Keresés

Részletes keresés

dube/1 Creative Commons License 2011.06.21 0 0 16203

   Kimaradt ez a kis összecsukható kedvencem (gondolom, hogy felesleges lenne megemlíteni, hogy ez is totálkárosan került hozzám)!

   Ennek is van egy üzemmód-kiválasztója: középállásban nincs rásegítés, balra kapcsolva hüvelyk-ujjas "gázkar", jobbra kapcsolva pedálasszisztens adja a jelet a vezérlőnek. Sajnos ez csak egyszemélyes, ellenben befér a kocsi csomagtartójába is!

Előzmény: elektromos-kerekpar.hu (16198)
dube/1 Creative Commons License 2011.06.21 0 0 16202

                                                         Szia!

   Köszönöm szíves kérdésedet; építettem is már és fel is támasztottam már egy pár elektromos ketyerót!

   Pl.: ezt a gépet összerohadt motorral, szétégetett elektronikával vettem:

   Ez gyárilag csak a kerék forgását figyelve, a lánc-feszességet érzékelve hajtott. Most választható a láncfeszesség alapú hajtás akár menet közben is beállítható rásegítés-mértékkel, vagy a pedálozás sebessége alapú meghajtás.

   Napi közlekedésre ezt a darabokból építettet használom:

   Ami még gázkarosban nagyon tetszik:

 

 

Előzmény: elektromos-kerekpar.hu (16198)
jaklac Creative Commons License 2011.06.20 0 0 16201

A biciklit nem számolom,mert már megvan,amúgy kintröl hozták,valami 10000 volt pár éve.

A motor a mohos féle 1000-es lesz,és "csak" akkupakk kell,ami szintén töle lesz,hogy hány voltos azon még töröm a fejem. Annyiból lesz jó ez a motor,hogy usb-n keresztül sokminden beállítható,korlátozható benne,akár akkukímélés miatt is.

 

Előzmény: elektromos-kerekpar.hu (16200)
elektromos-kerekpar.hu Creative Commons License 2011.06.20 0 0 16200

Kedves JAKLAC!

 

Összeírnál egy árlistát, hogy eddig mit számoltál? Tedd bele a bringa árát is. Mert nekem gyanús, hogy normális cuccokból, normális szereléssel és könnyű szerelhetőséggel nemhinném, hogy túl akciós lenne az ára. És benne van a pakliba, hogy valamit elhibázik az ember. Én Pl már mentem a bringával, minden OK volt, feltettem töltőre, megjárattam üresen, minden OK volt. Feltöltött, ledobtam sztenderről és daradaradrdrarradaaa...... "Mia F...." Egyszerűen darált a motor. Kb 2 nap hibakeresés után kiderítettem, hogy a 2000,-Ft os szuper csatlakozómban valamiért elengedte a forrasztás az egyik fázist. Hihetetlen :) Rámjött a szívbaj, hogy eddig bírta az elektronika. Egy gyári pL ISO minősítéssel bíró európai bringa azért tuti tud valamit. Ha minden jólmegy 1 hónapon belül szerzek eladásra egy pár ilyet. Majd beszámolok róluk.

Előzmény: jaklac (16186)
elektromos-kerekpar.hu Creative Commons License 2011.06.20 0 0 16199

A munkát nem számoltad bele! És én 3000 alatt nem dolgozok óránként :D

Előzmény: KRAVEN (16185)
elektromos-kerekpar.hu Creative Commons License 2011.06.20 0 0 16198

Hali dube/1!

 

A 48V tök felesleges (mondom jaklac-nak). Mármint ha egészséges vagy mozgástanilag. Mert azért induláskor nem árt rátekerni. A gépemből kivettem a pedálasszisztenst mert zavart. Motorozok és ahhoz vagyok szokva ha húzom a gázt. Meg ha nem nyomaték alapú az asszisztencia akkor szerintem SZ-t se ér az egész, meg kanyarban 30-al nemtudsz tekerni, mert leér a pedál és pont akkor kellene a hajtás. A 30Km hatótávot kb 3 feltöltés alatt állapítottam meg úgy hogy ebből 1 feltöltést tök sík terepen szinte 90% fullgázzal tettem meg és csak 10% volt város. A 2. feltöltés után full város volt és ott is 30Km lett a végeredmény. Szerintem ez azért van mert az elsőkerék meghajtásban nincs KERS :) nem tölt vissza ha túltekered meg ha fékezel, tehát felesleges jobban hajtani, mint ahogy húz a motor. Nem tennél gázkart épített bringára? építettél már? :) Használsz már elektromos kerékpárt? Szerintem mindenki hajtsa úgy ahogy érzi. Amugy meg tök jó úgy hazamenni a melóból az asszonykámmal, hogy belekarolok stabilan és közben csak húzom a gázt miközben stabilizálom a pozíciót a lábaimmal és így ketten repesztünk ugyan úgy 30Km/h-val és gyanús, hogy a hatótáv így se sokkal kevesebb 30Km-nél. Ezt konkrétan lekellene mérni, csak nekem nincs rá időm :(

 

Akinek meg kell beépítőkitt az szóljon aztán megoldjuk okosban :D

Előzmény: dube/1 (16183)
Poc2 Creative Commons License 2011.06.20 0 0 16197

Ezt most hogy kell érteni?Egy cella 12 voltos?Vagy egy 12voltos pakkot adnak?Mert névleges fesz.-nek 12volt van megadva.

http://www.alibaba.com/product-gs/324670264/High_C_Rate_Battery_Cell_with.html

dube/1 Creative Commons License 2011.06.20 0 0 16196

   Amivel Te szemezel: 800W-s motor; 1000W-s szabályzóval; ahhoz még a 48V/20Ah-s lítiumos pakk is karcsú!

   De vedd a Mohos-féle programozható golden-t; az 24V-ra programozva beéri a 24V/20Ah-s pakkal is!

Előzmény: jaklac (16193)
dube/1 Creative Commons License 2011.06.20 0 0 16195

              Nem írsz butaságot a túlterhelés árát mindegyiknél meg kell fizetni!

   48V/10Ah-s felitatott savas a töltőjével együtt 40-45 eFt között van,

   A 48V/10Ah-s pakk Lítium-akkuból töltővel, BMS-el kb. 90eFt,

   ólom-akkuból ennyi pénzből kijön a 4 db SP20-12-s szilikonos a töltőjével együtt!

   Egyforma üzemeltetési körülményeket feltételezve a 10Ah-s ólmos pakk legfeljebb 20km-t, a 10Ah-s lítiumos pakk legfeljebb 30km-t bír, amikor az SP20-12-s több, mint 40-t megy el!

Előzmény: jaklac (16193)
KRAVEN Creative Commons License 2011.06.20 0 0 16194

Az én bicajom My1018 36V/450W, a hátsó agyat hajtja bal oldalon egy balmenetes szabadonfutóval egy erősített (!!) lánccal. A motorban már eleve van hajtómű, de a végáttétel is 1:2. Így is ~33-35 km/h a vége (ez szerintem már nem biztonságos egy hagyományos kerékpárnál) és bőven elég a nyomatéka.

Előzmény: jaklac (16186)
jaklac Creative Commons License 2011.06.20 0 0 16193
Értem én,hogy gondolod,logikus is,de egy olyan akkupakk már megfizethetetlen.Még így is drága lesz egy 48 V 10 Ah körüli pakk.De szerintem nem mindegy neki,hogy 20 A-t,vagy 36 V-os rendszernél 30-at kell leadnia egy cellának.Lehet hülyeséget írok,javítsatok ki ha így van.
Előzmény: dube/1 (16189)
jarkoj Creative Commons License 2011.06.20 0 0 16192

Szerintem jó lehetőség a kísérletezéshez.

Előzmény: dube/1 (16191)
dube/1 Creative Commons License 2011.06.20 0 0 16191

                                                          Szia!

      Értsük úgy, hogy beszerzését ajánlod másnak is, mert megéri megvenni?

   Miféle vegyes-kötést alkottál már megint? Próbázásra alkalmas, de az üzemszerű használatot nem bírja!

   A Varta indító-akku alkalmas rövid ideig tartó nagy áramok leadására, vagy hosszú ideig tartó kis teljesítmények biztosítására, de a középutat nem bírja!

Előzmény: jarkoj (16190)
jarkoj Creative Commons License 2011.06.20 0 0 16190

Én már hajtottam vele a Malaguti mocimat is! Az egyik 45Ahos Varta már feladta mikor még bírta a ceruza akksi:)

Előzmény: dube/1 (16188)
dube/1 Creative Commons License 2011.06.20 0 0 16189

   Lehet, hogy rosszul gondolkodom, de én ha élettartamra méretezek; akkor a pakk teljesítménye legyen kétszerese a motor teljesítményének alapszabályból indulok ki!

Előzmény: jaklac (16186)
dube/1 Creative Commons License 2011.06.20 0 0 16188

                                                        Szia!

   Nekem úgy rémlik, hogy "jarkoj" már tesztelte ezt az akkut; kérdezd meg őt!

Előzmény: KRAVEN (16185)
bartalus Creative Commons License 2011.06.20 0 0 16187

Helló László!

Ne használj hosszú Ő-t.

Ha van rá pénzed igazad van. A kinézett akku nem hiszem, hogy jó ötlet. 3Ah 500x töltés.

Az lámpába való. 38120 tip már 10Ah LiFe. Itthon kb 5,5.-e ft /db. Ehhez kell még a BMS és a töltő.

Előzmény: jaklac (16186)
jaklac Creative Commons License 2011.06.20 0 0 16186
Azért gondolkoznék 48 V-os rendszerben,mert hosszú távon szerintem kifizetõdõbb,mivel nagyobb lesz az élettartama az akkunak a kevesebb áramleadás miatt. Amikor modelleztem azért is építettem 14.4 V-os rendszert,mert kifizetõdõbb volt,mivel néhány motor 30C-t is felvett.
Errõl a kravenrõl tudsz bõvebb infót?
Most úgy vagyok vele,hogy a benzines járgányaimat eladogatom,és beruházok egy jó rendszerbe,nem akarnék toldozgatni-foltozgatni félévente,hogy jobb és jobb legyen.Tudom,hogy aránytalanul drága,de hátha nem lesz gond vele.
Előzmény: dube/1 (16183)
KRAVEN Creative Commons License 2011.06.20 0 0 16185

A képlet több részletből állt és nem írtam le újra:

30 db védelemmel ellátott 3,7V 3000mAh Li-ion 18650 (pl Trustfire) cella 122 USD +  30 db önálló töltő, táppal ~8000 Ft. Némi kézimunka az akku tartóhoz. Ez mai árfolyamon össz ~31.000 ft, 36V 9Ah Li-ion akkupakkért.

 

Szerintem nem sokkal drágább az ólmosnál.

Előzmény: dube/1 (16181)
dube/1 Creative Commons License 2011.06.20 0 0 16184

                                                          Szia!

   Ez a Honda Zoomer elektromos utódja! Egyformán gyönyörű mind a két gép maradjunk inkább a Simsonoknál!

Előzmény: Mary bx (16174)
dube/1 Creative Commons License 2011.06.20 0 0 16183

      Gratulálok a géphez! Neked is olyan nehéz lehetett az építés, mint "mociker"-nek!

   Szerintem egy ilyen hajtáslánc is megfelelő lehet "jaklac"-nak; nem tudom, hogy miért kell neki a 48V!

   Pedál-asszisztens nincs a gépen?

   Mi az hogy 30km a hatótáv elektromos üzemben, ha tekerem, ha nem?

   Épített kerékpárra nem is tennék "gázkar"-t!

Előzmény: elektromos-kerekpar.hu (16168)
dube/1 Creative Commons License 2011.06.20 0 0 16182

   28"-s átmérőnél olyan áttételes meghajtásban gondolkodnék, mint "KRAVEN"!

               "Jazzkedvelő"-nek van is egy olyan eladó motorja hozzá!

Előzmény: jaklac (16173)
dube/1 Creative Commons License 2011.06.20 0 0 16181

                                          "Hol a hiba a képletemben?"

   Ott hogy nem látható! A lítiumos akkumulátorokat valóban sokkal jobban terhelheted, mint az ólmosokat, a súlyuk is lényegesen kisebb, de az árukban ez meg is mutatkozik; lényegesen drágább az azonos kapacitású lítiumos pakk ára!

Előzmény: KRAVEN (16165)
Raidx Creative Commons License 2011.06.20 0 0 16180

Ha jól tudom, az OTP-nél is van ilyen netbankos szolgáltatása ahol egy kártya a netes fizetésekre szolgál. Mindig az aktuális összeggel töltöd fel és ha gubanc van, csak az a bukta. De valőszínűleg több bank is alkalmazza már, hisz egyre jobban terjed a netes vásárlás.

 

Magyar cégre jellemző: Addig nem küldte az árút míg a kártyás fizetés meg nem érkezett a számlájára. Az pedig hosszabb, mint ha utaltam volna.

Előzmény: Törölt nick (16179)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.19 0 0 16179

Azthiszem paypal-lal szoktam fizetni - hűlyén hangzik, de volt hogy egy kifejezetten ilyen célú bankkártyát használok ilyesmi célra, amin nincs pénz, scak egy virtuális számlaszámhoz rendelt, ezért lehet keveredik a dolog - , és egy héten belül itt volt mindig amit rendeltem. Méretben ezek apróságok voltak rendszerint.

 

Sok simerős rendelt már onnan, nem tudok senkit se mondani, akinek gondja lett volna.

Előzmény: Shoo (16177)
jaklac Creative Commons License 2011.06.19 0 0 16178
Az egyik legmegbízhatóbb csomagküldõ,minden darabra megjön,ha valami rossz küldenek másikat.Kb.3 hétre jön meg a csomag,attól függ hány félét rendelsz,meg van-e nekik raktáron,vagy typically ....Csak paypal-el érdemes fizetni,itthon pedig virtuális számlával lehet biztonságosan fizetni,mert csak annyit teszel rá amennyit fizetni akarsz.
Előzmény: Shoo (16177)
Shoo Creative Commons License 2011.06.19 0 0 16177

Nahh az jó. És milyen fizetési módot választottál? Kb hány nap alatt jött meg a cucc? Postás hozza ugye?

Előzmény: Törölt nick (16176)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.19 0 0 16176

A DealExtremetől rendeltem már párszor, nem volt velük sose semmi bajom.

Előzmény: Shoo (16175)
Shoo Creative Commons License 2011.06.19 0 0 16175

Halihó!

 

Kicsit régen jártam már erre....

Ha jól tudom vagytok páran, akik külföldi oldalakról/külföldről rendeltek... Honnan szoktatok? Mennyire biztonságosak? Van aki a DealExtreme-ről szokott rendelni?

Mary bx Creative Commons License 2011.06.19 0 0 16174

Nem csak a lányt érdemes megnézni.

Honda: ennél a Simson is szebb?

A Honda majdnem olyan, mint a Schwalbe, igaz, ez jóval tudományosabban tervezték meg. Tovább »

forrás: totalbike.hu

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!