás" ismeretlen helye miatt.
Olcsó, nem készül szériában ergo azt sem tudja hova nyúljon, viszont a "bekapcsolt rendszer" gyújtás ráadásakor hibakódokat produkálhat. Nálam ez nem lenne probléma. Az mi autóink 2002-es évjáratúak, ezért már nem tartoznak a tolvajok célpontjai közé........
A C corsa pl can-bus már. (talán a C corsa az első can-bus az opelnél, de ebben nem
vagyok biztos, viszont abban igen, hogy az elektronikája többet tudott 2001-ben mint egy utolsó szériás 2005 környéki A zafi)
Elég neki egy ártalmatlannak tűnő szakadás........
pl a karosszériavezérlő a motorvezérlő, vagy a km óra hiányzik a "leltárból"..............már indíthatatlan.
A lopásgátló része hogy működik? Nekem van a leghátsó ablakomon egy matrica szerűség arra ez van nyomtatva: TROMF CHIP
Ez gyári?
A takarításos tapasztalatod engem is érdekelne, sajna nem tudom hol van ez a része. Nekem sem hiszem, hogy az előző tulaj szétszedte volna 30-40 ezrenként. Előre is köszi.
A múltkor vittem nikecelt, 4 csomag 7cm-est kényelmesen,(még fért volna mellé) elötte 230kg ragasztót, meg se kottyant. Rakodás nekem is +++. Bár megoldhatták volna a középső üléssor előre felhajtását. Akkor még egy ágy is simán beférne. :)
Evvel tisztában vagyok. Off autómat kb 2 perc ellopni. Gondolom a Zafirát sem több.
Ilyesmi érdekel, hogy pl a motorvezérlőt cserélik. Akkor megcsinálom úgy, hogy azt ne tudják kiszedni.
Saját elektronika miatt is kellene a kapcsolási rajz.
Pénteken reggel jöttem vele haza Németországból, kellemes csalódás. Fura, hogy van szélzaj, de még így is lehet benne beszélgetni. Ebben talán a sport ülések vannak. Nagyon jók.
970km. 81km/h lett az átlag, fogyasztásom meg 7.6l/100km,
Az alapjárat nálam egy korábbi autómon előfordult. Nem Zafira, de hátha hasonló ok okozza itt is (bár lehet, hogy a 2 motornak köze nincs egymáshoz :) ). Renault 1,4-es 8 szelepes motornál csinált néha bizonytalan alapjáratot. A szokásos köröket végigjártuk mi is (légtömegmérő, motor hőérzékelő, víz hóérzékelő, trafók (bár azt nem cseréltük). Végül ami - úgy néz ki - megoldotta az az volt, hogy egy szaki beszólt, hogy pucoljuk meg az alapjárati motort, mert az ha bemocskolódik néha beragad. Nos szétszedtük és egyrészt kiderült, hogy abban a motorban nincs alapjárati motor :) (legalább is úgy, ahogy ő elmondta nincs :P ), viszont ahol elvileg ez szokott lenni, ott a torokban egy pillangószelep nyit-zár ugyebár, a megfelelő levegőmennyiség függvényében (itt van egyébként a még valami légtömeg vagy léghőmérséklet mérő is? Ebben már nem vagyok otthon :) ) Meg egy érzékelő is, ami a pillangószelep állását figyelte (maga a szelep sima bovdenes mozgatású volt. Gyk egy cső, benne a szelep és oldalról vagy 2 kábel megy a csőre kivülről). Nos mikor azt szétkaptuk az egészet beborította finoman egy kis dzsuva. Az érzékelőket, a szelep csapágyazását, mindent. Az elmúlt 130. km benzinének minden szemete ott volt letapadva. Kipucolása után úgy néz ki megszűnt a probléma (legalább is azóta nem jelentkezett.
Mint mondom gőzöm nincs, hogy ebben a motorban lehet-e hasonló probléma, de ha igen ezt érdemes esetleg megnézni :)
Segítséget kérnék,előre is köszsönöm! OPEL ZAFIRA 1.6 A motor alapjárata időnként akadozik.Műhelyben motor hőfok érzékelőt cseréltek.Jobb lett de még így is akadozik de már nem annyíra.Gyújtáskor az üzemanyag szintjelzőnek érdekes hangja van míg be nem áll a szintre.Kormánynál halk kattogás hallatszik mikor jobbra-balra tekerem.Állítólag a kormány mögött elhelyezett dobozból jön a hang.Télen ellenőríztettem állítólag a zsinnórhoz ér valami de most is hallani.Voltam vele műhelyben de ott nem hallották pedig most is kattog.
Köszi az infót. Őszig kiötlöm, mi legyen. Bár, asszonyka még a gyermekkel ül hátul, tehát egyelőre csak nekem jutna a jóból. A mobile.de-n ránéztem: ott kb 1500 Zafira A-ból közel 400-nak van ülésfűtése. Tehát minden negyedikben. A használtautó pedig 150-ból 10-et adott ki. Nem lesz itt bontott semmi sem.
Azért mondtam, mert biztosan lehet kapni gyári specifikus gombokat is. Anno az Astrámhoz is volt, mikor ablakemelőt rakattam be. Kicsivelt többet fizettem és gyári kapcsolókat kaptam, így olyan volt, mint az eredeti.
Nekem "A" Zafim van, és ha rakatok be ülésfűtést, akkor szerintem a vészvillogó két oldalára rakatom a kapcsolókat, mert ott van két hely.
Sajnos nincs képem . Mindenesetre nekem nagyon tetszet és mivel akkoriban én is játszottam a gondolattal hogy beszereltetem, úgy voltam vele hogy csak oda raknám a kapcsolókat, mivel nekem sincs meg a helye a gyári gomboknak azt pedig teljesen kizártam hogy a gyári konzolt megfúrjam és oda nem illő gombokat berakjak, hiszen bármennyire is minősegi az a gomb, nem illik oda. A harmónia pedig fontos, számomra. Aztán feledésbe merült a téma, de lehet hogy újra "felmelegítem".