Keresés

Részletes keresés

Friczy Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187794

De igen, mert a legfeljebb 300W-ba belefér a 0 is.

Előzmény: bm613 (187793)
bm613 Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187793

Az "és" kötőszó is egzotikus jogi csűrcsavart eredményezhetne, ha valaki kötekedős hangulatban van. Ugyanis az azt jelenti, hogy mindkét feltételnek teljesülnie kell, tehát a mindenféle motort nélkülöző jármű ezen értelmezés szerint nem is kerékpár.

Előzmény: Elm (187785)
halaloszto Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187792

en attol tartok lepattannanak a fogak hegyei valtaskor, ha tuledzed. mert olyankor azert van oldaliranyu ero rendesen. 

 

valami keregedzes kellene, vagy hasonlo. vagy damaszkuszi acel lanctanyer.

 

vajk

Előzmény: Elm (187784)
Butch Cassidy Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187791

Ez tényleg mókás. Kíváncsi lennék a jogértelmezés első éles próbájára.

Előzmény: Elm (187785)
Elm Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187790

A mostani alu 105-os is birt vagy 15.000 km-t (kivi, mikor is raktad ossze a munkabajaros decasamat? Azota tanyert nem csereltem, pedig az evi 6000 koruli belement...), lehet, hogy tulzas lenne elethosszig tarto lanctanyert csinalni. Bar vegulis ez nem valasztas lesz, hanem amilyen anyagot tudok kiturni a ceg kukajabol hozza... :o)

Előzmény: gyuri62 (187789)
gyuri62 Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187789

60 Rockwell-es lánctányér ? Az már körfűrész :))

Előzmény: Elm (187784)
Nemo Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187788

Ezt a megfordítós trükköt valamikor régen én is eljátszottam már a lánctányérral, és nekem  is bevált...

Előzmény: Elm (187784)
Nemo Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187787

Bizony, ez a "hajt" szó jelentését az aktuálistól a habituális felé tolná el. Vagyis a biztosítók kénytelenek lennének elismerni, hogy az általuk felhasznált (és félremagyarázott) szavak a járműveknek nem pillanatszerűen, hanem szokásszerűen megvalósuló használatát írják le. Így hát pl. az autó nem csak akkor esne kártérítési kötelezettség alá, amikor éppen jár a motorja, satöbbi.

Előzmény: Elm (187785)
SzeZo Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187786

A második mondatodból egy apró szócska hiányzik: még.

Előzmény: koller andor (187783)
Elm Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187785

En kerek elnezest, hogy megint elohozom a temat, csak reggel - a csepeli gyalogos-bringas ut mellett beszelgettem autostarssal - az jutott eszembe, hogy vajon a kresz hogyan definialja a kerekpart, ha mar az auto definiciojat a kedves biztosito altal mar ismerjuk, es ok ertelmeztek is nekunk. Csodalkoztam is magamban, hogy ez eddig miert nem jutott eszembe... es nem tevedtem, jo volt a sejtesem :

 

"Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti."

 

Ugye, senki se vadolhat azzal, hogy EN esetleg ezt kifacsarni, es felreertelmezni akarnam. Pusztan az autora adott logikat alkalmazom erre is, semmikeppen sem magam talalom ki : az a kerekpar, amit EPPEN emberi ero nem hajt (=gurul) az ugye nem kerekpar tobbet, csak egy nem fokozott veszelyessegu targy... es ebbol sok-sok mokas kovetkezmeny szarmazik... :o)

Elm Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187784

Nekem kb. fel eve annyira elkopott a lanctanyerom, hogy ugrott a lanc, de ugye hajtasiranyban aszimmetrikusan kopott meg, igy fogtam, es megforditottam a tanyert. Meg fel evet birt, mult heten kezdett megint ugrani, alig birtam gyorsitani, azonnal megszaladt, de most megint aszimmetrikusra kopott, igaz, fogak helyett mar kis tuskek vannak csak. Gondoltam, megforditom meg egyszer, hatha, de mar olyan alacsonyak a fogak, hogy csak 3-4 napot tudtam igy menni, es megint ugrik, raadasul daralja le a fogakat...

 

Mar a fiokban van a komplett hajtaslanc csere, valtogorgokkel, racsnival, ket patentos lanccal, tanyerral. Hetvegen fel kell rakjam oket, nincs mese.

 

Egyebkent ez a tartossag dolog engem is foglalkoztat. Behoztam a gyarba a melohelyemre a lanctanyert, es projektorral bedigiztem a fogprofilt, meg az egesz tanyer mereteit. Alubol kivagni nem lenne nagy ugy, de az megint nem tartana tul sokaig. Azon morfondiroztam, erdemes lenne-e valami acelbol csinalni, es azt jo kemenyre, 54-56-60 HRc-ra beedzeni? Valszeg jo sokaig birna, de mivel maga nem annyira kopna, talan jobban enne a lancokat...

Előzmény: cseya (187774)
koller andor Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187783

A Dunakanyar a kivétel. :-)

Dabas illetve Monor meg Ráckeve irányába működik a dolog. :-)

Előzmény: SzeZo (187777)
Stms Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187782

Ivás: egyszerre keveset, aránylag sűrűn. Néha elég ha csak átöblíted a szádat.

Kaja: másfél-két órára nem kell (elég ha tekerés előtt két órával kajálsz egy normálisat - nem túl sokat), a fölött meg úgyis megállsz pihenni, és akkor. Szintén könnyedén.

Előzmény: Tomi-FTC (187781)
Tomi-FTC Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187781

Sziasztok!

 

Hogy érdemes a folyadék bevitelt véghez vinni bringázás közben? Észrevettem, ha sokat iszok közben egyszerűen alig bírok tekerni.

Illetve milyen táplálékot érdemes fogyasztani tekerés közben/előtte, hogy jó erőben maradjak? :D

Nemo Creative Commons License 2011.06.23 0 0 187780

"Persze a váltógörgőn sem igen vannak már fogak..." - Erről eszembe jutott egy édes kis adalék. Leendő nyári túratársaim egyike még szombaton átjött hozzám egy helyrepofozandó bicajjal. Használtan és igen olcsón vette, és olyan vacak volt, hogy arról ősszel egy kis karcolatot fogok kanyarítani (a túrabeszámolóban). Elég legyen most annyi, hogy Dollinger Gyula szerint (akihez naivan elmentünk csereracsnit venni) "az eladó most nagyon boldog ember". És racsnit sem tudott adni, mert a bicaj ukrán volt, csak a saját szabványához tartozó alkatrészeket tudta volna fogadni.

 

No, ennek a gépnek a váltója gyárilag olyan volt, hogy nem fogas görgők görögtek benne, hanem fog nélküli, teljesen acélból készült, csapágyazott kis diszkoszok. No, ezeket eszem ágában sem volt lecserélni, olyan kompakt és stabil benyomást keltettek. Pedig az egész hátsó kerék, a hajtómű, a kormány, a nyereg és az első váltó átkerült már erre az ukrán szörnyre a 2000 végén szétrepedt régi bicajomról...

Előzmény: bátyó (187779)
bátyó Creative Commons License 2011.06.22 0 0 187779

Én is.

 

Az országútimon mér két éve le kellett volan cserélnem a láncot és 39-es lánctányért, csak éppen azt nem kaptam. Így kényszerből maradt minden.

Tavaly sikerült beszerezni a lánctányért, de mivel fogaskoszorút is cserélnem kell, így amennyire lehet, széthajtom.

A láncban olyan 17 ezer km lehet. A fogaskoszorúban meg majd' 34.

Persze a váltógörgőn sem igen vannak már fogak...

Előzmény: Nemo (187778)
Nemo Creative Commons License 2011.06.22 0 0 187778

Jelentkezem én is a "klubba."

Előzmény: halaloszto (187773)
SzeZo Creative Commons License 2011.06.22 0 0 187777

Pár éve még áradoztunk, hogy milyen jó is a fővárostól 20-30 km-re bringázni, mert ott teljesen másak az autósok - mondhatni, emberszámba veszik a bringást is.

Ma apámnál voltam Tahitótfalun, hogy 77. születésnapján köszöntsem. Alig indultam haza, mikor egy bánatos p maca a nagy kanyarban előzött úgy, hogy egyre szűkebbé vált számomra a hely közte és a padka között. Bármelyik budapesti úrvezető elsárgult volna az irígységtől, ha ezt láthatta volna.

SzeZo Creative Commons License 2011.06.22 0 0 187776

Ezért nem akarok a nyolcas rendszer fölé menni. Úgy gondolom, ebben több anyag van. Aztán meg, ahová nem tudok elmenni a 3 X 8 valamelyik együttállásával, oda a 3 X 10 sem vinne el.

Előzmény: cseya (187774)
SzeZo Creative Commons License 2011.06.22 0 0 187775

Lábujjhegyen szoktam tekerni, így nem ugrik.:)

Az eddigi csúcsom kb. 14000 km egy lánccal, de az biztosan nem kapott annyi téli szutykot, mint ez, amelyik kb. a 10000. km-nél járhat.

Az is lehet, hogy Kivi tolómérője romlott el...

Mindegy. Hajtom, amíg bírja, aztán kuka.

Előzmény: Pinyo (187772)
cseya Creative Commons License 2011.06.22 0 0 187774

Nem. Ráadásul én már rég letettem róla, hogy jobbra/csilivilibbre cseréljem az alkatrészeket, most már a tartósság a fő szempont.

Előzmény: halaloszto (187773)
halaloszto Creative Commons License 2011.06.22 0 0 187773

hmm. nem csak en vagyok olyan, hogy hajtom amig szar nem lesz, es akkor minden csere?

 

vajk

Előzmény: kivi (187771)
Pinyo Creative Commons License 2011.06.22 0 0 187772

SzeZo ezt megoldja :-)

Előzmény: kivi (187771)
kivi Creative Commons License 2011.06.22 0 0 187771

Kérdezd meg SzeZot, mennyi van a mostani láncában. :-) Amikor szereltem át neki a vázat, észrevettem, hogy ha a hajtókaron lefogom a láncot 6 és 12 óránál, akkor 3 óránál annyira el tudom emelni a lánckeréktől, hogy átfér a résen a 8-as imbuszkulcs. :-) A tolómérő szerint 111.2mm 10 láncszem távolsága. :-)))

Előzmény: Pinyo (187770)
Pinyo Creative Commons License 2011.06.22 0 0 187770

5000km egy lánccal nem kevés, hervistől függetlenül. Kopás, láncnyúlás.

Megoldás: lánccsere, de ha a lánc hozzákoptatta magához a hátsó fogsort és a hajtókar tányérokat, akkor azok is csere.

Előzmény: Imre 83 (187769)
Imre 83 Creative Commons License 2011.06.22 0 0 187769

Sziasztok.

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Olyan gondom van, hogy nyomatékosabb tekerésnél beszalajt a bicó. Úgy veszem észre, hogy a hajtókaron csúszik meg a lánc. Kb 5000 km van a Hervises csodában! :)

Törölt nick Creative Commons License 2011.06.22 0 0 187768

Esetleg az első képpel pályázhattál volna Bp. új zászlódesignjára :-)

Előzmény: SzeZo (187755)
SzeZo Creative Commons License 2011.06.22 0 0 187767

Öreg vagyok mán ehhez:-).

Azért volt már ilyesmi idén: V10 + oda-vissza lábon, meg az a Balaton kétszer. De ezek már régen voltak. Jövő héten szabadságon leszek - jaj nekem:-).

Előzmény: -sanci- (187766)
-sanci- Creative Commons License 2011.06.22 0 0 187766

Az év legrövidebb éjszakáján túl vagyunk, s nincs semmi Szezos beszámoló pitymalattól sötétedésig tartó tekerésről? 

Előzmény: SzeZo (187765)
SzeZo Creative Commons License 2011.06.22 0 0 187765

Az első bekezdést módosítanám egy kicsit:

- használója egy öszvért állított össze, amivel városban nem tud úgy suhanni, mint egy országútival, cserébe terepen (ahová egyébként is ritkán merészkedik) jókat bénázhat.

 

Elgondolkodtam hazafelé, hogy egy ilyen váz annyira való nekem, mint szamárnak a hintófogat, de csak ez a csere váz volt. Hogy fog szegény kinézni, mikor felpakolom rá a téli sárvédőket, sliffentyűt...

 

Ma rendesen éreztem a lábaimban, hogy elszoktam az ilyen bringa tekerésétől. Egy Solymár - Hűvös-völgy kanyarral jöttem be és bizonyos izomcsoportok erősen tiltakoztak az emelkedők ellen. Majd megszokják. Ha az idő engedi, hétvégén megyek egy Vörös-kő (Tahiból, toronyiránt fel) - Prédikálószék túrát.

Előzmény: Pinyo (187764)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!