Üdv! Isuzu motoros f astrámban döglődik az önindító(valószinü). Reggel is nyühögősen indít de haszálat közben még rosszabb. Bontóba nem találok az uj meg drága. persze ha nincs más! tudna valaki segiteni ebbe a kérdésbe? tapasztalat,megoldás,akár alkatrész.A kábelok átnézve,a gyujtás kapcsolót magamnak kell vissza állitani inditózás után mert magátol nem megy.Estleg ez is hiba lehet? Szétszerelve minden ok.
A szervóba még talán sok is, mert olajos a teteje, de a szint rendben. A váltóban nem tudom, bár kívülről nincs nyoma szivárgásnak. Javítva nem volt, én (és az asszonyka .-) ) hajtom kezdettől fogva.
Van egy 7 éves 1.4-es 142.000km-et futott G Astrám. Eddig szerencsére nem volt gondom vele...most kicsit változik a kép :-(. Több kisebb nagyobb probléma mellett (megszólalt /sípol/ a kormányszervóm és elkezdett sípolni a váltóm is ötödikben. Nem erősen, de én hallom. A kormányszervóról azt hallottam, hogy tipusbetegség és nem okoz gondot (remélem így lesz!), viszont a váltó zavar. Nincs más zavaró jelenség, megy simán a váltás, nem zörög, recseg.
Tudjátok esetleg mi okozhatja? Mit tehetek? Mibe fog ez kerülni?
Szinte minden kocsin 99%-ban a töltésjelző közvetlenül kapcsolódik a generátorra, de most abba ne menjünk bele hogy milyen kapcsoláson keresztül mert az most hosszab lenne leírnom. A lényeg hogy ennek a csatlakozását kéne megnézni a generátoron, mert szerintem az lesz gócpont. Elég ha csak kicsit oxidált és már annyi feszültségesés van rajta hogy a zener diódát megkerülve a visszajelző lámpa áramkörén halad tovább az áram.
Talán még test probléma is lehet szintén a generátornál, de amúgy további testkábelek bekötése biztos csak jót tesz neki.
No, új felemény, vettem reggel egy multimétert, a következőket mértem ki:
Feszültség csak gyútással (nem járó motornál) : 12,2V - ebből gondolom, hogy az Akksi rendeben van. Járó motornál, alapjáraton fogyasztók nélkül: 13,6-13,9Volt Járó motornál alapjáraton, minden fogyasztó max.on (klima, ventillátor, ködfény, hátsó ablakfűtés, lámpa, rádió): 12,40Volt - normális érték, vagy alacsony???
Menet közben mérve: 13,0-13,2 Volt körül. Igaz ez lehet nem túl pontos mert hát mérés közben vezettem is.. Ebből ki mire következtet?
Üdv.
"""""""""""""""""""" Opel Astra G Caravanom van, X16XEL motorral (1,6 16V), 99-es ; 212e km-rel
A probléma:
Vezetés közben olykor bevillan, vagy teljesen égve ismarad a a töltésjelző "akkumlátorjel". Regebben(6-7e km -óta) is csinálta ezt a kocsi olykor (2-3-400 km-enként), aztan kb 3000 km alatt semmi, majd ma egy 300km-es uton vagy 10szer. Van hogy csak 1-2 mp és elmegy a jel, van, hogy 10mp, és ilyenkor a szervó is kiesik. A jelenseg magától elmegy, nem befolyásolható (ha lakapcsolom a fogyasztókat (klima, lámpa, rádió), nem sokat változtat, csak késöbb szűnik meg a kontroll-lámpa fénye. Arra sem reagál, hogy jobban pörgetema motort vagy sem, akármelyik sebesség/fordulat tartományban vagyok előjön (0-130-ig autóztam kb. -fordulat 1000-4000/perc) """""""""""""""""""""
Mérhetsz onnan, de 1 ledes mérő jobb lenne sztem (látványosabb)
ha a kormányszervód is elmegy akkor már ott nagy feszkó esésnek kell lenni, ezért tippeltem a gykapcsolóbetétre .Akkor viszont leállna a motor 1 pillanatra de lehet, h pont ez van de csak a töltésjelet veszed észre
generátor szíjad automata spanolós, ha csúszik akkor visít.
Ha multiméterrel mérem a feszültséget a szivargyújtóban, akkor ugyanazt a feszültséget látom mint ami az akksi és a generátor között van, vagy le van még transzformálva elötte? mert így talan lehetne nézni hogy mennyit esik amikor bejön a je és ebből valami következtetést levonni
Gondoltam én is, hogy kontakthiba talán, viszont ennek szerintem ellentmond, hogy ha zöttyen egyet a kocsi vagy az ut dob egyet rajta nem változik a dolog, tovabbra is ég, vagy nem ég. Tök sima úton (autóoálya) is előjön.
Szóval kicsit tanácstalan vagyok mit kene csinalni, sajnos az egyetlen autónk, így nem tudom beadni szervízbe sem sokaig, hoyg tesztelgessék, főleg hogy pl. ma reggel semmi hibája nem volt.
Esetleg meg az ékszíj feszességét gondoltam, hogy lehet az lenne a gyenge láncszem, de nem tudom hogyan kontrolláljam azt.
Egy x16xel motorral felszerelt F Astra tulajdonosa vagyok. Azt vettem észre, hogy kihagy a motor, 1 és 2 fokozatban érezhetően rángat és ujabban hidegen nehezen indul (hőmérséklet szenzor?). Megnéztem a gyertyákat és rendben vannak. Gondoltam megnezem az EGR szelepet meg az alapjárati motort, viszont azok úgy bevannak oda szerelve, hogy fogalmam sincs, hogy tudom öket kiszerelni, egyszerűen nem tudom kiszedni az alsó csavarokat. Mindenképp ki szeretném szerelni, hogy megisztítsam őket. Kérdésem az lenne, hogyan férek hozzájuk? Előre is köszönöm a válaszaitokat.
sziasztok, következő a problémám, remelem tudtok segíteni:
Opel Astra G Caravanom van, X16XEL motorral (1,6 16V), 99-es ; 212e km-rel
A probléma:
Vezetés közben olykor bevillan, vagy teljesen égve ismarad a a töltésjelző "akkumlátorjel". Regebben(6-7e km -óta) is csinálta ezt a kocsi olykor (2-3-400 km-enként), aztan kb 3000 km alatt semmi, majd ma egy 300km-es uton vagy 10szer. Van hogy csak 1-2 mp és elmegy a jel, van, hogy 10mp, és ilyenkor a szervó is kiesik. A jelenseg magától elmegy, nem befolyásolható (ha lakapcsolom a fogyasztókat (klima, lámpa, rádió), nem sokat változtat, csak késöbb szűnik meg a kontroll-lámpa fénye. Arra sem reagál, hogy jobban pörgetema motort vagy sem, akármelyik sebesség/fordulat tartományban vagyok előjön (0-130-ig autóztam kb. -fordulat 1000-4000/perc)
Voltam vele még az első ilyen jellegű produkció után szervízben, ahol persze minden nomalisan működött, semmi hibát nem mért ki a szervízes, a computerben sem talált ilyen hibára utaló bejegyzést.
Az utánaolvasom alapján vagy generátor lenne a hibás, vagy valami feszültségszabályozó elektrónika. Aztan lehet hogy teljesen más az oka. Ti is találkozatok már ilyesmivel? Javaslatok a kezelésre? túl sokat nem szeretnék rá költeni, csak szeretném, hoyg üzembiztos legyen.
Sziasztok,a problémám a következő.1994-es 1.8 16v(18XE) f Astra Caravan-t hajtok,de úgy 1 hete amikor felmelegszik a motor rángatni kezdett.Alapjárat tökéletes,hidegen tökéletes,melegen rángat..illetve csak akkor ha emberesen gyorsítok,ha nagyon finoman nyomom a gázt,tökéletes.Nem szeretnék egy vagyont rákölteni,bármit megcsinálok rajta ha valaki segít hogy mihez nyúljak.Segítségetek előre is köszönöm,Laci.
Sziasztok! egy 99-évvégi 1.2 16.V-s G-s Astrám van ...és olyan furcsaság jött ma elő, hogy mentem vele kb 10km-t megálltam 1-2 óra múlva mentem volna tovább és beindúlni beindúl csak a fordulatszám alapjárat alatt épp ketyeg és ha nyomok egy kis gázt akkor meg is áll. Üzemanyag szivattyúra gyanakszom csak még szerelőt nem értem el idáig h beszéljek vele . ha van valami ötletetek és mondjuk olyan webáruház ahol olcsó alkatrészek vannak akkor megköszönném a tippeket! mivel 3 éve van nállam a kocsi és még eddíg hozzá se kellett nyúlni. Üdv.: Zsombor
Sziasztok van egy 99-es G astrám 5 éve ven nállam , kisebb hibái ellenére nem volt gondja. Most tönkrement az aksim, egyre nehezebben inditott, 4-5 nap állás után bikázni kellett, minap épp mentem vele mikor kigyulladt a töltés lámpA, felakadtak az órák, de még elmentem egy parkolóig ahol megállt,. Lemerült az akksi, gondoltam ,beszart. Sebaj épp nállam volt egy másik betettem indul megy, irány haza, erre 1550 fordulat felett kigyullad a töltés lámpa, aztán már 1200 felett, aztán elment a kormányszervó, azután hazafelé ha felkapcsoltam a lámpát ég a töltéslámpa , ha lekapcsolom nem ég.... huha.. na levettem a generátort, szétszedem, biztos a kefe el van kopva... de nem jó nagy, megforgatom satuba, gerjed de nem mutat töltést a müszer, felteszem, nem tölt ég a motorhiba lámpa azután már villog, és nem megy a kormányszervó...
szakik ki tud erre valamit, mit nézzek meg rajta, biztiket jónak találom, beszart a generátor, elöször inkább nézegetem, és érdeklödök mint sujos ezreket költögetni rá...
Sziasztok van egy 99-es G astrám 5 éve ven nállam , kisebb hibái ellenére nem volt gondja. Most tönkrement az aksim, egyre nehezebben inditott, 4-5 nap állás után bikázni kellett, minap épp mentem vele mikor kigyulladt a töltés lámpA, felakadtak az órák, de még elmentem egy parkolóig ahol megállt,. Lemerült az akksi, gondoltam ,beszart. Sebaj épp nállam volt egy másik betettem indul megy, irány haza, erre 1550 fordulat felett kigyullad a töltés lámpa, aztán már 1200 felett, aztán elment a kormányszervó, azután hazafelé ha felkapcsoltam a lámpát ég a töltéslámpa , ha lekapcsolom nem ég.... huha.. na levettem a generátort, szétszedem, biztos a kefe el van kopva... de nem jó nagy, megforgatom satuba, gerjed de nem mutat töltést a müszer, felteszem, nem tölt ég a motorhiba lámpa azután már villog, és nem megy a kormányszervó...
szakik ki tud erre valamit, mit nézzek meg rajta, biztiket jónak találom, beszart a generátor, elöször inkább nézegetem, és érdeklödök mint sujos ezreket költögetni rá...
Szia bocsi denem értem nekem ma azt monták hogy a hátso ulés alat van.
de te szetintem a kocsialjánál moindod ugye?? mert amikor aláfekszem látok egy szivagyu szerűt az az????? mert én ugy tudom hogy az a ben zin szivatyu.De ha egy linket ntud nál melékel ni akor hálás lenék mert én sehol nem találom.