Accident: Malev B738 at Heraklion on Jun 25th 2011, tail strike on landing By Simon Hradecky, created Sunday, Jun 26th 2011 13:46Z, last updated Sunday, Jun 26th 2011 13:46ZA
Malev Hungarian Airlines Boeing 737-800, registration HA-LOC performing flight MA-906 from Budapest (Hungary) to Heraklion (Greece) with 187 passengers, struck its tail onto the runway while landing in Heraklion at 15:47L (12:47Z) but managed to roll out safely, the aircraft taxied to the apron on its own power. The aircraft received substantial damage. The return flight MA-907 supposed to carry 161 passengers had to be cancelled, the aircraft is still on the ground in Heraklion for repairs (standing Jun 26th 13:30Z). The passengers were rebooked onto other flights.
Azért ennek én jobban hiszek, mint az MTI-nek, vagy a Malév szóvivőjének....
Ha ez tényleg így történt, az nagy elbaszás. Várjuk meg a konkrétumokat. Bár azt nehezen tudom HER esetében elképzelni, hogy leteszi, rájön hogy rövid a pálya, majd "felemeli" mit (?) majd újra leszáll és pofánfékezi. Akkor azért nem volt érdemes újra "felemelni". Valami sántít. Mindenesetre a kellemetlen nagyon a dolog. Nekem szokott olyan tapasztalatom lenni itt a helyiekkel, hogy "nem akarnak leszállni" 20 lábon elernyed a GPWS és "ten"-t már nem akarja kimondani. Csak lebegnek, majd amikor megül, akkor elkezdik huzibálni, és hökkenten néznek hogy a teltházas 189 személyes 800-as nem csinál semmit csak bólogat. Megnyomni nem szabad, pici gáz és hagyni kell hogy odaüljön. Nagyot dörren de minden a helyén marad, csak valakinek ki kell megnni meghajolni az utasokhoz és segíteni összeszedni a kiesett töméseket amik kigurultak az első konyhába.
A sűrű füst miatt zuhant le a gép 2011. június 26. 13:38
MNO - KA Több száz hektáron gyulladtak erdőtüzek Horvátországban, az Adria partján és szigetein, egy tűzoltó repülőgép lezuhant, de pilótája életben maradt közölte honlapján vasárnap a horvát katasztrófavédelmi szervezet (DUZS).
Hát a hirtelen utánaolvasás alapján a hajtómű az a Leap-X lesz, szóval amit jelenleg csiszol a CFM. Meg a P&W is nyomul a saját cuccával, az 1000G-családdal (A320neo, Bombardier CSeries stb.).
Szóval nem még újabb, hanem a mostani, "mingyárkészvan"-hajtányok lennének a C919-en. :)
Azért ez már más világ, mint mikor nálunk járt Kína a Budapesti Ipari Vásáron, tán 1970-ben, hoztak egy full size mock számítógépet, egy fél terem tele volt vele, a gép mögött kézi perzsa, amin egy felkelő tigris fürdött a napfényben, és a számítógép konzolja egy átfestett márkanevű Remington írógép volt, aminek a billentyűi alá telefonjelfogó érintkezők voltak beépítve... Jókat nevetgéltünk a dolgon, a Mao ruhás kiállítók meg vészjósló pillantásokkal nézegettek, úgyhogy el is mentünk onnan hamar.
Jól hallottam, hogy a kínaiak a le bugrison csak gépmakettel voltak kinn?
Ez azt jelenti, hogy legalább egy, de inkább több év kell még a gép kifejlesztéséhez. Addig meg a hajtómű is sokat fejlődhet :-) (Akár mehet hidrogénnel is... :-) )
(Mindenesetre annyi gondolatom van, hogy ha tényleg jól sikerült fejlesztés lesz, akkor akár komolyan is "belerondíthat" a két nagy iparába. Az oroszoknál ugye az SSJ eléggé szenved, több okból is - bővebben a dedikált topikban olvashatsz erről -, hát, szóval ennyire előre még nem igazán látni szerintem. A puding próbája az evés: ha már repül, akkor látják a leendő ügyfelek, hogy hogyan várható a teljesítménye. Mivel új szereplő lenne a piacon, nem valamelyik nagy gyár terméke, ezért szerintem a neves külföldi megrendelők kivárhatnak addig. Viszont, mivel kínai, és ott a belföldi forgalom baromira fejlődik, hazai pályán is simán jól ellehet majd. Akár ezzel is érzékenyen érintve a két nagyot - miniszterelnök elvtárs leszól a K-vonalon, hogy kínai légitársaság legyen szíves kínai gépet vegyen. :) )
(Én nem tudok hozzászólni, nem ismerem a pontos spec-eket, most így hirtelen rákeresve pl. fogyasztási adatok összehasonítását vagy utalást rájuk sem találtam, úgyhogy passz. :) Majd a szakik, akik ismerik.)
Hát feltételezhetően, mert a hír nem szól pontos helyszínről, csak arról, hogy az "átadás előtt", márpedig Európa Hamburgban kapja meg az A380-asait, szóval valószínűleg ott. :)
A leghosszabb 737-es méret körül lehet piaci luk a 320 NEO felett, ami ugye a 757-es szint, hatótáv és ciklusterhelés.
Ja, jut eszembe: a Boeing májusban kizárta annak a lehetőségét, hogy a 757-es méretében gondolkodjon a 737-es utódjának fejlesztése során, csak "mérsékelten nagyobb" gépet csinálnának a 737-7/800-asnál...
Prágában nem tudni sérülésről. :) Melyikre gondolsz?
- A gyári tulajdonú, MSN-004 Párizsban sérült meg, a Le Bourget-reptéren, a párizsi légiszalonon. A szárnyával elkaszált egy alkotmányt.
- Az MSN-070, ami ide érkezett volna Budapestre, a Lufthansa 8. gépe, viszont Hamburgban sérült meg, átadás előtt, szintén a szárnyán, valamiféle "szerszámtól". :) Ahogy "a legelő grészkellije" olvtárs hírül adta, július 4-én várható az átadása, miután megjavították.