Tizenvalahány éve zamárdiban kempingeztünk egy kölcsön NDK sátras ufóval. Mellettünk állt egy Bazi nagy német Hymer busz, utófutón motorka amit műszerfalon lévő monitoron lehet ellenőrizni menet közben. Egy német nyögdíjjas házaspár lakott benne akikkel egy kicsit összebarátkoztunk. Elmondták, hogy augusztus végén tovább mennek a francia borvidékekre újbort kostolgatni, aztán spanyolba narancsot szüretelni és vége a szezonnak. Ilyenkor két-három hónapot is képesek a németországi lakásukon tölteni, aztán kezdik újra a török rivérán vagy valahol máshol. Na ezt kívánom én minden magyar nyugdíjjasnak beleértve a majdani magamat is!
MTZ: tizenhárom Igniszt húzna el kereszttbe! Az vontatásra van kitenyésztve. Egy benzinesben is lehet annyi lóerő, de azt csak fordulaton képes leadni viszont a kupplungja általában alul van méretezve. Szinte érzem a szagát ahogy megpörkölődik. :-(
Újdonsült lakókocsi tulajdonosként szeretnék én is csatlakozni a társaságotokhoz. Nálam kötött ki ugyanis a Takizse által hirdetett Compass Rallye 400/2 GTE angol lakókocsi. Ezt a fórumot és a nethírlapos fórumot is rendszeresen látogattam olvasóként, így akadtam rá Soci ajánlására az angol hirdetésére. (Köszi mégegyszer).
Valamikor régen volt egy Detlefs Aeróm, ami ennek kb, a másfél, kétszerese. 3,80-as és szélesebb. Imádtam a kis dögöt, de soha nem tudtam megszokni, hogy a fejem hozzáért a plafonhoz és fejet hajtva kellett budira menni. :))))
Azért az elég gáz, hoyg egy lakókocsi tulajdonosa egyáltalán nincs tisztában a bódéja típusával.
Az Adria Zakantosnak hirdetett lakó valójában egy Niewiadow N-126. Esetleg hívhatná tulaj Predom-nak vagy Zakladi Metalow-nak, mert ugye az egy gyártót takar, de Adriának semmiképp.
Ennyire egy okmányiroda sem bandzsa, kizárt dolog hogy átíráskor ennyire elírták volna. Lehet, hogy a neppernek csak ilyen papírja volt?
Érdekes, hogy január- február tájékán egy csontra ilyen fehér bútoros, zuhanyfülkés N-126-ot árultak lepukkant állapotban, papírok (eredet) nélkül...
Szóba jöhet még több hasonló is, mint a Peugeot Predom/Prespol, a Zakladi Metalow, Quek Aero, CHATEAU 320, effélék... Mire lesz rá pénzem, eldöntöm :o)
én ennyit tudtam mondani,az biztos kis benzines motorral elég bajos dolog húzni,végül is gyár amit a adattáblán leir,azt húzza is ,csakpörgetni kell,valamit valamiért ! 40% üzemanyag növekedéssel lehet számolni:súly+légellenállás 3 oldal és szembe szél ! A vontatásról ennyit ,,,,üdv,,öreg,,,,,,,,,,,,,1980 óta húzok lakokocsikat ez a tapasztalatom.
Szóval, nem az a gondom hogy mennyi van a forgalmiba írva, hanem hogy a gyakorlatban max. mennyit érdemes vele vontatni :o) Nekem a 800 kg egy kicsit soknak tűnik egy 950 kg-os autóhoz, de lehet hogy tévedek. Ezt sokminden befolyásolja, pl. a motor jelleggörbéi is.
Ja, a Mazda jó lehet, van tömege is, dízel is, a teljesítménye meg bővn elég, szántanak még MTZ50-essel is, az meg csak szűk 50 ló :o) Az Ignisnél viszont szerintem nem érdemes a max. vontatható tömeget vontatni, ezért érdekel az, hogy a gyakorlatban mennyi az optimális, és ez nyilván kevesebb lesz, mint a megengedett.
Üdv! Megnézném, de sajnos csak ősz felé kapok annyi pénzt, hogy erre is futja. Így vagy ősszel, de inkább tavasszal lesz csak aktuális, mert télre minek vegyek lakót, még a téli elhelyezését is meg kell oldanom, és télen most még nem megyek sehová, de jövő télen már tervezem a melegebb éghajlatot :o)
Tényleg: Spanyolországban és Portugáliában szokott valaki teleket tölteni lakóban? :o) Például ha nem egy helyben vagyok, hanem járom az országot, akkor ugye leginkább vadkempelni kell, ezt mennyire tolerálják?
Amikor írod a hsz-t a szövegben jelölj ki egy tetszőleges részt (ez lesz aláhúzva), majd katt a fejlécen megjelenő fektetett 8-asra az ekkor megjelenő ablakba másold be a linket és mehet. Még azt is kiválaszthatod, hogy külön ablakban nyíljon -e meg, vagy az eredeti helyén.