Keresés

Részletes keresés

Mzsoli Creative Commons License 2011.07.08 0 0 5945

Bolond maga, hogy mindent kétszer mond, kétszer mond:)

Előzmény: Mzsoli (5944)
Mzsoli Creative Commons License 2011.07.08 0 0 5944

Egészen biztos vagyok benne, hogy az "orsóolaj" a leghitványabb olajak egyike.

(meg kellene nézni az adattábláját)

 

természtesen sem vitatkozni, sem rősködni akarok, csak nehezen tudom elképzelni, hogy az orsóházban lévő-járművekhez képest- minimális terhelést egy hasonló paraméterekkel rendelkező járműolaj miér ne bírná ki....

Azt el tudom képzelni, hogy a járműiparban nincs is olyan gyenege tulajdonságú olaj miint az orsóolaj.

 

Gondolom ezt azért, mert én semi oylat nem láttam az orsóházban, amihez valami "húdespeciális" olaj kellene, szokványos elemek vannak benne, pont mint egy járműben, csak éppen hőterhelés nuku, és az egyéb terhelések is viszonylag kicsik.

 

Azt el tudom képzelni, hogy a járműiparban nincs is olyan gyenege tulajdonságú olaj miint az orsóolaj:)

Előzmény: Vetesi75 (5943)
Vetesi75 Creative Commons License 2011.07.08 0 0 5943

Hello!

A főorsó ill. orsóház kenését nem lehet megúszni orsóolaj nélkül. Ide muszáj valami "vékonyabb" olajat keríteni. MOL-ék pl. a "Spinol 15"-öt ajánlják. Egyéb helyekre akár költséghatékony és kielégítő megoldás lehet a TS-gazdaságos 15W-40 is.

Előzmény: user303 (5931)
rferi Creative Commons License 2011.07.08 0 0 5942

Értem-értem!

:)

Helyeslek neked! :)

Nem lehet eléggé tudatosítani ezeket, mert egy jó állapotú gépet hónapok alatt lehet hazavágni a rossz olajjal, amit a gazdája azzal töltött bele, hogy "Ez jó lesz, ez milyen príma a zopelbe' is!"    :)))))

Előzmény: Mzsoli (5941)
Mzsoli Creative Commons License 2011.07.08 0 0 5941

Ezért említettem, hogy a hőmérséklettartománynak megfelelő viszkozitású motorolaj nem hogy kevesebbet, de nyilvánvalóan többet tud egy mezei gépolajnál.

 

 

Az már más kérdés, hogy erre a többletre semmi szükség nincsen:)

 

 

Előzmény: rferi (5940)
rferi Creative Commons License 2011.07.08 0 0 5940

Pontosan!

 

A baj általában a gépjárműolajokkal az, hogy alacsony hőmérsékleten csak a jó drága fullsin olajok nem sűrűbbek a melegállapothoz képest számottevően.

És ha ezen a hideg hőmérsékleten járatnánk a gépet vele, például a szóródásos kenés kompletten hiányozna, mivel nincs szóródás a sűrűség miatt.

Előzmény: Mzsoli (5939)
Mzsoli Creative Commons License 2011.07.08 0 0 5939

Ezért adnak meg az olajok adatlapján hideg(40fokos) és meleg (100 fokos) viszokozitási értékeket.

 

Az amúgy teljes tévedés, hogy minden járműolaj CSAK magas hőmérsékleten "müködik" (ken) rendesen.

 

Motorokban a "hidegkopást" nem az oylaj kenőképességének a hiánya okozza, hanem hogy egyszerűen nem jut el a kenendő helyre időben.

 

A járműolajok adalékolása oylan, hogy magasabb hőmérsékleten sem veszítik el (annyira) a kenőképességüket, azéltal, hogy a viszkozitásuk viszonylag kézbentartható mértékben változik csak.

 

Szerszámgépekben erre nyilván semmi szükség nincs, ezért vélhetően a szerszámgépolajok melegtűrő képessége pocsék, mivel nincs iylen igénybevétel, sem  égéstermékekkel szembeni ellenállóképesség.

 

Magyarul:

 

A járműolajok-ha a hőmérséklet viszkozitás tartományuk megfelelő- éppúgy alkalmasak volnának szerszámgépekbe, legfeljebb az adalékolásuk egy része teljesen felesleges.

Előzmény: rferi (5938)
rferi Creative Commons License 2011.07.08 0 0 5938

Jól mondod, nagyon fontos a viszkozitás, de tessék figyelni mellette a hőmérsékletadatot is, mert az legalább annyira fontos!

Az olajok viszkozitását a saját -tervezett- munkahőmérsékletre adja meg a cég, és ez a hőmérséklet az egyes tipusoknál jelentősen eltérő lehet!!

A szerszámgépek viszonylag hidegen dolgoznak, egy magasabb hőmérsékletre tervezett olajnak hiába ugyanaz a viszkozitása, ha alacsonyabb hőfokon akár háromszor is sűrűbb, nem lesz jó a masinába!!

Előzmény: empé13 (5937)
empé13 Creative Commons License 2011.07.08 0 1 5937

Szia USER303!

 

A magyar gépkönyv csak annyit ír, hogy milyen hazai olajat kell(ene) használni a géphez, az orosz nyelvűben (igaz, hogy az E3N gépé) van táblázat, hogy milyen más gyártmánnyal lehet helyettesíteni a gyárilag előírt kenőanyagot.

Itt az orosz gépkönyv két oldala:

 

Ha rákeresel a ma is ismert gyártók itt felsorolt olajaira, kiderül, hogy a Shell Tellus, és a Mobil DTE hydraulikaolaj.

A Shell Vitrea gépolaj, a Shell Cornea pedig kompresszorolaj.

Nagyon fontos a viszkozitás!! (Holnap fölteszek egy viszkozitás táblázatot, mert a mai olajok viszkozitást nem E°-ban adják meg.)

 

Ezt a címet valamelyik fórumtárs adta meg:

http://www.agrar-coop.hu/index.php?modul=termeklista&me=002002004&nyelv=hun

(Ők nem küldik el házhoz, hanem valamelyik viszonteladójuknál átvehető a portéka.)

 

Üdv: P.

Előzmény: user303 (5931)
rferi Creative Commons License 2011.07.07 0 0 5936

akarom mondani 5120-as hozzászólás

Előzmény: user303 (5931)
rferi Creative Commons License 2011.07.07 0 0 5935

1520-as hozzászólás

Előzmény: user303 (5931)
rferi Creative Commons License 2011.07.07 0 0 5934

Olvass itt vissza, kiveséztük ezt a koratavasszal, és megadtuk a tipusokat, de most fejből nekem se megy, venni még én sem vettem a felújítás alatt levő gépembe.

Én a MOL-t hívtam fel, és készségesen adták meg a gépkönyvi régi olajadatok alapján, hogy mi a mai megfelője.

 

Előzmény: user303 (5931)
Teaway Creative Commons License 2011.07.07 0 0 5933

Hajtóműolaj?

Előzmény: user303 (5931)
Gyula65 Creative Commons License 2011.07.07 0 0 5932

Szia!

Drosera MS 10 szerszágépolaj, Totál forgalmazza, 20 literes kiszerelésben.

Én ezt használom.

Más javaslatát is hallgasd meg, hátha az kisebb kiszerelésben kapható.

Belsőégésű motorolaj nem megfelelő e célra.

Üdv!

Előzmény: user303 (5931)
user303 Creative Commons License 2011.07.07 0 0 5931

Hellotok

 

Tudna valaki segíteni, hogy honnan lehet beszerezni olajokat régi esztergához. Egy E2N gépet újítottam fel (villamos rendszer, kopó alkatrészek, full festés) szóval most a gépkönyvben leírt összes gyári tartozékkal egész jól kezd kinézni, de mivel semmilyen esztergálási tapasztalatom nincs -egyszerűen csak zavart, hogy rohad szét az egész- számomra kínai az 1966-os könyvben szereplő "gőzturbinaolaj, különleges olsóolaj és 30-as gépolaj". Egyszóval tudna valaki ajánlani egy helyet, céget ahol hozzá lehet jutni ehhez való olajokhoz, vagy mivel lehet helyettesíteni, vagy csak simán öntsem fel castrol 0w 30 -al ... végülis ha az Alfába jó :)) 

Gyula65 Creative Commons License 2011.07.07 0 0 5930

Szia!

 

Ezen , csak sírni lehet!

Emlékeztet, egyes express hirdetésekre, ahol  "újszerű ..... valamit" hirdetnek, és a képen egy rozsdahalom látszik.

 

Üdv!

Előzmény: mert mindig a hoki (5924)
Csuhás Creative Commons License 2011.07.07 0 0 5929

Soha nem értettem hogy nincs az emberekben annyi tisztelet a gépek, és készítőjük felé, hogy hagynak komoly, sok százezres értéket képviselő gépeket ilyen mértékben szétrohadni....

Ezek hosszú évek alatt rohadnak le ilyen mértékben, pedig csak egy kis odafigyelés, zsír/olaj és egy ponyva kellene rá.

Előzmény: mert mindig a hoki (5924)
rferi Creative Commons License 2011.07.07 0 0 5928

Nagy az Isten állatkertje!

Egész gép árát kiteszi a csodakéstartó, meg a csodatokmány?

Előzmény: mert mindig a hoki (5924)
Sunny65 Creative Commons License 2011.07.07 0 0 5927

Szia!

 

Örülök, hogy van itt ismerős a másik topicról.:-) Fotót most nincs lehetőségem felrakni, de a méreteket így is tudom.

 

Keresztszán felfogó felülete: 100x215 mm

Munkalökete                        : 155 mm

(T-horony 2 db                       : 10 mm)

Elforduló átmérő a keresztszán felett : 110 mm

 

Most a szánon egy nagy stabil késtartó van felszerelve, egy közdarabbal. Masszív a cucc, de jó volna egy elfordítható késszán is. Ha kell másik közdarabot csinálni hozzá, az nem gond...

A főorsó elrordítható ugyan, de jobban örülnék annak a felső szánnak.:-)

Előzmény: szőrmók (5923)
Vetesi75 Creative Commons License 2011.07.06 0 0 5926

Üdv!

Ezt rendesen összerohasztották...   ca. 200Ft kilója?

Előzmény: mert mindig a hoki (5924)
empé13 Creative Commons License 2011.07.06 0 0 5925

Eza gép gyönyörűűű!

Lehetne rajta ganyézni, meg rozsdátlanítani!

Csak nem lesz, aki megvegye!

 

  Más:

 Ma lekaptam a TOS SV18RA gépem nortonszekrényének elejét. (Persze a "lekapás" erős túlzás, mert a tömítőanyag úgy fogta, mint sz@r a gatyát.)

Nagyon sok kosz, fémreszelék volt benne, olaj meg egy csöpp se! (Volt is hangja.)

Szép tisztára kimostam, tömítettem, összeraktam.

Ilyen volt:

 

Ilyen lett:

És majd még olaj is lesz benne!!

P.

Előzmény: mert mindig a hoki (5924)
mert mindig a hoki Creative Commons License 2011.07.06 0 0 5924

Akartok röhögni?

 

http://szerszampiac.hu/ipari_gep/femipari_gepek/cnc_esztergapad_szinte_ingyen

 

cnc ESZTERGAPAD SZINTE INGYEN

Ár Ár: 500000
Leírás A GÉP egy gildemeister nef 480 as 10 éve áll elötte működött alku nincs sem beindítási lehetőség multifix késtartó hidraulikus tokmány 1000mm csúcstáv a késtartó és a tokmány külön is eladó késtartó 300 ezer tokmány 200 ezer

 

http://szerszampiac.hu/ShowImage.ashx?imgID=113533&imgX=1024&imgY=0

 

http://szerszampiac.hu/ShowImage.ashx?imgID=113534&imgX=400&imgY=0

 

http://szerszampiac.hu/ShowImage.ashx?imgID=113535&imgX=400&imgY=0

szőrmók Creative Commons License 2011.07.06 0 0 5923

Arra a sárgára ? Ha tennél fel képeket egy olvasható cm-el az ágyon keresztben, sokat lenditene a dolgon.

Előzmény: Sunny65 (5922)
Sunny65 Creative Commons License 2011.07.06 0 0 5922

Szervusztok!

 

Kisebb méretű késszánt keresek műszerész esztergára.

Ha valakinek esetleg van, írjon egy mailt.

 

Üdv: S.

vascóó Creative Commons License 2011.07.05 0 0 5921

Üdv mindenkinek,érdeklődnék hogy,nincs e valakinek SNB 400/1000-es eszterga padja?A gép adattáblájáról kellene egy fénykép mert az enyémről hiányzik egy darab és azt szeretném kijavítani.

rferi Creative Commons License 2011.07.05 0 0 5920

Mi a probléma az összekapcsolással?

Az esztergapad eredeti kapcsolótábláját (ami benne van a gépben, és általában mindenféle relék, biztik, stb van benne) biztosan ki kell kötni, a motort közvetlenül a frekiváltóra kell rakni, a gép kapcsolóit a frekiváltóba kell bekötni, és menni fog az!

Részletezd a problémát tipusokkal együtt, és segítünk!

Előzmény: vasmókás (5918)
chato0078 Creative Commons License 2011.07.05 0 0 5919

Köszönöm!

Nagyon sokat segítettél.

Előzmény: Csuhás (5916)
vasmókás Creative Commons License 2011.07.04 0 0 5918

Szép estét mindenkinek!

 

Lenne egy kis gondom a frekiváltó- eszterga pad összekapcsolásával , sajnos nekem nem megy, ha lehet  tevőleges  segitséget kérnék, persze nem ingyen.

bp-n van a gép.

és a x8130 kinai szerszámmaróról ha tudna valaki véleményt vagy infot esetleg lenne eladó gépkönyve nagyon megköszönném

Gyula65 Creative Commons License 2011.07.04 0 0 5917

Szia!

 

Na igen!

Bébi eszterga, a tulaj hamar rájön, hogy nőhetett volna nagyobbra!

Végülis, ha egy bizonyos célnak megfele, miért ne?

De kisüzemi barkácsgépnek...???

 

Üdv!

 

Előzmény: Teaway (5914)
Csuhás Creative Commons License 2011.07.04 0 0 5916

Itt találsz E1N gépkönyvet is, azt hiszem abban megleled.

 

http://www.cnctar.hunbay.com/Csuhas/Szakirodalom_linkek.txt

Előzmény: chato0078 (5915)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!