Keresés

Részletes keresés

depmod Creative Commons License 2011.05.15 0 0 478

Szia!

 

Ismerős volt a neved, tavaly a leonardo fórumon találkoztunk :-)

 

Szóval Madisonon gondolkzol. Én ebben a cipőben jártam, megvettem egyet tavaly, nem bántam meg. Vannak kompromisszumai a gépnek, de minimális a többihez képest. Most a 250-esről,  a yamaha blokkosról (2002-ig ezzel gyártották) írok.

 

Pozitívumai a kényelem, a nagy és stabil kasztni, a sok pakolórekesz és nagy csomagtér, infokijelző, integrált fék (ez mondjuk lehetne erősebb is), jó útfekvés, alacsony fogyasztás (3,5liter átlagban), relatív olcsó üzemeltetés (nem egetverő árak), üzembiztos gép.

Negatívumai a kis kerekek, a 250-es néhol kevés lehet (120km a max, ezt 7800-on tudja), de városban bőven elég és kiruccanásra kompromisszumokkal alkalmas.

 

Ha kell még infó, tudok segíteni. Van egy irdatlan jó szakim is, én a gépeimet csak hozzáviszem, ha kell, ő szervizelheti a gépet, ismeri mint a tenyerét. A 400-asokról nem hallottam sok jót, a blokk nem az igazi, úgy tudom. A piaggio blokk erősebb picivel, tucatgép, de nem ismerem közelebbről, ami késik, nem múlik.

Előzmény: ratisrdt (476)
shepp Creative Commons License 2011.05.15 0 0 477

Légy üdvözölve a fedélzeten (a nyeregben)!

 

Spideresként csak annyit mondanék, hogy a 250-es vidéki útra, főleg esetleg utassal kevések tűnik. A 250-estől autópálya utazósebességet szerintem ne várj, csak ha széthajtod...

Talán nézd meg a Spidereket is, sokat számít, hogy kb. 460 ccm a GT (gyári adat szerint 160-170 km/h a vége). Tapasztalatom szerint 6000-6200 fordulaton tudja a 130-at.

Könyv szerint a legnagyobb nyomaték 6000-nél van, a legnagyobb teljesítmény 7250-nél, és kb. 8000-nél szabályoz le az elektronika. Tehát kényelmes autópálya-utazóhoz

oprimális fordulaton tudod tartani a Spidert.

 

üdv Tibor

Előzmény: ratisrdt (476)
ratisrdt Creative Commons License 2011.05.15 0 0 476

Sziasztok!

 

Rati vagyok a PUG406 fórumról. Sikerült eladnom régi motoromat, így szeretnék venni egy Malaguti Madisont. Talán 2002 vagy 2003.-tól volt generáció váltás. Ilyen évjárattól nézem a motorokat. Főleg 250-es vagy 400-as cc-s blokkal szerelt példány érdekel. 400 ezernél nem igen akarnék többet rászánni a vételre. Arról érdeklődnék, hogy mit érdemes tudni ezekről a motorokról. Főleg megbízhatóság, szervíz intervallum (olajcsere, vezérlés, stb.) érdekelne. Jó magam 193cm magas vagyok, ezért mindenképpen ilyen nagyrobogót szeretnék. Néha elugranék a Balatonra, stb. helyre, ezért jól jönne egy autópályás utazó sebesség is. Meg szeretnék néha betársulni egy-egy, mint lentebb láttam, túrára elmenni veletek, jókat beszélgetni, stb.

 

 

Üdv. mindenkinek!

#StoneBridge Creative Commons License 2011.05.11 0 0 475

Jaja, nem egy hátrány. :-)

Nemrég láttam egyet grafit szürkében, nekem úgy annyira nem jött be, legalábbis a formája annyira nem szembeötő abban a színben.

Előzmény: depmod (474)
depmod Creative Commons License 2011.05.05 0 0 474

Akkor jó.

Szép a sárkány, a feltűnő színe meg előnyös lehet városban :-))

Előzmény: #StoneBridge (473)
#StoneBridge Creative Commons License 2011.05.05 0 0 473

250 ccm.

Asszem megvan a bolt, a közelben találtam egy motoros boltot és rendelésre hozzák a ferrodo betéteket (4500 ft). 

Még nem volt bemutatkozó képem, hát álljon most itt egy. ;-)

 

 

 

Előzmény: depmod (472)
depmod Creative Commons License 2011.05.04 0 0 472

Köbcenti? Én az Italmondo-t tudom javasolni.

Előzmény: #StoneBridge (471)
#StoneBridge Creative Commons License 2011.05.04 0 0 471

Sziasztok!

 

Tudnátok ajánlani boltot, ahol a 2006-os Madisonom-hoz kapok fékbetét garnitúrát? Sajnos én eddig nem jártam sikerrel, nem találok csak régebbi Madison-hoz.

Köszi!

 

üdv,

SB

pino61 Creative Commons License 2011.05.04 0 0 470

A nyújtott láb pozíció nekem is hiányzik, de nem cserélnék öcsém 400-as Majestyével. Nézzük a "karibi" márkatársat , ő már szétvariálta a gépet, + számtalant találok a neten 50.000-es futásteljesítménnyel. No para!  Kipróbáltam a 4 görgős variációt sok volt .  8000-ig leforgott a motor és nem tudta azt amit a Malossi variátor . Ilyenem is van, de ezt sem olyan számomra mint az eredeti 6görgős szett -2 grammos Malossi görgökkel, a kuplung pedig a 8 görgős változaté . Ízlések és gyorsulások ugye ?! A fék, az .... lehetne jobb. A magasított plexi viszont elengedhetetlen.

Sport vezérműtengelyt árulnak hozzá ha nem dob a memóriám 200 euró körül . Erről viszont még itáliai szervizben sem tudtak mondani semmit . A J.Costa variátor felejtős monták az olaszok, persze övék a Malossi, Pollini . Örülök h. e gép mellett döntöttem. Van T-max ill. GP800 is a baráti körben de nem ülnék át . Motorikusan ehhez lesz donor bőven itáliából, ami nálam + szempont .

.............. Gábor  kösz az infót, snos most sem passzol időben a túra . 

Előzmény: depmod (468)
cxsara63 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 469

Red Baron motoros túra

2011/2. Tavaszi Balaton-átúszás motorral

 

 

 

A túra időpontja: 2011. május 7., szombat

Gyülekező: a Red Baron belső parkolójában

(2045 Törökbálint, Tó-park) 900-930

Indulás: 1000

Útvonalinformáció, megbeszélés: 930- 945

Visszaérkezés: kb. 1600-1700

 

 

 

 

A túra útvonala: Törökbálint – Biatorbágy – Bicske – Vértesboglár – Csákvár – Zámoly – Székesfehérvár – Szabadbattyán – Kőszárhegy – Polgárdi – Füle – Balatonfőkajár – Balatonfűzfő – Balatonalmádi – Alsóörs – Paloznak – Balatonfüred – Tihany ˜͌ Szántód – Zamárdi – Balatonszéplak – Siófok – Lepsény – Polgárdi – Kőszárhegy – Székesfehérvár – Agárd – Gárdony – Kápolnásnyék – Baracska – Martonvásár – Tárnok – Érd  – Törökbálint

 

Az útvonal hossza kb. 260 km

 

Aki teheti legyen ott //aki nem az is // :-))

depmod Creative Commons License 2011.04.28 0 0 468

Pontosan erről beszélek. Hülye dolog, de 2 motort meg fenntartani hülyeség, habár most nekem 3 van, de 2-nek el kell mennie, nincsen mese. És keresem én is a madison utódját folyamatosan, de sajnálnám eladni, mert írtó jó gép, még yamaha blokkos, de nagyon kényelmes és strapabíró. És relatíve olcsó a fenntartása, van egy tuti alkatrészesem, aki nem átallotta megmondani, hogy mi a forrás, így jutok olyan áron dolgokhoz, hogy csak lesek, és elgondolkodom, hogy akkor mekkora haszonkulccsal dolgoznak a márkakerek és szervizek. Szerlés kizárólag kettesben, lassan megtanulom/tam a csínját-bínját a 4t motornak, jól jön ez még később. Ugyanezért tartok egy kicsit az 500-as Piaggio blokktól, mert nem ismerrem, kiforrott technika, de azért ez már nem anyagi játékszer, és alapos átnézés után venném csak meg a gépet, aki ezt nem hagyja, attól elköszönök. Ezért kérdezek tőletek dolgokat, jobb előre tudni minden huncutságról. Perrsze azt is hozzá kell tennem, hogy a Spidermax nem éppen olcsó, 700k alatt nincsen gép, és ez még csak az egyik problémám. Engem nála az zavar első körben, hogy nem tudom nem derékszögben ülő pozícióban használni, a madisonos félig nyújtott láb megoldás nagyon hiányzik nekem róla. Amúgy ez a sáska kinézet szerintem kifejezetten kihívó, nem mondom hogy szép, ahogy az egész motor, de a Malagutiban eddig nem csalódtam, ezért nézegetem. Lehet elmegyek ide a Budaörsire és felpattanok, megnézem a gépet alaposabban.

Én nem szívesen nyúlnék a variátorhoz és kuplunghoz, jó a gyári, egy kisebb görgőszett viszont dob a gyorsuláson, persze a nyomatékmax-on kicsit eltol, de ha jól be van lőve a használatra, akkor többet nyerhet az ember, mint amit veszít. Még egy valamin lehet ilyenkor játszani, a vezérműtengelyen. Nagyobb és hosszabb nyitással pörgősebbé tehető, jobban öblít és szellőzik a motor. Csak ez költséges, na nem az esztergálás, hanem a szerrelés és a tömítések cseréje miatt, habár még mindig olcsóbb, mint a variátorcsere. De ez már magasfokú tuning, szakembert, nem is akármilyet igényel, mert ha szar a számítás, akkor szar lesz az eredmény és tönkrevágja a motort. Viszont ha jó, akkor... 

Na mindegy, ez csak egy gyors eszmefuttatás volt :-)

Előzmény: shepp (467)
shepp Creative Commons License 2011.04.28 0 0 467

Szerintem Budapesten és az Agglomerációjában a minimum a 125 ccm (a sebesség-erő miatt), de az optimális a 250 ccm, hogy ne mindig "csutkán" használd a motort. Az 500-as valóban sok/kihaszálatlan teljesítményt nyújt a városban/környékén, viszon túrázni már kell az erő. Túrán a 250-es már kevés, főleg két személlyel, csomagokkal.

Ha nincs pénzed két motorra, akkor mégis optimális az 500-as, mert városban is eléggé mozgékony, én legalábbis nem érzem, hogy nagy lenne, vagy nem lenne eléggé manőverezhető.

Mindenesetre nekem egy vadiúj 50 ccm-es robeszom (F12) volt, amely egy év munkábajárás alatt (8000 km) szinte "elhasználódott", pl. kormánynyak-kiverődés a budapesti utak minősége miatt. Amikor elszántam magam a váltásra, a 250-500 között volt választási lehetőségem. A tervezett túrázás és a robosztusabb felépítés (+ nagyobb kerekek) miatt lett a Spider és nem a Madison.

 

A nagy egyhengeresek valóban kissé lomhák "alul", de ezen változtathatsz a variátor- és a kuplungbeállításokkal, persze mind azzal jár, hogy nő a fordulatszám, a fogyasztás, és csökken az élettartam....

Előzmény: depmod (466)
depmod Creative Commons License 2011.04.28 0 0 466

Persze, de én nem a méretéről, hanem a ccm miatt írtam, hogy alul kicsit tohonya lehet. Én azt vettem észre, hogy ahogy mentem feljebb a 4 ütemű ccm-es gépeknél (125-150-250), úgy tunyult el a gép alsó tartományon (ez persze normális a nagyobb tehetetlnesége miatt), aztán 30-40 körül kijön az erő, és akkor elhúz a nagyobb ccm.

Azért hiszem, hogy 250-es ccm-ben városba és agglomerációból bejárni jó, aztán túrázást is figyelembe véve már jöhet a 400-500ccm. Én csak a fogyasztás miatt óckodom egy kicsit, mert azt olvastam-hallottam, hogy a félliteresek már 5-6 litert is benyelnek, ez meg már szerintem sok. Persze ez relatív :-)

Előzmény: cxsara63 (465)
cxsara63 Creative Commons License 2011.04.27 0 0 465

Hali

 

Én kb 17ezer km-t futottam idáig a spiderrel,rendszeresen túrázom,de városban is sokat használom.

előtte madisonom volt,az is jó motor,de a kis kerekei miatt egy év után feladtam

szerencsémre jó áron beszámolták a spiderbe

tény hogy több hely kell neki mint egy 50-es robinak,de a méreteihez képest kellően mozgékony ,kezelhető a városi forgalomban,még utassal is

// szerintem //

depmod Creative Commons License 2011.04.27 0 0 464

Értem.

Hát ennek a gépnek a túra az igazi, az 500ccm már tehetelenségéből nagy a városba, nem?

Előzmény: shepp (463)
shepp Creative Commons License 2011.04.27 0 0 463

Én tavaly június közepén vettem (állítólag ez volt a márkakereskedőtől eladott utolsó új, "0" km-es GT 500-as), leginkább a városban használtam, csak 2 balatoni út volt összesen. Idén havi 2 videki utat tervezek, majd ezeken megfuttatom egy kicsit :- P

Előzmény: depmod (462)
depmod Creative Commons License 2011.04.27 0 0 462

8300km? Akkor nem használod olyan nagyon, vagy csak friss vétel? Tavaly vettem a madisont, már 11e km-t tettem bele.

Az meg, hogy "skót" vagy, hülyeség, ésszel motorozol, ennyi. De azért néha meg kell ráncigálni a bajszát a gépnek, hogy ne tunyuljon el :-)

Előzmény: shepp (461)
shepp Creative Commons License 2011.04.26 0 0 461

Hozzá kell tennem, hogy a lakásom és a munkahelyem között 22 km a távolság, így van ideje télen is felmelegednie üzemi hőfokra a Spiderem motorjának.

 

Az én Spideremben egyébként kb. 8.300 km van, de a hátsó gumi még legalább 50 %-os. Persze "skót" vagyok, kevés gázzal indulok, ha látom, hogy fékezni kell, "kigurítom" a gépet, stb. Mielőtt irigykedtek rám...... már közel 30 éve van motorra jogsim :-)

Előzmény: depmod (460)
depmod Creative Commons License 2011.04.25 0 0 460

Köszönöm mindenkinek az információkat!!

Műszakilag valami kifogás, észrevétel, ami nem az igazi gyárilag vagy a korral jár? Főleg a blokk érdekelne. Hajtáslánc mit bír km-ben, olvastam itt leírásokat és külföldi teszteket, úgy hiszem, hogy 40e-50e km-t simán ki kell bírjon a varió-szíj-kuplung trió gondozás nélkül.

 

Pino61: 6-8e km-t bír ki a hátsód? Vagy jól tapad és emiatt kopik, vagy tényleg kosaras csuklód van, vagy mindkettő :-D

Shepp: 4,2 télen városban? Az nagyon baráti, a 150-es leonardom többet evett. 2 ütemben meg ennyi a minimum, szóval elég jól van beállítva a rendszered.

pino61 Creative Commons License 2011.04.24 0 0 459

Nálam 5,2 110-130. A Malossi variátorral sem volt több max. 2 decivel. Házilag magasított a plexi, de a kézvédő hiányzik. Hátsó gumi 6-8ezer km, bár valószínűleg csukló függő.

SZERETEM!

Előzmény: depmod (451)
cxsara63 Creative Commons License 2011.04.24 0 0 458

Én 185cm vagyok, nekem az üléspozicio az 100-as/a goldwing nyujtotta még ezt a kényelmet//

a szélvédelem lényegesen jobb mint a speed motorokon,de én lecseréltem a plexit

 

http://www.superauto.it/biondi/dettaglio.asp?ID=1714

 

erre. és hát ég és föld, nagyon jóóóó  /magasabb,kézvédős

depmod Creative Commons License 2011.04.24 0 0 457

Ja igen, 187cm vagyok, kinek mi a tapasztalat a szélvédelemmel és az üléspozícióval kapcsolatban?

depmod Creative Commons License 2011.04.24 0 0 456

Na akkor látom itt is elég nagy a szórás :-) Kinek milyen a csuklója, nem igaz?

Mostanában kezdek gondolkozni 500-as gépben, de a fogyasztási adatoknak nem hiszek, az eladónak szintén, így maradtatok ti :-)

 

A Spidermax kapcsán valami info arról, hogy mi a gyenge pontja, mire érdemes odafigyelni vásárláskor? 500-asként nem fogom levenni a deklit, átnézni a variátort, de menetdinamikáról is elfogadok infót, sőt. Bármit :-)

cxsara63 Creative Commons License 2011.04.24 0 0 455

Hali

 

Nekem is 4-4,5 l a nagy átlag,de volt már 4 alatt is 2 személlyel

/napsütéses-tájnézegetős-nyugis tempó //

 

Mindenkinek jó locsolkodást.

ezustgolyo Creative Commons License 2011.04.23 0 0 454

nekem 5öt megette

shepp Creative Commons License 2011.04.23 0 0 453
télen 4.2 liter városban
Előzmény: shepp (452)
shepp Creative Commons License 2011.04.23 0 0 452
Városban 4(4,2) - nyár (tėl), városon kívül 100-ás tempónál 3.5 liter.
Előzmény: depmod (451)
depmod Creative Commons License 2011.04.23 0 0 451

Tud valaki átlagfogyasztást mondani 500-as Spidermaxnál? Nagyon érdekelne, hogy egy ekkora gép mit gurít le a torkán.

depmod Creative Commons License 2011.04.19 0 0 450

Tény, hogy "Barbie" ért a motorokhoz, én ezt nem vonom kétségbe.

Sajnos az áraikat és tapasztalt hozzáállását viszont nem magasztalnám.

Előzmény: Dzsony8 (449)
Dzsony8 Creative Commons License 2011.04.17 0 0 449

Hát igen. Én már többször voltam bent, beszéltem többször az eladó csajjal (számomra meglepő volt hogy egyáltalán enyit ért a motorokhoz), De beszéltem a szerelőjükkel is, az sem egyszerü. Meglehet operálni menet közben :)

 

Hát igen, akkor ezekszerint tovább kell keresgélnem a neten a leírás után :S Pedig nem igazán találok még hasonlót sem hogy legaább a kijelző tulajdonságait megismerjem .. No majd csak sikerül találni valamit.

Előzmény: depmod (448)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!