Keresés

Részletes keresés

GYA Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61171

Mire gondolsz hogy, "ki van centizve"?

Én úgy látom, hogy egy elég jó adottságú (a görög viszonyok hoz képest főleg) reptér.

Akadálymentes besiklás, az év 95 százalékában VFR viszonyok.

Ha esetleg valóban extrém szélnyírás volt, azon viszont az ILS sem segített volna.

Előzmény: Törölt nick (61159)
trottli Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61170

Ennél százszor rizikósabb repterek vannak, másrészt teljesen irreleváns, hogyan kerültek 10 feetre és cseszték el a leszállást. A görögöket meg amúgy is igen nehéz lenne bármire megtanítani...

Előzmény: Törölt nick (61159)
trottli Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61169

Persze hogy ért hozzá, a tesója Malév-kapitány...

Előzmény: Bolivian Dancer (61158)
PÁJLOT Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61168

Azon a reptéren nincs Cat III kiépitve,hiába tudja a személyzet,a gép...figyelemmegosztás,gyúrás,reszelés!

Előzmény: okosvagyok (61161)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61167

??? Hátőőőő.... ez szerintem a light topik témája így ebben a formában, de még ott is komolytalan :))) 

 

Persze az 5-ös már csak ilyen járat, sok hozzáértővel.... :P

Előzmény: okosvagyok (61161)
Pater Altenberg Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61166

Üdv az értőknek. Általában kockázatosabb "hosszú" gépekkel leszállni? (Más: Bombardier gép, Rómába, tavaly. Civil laikusként én hosszúnak láttam. Az is lehet, nem Maláv volt.)

CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61165

:)) Ezzel az erővel azonnal bezárathatnánk a tököli repteret (tudom, van erről topik nem azért írom). Rendszeresen gyakoroltak rá nagyobbacska multiengine vasak, és ma is lakik ott pl. Cessna Citation, amiben pont elég keró van ahhoz, hogy a beton előtti lakóövezetben pusztítson...

 

De mondhatnám a felkapott St. Maartent és egy rakat más repteret. Cipruson is van ilyen.

 

Az precíziós megközelítést vezérlő rendszer nem a pilóták tudásának a mellőzésére jött létre :)))

 

Az ilyen baleset nem az ILS-en múlik. Szezonális repülés folyik oda, többnyire megfelelő időjárással. He nem, akkor kap egy kitérőt, vagy egy 3 órás késést a gép és kész.... :)))

Előzmény: Törölt nick (61159)
Bolivian Dancer Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61164

OFF

 

itt egy órával késleltett stream van: http://atv.hu/multimedia  most jön nemsokára.

 

ON

Előzmény: Bolivian Dancer (61158)
Flatus Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61163

De, az pont egy videki katonai repuloter, amelyet bekeidoben polgari celra is hasznalhatnak.

Az elmult 6-7 evben bovitettek ki, hogy a nyari csucsot birja kapacitassal. Igy mar nem a varosig er a sor a gepek indulasakor, csak az utcaig. Kepzelheted, mi volt elotte.

Előzmény: Törölt nick (61159)
okosvagyok Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61162

..közben visszaolvastam,szóval elpattantak.Tipikus,nagy a sebi,elpattan.Belehúz,túlhuzza,strike.

 

Valahól hallottam,hogy azok a közforgalmi pilóták,akik szabadidejükben Cessnával iskolaköröznek,rendszeresen túlhuzzák,persze a C-150 svanca nem ér le..

Előzmény: okosvagyok (61161)
okosvagyok Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61161

..a buszon-asszem az 5-sön-hallottam,hogy a protokol szerint az "ironman/bádogember"robot és az FMC páros lerepüli az útvonalat,és Cat III ban-márpedig a NG 737,a Crew,és a pálya is tudta-szóval a gáz alapba állitásig viszi a vasat az autómatika,sőt még az állóhelyre is be tud gurúlni!

 

Ezért kifejezetten tilos,csak irányitói engedélyre lehet gyúrni a szarv kormánnyal,illetve reszelni a gázkarokkal.

 

Ezek szerint valaki túlhúzta a vasat kilebegtetéskór?

Előzmény: Piri (61155)
leicam4p Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61160

bár nem szoktam védeni a pilótákat a nálunk szokásos renszeres elkenések miatt...de sztem a zindexre kiirni,h pilótahiba miatt..az azért GÁZ....

 

csak a feketedoboz vizsgálata után derülhetnek ki konkrétumok. És azon a reptéren rendszeresek a szélnyírások..

Bolivian Dancer Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61158

Teljesen korrekt interjú. Közölte nem szakértő csak a tapasztalatait mondja el.

 

Azt mondja a leszállásnak négy epizódja volt, "elöször földet ért a hátsó futómű, utána elpattant a gép a földről, és amikor visszapattant akkor ért a gép farka a földhöz egy óriási koppanással és reccsenéssel." Utána jött a 3 epizód, a hátsó futómű ismét és utána sikerült letenni az orrát. "Az egész gép felpattant az első földet érés után.
Szerintem nézzétek meg mert laikus létére eléggé ért hozzá, elmagyarázta a hosszú törzsű gépek leszállási sajátosságait.

 

http://atv.hu/multimedia

Előzmény: CAT IIIc (61157)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61157

Lángokat nem látott? Mert némely szaloniki utasok arról is meg voltak győződve annak idején.... :)))))

Előzmény: Piri (61155)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61156

He egyből tényekkel kezded akkor nem zilál senki semmit. Egyébként pedig a charteren a megrendelő óhaja számít, míg az előírásokba belefér.

Előzmény: VerszivO (61153)
Piri Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61155

Kálmán olga most nyilatkozik az ATV n

Azt mondja hogy először a hátsó futómű ért le majd visszapattantak

Ezután ért le a farka majd újra a hátsó futómű ért le és aztán az első

CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61154

Az 54-es sem volt "kemény" ilyen szempontból, bármennyire is körbe lett legendázva.  A legtöbbnek volt egy enyhe hajlás a törzsében, mikor nyugdíjba mentek. Ha teljesen hátulról szúrt be a nap a hangárba, akkor pedig deréktól lefelé a centroplán mögött hátra lefutó felületi hullámokat is lehetett látni rajtuk, pont olyan csálén mint a prágai LCF-en a törésvonal.  Ez a döccenések és a tripla hátsó hajtóműelhelyezés + T vezérsík súlytöbblet eredménye volt.  A Kistuskókon viszont ilyet nem nagyon lehetett látni.

 

Egyébként elég rugalmasak ezek a szerkezetek. Szépemlékű B.K. kapitánynak sikerült egyszer az első 767-300-ast úgy odacrabbingelni a betonhoz, hogy csavarás irányban szemmel jól láthatóan lengett a svanc...

 

Ezt bírni kell a gépeknek, hisz vannak helyek, ahol állandó erős oldalszelekkel kell számolni. Nem véletlenek az ilyen típusú gyári tesztek sem nyúlásmérőkkel, g-mérőkkel és egyebekkel.

 

Aztán van egy határ, ami felett jön trottli olvtárs idézett képe :)

Előzmény: DAttis (61145)
VerszivO Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61153

OFF

szerintem ezzel tisztara szetzilaljuk a topicot, annal is inkabb, mert a szobanforgo jaraton - tenyszeruen - 2+4 fo szemelyzet volt.

Előzmény: CAT IIIc (61152)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61152

Mondjuk chartert pont szerződés szerint illik repülni, igaz, ritkán látni olyat, hogy a minimumnál többet kér az iroda.

Előzmény: VerszivO (61150)
széles tamás Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61151

A hosszú törzs ebben az esetben azt jelenti, hogy a length nose to stab tips

600-as 31,2 m hosszú, a

700-as 33,6

800-as pedig 39,5

 

turn radius min pavement width for 180 degree

600-as = 18,6 m

700-as =20,1 m

800-as = 24,00 m

 

800-as esetében a felszállás előtti briefing tartalmazza a "sewen point five" részt

 

A LOC ( és a 180 főre székezett 800-asok) súlyadatai:

 

Taxi-W = 78017

MTOW = 77791

MLW = 65317

ZFW = 61688

Előzmény: indexalfalima (61104)
VerszivO Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61150

A mult szazadban legfeljebb. Manapsag minimum crew-al repulik a 800-ast is.

Ez alol egy kivetel van bizonyos esetekben, a TLV.

Tehat a LOC Heraklionba 2+4 fovel repult.

Előzmény: széles tamás (61148)
széles tamás Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61149

Természetesen az OM-et néztem.

Előzmény: széles tamás (61148)
széles tamás Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61148

Megnéztem az ON-et.

Nos: A következő székezésben vannak a 800-asok.

LOC = 180

LOH = 180

LOK = 168

LOM = 180

LOU = 168

 

Mit az előbb írtam, teli 800-asoknál 5 stuwi szokott lenni.

Előzmény: goldeneagle (61118)
széles tamás Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61147

Teltházas 800-asnál 5-en vannak háttul.

Előzmény: VerszivO (61110)
trottli Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61146

...szinte mint a gyufa...

DAttis Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61145

Jut eszembe, megint csak laikus gondolatként:

 

Ha keményen odab...odott a betonhoz a farokrész (törzs hátsó része) elképzelhető a törzs máshol előrébb megsérült (repedés), hisz kemény fizikai behatás érhette.

Nem tudom mit érezhettek az utasok, de hogy a "fogtömések kiesnek szerű érzés" már kellemetlen tud lenni, bár lehet ez a géptörzsnek meg se kottyan (kérdés mi az erőbehatás határa ami már káros)

Tudjuk a 154es masszív volt alapjában véve (bár az is kettéreccsent Prágában) A 737eseben meg már nincs anyi anyag, de nyilván az se ropiként törik el

Előzmény: CAT IIIc (61139)
DAttis Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61144

Elég szép (nyugodt) leszállásnak tűnik

Előzmény: CAT IIIc (61141)
DAttis Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61143

"...A Malévnak mielőbb gondoskodnia kell a gép megjavításáról, hogy ez a krétai helyszínen történik-e, vagy máshol, azt még nem tudni..."

 

No most ha megsérült nem egyértelmű hogy helyben javitják meg? Hisz nem úgy van, kikalapáljuk aztán hazarepülünk vele. Nem túl rizikós onnan elindulni (átszelni az Égei tengert) és hazaérni

Azért gondolom nem csak annyi történt mintha egy kocsinak a kaszni behorpadt és majd azt kikalapáljuk.

Hülye kérdés törzs-szekció csere történhet, bár nem ismerem a 737es törzsszerkezezetét csak laikus módon hangosan gondolkodom

Előzmény: marcipannyuszi (61142)
marcipannyuszi Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61142

Mi történt a Malév-géppel Iraklióban?

Pilótahiba miatt érhetett le a gép fara. A biztosító fizet, de lehet, hogy bérelni kell egy gépet, amíg javítják a sérült Boeinget. Tovább »

forrás: Index.hu

CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.28 0 0 61141
Előzmény: CAT IIIc (61140)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!