Keresés

Részletes keresés

Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2011.06.29 0 0 61191

Milyen sor?

Előzmény: Flatus (61163)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.29 0 0 61190

Én igényeskedem túl már megint, bocsánat. Gondoltam azért általános isi kettes szintre tudja már a nyelvet, matekot meg fizikát a firkász, hamár pénzért ír. Persze könnyű marhaságokat mezítlábas autszájder fórumozóktól bollózni egy kis baksisért ( törzskeret sérül egyes számban ), de már azért egy út idő sebesség képletet illik fejben megoldani, típust gyártmánnyal nem keverni, nem leírni olyat, hogy látóviszonyok, főképp nem pontatlanul idézve ...stb. Semmi extra tulajdonképpen, csak a szokásos média egy kicsit sűrűbb dózisban...

Rakat hiba van a cikkben. Hadd ne nyomjam végig...

 

A hulladék frissített fórummotor így is kétszer kiszállt a hozzászólásból...

Utas2 Creative Commons License 2011.06.29 0 0 61188

konkrétan mi a bajod a cikkel? azon felül, hogy 161 utasról (gondolom a visszaútra ennyien voltak) és kifutópályáról írnak, nekem nem tűnik fel semmi különös.

Előzmény: CAT IIIc (61187)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.29 0 0 61187

http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=443937&referer_id=friss

 

Ez is, csak másképp..... Ezekből sem lesz már más, mint amik voltak évtizedeken át... Ez még a honi sajtónak is az alja....

Előzmény: Törölt nick (61186)
trottli Creative Commons License 2011.06.29 0 0 61185

Te sem fejlődsz semmit...     akárcsak én.    Jó éjszakát!

Előzmény: goldeneagle (61184)
goldeneagle Creative Commons License 2011.06.29 0 0 61184

Szóval akkor sorban

 

HER igaz hogy VOR megközelítéses reptér, de ez nem igazán okozhat nehézséget a leszállási profil létrehozásában, kivéve ha a gép nem stabil, nincs konfigurálva, vagy valójában szélnyírásba keveredtek.

A Heraklioni térképet tanulmányozva látható, hogy 2010-től erre a repülőtérre is megcsinálták azt a térképet, ami a folyamatos (ILS) szerű sűlyedést teszi lehetővé egy állandó 3.33 fokos siklópályán. Pontosan azért csinálták ezt, mivel a VOR megközelítésnál alkalmazott lépcsős, távolság függvényében megahatározott magasságokra való sűllyedés kockázatot rejt magában, megnöveli a földel való ütközés lehetőségét, (lásd Korean Air B747 ott a Csendes óceáni szigeten) illetve az utolsó lépcsőről való lesűllyedés a pályához soxor okozott instabil megközelítést és esetleges gépsérülést. Ha megnézzük a térképet, annak ellenére, hogy ez egy VOR (nem-precíziós megközelítés) DH van és nem MDH. Erra a Jeppessen az utábbi években kezdett átállni, mivel a VOR megközelítésekhez is kialakítottak egy "siklópálya" szerű bejövetelt. 

 

A mai világban, ahol Airbusok és Boeingek a mérvadó típusok, lehetőség van, és Boeing adja is ezt a lehetőséget, hogy a VOR megközelítéshez, lehetőség van ILS szerű akár autopilotás akár kézi üzemmódú bejövetelere, de a lényege az, hogy a pilóta számára a kijelzés a Flight Direktoron szinte ugyanaz. Ez a LOC vagy VOR/VNAV approach. A VNAV Veritcal Navigation, kiszámolja a sűlyedési profilt mivel benne van az FMC-ben, és elvileg nyugodtan lerepülhető. De ehhez, kell a vállalati kézikönyvet megfelelően kialakítani, hogy ez a fajta profil lerepülhető legyen a személyzet számára. Mi itt napiszinten használjuk, de anno használtuk a Skynál is. Stabil és megbízható. Az igazság az, hogy sokan a lépcsős megközelítésre esküsznek, de a jövő nem affelé mutat. Ki kell és lehet használni a rendszer adta lehetőségeket mert sokat segít és levesz a terhet a válladról.  A ciki akkor van, ha az OM nincs ilyen módon frissítve és a személyzet mégis ezt a metodust használta.

Hozzáteszem, ennek megözelítésnek is a feltétele, a stabilitás és az hogy a kezdőponton gép adott magasságon a teljes konfigurációban legyen, különben a gép begyorsul, fölé kerül és szétcsúszik az egész approach.

 

Azt, hogy miért nincs ott ILS, talán az indokolja, hogy szar a terep adottsága, talán nem kell olyan cucc ami olyan rossz látásig lehoz, hisz Heraklionbnan lehet nincs olyan sok ködös nap, vagy csak egyszerűen nem akarják a pénzt beleinvesztálni.

Bolivian Dancer Creative Commons License 2011.06.29 0 0 61183

Bocs, de az micsoda...? (Nem találtam infót róla).

 

Valaki röviden el tudná magyarázni PLS, hogy az avherald képén mi micsoda? Baoldalt valami cső sérült, középen egy nagy lyuk és fent több kicsi, jobboldalt meg valami lenyíló valami, mik ezek? Bocs, a láma kérdésért. 

 

Előzmény: Törölt nick (61182)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.29 0 0 61182

Az avherald-on azt írja valaki, hogy ez nem is tailstrike, hanem "butt rubbing" volt... :))

:((

Előzmény: CAT IIIc (61172)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61181

A zindex cikkéből, amit ide linkelt egy olvtárs:

 

"A farokrész leszállópályához érése a nem ritka repülőesemények közé tartozik, Fehérváry szerint a nemzetközi szaksajtóban nagyjából félévente lehet ilyenről olvasni, főként leszálláskor és főként a hosszú törzsű 400-as, 800-as, 900-as Boeing-737-es gépeknél fordul elő."

 

Mármint Fehérváry Géza beszél. Hát, így lehet leszállni -900-assal. :))

 

 

Viszont ami megütötte a szememet:

 

"A gépet egyébként a kapitány vezette a landoláskor, aki egy rutinos, tapasztalt pilóta, tízezer óra fölött van a repülési ideje, 737-est több mint egy éve vezet."

 

Na most nem nekimenve a kapitánynak vagy pilótatársadalomnak vagy akárkinek, de vajon ez közrejátszhatott-e? Egy év nem sok, ugye elvileg max. 900 óra egy évben, Malévnél kevesebb...  Ez olyan feltételezés, mint hogy az is közrejátszhat, hogy nem baracklekvárt reggelizett, hanem eperlekvárt, vagy jogos kérdés? :)

 

 

Előzmény: lborli (61178)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61180

Maaaaaarrrrrrgit....... :D

Előzmény: lborli (61178)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61179

Kötögessen a nagyi szobahőmérsékleten :)) Ez nem a malév topik ám, hogy minden szó mindig belekötés, meg puffogás, meg ki hová menjen... Te leírtad, én is leírtam. Ettől még jelen esetben mindkettő igaz. Sőt, a kettő együt mégigazabb... Ez egy ilyen topik volt általában régen, és olykor most is. Ilyen is van :)

Előzmény: VerszivO (61176)
lborli Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61178

Értem én, hogy gőzmozdony, de mi hajtja? :)

 

Édes, 1etlen barátom, mi van akkor a 900-assal? Az még hosszabb. Hogy lehet akkor azzal felszállni (s ha 1x sikerül), utána leszállni? :)

Előzmény: széles tamás (61151)
krisz25 Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61177

Szia Trottli, epp par hete jottem vissza Toronto - Dallas vonalon 738 AAval. Igy is volt. Hosszu volt a rotacio neztem is hogy hova megyunk, fel hazzal, de szepen elszivta magat. Nem kapkodott. A kutyauto amerikai! :)

 

 

Előzmény: trottli (61173)
VerszivO Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61176

Ne kotogess belem legyszives, nem kezdtem semmit. Valaszoltam vmire.

Előzmény: CAT IIIc (61156)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61175

.... csak a buszra hiába tesznek farokcsúszót :))))

Előzmény: CAT IIIc (61174)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61174

Világos, nem is vitatom én ezt. A buszsofőrök sem mindig ülnek egyforma gépen :)))) És nekik is tudni kell, melyik milyen. Mióta bejöttek a háromtengelyes brutáljosszú egybebuszok a volánhoz, azóta pláne. Más kérdés, hogy ott is van tévedés, meg olyan is van, hogy nem tanulja meg...

Előzmény: trottli (61173)
trottli Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61173

Hadd javítsalak ki kicsit. Szerintem ha az ember repül hosszúval is, akkor olyan rutinokat kell kialakitania, hogy mindegy legyen, hosszú-e az aznapi vagy rövid: V1, rotate, aztán orrát kicsit föl, várunk kb 1 másodpercet, és akkor magától elszíívódik, ha az egész a levegőben van, akkor meg lehet húzni. Néha agyérgörcsöt kapok a tisztek mikor vr-nél feltépik a direktorra, télen-nyáron egyformán...

Előzmény: CAT IIIc (61172)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61172

Nagyon parasztos példát mondok, bár Badó mesternek tetszene:

 

Olyasmit képzelj el, hogy mondjuk "buszosabban" kell vezetni. Értsd ezalatt, hogy ismerni kell a túlnyúlások okozta sajátosságokat. Van gép amelyik ben van erre automatika, de leszállásnál egy "asztelperemen" lévő repülőtérnél az sem tesz csodát, mert hiába nézegeti a rádiómagasságot, míg a beton fölé nem ér.

Felszállásnál persze ugyanúgy figyelni kell a rotációnál, de ez okítás része is.

Előzmény: Pater Altenberg (61166)
GYA Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61171

Mire gondolsz hogy, "ki van centizve"?

Én úgy látom, hogy egy elég jó adottságú (a görög viszonyok hoz képest főleg) reptér.

Akadálymentes besiklás, az év 95 százalékában VFR viszonyok.

Ha esetleg valóban extrém szélnyírás volt, azon viszont az ILS sem segített volna.

Előzmény: Törölt nick (61159)
trottli Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61170

Ennél százszor rizikósabb repterek vannak, másrészt teljesen irreleváns, hogyan kerültek 10 feetre és cseszték el a leszállást. A görögöket meg amúgy is igen nehéz lenne bármire megtanítani...

Előzmény: Törölt nick (61159)
trottli Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61169

Persze hogy ért hozzá, a tesója Malév-kapitány...

Előzmény: Bolivian Dancer (61158)
PÁJLOT Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61168

Azon a reptéren nincs Cat III kiépitve,hiába tudja a személyzet,a gép...figyelemmegosztás,gyúrás,reszelés!

Előzmény: okosvagyok (61161)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61167

??? Hátőőőő.... ez szerintem a light topik témája így ebben a formában, de még ott is komolytalan :))) 

 

Persze az 5-ös már csak ilyen járat, sok hozzáértővel.... :P

Előzmény: okosvagyok (61161)
Pater Altenberg Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61166

Üdv az értőknek. Általában kockázatosabb "hosszú" gépekkel leszállni? (Más: Bombardier gép, Rómába, tavaly. Civil laikusként én hosszúnak láttam. Az is lehet, nem Maláv volt.)

CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61165

:)) Ezzel az erővel azonnal bezárathatnánk a tököli repteret (tudom, van erről topik nem azért írom). Rendszeresen gyakoroltak rá nagyobbacska multiengine vasak, és ma is lakik ott pl. Cessna Citation, amiben pont elég keró van ahhoz, hogy a beton előtti lakóövezetben pusztítson...

 

De mondhatnám a felkapott St. Maartent és egy rakat más repteret. Cipruson is van ilyen.

 

Az precíziós megközelítést vezérlő rendszer nem a pilóták tudásának a mellőzésére jött létre :)))

 

Az ilyen baleset nem az ILS-en múlik. Szezonális repülés folyik oda, többnyire megfelelő időjárással. He nem, akkor kap egy kitérőt, vagy egy 3 órás késést a gép és kész.... :)))

Előzmény: Törölt nick (61159)
Bolivian Dancer Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61164

OFF

 

itt egy órával késleltett stream van: http://atv.hu/multimedia  most jön nemsokára.

 

ON

Előzmény: Bolivian Dancer (61158)
Flatus Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61163

De, az pont egy videki katonai repuloter, amelyet bekeidoben polgari celra is hasznalhatnak.

Az elmult 6-7 evben bovitettek ki, hogy a nyari csucsot birja kapacitassal. Igy mar nem a varosig er a sor a gepek indulasakor, csak az utcaig. Kepzelheted, mi volt elotte.

Előzmény: Törölt nick (61159)
okosvagyok Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61162

..közben visszaolvastam,szóval elpattantak.Tipikus,nagy a sebi,elpattan.Belehúz,túlhuzza,strike.

 

Valahól hallottam,hogy azok a közforgalmi pilóták,akik szabadidejükben Cessnával iskolaköröznek,rendszeresen túlhuzzák,persze a C-150 svanca nem ér le..

Előzmény: okosvagyok (61161)
okosvagyok Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61161

..a buszon-asszem az 5-sön-hallottam,hogy a protokol szerint az "ironman/bádogember"robot és az FMC páros lerepüli az útvonalat,és Cat III ban-márpedig a NG 737,a Crew,és a pálya is tudta-szóval a gáz alapba állitásig viszi a vasat az autómatika,sőt még az állóhelyre is be tud gurúlni!

 

Ezért kifejezetten tilos,csak irányitói engedélyre lehet gyúrni a szarv kormánnyal,illetve reszelni a gázkarokkal.

 

Ezek szerint valaki túlhúzta a vasat kilebegtetéskór?

Előzmény: Piri (61155)
leicam4p Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61160

bár nem szoktam védeni a pilótákat a nálunk szokásos renszeres elkenések miatt...de sztem a zindexre kiirni,h pilótahiba miatt..az azért GÁZ....

 

csak a feketedoboz vizsgálata után derülhetnek ki konkrétumok. És azon a reptéren rendszeresek a szélnyírások..

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!