AKS 1300-ast rendeltem. Ennél az árak 62 és 78 ezer között mozognak. Bele lehet csúszni egy elég nagy pénzkidobásba, ha nem néz körül az ember. És persze máshol még a postáért is külön kellet volna fizetni. Bár azt még most sem értem, hogy mi a fa....t kérnek érte ilyen sokat. Ahogy Te is írod, ez az összeg a lakó árának elég kemény százaléka. Biztos luxuscikk :) ahogy a lakó is az.... Még jó, hogy leszerelhető eladásnál és átrakható az újra, ha egy súlycsoportban vannak.
""ár pedig sokkal olcsóbb volt, mint a többi internet áruházban""
Végignézve a lapot, megtaláltam az enyémet. kereken 100 ezer pénz. Mennyi lehet egy drága helyen? Így 4 vonófej árából lehet venni egy lakót, drágáéknál kettőből jön ki a bódé? :))
Én is innen rendeltem a stabilizátort. Maximálisan korrekt cég. Gyors, pontos szállítás. A teljes lebonyolítás közben e-mailben Smid Úr folyamatosan tartotta velem a kapcsolatot. Az ár pedig sokkal olcsóbb volt, mint a többi internet áruházban, hogy a rendes boltokat ne is említsem. És még a szállítási költség is benne volt az árban. Meg vagyok elégedve!
Légyxszíve egy sok fotóval dokumentált blogbejegyzést készíts róla, mert pld nem tzudom, hogy a ráfutófék automatikával össze kell-e kötni valahogy stb.
ha kiveszed a fej csavarjait,úgy kell visszateni,mivel ha jól tudom a hátsó csavar keresztül megy a gázteleszkop végén, egyszerübb ha hátúl lekötöd a telot és elöbb elöl szereled össze,utána hátul,bocsi csak segiteni akartam,igy talán egyszerűbb ! üdv,,,,,
Campturist sátrából és annak vasaiból+sátorvasakból "handmade" elő-sátor T2/T3 stb, buszokhoz és/vagy lakókocsihoz. Olyannak ajánlom aki nem ijed meg néhány órás barkácsolástól, cserébe egy elő-sátor árának töredékéjért csinálhat magának. A vasak hiánytalanok, de adok még pluszba párat, a ponyva rögzítését kell néhány varrással és anyagból megoldani az autó felé eső résznél. Van oldalsó bejárata, szúnyogháló, függöny, zsebes tároló. A plexik nem töredezettek, hibátlanok. További képeket kérésre tudok küldeni. Méretek : 2m x 2,1m x 3m
Nem is szeretnék hozzányúlni, mivel meggyőződésem szerint ez így jól működik. Beszéltem közben a régi villamosságtan tanárommal és Ő is ebben erősített meg. Azt mondta nagyvonalakban: Az akku töltőfeszültsége valóban 14,4V, de nem célszerű ennyivel is tartósan tölteni! Az ólomakkumulátorok max. megengedett kapocsfeszültsége 13,8V. Efölött, főleg 14,4V-nál, vagy többnél a gázképződés ugrásszerűen megnő, ami az akkumulátor tönkremenetelét, végső soron robbanását okozhatja. Az automata akkutöltő nem tesz mást, mint 13,8V-os kapocsfeszültségnél leszabályozza a töltőáramot néhány mA-re, ami az önkisülés pótlásának felel meg, vagyis ilyenkor átáll úgynevezett csepptöltésre. Az akkutöltő terheletlen kimeneti feszültsége azonban valóban 14,4V, de ez csak irányadó érték, hiszen nincs rajta ilyenkor akku. Mivel az én akkum zárt rendszerű és a lakókocsi akku tárolója is zárt, így bőven elég a 13,5-13,8V körüli feszültség töltés közben és a fokozatosan csökkentett töltőáram. Így nem keletkezik annyi gáz, ami nem tud kiszellőzni a réseken. Neki azért már jobban hiszek, mégis csak ezt tanítja több, mint 20 éve.
Jól látod, az akku majdhogynem tövig volt töltve. Az áramot csak azért tartottam fontosnak figyelni, mert az asztali akkutöltőkön is csak Ampermérő szokott lenni. Arra azt szokták mondani, ha lemegy nullára, akkor van kész a töltés. Persze azt is mondják, ha túl gyorsan megy le, akkor meg rossz az akku. Bár ezt kizárnám, hiszen ez egy új akku volt.
Természetesen egy hosszabb próba is fog következni a jövőben, csak tegnap ennyire volt idő, aztán beesteledett Ez nekem elég volt arra, hogy éjszakára bent merjem hagyni ebben a számomra ismeretlen rendszerben az akkut, nem fog reggelre porig égni a lakókocsi.
Nem karcsú egy kicsit az a 13,6 V töltés közben? Vagy nagyon le volt merülve az akku, vagy tövig volt töltve???
Egyébként csak a feszt kell figyelni - az áramot nem!
A töltés végénél, - amikor a kapocsfesz eléri a 14,4 V-ot - akkor illene neki magától visszaesni olyan cirka 13,5 V -ra. De csak miután egyszer már fent volt 14,4 -en.
Legközelebb - némi akku-használat után - figyeld meg mennyi a töltőfesz és hogy az töltés közben kúszik-e fel rendesen 14,4-ig? Ott kell legyen a vége.
Mert ha a töltés befejezési szakaszában nem megy fel 14,4-ig, akkor nem annyira király a cucc, nem árt picit belenézni.
Ugyanakkor javasolom egy másik (pl. kölcsön) műszerrel való ellenőrzést is - mert ha eltérés van, akkor előbb a műszert kell megbízhatóan megvizsgálni.
Pár hete belinkelt valaki egy gyorsan felállítható öltöző sátrat, 1mx1m körüli alapterületű volt talán... Emlékszik rá vki, hol lehet beszerezni és mennyi az ára?